Forsterkere Vakre forsterkere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.069
    Antall liker
    3.051
    Torget vurderinger
    2
    en flat metallplate med en bryter og et par håndtak stråler eleganse. hm ok
    Du må se en gang til. Det er en innfelt plate i et kontrasterende metall ( messing ? ) og tilsvarende på håndtakene, skruene som er brukt matcher, og font og størrelse på tekst er gjennomtenkt. Diskrét, balansert form. Nærmest definisjonen på elegant.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.069
    Antall liker
    3.051
    Torget vurderinger
    2
    Ei jente trenger ikke være vakker fordi hu er så kraftig at hu banker gubben - så enig i resonnementet ditt - er vel dessuten knapt mange forsterkere ut over Devaliet som kan falle inn under ordet vakkert.
    Men ut over det er det mye som er tøft, veldig tøft, grisetøft også - det siste avhengig av grisen vil jeg tro :ROFLMAO:
    Store, sterke mennesker kan da også være vakre, uavhengig av kjønn ?
    Det er egentlig et retorisk spørsmål,
    vakkert er ikke synonymt med yndig.
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Du må se en gang til. Det er en innfelt plate i et kontrasterende metall ( messing ? ) og tilsvarende på håndtakene, skruene som er brukt matcher, og font og størrelse på tekst er gjennomtenkt. Diskrét, balansert form. Nærmest definisjonen på elegant.
    Ja jøss. Samme med den tynne (og ikke minst, lette) dp fjernkontrollen som gikk på 9V batteri.

    Kosmetisk gjennomført.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Store, sterke mennesker kan da også være vakre, uavhengig av kjønn ?
    Det er egentlig et retorisk spørsmål,
    vakkert er ikke synonymt med yndig.
    Synd du tolket det negativt, ikke slik ment fra meg, skrev «trenger ikke» og ikke «er ikke» om det hjelper deg litt - hvis ikke beklager jeg dypt og melder pass & over til Bergen LA8PV :ROFLMAO:
    (Glemmer av og til jeg er inne på et forum hvor alvor kommer foran humor)
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    RDNZL

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2008
    Innlegg
    724
    Antall liker
    2.063
    Torget vurderinger
    13
    Den power amp'en har jeg faktisk hørt en gang i tiden - hjemme hos Børja. Bæltøff sak.
    Skulle gitt mye for å ha vært til stede. Antar at det låt bra?
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.069
    Antall liker
    3.051
    Torget vurderinger
    2
    Synd du tolket det negativt, ikke slik ment fra meg, skrev «trenger ikke» og ikke «er ikke» om det hjelper deg litt - hvis ikke beklager jeg dypt og melder pass & over til Bergen LA8PV :ROFLMAO:
    (Glemmer av og til jeg er inne på et forum hvor alvor kommer foran humor)
    Jeg har tatt rollen som HFSs humørløse PK-alibi, det er en tung bør, men jeg tar’n. 😎

    Fra spøk til Halvor, vi som har form som fag må vifte litt med pekefingeren av og til slik at vi kan skrive/snakke om estetikk på en objektiv måte så langt som mulig.
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Finne den kanskje her @TT.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    Enn må vel være HIFIentusiast for og syntes at noe av det som er vist på disse sidene er vakkert...... :unsure:
    Firkanta transistor bokser kan være både stygge og mindre stygge.
    Vakre derimot er de som lyser opp med gløde lamper, helst på kveldstid og med no godt i glasset!
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Det er vel derfor vi samles her på Sentralen?
    Jeg er igrunn ikke noe HIFI entusiast, musikk elsker ja, og jeg holder på med DIY, med stort sett PRO greier som har stort fokus på kvalitet.
    Ja, jeg kan se at accuphase kan være pent, men med mye, så blir det fort rånete det og.

    Må si meg enig @Valentino - det bør helst ikke se ut som en forsterker.. kanskje allerhelst ikke syntes engang.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg er igrunn ikke noe HIFI entusiast, musikk elsker ja, og jeg holder på med DIY, med stort sett PRO greier som har stort fokus på kvalitet.
    Er i ferd med å anskaffe to db Tehnologies ES 1203 til (min syngende) bedre halvdel, men tenker også bruke de eksempelvis ute på terrassen, PA blir bare bedre og bedre hva naturlig gjengivelse angår.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Gode kompresjonsdrivere og horn så blir alt så meget bedre ;)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.945
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg er igrunn ikke noe HIFI entusiast, musikk elsker ja, og jeg holder på med DIY, med stort sett PRO greier som har stort fokus på kvalitet.
    Ja, jeg kan se at accuphase kan være pent, men med mye, så blir det fort rånete det og.

    Må si meg enig @Valentino - det bør helst ikke se ut som en forsterker.. kanskje allerhelst ikke syntes engang.
    All den tid dette forumet heter Hifisentralen, så må man vel påregne at vi er noen snålinger som liker bokser med lys. Jeg er sikker på at på et evt sportsfiskerforum at det diskuteres om Daivasneller er penere enn Shimano eller ABU. På et musikkforum er det sikkert noen som liker Arne Nordheim bedre enn Dire Straits. Om du ikke liker det, er det bare å la være å lese denne tråden eller rett og slett logge seg av og finne på noe annet. Det er ingen som tvinger deg til noe som helst her inne. Det handler vel om å respektere hva andre liker, selv om du ikke liker det selv. Det er ikke så vanskelig
     
    2

    2xJ

    Gjest
    All den tid dette forumet heter Hifisentralen, så må man vel påregne at vi er noen snålinger som liker bokser med lys. Jeg er sikker på at på et evt sportsfiskerforum at det diskuteres om Daivasneller er penere enn Shimano eller ABU. På et musikkforum er det sikkert noen som liker Arne Nordheim bedre enn Dire Straits. Om du ikke liker det, er det bare å la være å lese denne tråden eller rett og slett logge seg av og finne på noe annet. Det er ingen som tvinger deg til noe som helst her inne. Det handler vel om å respektere hva andre liker, selv om du ikke liker det selv. Det er ikke så vanskelig
    Definitivt mye som kan være vakkert av det vi holder på med TT !! Men har ikke sansen for alt allikvel, ikke alle metalbokser med og uten håndtak som at jeg syntes er så vakkert.. min mening, og vi kan godt være uenige - det tåler jeg godt.

    Et produkt med godt design er hvor alle ting har en funksjon, og at både estetikk og praktisk bruk går opp i en høyere enhet!!
    OG det må være skikkelig gjennomført :cool:

    For og nevne et eksempel, så er det av den siste tids high end forsterkere som blir tiljublet av en del og hatet av en den andre delen...
    Front og kjøleribber har et estetisk likt design ( som jeg ikke er så begeistret for uansett, tilhører den andre halvdelen), så ser baksiden ut som en vanlig hjemmekinoreciver på baksiden.. da er det etter mitt skjønn ikke et godt design.. selvom det har ei dykkerklokke eller to på seg ;)

    Som du sier vi er på et diskusjonsforum, og selv i en tråd med "vakre" forsterkere må vi tåle at andre har andre meninger, selvom man ikke liker "negativitet".
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    All den tid dette forumet heter Hifisentralen, så må man vel påregne at vi er noen snålinger som liker bokser med lys. Jeg er sikker på at på et evt sportsfiskerforum at det diskuteres om Daivasneller er penere enn Shimano eller ABU. På et musikkforum er det sikkert noen som liker Arne Nordheim bedre enn Dire Straits. Om du ikke liker det, er det bare å la være å lese denne tråden eller rett og slett logge seg av og finne på noe annet. Det er ingen som tvinger deg til noe som helst her inne. Det handler vel om å respektere hva andre liker, selv om du ikke liker det selv. Det er ikke så vanskelig
    Bra skrevet TT👍
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.609
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kunne egentlig tenkt meg å hatt alt sammen unntatt høyttalerne i et designet møbel (man kunne få innbyggingsramme til Thorens TD125 i hine hårde). Dipolfolk må ha høyttalerne ut på gulvet, slik er det med den saken.

    Tråden Vakre Hifimøbler, når får vi den?
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Jeg kunne egentlig tenkt meg å hatt alt sammen unntatt høyttalerne i et designet møbel (man kunne få innbyggingsramme til Thorens TD125 i hine hårde). Dipolfolk må ha høyttalerne ut på gulvet, slik er det med den saken.

    Tråden Vakre Hifimøbler, når får vi den?
    For ikke snakke om vakre lytterom.. redd for at den tråden blir kort :(
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.945
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Definitivt mye som kan være vakkert av det vi holder på med TT !! Men har ikke sansen for alt allikvel, ikke alle metalbokser med og uten håndtak som at jeg syntes er så vakkert.. min mening, og vi kan godt være uenige - det tåler jeg godt.

    Et produkt med godt design er hvor alle ting har en funksjon, og at både estetikk og praktisk bruk går opp i en høyere enhet!!
    OG det må være skikkelig gjennomført :cool:

    For og nevne et eksempel, så er det av den siste tids high end forsterkere som blir tiljublet av en del og hatet av en den andre delen...
    Front og kjøleribber har et estetisk likt design ( som jeg ikke er så begeistret for uansett, tilhører den andre halvdelen), så ser baksiden ut som en vanlig hjemmekinoreciver på baksiden.. da er det etter mitt skjønn ikke et godt design.. selvom det har ei dykkerklokke eller to på seg ;)

    Som du sier vi er på et diskusjonsforum, og selv i en tråd med "vakre" forsterkere må vi tåle at andre har andre meninger, selvom man ikke liker "negativitet".
    Da foreslår jeg at du oppretter en egen tråd som du kan diskutere hva som er pent og ikke pent av hifidesign/utforming, så kan vi som synes det som legges ut er vakkert, få holde på her.
     
    Sist redigert av en moderator:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn