Alt til hus og bolig Vakkert Design (møbler m.m.)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    9.141
    Sted
    Au recherche du futur perdu
    6mill eller der omkring. Ingen ville by pga gul liste utvendig og innvendig.
    vært der to ganger. Utrolig fett.
    For eit par år sidan promonerte eg opp frå Gråkammen T-banestasjon for å sjå Planetveien 12. Det er elles ein fin spasertur for dei som er interesserte i villa-arkitektur. Eg hadde ikkje mage til å snika meg rundt for å betrakta frå nedsida. Eg kjende meg luguber nok der gjekk att og fram og såg på husrekkja i kanskje ti minutt.

Men eg har lese Elisabeth Tostrups bok, sjølvsagt, og innser at det kanskje kan vera vanskeleg å bruka huset når det er så verna (sjølv om Korsmo ser ut til å ha tenkt på at dei som skulle bu der kunne lesa og ville lytta til musikk).

Sist redigert:

Entropy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    3
    For eit par år sidan promonerte eg opp frå Gråkammen T-banestasjon for å sjå Planetveien 12. Det er elles ein fin spasertur for dei som er interesserte i villa-arkitektur. Eg hadde ikkje mage til å snika meg rundt for å betrakta frå nedsida. Eg kjende meg luguber nok der gjekk att og fram og såg på husrekkja i kanskje ti minutt.

Men eg har lese Elisabeth Tostrups bok, sjølvsagt, og innser at det kanskje kan vera vanskeleg å bruka huset når det er så verna (sjølv om Korsmo ser ut til å ha tenkt på at dei som skulle bu der kunne lesa og ville lytta til musikk).

Virker ikke slik. Snarer tvert imot egentlig. Det er nesten enklere å bruke noe med faste rammer, noen ganger.

Mar-a-Lago Club

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2025
    Antall liker
    3.643
    Sted
    Halden
    Torget vurderinger
    2
    Karljohansvern i Horten er underlagt en del vern. Det tåpeligste gjaldt Admiralboligen med tilliggende bygg. Det var totalfredet innvendig fordi …

… kong Olav hadde overnattet der i forbindelse med sine seileraktiviteter. Du fikk stor tomt og to bygg, men måtte akseptere 1950-60 interiørstandard med omfattende bruk av linoleum og respatex.

Noen år etter ble det solgt og jeg tror at Riksantikvaren til slutt bøyde av, men det er mulig jeg mishugsar.

Huset lå til salgs billig og uten de restriksjonene er det mulig jeg ville hatt kort vei til en god hifi-butikk.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn