Vacuum, gratis og bra?
Nesten i alle fall.....
Hvis jeg leser rett, så er Baerwald-geometrien slik at på en monteringsavstand på 222mm (standard Rega) så skal effektiv armlengde være 239,4mm. (Sto jo det på Wallyen til Fremer også..)
Jeg sliter med å få satt opp Regaen helt perfekt med denne Baerwald ARC protractoren fra vinylengine.
Selvsagt lurer jeg på om jeg gjør noe feil, helt til jeg får lest på bruksanvisningen... (Ja, jeg vet :-[ )
Der står det:
"oops, impossible for me to set up my cartridge using your protractor:
two possibilities:
1- your mounting distance is not 222mm - I told you not to use this protractor!
2- the baerwald tonearm effective lenght ascosiated with a mounting distance of 222mm is 239,4mm. The "official" effective length of a rega tonearm is 237mm. You understand that the cartridge should be advanced in the headshell and for some cartridges, you may not have enough space.
Use in that case the rega stevenson protractor."
Nå vil jeg gjette på at jeg med PUen helt fremst i headshell og rotert riktig mangler null komma 2-3-4 eller så mm på å få rett bue hele veien. Havner litt bak streken helt innerst. Samme med Guru-tractoren.
Nå må jeg si at jeg så langt liker lyden av dette, og tenker følgende:
Siden PU følger buen godt, og plasseringen egentlig kun er merkbart feil helt innerst, så hører jeg litt på dette før jeg eventuelt prøver andre metoder.
Hva tror folket?
Mvh
Rolf