Usher

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • GIzO

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Innlegg
    140
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Modden koster vel ca. 3000.- om jeg ikke husker helt feil. Det blir gjort meget profosjonelt, og starter helt i strømforskyninga...
    Jeg har cd-7, og det er den beste cd-spillern jeg noen gang har hatt. Den danka ut min Bluenote Koala Tube (18000.-) med god margin! :eek: ???
     

    frodehf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.03.2007
    Innlegg
    50
    Antall liker
    0
    GIzO skrev:
    Modden koster vel ca. 3000.- om jeg ikke husker helt feil. Det blir gjort meget profosjonelt, og starter helt i strømforskyninga...
    Jeg har cd-7, og det er den beste cd-spillern jeg noen gang har hatt. Den danka ut min Bluenote Koala Tube (18000.-) med god margin! :eek: ???
    Oi oi, forteller eindel. Har lest eindel om CD 7`en og alt tyder på "løp å kjøp!".
     

    GIzO

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Innlegg
    140
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Helt klart et løp & kjøp produkt...

    Jeg vil beskrive den som nøytral, med god oppløsning, mye fart og dynamikk i hele lydbilde.

    Jeg har hørt den oppmot EC Prelude, der EC rett og slett hørtes ut som et uferdig produkt i forhold.
    Har også så vidt hørt den oppmot Yamaha S2000, der var likhetene endel større, klangstrukturen var så og si helt lik, men syns Ushern var mer melodiøs. Yamaha´en kosta nærmere 20 000.- og Preluden koster 13 000.-?
     

    frodehf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.03.2007
    Innlegg
    50
    Antall liker
    0
    GIzO skrev:
    Helt klart et løp & kjøp produkt...

    Jeg vil beskrive den som nøytral, med god oppløsning, mye fart og dynamikk i hele lydbilde.

    Jeg har hørt den oppmot EC Prelude, der EC rett og slett hørtes ut som et uferdig produkt i forhold.
    Har også så vidt hørt den oppmot Yamaha S2000, der var likhetene endel større, klangstrukturen var så og si helt lik, men syns Ushern var mer melodiøs. Yamaha´en kosta nærmere 20 000.- og Preluden koster 13 000.-?
    Det høres bra ut :) Virker som usher kjører kvalitet på alt dem leverer. Gler meg får å teste eit reint usher oppsett. :p
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.585
    Antall liker
    32.329
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei Usher folk!

    Her vil jeg være med :)
    Har gode erfaringer med Usher, tidligere hatt en CD-1 og til prisen mener jeg den spilleren er et kupp.
    Har i dag et par Usher CP 6371 HT som fungerer meget flott på mitt oppsett.
    (Oppsett er i dag Copland CTA305 rørpre og 2x CTA 520 eff.trinn + Marantz SA 15 kilde).
    Noen her som har lytte erfaring med forskjellen på CP 6371 kontra 6381?
    Tenker da først og fremst på forskjeller i mellomtone og bass (6381 er jo treveis og har et 8" element i bunnen).

    Gismo



    mvh
    Gismo
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Tenkte jeg kunne gjøre en anbefaling til dere som har tenkt å bruke rundt 25000,- på et par Usher høyttalere.
    BE-718 er en kjempe godt høyttaler. Den har fått fullt fortjent kjempe gode taester hos bl.a. TAS. Skulle jeg hatt en høyttaler i denne klassen ville jeg definitivt sett litt nærmere på disse!
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    staker skrev:
    Tenkte jeg kunne gjøre en anbefaling til dere som har tenkt å bruke rundt 25000,- på et par Usher høyttalere.
    BE-718 er en kjempe godt høyttaler. Den har fått fullt fortjent kjempe gode taester hos bl.a. TAS. Skulle jeg hatt en høyttaler i denne klassen ville jeg definitivt sett litt nærmere på disse!
    Det var nettopp denne som gjorde meg til en Usher-venn! ;D
    Usher BE-718 er en høyttaler som absolutt bør høres. Det er mine første stativhøyttalere, og jeg er en god del fordommer fattigere angående denne typen høyttalere. De er satt opp sammen med Usher CD-7 og Audionet SAM V2 integrert forsterker.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.585
    Antall liker
    32.329
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei igjen.

    Får bidra med et bilde av mine CP 6371 , disse spiller mege flott i mitt nåværende oppsett.
    De ga meg et vesenlig bedre fundament i bassen enn mine CP 6311 som jeg hadde innom en kort stund.
    Så om noen skulle vurdere CP 6311 vs CP 6371 så er dette en anbefaling.
    Og spesiellt da prisen forskjellen ikke er større. (20K vs 25K)
     

    Vedlegg

    GIzO

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Innlegg
    140
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Nå har jeg hatt Usher komponentene i 3mnd. og de skuffe overhode ikke!
    Fantastisk med kraftreserver og et meget nøytralt lydbilde, finner på en måte ikke noe som stikker seg spesielt ut..

    Jeg har dog et problem med akustikken i rommet mitt som stjeler mye bass, løsningen som skal testes ut er en Velodyne DD12 ::)

    Tankene sklir også litt mot Usher høytalere, men har de noe særlig å stille opp mot Gallo Referance 3.1 ? ???
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hvem selger Usher i norge? Litt nysjerrig på "The tiny dancer" BE-718
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.037
    Sted
    Porsgrunn
    Hei på dere alle Ushervenner. Nå er det på tide med litt bevegelse i leieren vår igjen. Så derfor vil jeg fortelle dere at Usher har kommet med to nye høytalere. Det er Dancer Mini One og Dancer Mini Two, ifølge Håvard Holmedal så er dette det beste han har hørt av Usher i forhold til pris noen gang :eek: 8). Vær obs på at disse ble hørt på CES-2009, men vi kommer nok til å se en test av disse når de ankommer landet.



    Her ser dere Mini Two med to 7 tommere og Mini One med en 7 tommer. Begge to er gulvstående utgaver av Tiny Dancer BE-718 og har dermed diskanten av beryllium. Ser ut som om jeg bør gå til min lokale hifi-pusher for å be sjekke når de ankommer butikken hans.

    Vennelig hilsen
    Jabba-Jabba
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Flotte disse Jabba_Jabba!

    Gleder meg til å se dem live, bildene lover godt i alle fall!!







    må vel liste meg selv opp som Usher-venn også:






    Mvh
    Rolf
     

    Vedlegg

    • 49 KB Visninger: 1.636

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.585
    Antall liker
    32.329
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Dancer Mini One/Two så unektelig spennede ut ja ;)
    Blir artig å høre hva folk og fe har å si om disse etter hvert :D
     

    gunvald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2008
    Innlegg
    105
    Antall liker
    3
    Dancer mini two er bestillt...... he he. gleder meg som en unge. eneste problemet er at de ikke kommer før om ca 2 mnd........
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Må jeg helt til horten for å høre usher, eller ligger det en forhandler nærmere oslo?
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.037
    Sted
    Porsgrunn
    jonas skrev:
    Må jeg helt til horten for å høre usher, eller ligger det en forhandler nærmere oslo?
    I følge forhandlerlisten så har JFS SOUND SYSTEMS med adressen Arups Gate 21 3015 Drammen også Usher. Nettsiden deres er http://www.jfssoundsystems.no/default.htm

    gunvald skrev:
    Dancer mini two er bestillt...... he he. gleder meg som en unge. eneste problemet er at de ikke kommer før om ca 2 mnd........
    Oooooh, høres spennende ut. Litt dristig å kjøpe uhørt, men siden man har Be-718 å sammenligne med så har man jo nogenlunde peil på hva man får.

    Vennelig hilsen
    Jabba-Jabba
     

    gunvald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2008
    Innlegg
    105
    Antall liker
    3
    Livet består vel i å ta endel tjangser....
    Men har hørt det meste av Usher, og er veldig fornøyd med stort sett alt jeg har hørt.
    Har forøvrig V604 nå, og de låter veldig godt. Svogeren min har cp8571.2 og de har jeg lyttet mye til.
    718 lyttet jeg endel til på horten messa, så dette kan vel ikke bli feil?????
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.585
    Antall liker
    32.329
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gismo skrev:
    Dancer Mini One/Two så unektelig spennede ut ja ;)
    Blir artig å høre hva folk og fe har å si om disse etter hvert :D
    Hva ligger disse to på i pris?
    Noe som vet det ;)
     

    gunvald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2008
    Innlegg
    105
    Antall liker
    3
    MiniOne vil ligge på ca 29.900
    Mini Two vil ligge på ca 39.900

    Dette er ikke helt banket klart enda, kommer litt an på dollarkursen fremover...
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.585
    Antall liker
    32.329
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    gunvald skrev:
    MiniOne vil ligge på ca 29.900
    Mini Two vil ligge på ca 39.900

    Dette er ikke helt banket klart enda, kommer litt an på dollarkursen fremover...
    Ok takker ;)
    Ikke så ille prisa da iallefall, ser jo ut som de har fått den utrolige flotte finishen som Usher har på sine HT, helt ned i siste detalj :)
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Etter å ha jobbet en del med mine 777 høytalere, kan jeg nå komme med en uforbeholden anbefaling av Graaf GM100.
    Dersom det er fler som sitter på denne høytaleren, er det bare to ting å gjøre. Oppgradere med delefilter og diskant, og å skaffe en Graaf GM100. Dette sammen med en bra plassering, låter mye bedre enn prisen skulle gi inntrykk av.

    Så til dere 777eiere LØP OG KJØP!
     

    yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    Melder meg inn!!

    Mine Usher produkter igjennom tidene:

    Høres mange ut, er ikke det!

    1,5 effpå prøve.

    Ht kabel, Rapport, 2 sett til noe selvmekka ht. solgt!

    CP 8571... disse må til doctoren, og få fikset litt på disk, etter et uhell. Skal selges!!

    BE 20 er avalt handel på... kommer kanskje på plass i neste uke, hvis jeg får tak i bil, og en trappe tralle med motor.. disseskal opp en vinkel trapp til andreetg.. kvier meg for den...



    -Y
     

    gormj

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Innlegg
    944
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    Er det noen som har sett en impedans-kurve for Usher BE-10?

    - og:

    er det noen som har synspunkter på Holton nxv500 MOSFET DIY effektforsterkere til å drive BE-10? (http://www.aussieamplifiers.com/nxv500.htm)
    Det er ihvertfall flere dansker som skryter veldig av Holton, bl. annet Duelund-support, og det klør i fingrene etter å skru litt selv.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Effektmæssigt er Holton forstærkeren godt klædt på til at række de Usher højttalere ingen tvivl om det da de kan trække ned til 1 ohm. Spøegsmålet er hvordan det lydmæssigt passer sammen. Holton har den strammeste bund man kan forestille sig. Mellemtonen er særdeles opløst men noget tilbagetrukket i forhold til mine The End XP.
    Diskanten er klar og lidt afrundet. Spiller alt i alt utroligt rent og vil være et godt match til et system med lidt kraftig bas og lidt forward mellemtone og diskant.

    Hvis man kan give dem disse betingelser vil de kvittere med en skyhøj performance og på højde med forstærkere på den anden side af de 100.000.
     

    MortenV

    Medlem
    Ble medlem
    29.06.2007
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Og da har jeg byttet mine CP-730 og V-603 i henholdsvis CP-6311 og X-616. Riktig så vakkert ble det. Spiller bra gjør det også.
     

    Vedlegg

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Ser ut som at jeg blir Ushervenn jeg også. Disse konkurerer akkurat nå mot Tannoy Autograph mini om plassen i anlegget mitt.
     

    Vedlegg

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.030
    Antall liker
    539
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Flotte saker det der, gratulerer så masse. Hørte dem først gang på Hortenmessa i 08 - ble kraftig imponert over deres prestanda!
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    SOEDAL skrev:
    Ser ut som at jeg blir Ushervenn jeg også. Disse konkurerer akkurat nå mot Tannoy Autograph mini om plassen i anlegget mitt.
    Gratulerer med flotte nye høyttalere, SOEDAL! ;D
    Jeg har hatt mine Tiny Dancere i halvannet år nå, og er kjempefornøyd.
     

    yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    SOEDAL skrev:
    Ser ut som at jeg blir Ushervenn jeg også. Disse konkurerer akkurat nå mot Tannoy Autograph mini om plassen i anlegget mitt.


    Så.... ble Usher værende ?


    -Y
     

    yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    Bryston sst14 koser seg nå på be-20 endelig lyd i stua! ;D



    -Y
     

    tomashoi

    Medlem
    Ble medlem
    26.05.2004
    Innlegg
    22
    Antall liker
    0
    Sted
    Råde
    Vurderer å kjøpe meg Usher CD-1, regner med at noen her har noen synspunkter og erfaringer/tester og henvise til? Har lyttet på messe og butikk, men hvordan den er mitt anlegg har jeg ikke testet ennå.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    YEL skrev:
    SOEDAL skrev:
    Ser ut som at jeg blir Ushervenn jeg også. Disse konkurerer akkurat nå mot Tannoy Autograph mini om plassen i anlegget mitt.


    Så.... ble Usher værende ?


    -Y
    Eier begge enda. Jammen ikke lett å velge en av disse bort.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Lydforskjellen mellom Autograph mini og Be-817 er veldig stor her hos meg. Usher låter betraktelig fyldigere og mer slagkraftig. I de flestes ører er de nok klart best av de to, men Tannoyene gir sammen med en sub, en så utrolig åpen, rytmisk og lett gjengivelse at det er vanskelig å gi avkall på dem. Mulig at jeg bør handle eller låne meg et par Monitor Audio GS 10 for å se om det kan være en gylden middelvei. Om ikke så ser jeg vel forsåvidt at Usherne er en bedre allround løsning enn Tannoy+sub. Usher Be-718 er en veldig imponerende høyttaler, det er ihvertfall sikkert. Låter som en gulvstående modell når det gjelder bass og størrelse på lydbildet. Mellomtonen er meget bra og diskanten er fremragende.
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Mitt oppsett passer vel også i denne tråden...
    cp6371 og x616 utgjør frontrekken:
     

    yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    Noen som vet om det kommer en senter i den nye serien med be?
    Da ryker nemlig Galloen ut...



    -Y
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn