Usher

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• staker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Antall liker
    15
    I korte trekk vet jeg at den har blitt tilpasset det norske strømettet, slik at den skal tåle 240v. Noen andre justeringer er også gjort, men tilpassningen er hoved forskjellen slik jeg har forstått.

GIzO

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Nå har jeg tatt et stort skritt inn i Usher verden...

Jeg går vel kanskje litt mot strømmen...da det er Usher høytalere fokusen stort sett er rettet mot, har jeg fokusen mot elektronikken. Det hele startet med Usher cd-7, en svært rimlig cdspiller som leverer en helt utrolig lydkvalitet (danket ut min Bluenote Koala Tube)! :eek:

I går fikk jeg inn Gallo´s nye hjerte..nemlig pre og effekt fra Usher til fordel for Parasound Halo..

Forforsterkern er nok kjent for de fleste her inne, en Usher P-307A modifisert med fjernkontroll (har en uten fjernkontroll på lån forløpig) Effektforsterkern derimot er nok noe ukjent, en Usher r-3.0s!
    Det er vel noe som for meg virker som en ekstrem konstruksjon! Den leverer 2x300potente watt i 8ohm, og 1400w i 1ohm. Den har utrolige 32 Motorola transistorer pr. side, og veies inn på nærmere 80kg i natura (et slit å få dette på plass)..!

Et par bilder jeg tok under utskiftingen (A21 var vist ikke så stor alikvell :) ) :

Vedlegg

T

Thomas1

Guest
    Du får skrive noen ord når du får lyttet litt. Spennende saker det der! Tar du noen bilder bak også?

GIzO

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Power og atter Power....ja det her var saker! :eek:

Det at oppsettet fra Usher er fullt av krefter er det vel ingen tvil om, men at det spiller så fantastisk bra som det gjør...det er det nok mange som ikke har fått med seg! :-X

Jeg kan faktisk med mitt forløpig korte bekjentskap med Usher si at jeg ikke "finner" noen feil...
    Bassen er utrolig dyp,stram og definert med fullstendig kontroll! Lyden ellers er som den skal være, rett og slett. Har aldri før hatt et oppsett som spiller så komplett som dette!

Har hatt en lang periode med masse utskiftninger, men nå føler jeg at jeg er i mål med elektronikken...faktisk en ganske deilig følelse! ;D

Har desverre ikke noen bilder av bakenden, og jeg kommer ikke til å løfte dette ut av racket før jeg absolutt må! ::) ;D

frodehf

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.03.2007
    Antall liker
    0
    Er flott å lese alle dem gode erfaringene dere har med Usher.

Håper selv å bli ein usher fan, p.g.a har ein Usher R 1.5 og P-307 på vei i posten etter eit garanti oppgjør.
    Min plan er å gå for eit reint usher oppsett.
    Skal låne med meg noen Usher 6371 eller 6381 heim fra hordalandhifi for å høyre hva eg går for.
    Har fått inntrykk at vist eg går for ein dedikert sub så kan eg gå for minstemann.
    Og når eg får råd kjøpe Usher Cd 1 eller 7, og senteren X616.

Har lurt på hvilken sub eg skal kjøpe, har hørt så masse godt om SVS men hva med dynavocie sine?
    Eine fra hordaland hifi anbefalte dem.

mvh
    Frode

GIzO

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer med et godt valg! :)

Lenge til du får det levert?

frodehf

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.03.2007
    Antall liker
    0
    Importøren skal sende den idag eller imorgen.

frodehf

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.03.2007
    Antall liker
    0
    Fikk forsterkerene idag, å eg må berre si FOR EIN LYD! :p
    Har aldri hørt så klar å fin lyd, så åpen. Kunne plassere alle instrumenta og hørte ting i sanger som eg aldri har hørt før.
    Trudde eg hadde maxa ka JBL E100 høytalerene mine kunne spille, med Advance acoustic MAP 407. Eg tok grundig feil.
    Blei aldri lei av å lytte, den spiller med eit slik engarsjemang som eg aldri har hørt før.
    Gler meg til å få testet usher sine 6 serie høytalere på den.

Hadde den koblet opp med ein elendig dvd spiller som eg fant liggende (har ikkje cd spiller atm),
    men hadde koblet den opp med ein doxa 014 dac.
    Må si eg syns R 1,5 var myke finere en det den såg ut på bildene.
    Den var så stor at eg måtte bore nye hull til platene i reolen min før å heve den.
    P 307A`en var og mykje større en det den såg ut på bildene, og er meget fornøyd med designe.

Må berre si at førsteinntrykket er meget bra. :)

Har lagt ved noen bilder eg tok med mobilen.

Vedlegg

GIzO

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer så mye med et knallkjøp! ;D

Det finnes vel ingen tvil om at dette er topp elektronikk fra "øverste" hylle! Du burde virkelig teste ut cd-7 også, om du får sjangsen. Et kupp til prisen!

Har du fjernkontroll modd på p-307a ?

frodehf

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.03.2007
    Antall liker
    0
    GIzO skrev:
    Gratulerer så mye med et knallkjøp! ;D

Det finnes vel ingen tvil om at dette er topp elektronikk fra "øverste" hylle! Du burde virkelig teste ut cd-7 også, om du får sjangsen. Et kupp til prisen!

Har du fjernkontroll modd på p-307a ?
    Ja, er meget fornøyd kan du si :). Ja, skal teste CD1 og CD7, noen andre aktuelle kandidater som er verdt å teste?

Har ikkje fjernkontroll modd nei, har tenkt å ta kontakt med forhandleren om det. Veit du forresten prisen på moddinga?

Har nå eit par B&W 703 koblet til, må si det høyres fantastisk ut. Gler meg til å teste Usher sine høytalere.

GIzO

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Modden koster vel ca. 3000.- om jeg ikke husker helt feil. Det blir gjort meget profosjonelt, og starter helt i strømforskyninga...
    Jeg har cd-7, og det er den beste cd-spillern jeg noen gang har hatt. Den danka ut min Bluenote Koala Tube (18000.-) med god margin! :eek: ???

frodehf

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.03.2007
    Antall liker
    0
    GIzO skrev:
    Modden koster vel ca. 3000.- om jeg ikke husker helt feil. Det blir gjort meget profosjonelt, og starter helt i strømforskyninga...
    Jeg har cd-7, og det er den beste cd-spillern jeg noen gang har hatt. Den danka ut min Bluenote Koala Tube (18000.-) med god margin! :eek: ???
    Oi oi, forteller eindel. Har lest eindel om CD 7`en og alt tyder på "løp å kjøp!".

GIzO

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Helt klart et løp & kjøp produkt...

Jeg vil beskrive den som nøytral, med god oppløsning, mye fart og dynamikk i hele lydbilde.

Jeg har hørt den oppmot EC Prelude, der EC rett og slett hørtes ut som et uferdig produkt i forhold.
    Har også så vidt hørt den oppmot Yamaha S2000, der var likhetene endel større, klangstrukturen var så og si helt lik, men syns Ushern var mer melodiøs. Yamaha´en kosta nærmere 20 000.- og Preluden koster 13 000.-?

frodehf

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.03.2007
    Antall liker
    0
    GIzO skrev:
    Helt klart et løp & kjøp produkt...

Jeg vil beskrive den som nøytral, med god oppløsning, mye fart og dynamikk i hele lydbilde.

Jeg har hørt den oppmot EC Prelude, der EC rett og slett hørtes ut som et uferdig produkt i forhold.
    Har også så vidt hørt den oppmot Yamaha S2000, der var likhetene endel større, klangstrukturen var så og si helt lik, men syns Ushern var mer melodiøs. Yamaha´en kosta nærmere 20 000.- og Preluden koster 13 000.-?
    Det høres bra ut :) Virker som usher kjører kvalitet på alt dem leverer. Gler meg får å teste eit reint usher oppsett. :p

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    14.124
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    13
    Hei Usher folk!

Her vil jeg være med :)
    Har gode erfaringer med Usher, tidligere hatt en CD-1 og til prisen mener jeg den spilleren er et kupp.
    Har i dag et par Usher CP 6371 HT som fungerer meget flott på mitt oppsett.
    (Oppsett er i dag Copland CTA305 rørpre og 2x CTA 520 eff.trinn + Marantz SA 15 kilde).
    Noen her som har lytte erfaring med forskjellen på CP 6371 kontra 6381?
    Tenker da først og fremst på forskjeller i mellomtone og bass (6381 er jo treveis og har et 8" element i bunnen).

Gismo

mvh
    Gismo

staker

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Antall liker
    15
    Tenkte jeg kunne gjøre en anbefaling til dere som har tenkt å bruke rundt 25000,- på et par Usher høyttalere.
    BE-718 er en kjempe godt høyttaler. Den har fått fullt fortjent kjempe gode taester hos bl.a. TAS. Skulle jeg hatt en høyttaler i denne klassen ville jeg definitivt sett litt nærmere på disse!

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.543
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    staker skrev:
    Tenkte jeg kunne gjøre en anbefaling til dere som har tenkt å bruke rundt 25000,- på et par Usher høyttalere.
    BE-718 er en kjempe godt høyttaler. Den har fått fullt fortjent kjempe gode taester hos bl.a. TAS. Skulle jeg hatt en høyttaler i denne klassen ville jeg definitivt sett litt nærmere på disse!
    Det var nettopp denne som gjorde meg til en Usher-venn! ;D
    Usher BE-718 er en høyttaler som absolutt bør høres. Det er mine første stativhøyttalere, og jeg er en god del fordommer fattigere angående denne typen høyttalere. De er satt opp sammen med Usher CD-7 og Audionet SAM V2 integrert forsterker.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    14.124
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    13
    Hei igjen.

Får bidra med et bilde av mine CP 6371 , disse spiller mege flott i mitt nåværende oppsett.
    De ga meg et vesenlig bedre fundament i bassen enn mine CP 6311 som jeg hadde innom en kort stund.
    Så om noen skulle vurdere CP 6311 vs CP 6371 så er dette en anbefaling.
    Og spesiellt da prisen forskjellen ikke er større. (20K vs 25K)

Vedlegg

GIzO

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Nå har jeg hatt Usher komponentene i 3mnd. og de skuffe overhode ikke!
    Fantastisk med kraftreserver og et meget nøytralt lydbilde, finner på en måte ikke noe som stikker seg spesielt ut..

Jeg har dog et problem med akustikken i rommet mitt som stjeler mye bass, løsningen som skal testes ut er en Velodyne DD12 ::)

Tankene sklir også litt mot Usher høytalere, men har de noe særlig å stille opp mot Gallo Referance 3.1 ? ???

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.930
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hvem selger Usher i norge? Litt nysjerrig på "The tiny dancer" BE-718

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    638
    Sted
    Porsgrunn
    Hei på dere alle Ushervenner. Nå er det på tide med litt bevegelse i leieren vår igjen. Så derfor vil jeg fortelle dere at Usher har kommet med to nye høytalere. Det er Dancer Mini One og Dancer Mini Two, ifølge Håvard Holmedal så er dette det beste han har hørt av Usher i forhold til pris noen gang :eek: 8). Vær obs på at disse ble hørt på CES-2009, men vi kommer nok til å se en test av disse når de ankommer landet.

Her ser dere Mini Two med to 7 tommere og Mini One med en 7 tommer. Begge to er gulvstående utgaver av Tiny Dancer BE-718 og har dermed diskanten av beryllium. Ser ut som om jeg bør gå til min lokale hifi-pusher for å be sjekke når de ankommer butikken hans.

Vennelig hilsen
    Jabba-Jabba

R

RoDa

Guest
    Flotte disse Jabba_Jabba!

Gleder meg til å se dem live, bildene lover godt i alle fall!!

må vel liste meg selv opp som Usher-venn også:

Mvh
    Rolf

Vedlegg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    14.124
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    13
    Dancer Mini One/Two så unektelig spennede ut ja ;)
    Blir artig å høre hva folk og fe har å si om disse etter hvert :D

gunvald

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2008
    Antall liker
    3
    Dancer mini two er bestillt...... he he. gleder meg som en unge. eneste problemet er at de ikke kommer før om ca 2 mnd........

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    955
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    19
    Må jeg helt til horten for å høre usher, eller ligger det en forhandler nærmere oslo?

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    638
    Sted
    Porsgrunn
    jonas skrev:
    Må jeg helt til horten for å høre usher, eller ligger det en forhandler nærmere oslo?
    I følge forhandlerlisten så har JFS SOUND SYSTEMS med adressen Arups Gate 21 3015 Drammen også Usher. Nettsiden deres er http://www.jfssoundsystems.no/default.htm

gunvald skrev:
    Dancer mini two er bestillt...... he he. gleder meg som en unge. eneste problemet er at de ikke kommer før om ca 2 mnd........
    Oooooh, høres spennende ut. Litt dristig å kjøpe uhørt, men siden man har Be-718 å sammenligne med så har man jo nogenlunde peil på hva man får.

Vennelig hilsen
    Jabba-Jabba

gunvald

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2008
    Antall liker
    3
    Livet består vel i å ta endel tjangser....
    Men har hørt det meste av Usher, og er veldig fornøyd med stort sett alt jeg har hørt.
    Har forøvrig V604 nå, og de låter veldig godt. Svogeren min har cp8571.2 og de har jeg lyttet mye til.
    718 lyttet jeg endel til på horten messa, så dette kan vel ikke bli feil?????

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    14.124
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    13
    gismo skrev:
    Dancer Mini One/Two så unektelig spennede ut ja ;)
    Blir artig å høre hva folk og fe har å si om disse etter hvert :D
    Hva ligger disse to på i pris?
    Noe som vet det ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn