Usher

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Syntes det var på tide at denne vennetråden kom igang. Det er mange av oss som har falt for lydkvalitet så vel som design fra dette merket. Selv har jeg Usher 777, som sammen med beskjedene 20w gjør en kjempe jobb. Etter en oppgradering med beryllium diskanter, og ntt delefilter, mener jeg usher har tatt et kjempe steg opp til de store.
     

    Vedlegg

    T

    Thomas1

    Gjest
    her vil jeg melde meg inn. :)

    Eier nå Usher cp6311.
    Har tidligere eid Usher M700.2


     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Godt å ikke være alene lenger ;D
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Er det ikke fler som ønsker å være venner med oss? :'(
     

    GIzO

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Innlegg
    140
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Jeg er vel hva man kan kalle en Usher venn ;)

    Jeg har pr i dag Usher cd-7 som virkelig gjorde rent bord av cdspillerne vi testa, det gjorde heller ikke noe at det var den desidert billigste også! :eek:

    Så fort jeg får banka litt liv i Gallo´ene skal jeg gjøre en sammenligning mellom Usher R1.5 og p 307 VS. Halo P3 og A21, dette blir meget spennende med tanke på hvor ekstremt god jobb cdspilleren fra Usher gjorde (gjør)! ;D
     

    Berg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    1.039
    Antall liker
    1
    x719 i tja 3-4 år. Godt fornøyd !! Skal vel klare å produsere noen bilder om det er interesse.
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Norum skrev:
    Har noen kabler fra usher :)
    Har selv benyttet både høyttalerkabel og signalkabel fra usher. Vil si det er god kvalitet i forhold til pris, men det finnes bedre. Selv likte jeg signalkabelen best.
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    RoDa skrev:
    Venn? Vet ikke helt, men har da brukt øksa på et par....

    Sørdagsarbe'

    Flotte høyttalere!

    R
    Jeg har selv gjort akkurat det samme med mine egene 777er. Dette var uten tvil med på å løfte lyden et par divisjoner.
     
    R

    Rolf_Da!

    Gjest
    Enig, staker.
    Har ikke hørt så mye på disse 777-ene etter ombyggingen, men førsteinntrykk var en mykere og mer helhetlig gjengivelse.
    Før oppgraderingen kunne de låte hardt og ganske så tøft.

    Det er flotte høyttalere som krever sin mann for å få de til å spille optimalt.

    Mvh
    Rolf
     

    MortenV

    Medlem
    Ble medlem
    29.06.2007
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Har ett par CP-730 som jeg er meget fornøyd med samt V-601 og V-603 som bak og senterkanaler i hjemmekinooppsettet.
     

    Vedlegg

    T

    Thomas1

    Gjest
    Flott oppsett dette her MortenV. Den V serien er tettere opptil prestasjonene til 6311 enn jeg liker å innrømme. Til en behagelig pris også. Cp-730 har jeg ikke hørt andre steder enn på messa i Horten, men jeg likte det jeg hørte der.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Stiller opp som Ushervenn jeg også. Stiller vel i mellomdivisjonen med mine CP-6391, både i størrelse og pris.
    Har ikke noen bilder pga. kameramangel, derfor har jeg ikke blitt med før. Skal vel prøve å få noen bilder i denne tråden etterhvert.

    Selv gjorde jeg "feilen" ved å lytte på Usher før de andre merkene, dermed falt de andre totalt igjennom. Tilogmed JBL Ti 260 med en 12" falt mot CP-6311!

    Selv tør jeg ikke å operere høytalerene mine, men har tenkt å nøye meg med nye rør til preen min i første omgang.
     

    TL

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.08.2002
    Innlegg
    89
    Antall liker
    10
    Thomas1 skrev:
    her vil jeg melde meg inn. :)

    Eier nå Usher cp6311.
    Har tidligere eid Usher M700.2
    Her vil jeg slenge meg med jeg også. Det nevnte paret med M700 befinner seg hjemme til meg nå.
    Når det blir tid for oppgradering en gang i fremtiden kommer jeg helt klart til å lytte til andre modeller fra Usher. Er meget fornøyd med pris/ytelse på M700.
     

    Ludolf

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Jeg digger Usher! Har Usher CD-7 og Usher HTkabler. CDspilleren imponerer ihvertfall meg med sitt rytmiske spill og den åpne transparente lyden.
     

    Vedlegg

    T

    Thomas1

    Gjest
    Hallo TL. Godt du fremdeles er fornøyd med høytalerene!

    Ludolf: Cd 7 er det den nyeste spilleren? De har vel bare 2 stk? Husker jeg prøvde å få tak i cd 1 når den kom ut, men den var utsolgt overalt.
     

    Ludolf

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Thomas1 skrev:
    Ludolf: Cd 7 er det den nyeste spilleren? De har vel bare 2 stk? Husker jeg prøvde å få tak i cd 1 når den kom ut, men den var utsolgt overalt.
    CD-7 er den nyeste ja, kom vel rundt årsskiftet. Jeg kjøpte min hos JFS Soundsystems i Drammen, er godt fornøyd med servicen der.
     

    BugleBoy

    Medlem
    Ble medlem
    11.05.2005
    Innlegg
    39
    Antall liker
    0
    Hepp! Denne tråden har gått meg hus forbi!

    Ja,jeg kan vel kalles en Usher venn.
    Har eid Usher CP-730 nå i snart 6 år.

    Disse har jeg vært svært fornøyd med.Mye har kommet å gått i min lille hule i disse årene,men Usherène har aldri blitt truet av noen :)

    Disse spiller i lag med det som står i signaturen min.


    Har ikke noe bilde,men skulle ikke undre meg om min gode venn RODA kunne hjelpe meg med det ;)
    Han kunne sikkert vært behjelpelig med en lydbeskrivelse av mitt oppsett også,da han har hørt dette en million ganger nå,og han har vel aldri vært kjempeskuffet når han har dratt hjem igjen :)
     

    BugleBoy

    Medlem
    Ble medlem
    11.05.2005
    Innlegg
    39
    Antall liker
    0
    staker skrev:
    Hei "staker"

    Jeg ser du spiller med disskanten "pekende" utover,er det noe du har funnet best etter å ha prøvd litt med begge veier?

    Grunnen til at jeg spør,er at jeg har en kamerat som har akuratt de samme høyttalerene som deg(de RODA linker til lengre opp i tråden),og han spiller med disskanten "pekende" innover.
     
    M

    MasterBlaster

    Gjest
    Hei

    Får vel være bidra med et lite bilde av Be10.
    Har hatt disse i et år, og syns de bare spiller
    bedre og bedre.
     

    Vedlegg

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Skulle jeg finne på å bytte høyttaler, er Be10 den jeg ville lyttet til først. Denne har etter min mening noen kvaliteter som gjør den meget spennende.
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    .Edvard. skrev:
    staker skrev:
    Hei "staker"

    Jeg ser du spiller med disskanten "pekende" utover,er det noe du har funnet best etter å ha prøvd litt med begge veier?

    Grunnen til at jeg spør,er at jeg har en kamerat som har akuratt de samme høyttalerene som deg(de RODA linker til lengre opp i tråden),og han spiller med disskanten "pekende" innover.
    Har egentlig ikke tenkt så mye på det det.. Har sett at usher selv har sett de opp slik jeg har gjort på noen messebilder, derfor regnet jeg med at det var meningen å ha de slik. Vet ikke om det gjør så mye forskjell?
     
    M

    MasterBlaster

    Gjest
    staker skrev:
    Skulle jeg finne på å bytte høyttaler, er Be10 den jeg ville lyttet til først. Denne har etter min mening noen kvaliteter som gjør den meget spennende.
    Hei staker

    Vel, tar du turen til drammen er du alltid velkommen på en lytt. Send meg PM evt.

    Masterblaster
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Skal ikke se helt bort i fra det ;D
     

    vih

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.05.2002
    Innlegg
    69
    Antall liker
    5
    Sted
    Slemmestad
    Hei MasterBlaster.

    Har du fylt sand i dine BE10 ? hva slags utstyr bruker du til disse høyttalrene ?
    Eks. Usher eier, men forsatt Usher venn ;D
     
    M

    MasterBlaster

    Gjest
    VIH skrev:
    Hei MasterBlaster.

    Har du fylt sand i dine BE10 ? hva slags utstyr bruker du til disse høyttalrene ?
    Eks. Usher eier, men forsatt Usher venn ;D
    Hei

    Ja, har fyllt fugesand i de. Det strammet opp godt i bassen syns jeg å merke.
    De er vel oppe i ca. 110-115 kg stykket nå, så de står godt der de står. :)
    Bruker Usher R 1.5, Parasound P3 og Marantz SA-15S1.

    MasterBlaster
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Er det deen nye typen 1.5 du har?
     
    M

    MasterBlaster

    Gjest
    staker skrev:
    Er det deen nye typen 1.5 du har?
    Min er 2005-modell. Noen deler er byttet ut av tidligere eier.
    Kanskje årets modell har noen forbedringer, det er isåfall ukjent for meg hvilke.
    Uansett greier R 1.5 med letthet å drive Be10. Anbefales!

    MasterBlaster
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    I korte trekk vet jeg at den har blitt tilpasset det norske strømettet, slik at den skal tåle 240v. Noen andre justeringer er også gjort, men tilpassningen er hoved forskjellen slik jeg har forstått.
     

    GIzO

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Innlegg
    140
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Nå har jeg tatt et stort skritt inn i Usher verden...

    Jeg går vel kanskje litt mot strømmen...da det er Usher høytalere fokusen stort sett er rettet mot, har jeg fokusen mot elektronikken. Det hele startet med Usher cd-7, en svært rimlig cdspiller som leverer en helt utrolig lydkvalitet (danket ut min Bluenote Koala Tube)! :eek:

    I går fikk jeg inn Gallo´s nye hjerte..nemlig pre og effekt fra Usher til fordel for Parasound Halo..

    Forforsterkern er nok kjent for de fleste her inne, en Usher P-307A modifisert med fjernkontroll (har en uten fjernkontroll på lån forløpig) Effektforsterkern derimot er nok noe ukjent, en Usher r-3.0s!
    Det er vel noe som for meg virker som en ekstrem konstruksjon! Den leverer 2x300potente watt i 8ohm, og 1400w i 1ohm. Den har utrolige 32 Motorola transistorer pr. side, og veies inn på nærmere 80kg i natura (et slit å få dette på plass)..!

    Et par bilder jeg tok under utskiftingen (A21 var vist ikke så stor alikvell :) ) :
     

    Vedlegg

    T

    Thomas1

    Gjest
    Du får skrive noen ord når du får lyttet litt. Spennende saker det der! Tar du noen bilder bak også?
     

    GIzO

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Innlegg
    140
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Power og atter Power....ja det her var saker! :eek:

    Det at oppsettet fra Usher er fullt av krefter er det vel ingen tvil om, men at det spiller så fantastisk bra som det gjør...det er det nok mange som ikke har fått med seg! :-X

    Jeg kan faktisk med mitt forløpig korte bekjentskap med Usher si at jeg ikke "finner" noen feil...
    Bassen er utrolig dyp,stram og definert med fullstendig kontroll! Lyden ellers er som den skal være, rett og slett. Har aldri før hatt et oppsett som spiller så komplett som dette!

    Har hatt en lang periode med masse utskiftninger, men nå føler jeg at jeg er i mål med elektronikken...faktisk en ganske deilig følelse! ;D

    Har desverre ikke noen bilder av bakenden, og jeg kommer ikke til å løfte dette ut av racket før jeg absolutt må! ::) ;D
     

    frodehf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.03.2007
    Innlegg
    50
    Antall liker
    0
    Er flott å lese alle dem gode erfaringene dere har med Usher.

    Håper selv å bli ein usher fan, p.g.a har ein Usher R 1.5 og P-307 på vei i posten etter eit garanti oppgjør.
    Min plan er å gå for eit reint usher oppsett.
    Skal låne med meg noen Usher 6371 eller 6381 heim fra hordalandhifi for å høyre hva eg går for.
    Har fått inntrykk at vist eg går for ein dedikert sub så kan eg gå for minstemann.
    Og når eg får råd kjøpe Usher Cd 1 eller 7, og senteren X616.

    Har lurt på hvilken sub eg skal kjøpe, har hørt så masse godt om SVS men hva med dynavocie sine?
    Eine fra hordaland hifi anbefalte dem.

    mvh
    Frode
     

    GIzO

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Innlegg
    140
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer med et godt valg! :)

    Lenge til du får det levert?
     

    frodehf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.03.2007
    Innlegg
    50
    Antall liker
    0
    Importøren skal sende den idag eller imorgen.
     

    frodehf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.03.2007
    Innlegg
    50
    Antall liker
    0
    Fikk forsterkerene idag, å eg må berre si FOR EIN LYD! :p
    Har aldri hørt så klar å fin lyd, så åpen. Kunne plassere alle instrumenta og hørte ting i sanger som eg aldri har hørt før.
    Trudde eg hadde maxa ka JBL E100 høytalerene mine kunne spille, med Advance acoustic MAP 407. Eg tok grundig feil.
    Blei aldri lei av å lytte, den spiller med eit slik engarsjemang som eg aldri har hørt før.
    Gler meg til å få testet usher sine 6 serie høytalere på den.

    Hadde den koblet opp med ein elendig dvd spiller som eg fant liggende (har ikkje cd spiller atm),
    men hadde koblet den opp med ein doxa 014 dac.
    Må si eg syns R 1,5 var myke finere en det den såg ut på bildene.
    Den var så stor at eg måtte bore nye hull til platene i reolen min før å heve den.
    P 307A`en var og mykje større en det den såg ut på bildene, og er meget fornøyd med designe.

    Må berre si at førsteinntrykket er meget bra. :)

    Har lagt ved noen bilder eg tok med mobilen.
     

    Vedlegg

    GIzO

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Innlegg
    140
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer så mye med et knallkjøp! ;D

    Det finnes vel ingen tvil om at dette er topp elektronikk fra "øverste" hylle! Du burde virkelig teste ut cd-7 også, om du får sjangsen. Et kupp til prisen!

    Har du fjernkontroll modd på p-307a ?
     

    frodehf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.03.2007
    Innlegg
    50
    Antall liker
    0
    GIzO skrev:
    Gratulerer så mye med et knallkjøp! ;D

    Det finnes vel ingen tvil om at dette er topp elektronikk fra "øverste" hylle! Du burde virkelig teste ut cd-7 også, om du får sjangsen. Et kupp til prisen!

    Har du fjernkontroll modd på p-307a ?
    Ja, er meget fornøyd kan du si :). Ja, skal teste CD1 og CD7, noen andre aktuelle kandidater som er verdt å teste?

    Har ikkje fjernkontroll modd nei, har tenkt å ta kontakt med forhandleren om det. Veit du forresten prisen på moddinga?

    Har nå eit par B&W 703 koblet til, må si det høyres fantastisk ut. Gler meg til å teste Usher sine høytalere.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn