useriøse aktører, igjen

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Det som er noe av problemet, er at den som drifter et forum, også har et visst ansvar for hva som skrives der - eller rettere sagt: for hva som blir stående. Jeg skjønner godt medlemmenes frustrasjon over ikke å kunne advare hverandre mot useriøse aktører. Den som imidlertid blir stående med skjegget i postkassa dersom en advarsel viser seg å være ubegrunnet og den som blir hengt ut krever erstatning el likn, er eieren eller drifteren av forumet. Det er derfor en fornuftig linje Høvdingen holder.
Ikke bare et "visst ansvar". Høvdingen har et redaktøransvar, og kan som grammofon sier ovenfor, i ytterste konsekvens bli erstatningsansvarlig for det som står skrevet på HFS.
 
C

cruiser

Gjest
Det som er noe av problemet, er at den som drifter et forum, også har et visst ansvar for hva som skrives der - eller rettere sagt: for hva som blir stående. Jeg skjønner godt medlemmenes frustrasjon over ikke å kunne advare hverandre mot useriøse aktører. Den som imidlertid blir stående med skjegget i postkassa dersom en advarsel viser seg å være ubegrunnet og den som blir hengt ut krever erstatning el likn, er eieren eller drifteren av forumet. Det er derfor en fornuftig linje Høvdingen holder.
Ikke bare et "visst ansvar". Høvdingen har et redaktøransvar, og kan som grammofon sier ovenfor, i ytterste konsekvens bli erstatningsansvarlig for det som står skrevet på HFS.
Veldig tvilsomt.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.044
Antall liker
1.837
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Har kun positive erfaringer med kjøp og salg! Kommer til å forsette med det :)
 
U

Utgatt24668

Gjest
Det som skuffer meg med Hifisentralen er at vi (brukere) ikke har mulighet å advare mot useriøse aktører i hifimarkedet.

Og her er det ikke snakk om å henge ut bedrifter/personer på bakrunn av løse påstander og subjektive meninger (opplevelser), for her er det snakk om konkrete hendelser og opplevelser som det ikke er mulig å ta feil av (mistolke) at er langt over streken til hva som er normal business skikk. Kanskje t.o.m. på feil side av norsk lov.

Jeg har hatt dårlig erfaring med minst tre bedrifter/personer de siste mndr.
Og at andre kjøpere i hifimiljøet ikke får vite om disse er, etter min mening, en stor skam.

Også når jeg skriver slik som her så spekuleres det beklageligvis om bedrifter som er 100% seriøse. Derfor burde disse useriøse fått navnet sitt påskrevet i dette forum. Ikke minst fordi de selger og/eller annonserer her på Hifisentralen.
Nå er jeg helt fersk her - men hvis det ikke tolereres at man skriver konstruktivt om konkrete hendelser på en grei og seriøs måte - ja da er det noe som er fullstendig galt.

Jeg kommenterte selv en produsent som i mine øyne ikke har noe på "hifi-side" å gjøre - noe jeg mener er en ren objektiv observasjon (b&o) - og da fikk jeg en advarsel. Vi er kanskje da litt vel høflige og forsiktige i denne verden - som om ingenting kan fastslås og alt handler om personlig religion, men det må da være lov til å ha noen spisse kommentarer og ha noe brodd i det man sier. Meningsutvekslingene her minner om en slapp og gammel høyttaler ;)

Vi bruker tross alt mye tid her, hjemme og ikke minst mye ressurser på dyre anlegg. Vi kan være uenige og enige på en god måte da vi alle er voksne menn - vel jeg er et barn i denne sammenhengen i de 30 - men tross alt.
 
U

Utgatt24668

Gjest
Det er jo sant, er litt som høna og egget dette.
Egentlig ikke, de fleste forum startes av entusiaster og annonsekroner kommer når det er en brukerbase
Det startes som regel slik antar jeg.
Men du kan ikke ha det ene uten det andre. Begge er avhengige av hverandre.
Nuvel - nå er det mulig å ha et eget forum som kan driftes av en eller flere entusiaster. Det er ikke mye jobb hvis man liker det - og man gjør seg uavhengig av kommersielle aktører. Dessuten er min erfaring med flere av HI-FI leverandørene i Norge at mange av dem selv er entusiaster og er mer enn gjerne med på en skikkelig debatt. Jeg tror muligens hifisentralen er litt paranoide når de slenger ut advarsler og sensurerer utsagn de tror kan være for drøye. Det må være brukerne som står i sentrum, ikke annonsørene. Man risikerer å miste fotfeste som et seriøst forum hvis nåværende trend vedvarer.

Det må være lov til å ha debatter med en brodd. Vi skal tross alt lære av hverandre - ikke utelukkende gasse oss i hverandres mindre gode valg av utstyr. Siden framstår nå litt som et forum for over gjennomsnittlige eldre menn som ønsker anerkjennelse for sine hi fi investeringer.
 
S

Syncrolux

Gjest
HFS er vel driftet av entusiaster i dag? Men man kommer uansett ikke unna kostnader med å hoste forumet, med mindre noen donerer serverplass.
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Eddie 1 har i PM beskyldt meg for å være hjernedød og kjeltring fordi vi tar inn kabler som etter hans mening er snakeoil. Ganske grovt, men så har han også vært sperret ute fra Hifisentralen så vidt jeg vet. Hans ord og meninger bør ikke bety noe, for noen. Vi skal til Horten og han er mer enn velkommen til å møte opp personlig for å fortelle meg om hvilken kjeltring jeg er, ansikt til ansikt.

JP
Er det en trussel ? Nei skal ikke på Horten messa da jeg ikke føler at det gir meg så veldig mye :)
Ingen trussel, en invitasjon. For å se om du er like tøff i virkeligheten. Det er så jævlig lett å slenge dritt gjemt bak ett pseudonym, men kanskje ikke like enkelt ansikt til ansikt...

JP
så mine meninger om enkelte aktører har noe med og være tøff å gjøre ??? Ja jeg har et rykte for og være brukbar med nevene men mener du at jeg skal komme til Horten for og by deg opp til dans ? Du snakker altså om oppførsel ! Det er faktisk det dummeste jeg har hørt ! Nei det finnes nok personer der ute som fortjener en ørefik eller to mer enn en hifi selger ;)
 

Bebophifi12

Bransjeaktør
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
377
Antall liker
70
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Jo, vel egentlig:
" Ja jeg har et rykte for og være brukbar med nevene"...

Men la nå dette ligge. Alt jeg mener er at man ikke skal kalle hverandre det ene og det andre, altså vise normal folkeskikk. Og behandle hverandre med respekt, uansett om man er kunde eller selger.

JP
 

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.117
Antall liker
3.236
Torget vurderinger
1
Det grunnleggende rettsprinsippet i Norge er at man er uskyldig til det motsatte er bevist.

Videre plikter Norge å følge menneskerettighetserklæringens artikkel 11, punkt 1:

«Enhver som er anklaget for en straffbar handling har rett til å bli ansett som uskyldig til det er bevist ved offentlig domstolsbehandling, hvor han har hatt alle de garantier som er nødvendig for hans forsvar, at han er skyldig etter loven.»

Som en følge av dette er det selvsagt ulovlig å komme med påstander og beskyldninger om straffbare forhold som ikke viser seg å være riktige, dette inkluderer selvsagt å henge ut noen på nettet, og dette kan straffes med bøter eller fengsel. Jfr Straffelovens 23. kapitel om ærekrenkelser.

Litt snodig da at når noen føler seg useriøst behandlet utnevner de seg selv øyeblikkelig til både dommer og bøddel! Nesten like snodig er at de som ønsker å være dommer og bøddel får en heiagjeng.
 
D

Desillusjonert

Gjest
så mine meninger om enkelte aktører har noe med og være tøff å gjøre ??? Ja jeg har et rykte for og være brukbar med nevene men mener du at jeg skal komme til Horten for og by deg opp til dans ? Du snakker altså om oppførsel ! Det er faktisk det dummeste jeg har hørt ! Nei det finnes nok personer der ute som fortjener en ørefik eller to mer enn en hifi selger ;)
Å svare "er det en trussel" etter at noen spør om du vil gjenta de samme argumentene face to face blir bare erkedumt og jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvordan du får "Det er så jævlig lett å slenge dritt gjemt bak ett pseudonym, men kanskje ikke like enkelt ansikt til ansikt..." til å bli at han ber om slåsskamp? Kanskje det er noe i det han sier og du bør gå noen runder med deg selv?

Det er faktisk nettopp på grunn av folk som deg, vi må tenke oss grundig om før vi setter i gang heksejakt på importører og selgere!
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Det som er noe av problemet, er at den som drifter et forum, også har et visst ansvar for hva som skrives der - eller rettere sagt: for hva som blir stående. Jeg skjønner godt medlemmenes frustrasjon over ikke å kunne advare hverandre mot useriøse aktører. Den som imidlertid blir stående med skjegget i postkassa dersom en advarsel viser seg å være ubegrunnet og den som blir hengt ut krever erstatning el likn, er eieren eller drifteren av forumet. Det er derfor en fornuftig linje Høvdingen holder.
Ikke bare et "visst ansvar". Høvdingen har et redaktøransvar, og kan som grammofon sier ovenfor, i ytterste konsekvens bli erstatningsansvarlig for det som står skrevet på HFS.
Veldig tvilsomt.
Dette er ikke veldig tvilsomt, selv om enkelte redaktører har forsøkt å vrir seg unna ansvar. Her er en peker til en instruktiv artikkel:

Nettskriving : Redaktøransvar for diskusjonsfora


Det kan være slik at redaktøransvaret for nettsteder går noe kortere enn for tradisjonelle papiraviser - det var derfor jeg brukte uttrykket "et visst ansvar". Men at Høvdingen faktisk har et rettslig ansvar for innholdet i forumet, er overhodet ikke tvilsomt.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Det som er noe av problemet, er at den som drifter et forum, også har et visst ansvar for hva som skrives der - eller rettere sagt: for hva som blir stående. Jeg skjønner godt medlemmenes frustrasjon over ikke å kunne advare hverandre mot useriøse aktører. Den som imidlertid blir stående med skjegget i postkassa dersom en advarsel viser seg å være ubegrunnet og den som blir hengt ut krever erstatning el likn, er eieren eller drifteren av forumet. Det er derfor en fornuftig linje Høvdingen holder.
Ikke bare et "visst ansvar". Høvdingen har et redaktøransvar, og kan som grammofon sier ovenfor, i ytterste konsekvens bli erstatningsansvarlig for det som står skrevet på HFS.
Veldig tvilsomt.
Dette er ikke veldig tvilsomt, selv om enkelte redaktører har forsøkt å vrir seg unna ansvar. Her er en peker til en instruktiv artikkel:

Nettskriving : Redaktøransvar for diskusjonsfora


Det kan være slik at redaktøransvaret for nettsteder går noe kortere enn for tradisjonelle papiraviser - det var derfor jeg brukte uttrykket "et visst ansvar". Men at Høvdingen faktisk har et rettslig ansvar for innholdet i forumet, er overhodet ikke tvilsomt.
Veldig klargjørende, den linken. Ikke rart at Høvdingen ser på dette med litt større alvor enn meningmann her på HFS kan ha en tendens til å gjøre.
 

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
Eddie 1 har i PM beskyldt meg for å være hjernedød og kjeltring fordi vi tar inn kabler som etter hans mening er snakeoil.
Vi skal til Horten og han er mer enn velkommen til å møte opp personlig for å fortelle meg om hvilken kjeltring jeg er, ansikt til ansikt.
Så bra....ta initiativ til en kabeltest-event ifm. messa i Horten er supert tiltak...stiller gjerne i panelet :)
- DETTE høres svært spennende ut !!!!!!! JEG STILLER MED KABLER..................!!!
Mvh. Sveinung - Lyden av Enda MYE mer Opplevelse !!!
 
Sist redigert:

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
så mine meninger om enkelte aktører har noe med og være tøff å gjøre ??? Ja jeg har et rykte for og være brukbar med nevene men mener du at jeg skal komme til Horten for og by deg opp til dans ? Du snakker altså om oppførsel ! Det er faktisk det dummeste jeg har hørt ! Nei det finnes nok personer der ute som fortjener en ørefik eller to mer enn en hifi selger ;)
Å svare "er det en trussel" etter at noen spør om du vil gjenta de samme argumentene face to face blir bare erkedumt og jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvordan du får "Det er så jævlig lett å slenge dritt gjemt bak ett pseudonym, men kanskje ikke like enkelt ansikt til ansikt..." til å bli at han ber om slåsskamp? Kanskje det er noe i det han sier og du bør gå noen runder med deg selv?

Det er faktisk nettopp på grunn av folk som deg, vi må tenke oss grundig om før vi setter i gang heksejakt på importører og selgere!
Han lurte jo på om jeg turte si det face to face :) Jeg er nok langt fra den eneste i verden som mener hifi bransjen driver med mye "snakeoil" og jeg er ikke redd for å si det face to face ! Har hvert innom flere aktører der jeg har stilt kritiske spørsmål og nesten blitt kastet ut da de ikke kan svare eller irriterer seg over at jeg ikke hører sammenhengen pris/kvalitet :)
Sist jeg var innom elkjøp så var det en selger som prøvde og prakke på en ungutt dyre hdmi kabler for bedre bilde ;() Det endte med at jeg fikk beskjed om og forlate butikken ;)
 
D

Desillusjonert

Gjest
så mine meninger om enkelte aktører har noe med og være tøff å gjøre ??? Ja jeg har et rykte for og være brukbar med nevene men mener du at jeg skal komme til Horten for og by deg opp til dans ? Du snakker altså om oppførsel ! Det er faktisk det dummeste jeg har hørt ! Nei det finnes nok personer der ute som fortjener en ørefik eller to mer enn en hifi selger ;)
Å svare "er det en trussel" etter at noen spør om du vil gjenta de samme argumentene face to face blir bare erkedumt og jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvordan du får "Det er så jævlig lett å slenge dritt gjemt bak ett pseudonym, men kanskje ikke like enkelt ansikt til ansikt..." til å bli at han ber om slåsskamp? Kanskje det er noe i det han sier og du bør gå noen runder med deg selv?

Det er faktisk nettopp på grunn av folk som deg, vi må tenke oss grundig om før vi setter i gang heksejakt på importører og selgere!
Han lurte jo på om jeg turte si det face to face :) Jeg er nok langt fra den eneste i verden som mener hifi bransjen driver med mye "snakeoil" og jeg er ikke redd for å si det face to face ! Har hvert innom flere aktører der jeg har stilt kritiske spørsmål og nesten blitt kastet ut da de ikke kan svare eller irriterer seg over at jeg ikke hører sammenhengen pris/kvalitet :)
Sist jeg var innom elkjøp så var det en selger som prøvde og prakke på en ungutt dyre hdmi kabler for bedre bilde ;() Det endte med at jeg fikk beskjed om og forlate butikken ;)
For du har fasiten på alt dette selvsagt? :)
Jeg tror det har noe med hvordan du sier ting, ikke nødvendigvis selve temaet.......
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
Jeg stiller gjerne kritiske spørsmål når det kommer til kabler og priser men det finnes da grenser for mye jeg gidder å blande meg inn, en viss folkelig tone må kunne brukes i og gjøre seg fortstått uten å ty til ekstreme ytringer (og verre er) men ikke alle har sosiale antenner nok til og skjønne hvor grensene går.
 
Sist redigert:

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Jeg stiller gjerne kritiske spørsmål når det kommer til kabler og priser men det finnes da grenser for mye jeg gidder å blande meg inn, en viss folkelig tone må kunne brukes i og gjøre seg fortstått uten å ty til ekstreme ytringer (og verre er) men ikke alle har sosiale antenner nok til og skjønne hvor grensene går.
Synes snakeoil og svindel er et helt greie begrep
 
D

Desillusjonert

Gjest
Jeg skjønner meg ikke på alle de som har fasitten på alt...
De som tror at de er de eneste som klarer å høre forskjell på noe og hører ikke de forskjell, så gjør ingen det.
De som har det eneste anlegget der produkter fungerer og funker det ikke der, så funker det ingen steder.
De som mener at deres erfaring er den eneste rette, uansett hva andre har prøvd, hørt og testet.
De som tror teori kan fortelle, løse og forklare alt og gud hjelpes om man har andre erfaringer!
De som som mener at rom, enheters påvirking på hverandre og type musikk ikke har noe å si i HiFi sammenheng.

Jeg trodde det før, da jeg var veldig ung, men heldigvis fikk jeg noen erfaringer som motbeviste det meste av det! Og heldigvis, de kommer til stadighet nå også! Ellers hadde hobbien vært kjedelig, om man ikke skulle lært noe nytt en gang i blandt. Jeg håper flere får slike aha opplevelser også!

Jeg tror tilogmed at det finnes proffesjonelle aktører som har noen av disse erfaringene... :)
 

daCapohifi

Bransjeaktør
Ble medlem
06.03.2015
Innlegg
60
Antall liker
94
Torget vurderinger
1
Ja nettopp! Akkurat nå er det ingen jeg ønsker henge ut ....... Tenk at om du hadde kunne henge ut noen og gjort det og du tok feil? Var ikke sur på de lenger, misforstått og annet? Det du hadde skrevet kunne du ikke gjort om igjen. Du hadde urettmessig hengt ut noen nesten for evig da ting lagt ut på nett sprer seg lett og da er det ute av kontroll. Takk til høvdingen at han har disse regler og håndhever de!
PS ; Jeg gjetter på at du ikke handler lokalt I butikk, face to face! Useriøse aktører liker ikke være tilgjengelige for reklamasjoner og annet. Jo lenger unna de er desto mere kan de hode på med monkey business.
vh
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Eh - hvem er det siste innlegget rettet mot? Det begynner å bli lenge siden det sist var liv i denne tråden. ...
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Ja nettopp! Akkurat nå er det ingen jeg ønsker henge ut ....... Tenk at om du hadde kunne henge ut noen og gjort det og du tok feil? Var ikke sur på de lenger, misforstått og annet? Det du hadde skrevet kunne du ikke gjort om igjen. Du hadde urettmessig hengt ut noen nesten for evig da ting lagt ut på nett sprer seg lett og da er det ute av kontroll. Takk til høvdingen at han har disse regler og håndhever de!
PS ; Jeg gjetter på at du ikke handler lokalt I butikk, face to face! Useriøse aktører liker ikke være tilgjengelige for reklamasjoner og annet. Jo lenger unna de er desto mere kan de hode på med monkey business.
vh
Nu "blomstrer" det vel ikke av HI-FAI butikker i hver bygd i landet.
Av den grunn er store deler av befolkningen tvunget til å handle på nett, hvis de ikke sier seg seg fornøyd med den ENE Onkyo receiveren som den lokale Elkjøp har.
Men er det virkelig sånn at mange nettbutikker i "langt vekk i stan" er useriøse? Neppe.....
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Det som skuffer meg med Hifisentralen er at vi (brukere) ikke har mulighet å advare mot useriøse aktører i hifimarkedet.

Og her er det ikke snakk om å henge ut bedrifter/personer på bakrunn av løse påstander og subjektive meninger (opplevelser), for her er det snakk om konkrete hendelser og opplevelser som det ikke er mulig å ta feil av (mistolke) at er langt over streken til hva som er normal business skikk. Kanskje t.o.m. på feil side av norsk lov.

Jeg har hatt dårlig erfaring med minst tre bedrifter/personer de siste mndr.
Og at andre kjøpere i hifimiljøet ikke får vite om disse er, etter min mening, en stor skam.

Også når jeg skriver slik som her så spekuleres det beklageligvis om bedrifter som er 100% seriøse. Derfor burde disse useriøse fått navnet sitt påskrevet i dette forum. Ikke minst fordi de selger og/eller annonserer her på Hifisentralen.
Nå er jeg helt fersk her - men hvis det ikke tolereres at man skriver konstruktivt om konkrete hendelser på en grei og seriøs måte - ja da er det noe som er fullstendig galt.

Jeg kommenterte selv en produsent som i mine øyne ikke har noe på "hifi-side" å gjøre - noe jeg mener er en ren objektiv observasjon (b&o) - og da fikk jeg en advarsel. Vi er kanskje da litt vel høflige og forsiktige i denne verden - som om ingenting kan fastslås og alt handler om personlig religion, men det må da være lov til å ha noen spisse kommentarer og ha noe brodd i det man sier. Meningsutvekslingene her minner om en slapp og gammel høyttaler ;)

Vi bruker tross alt mye tid her, hjemme og ikke minst mye ressurser på dyre anlegg. Vi kan være uenige og enige på en god måte da vi alle er voksne menn - vel jeg er et barn i denne sammenhengen i de 30 - men tross alt.
Nok en grunn til å overlate disse tingene til Høvdingen. Legg frem dine synspunkter, så tar Store Hvite Far eventuelt kontakt med "motparten" for å få dennes versjon av saken.
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Det som skuffer meg med Hifisentralen er at vi (brukere) ikke har mulighet å advare mot useriøse aktører i hifimarkedet.

Og her er det ikke snakk om å henge ut bedrifter/personer på bakrunn av løse påstander og subjektive meninger (opplevelser), for her er det snakk om konkrete hendelser og opplevelser som det ikke er mulig å ta feil av (mistolke) at er langt over streken til hva som er normal business skikk. Kanskje t.o.m. på feil side av norsk lov.

Jeg har hatt dårlig erfaring med minst tre bedrifter/personer de siste mndr.
Og at andre kjøpere i hifimiljøet ikke får vite om disse er, etter min mening, en stor skam.

Også når jeg skriver slik som her så spekuleres det beklageligvis om bedrifter som er 100% seriøse. Derfor burde disse useriøse fått navnet sitt påskrevet i dette forum. Ikke minst fordi de selger og/eller annonserer her på Hifisentralen.
Nå er jeg helt fersk her - men hvis det ikke tolereres at man skriver konstruktivt om konkrete hendelser på en grei og seriøs måte - ja da er det noe som er fullstendig galt.

Jeg kommenterte selv en produsent som i mine øyne ikke har noe på "hifi-side" å gjøre - noe jeg mener er en ren objektiv observasjon (b&o) - og da fikk jeg en advarsel. Vi er kanskje da litt vel høflige og forsiktige i denne verden - som om ingenting kan fastslås og alt handler om personlig religion, men det må da være lov til å ha noen spisse kommentarer og ha noe brodd i det man sier. Meningsutvekslingene her minner om en slapp og gammel høyttaler ;)

Vi bruker tross alt mye tid her, hjemme og ikke minst mye ressurser på dyre anlegg. Vi kan være uenige og enige på en god måte da vi alle er voksne menn - vel jeg er et barn i denne sammenhengen i de 30 - men tross alt.
Nok en grunn til å overlate disse tingene til Høvdingen. Legg frem dine synspunkter, så tar Store Hvite Far eventuelt kontakt med "motparten" for å få dennes versjon av saken.
Tror nok at det er litt vel optimistisk å stille sin lit til Ugh Ugh. Han kan utelukke de som er åpenbart useriøse, men for øvrig har han verken makt eller myndighet.
 

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Innlegg
1.113
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Det er kun dette som irriterer men nå er det en gang slik her på berget at alle skal ha beskyttelse.Også kjeltringer.
Man ser og får føle på dette i hver krok i vårt samfunn.
Dette kan få det til å koke over for enkelte av oss.
Mvh Kenneth
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Det som skuffer meg med Hifisentralen er at vi (brukere) ikke har mulighet å advare mot useriøse aktører i hifimarkedet.

Og her er det ikke snakk om å henge ut bedrifter/personer på bakrunn av løse påstander og subjektive meninger (opplevelser), for her er det snakk om konkrete hendelser og opplevelser som det ikke er mulig å ta feil av (mistolke) at er langt over streken til hva som er normal business skikk. Kanskje t.o.m. på feil side av norsk lov.

Jeg har hatt dårlig erfaring med minst tre bedrifter/personer de siste mndr.
Og at andre kjøpere i hifimiljøet ikke får vite om disse er, etter min mening, en stor skam.

Også når jeg skriver slik som her så spekuleres det beklageligvis om bedrifter som er 100% seriøse. Derfor burde disse useriøse fått navnet sitt påskrevet i dette forum. Ikke minst fordi de selger og/eller annonserer her på Hifisentralen.
Nå er jeg helt fersk her - men hvis det ikke tolereres at man skriver konstruktivt om konkrete hendelser på en grei og seriøs måte - ja da er det noe som er fullstendig galt.

Jeg kommenterte selv en produsent som i mine øyne ikke har noe på "hifi-side" å gjøre - noe jeg mener er en ren objektiv observasjon (b&o) - og da fikk jeg en advarsel. Vi er kanskje da litt vel høflige og forsiktige i denne verden - som om ingenting kan fastslås og alt handler om personlig religion, men det må da være lov til å ha noen spisse kommentarer og ha noe brodd i det man sier. Meningsutvekslingene her minner om en slapp og gammel høyttaler ;)

Vi bruker tross alt mye tid her, hjemme og ikke minst mye ressurser på dyre anlegg. Vi kan være uenige og enige på en god måte da vi alle er voksne menn - vel jeg er et barn i denne sammenhengen i de 30 - men tross alt.
Nok en grunn til å overlate disse tingene til Høvdingen. Legg frem dine synspunkter, så tar Store Hvite Far eventuelt kontakt med "motparten" for å få dennes versjon av saken.
Tror nok at det er litt vel optimistisk å stille sin lit til Ugh Ugh. Han kan utelukke de som er åpenbart useriøse, men for øvrig har han verken makt eller myndighet.
Riktig, men han kan ha påvirkningskraft, som igjen kan bidra til en løsning i en eventuell tvist.
 

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Innlegg
1.478
Antall liker
881
Torget vurderinger
5
Det som skuffer meg med Hifisentralen er at vi (brukere) ikke har mulighet å advare mot useriøse aktører i hifimarkedet.

Og her er det ikke snakk om å henge ut bedrifter/personer på bakrunn av løse påstander og subjektive meninger (opplevelser), for her er det snakk om konkrete hendelser og opplevelser som det ikke er mulig å ta feil av (mistolke) at er langt over streken til hva som er normal business skikk. Kanskje t.o.m. på feil side av norsk lov.

Jeg har hatt dårlig erfaring med minst tre bedrifter/personer de siste mndr.
Og at andre kjøpere i hifimiljøet ikke får vite om disse er, etter min mening, en stor skam.

Også når jeg skriver slik som her så spekuleres det beklageligvis om bedrifter som er 100% seriøse. Derfor burde disse useriøse fått navnet sitt påskrevet i dette forum. Ikke minst fordi de selger og/eller annonserer her på Hifisentralen.
Enten handler du VELDIG mye HIFI hver måned, ellers så er du en svært uheldig mann...
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.719
Torget vurderinger
1
Det som skuffer meg med Hifisentralen er at vi (brukere) ikke har mulighet å advare mot useriøse aktører i hifimarkedet.

Og her er det ikke snakk om å henge ut bedrifter/personer på bakrunn av løse påstander og subjektive meninger (opplevelser), for her er det snakk om konkrete hendelser og opplevelser som det ikke er mulig å ta feil av (mistolke) at er langt over streken til hva som er normal business skikk. Kanskje t.o.m. på feil side av norsk lov.

Jeg har hatt dårlig erfaring med minst tre bedrifter/personer de siste mndr.
Og at andre kjøpere i hifimiljøet ikke får vite om disse er, etter min mening, en stor skam.

Også når jeg skriver slik som her så spekuleres det beklageligvis om bedrifter som er 100% seriøse. Derfor burde disse useriøse fått navnet sitt påskrevet i dette forum. Ikke minst fordi de selger og/eller annonserer her på Hifisentralen.
Enten handler du VELDIG mye HIFI hver måned, ellers så er du en svært uheldig mann...
Nå er ikke RuneG lenger blant oss, så det kan nok bli litt vanskelig for han å svare for seg. Dette kunne jo forøvrig ikke du vite.

Når det gjelder "useriøse aktører", så synes jeg det er et svært rimelig krav at undertegnede eller annen moderator får anledning til å undersøke validiteten til en sak før den publiseres. Alle saker har to sider, og jeg har mange eksempler på svært seriøse aktører som har risikert en skikkelig gapestokk basert på nokså ubetydelige saker. Jeg har faktisk et redaktøransvar, og jeg ønsker ikke at noen skal bli hengt ut på "falskt" grunnlag, og skal en aktør oppleve dette, så skal det ha et reellt fundament.

Mvh
Høvdingen
 

Tønnes

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
794
Antall liker
516
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
54
Jeg har kjent Rune en stund og vi har hatt kontakt ved kjøp og salg,jeg kan si ut i fra som jeg kjente han ,så var han en man med ord,han holt altid sine avtaler og jeg stolte 100 % på Rune .Jeg var så heldig og prate med Rune om dette tilfelle som han skriver om her,vi hadde en lang samtale og hjemme hoss han og jeg fikk dette og på mail av han.Hans ord og den tiden jeg fikk med han gjorde et godt inntrykk på meg.Så jeg kan bare si ut i fra som jeg kjente Rune .R.I.P du vill aldri bli glemt.


MVH:Tønnes
 
D

Dåbbel J

Gjest
What? Har RuneG forlatt oss? Det har ihvertfall gått meg hus forbi..... Trist og høre.

RIP
 
Sist redigert:
Topp Bunn