USB lydkort: Feil plugger?

Halveis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.12.2008
Antall liker
34
Kjøpte dette: USB lydkort.
Men to tilkoblinger gir ikke lyd:
"Line in/instrument" 6,3 mm inngang ( bilde 1). Har koblet til både fra play og pre-out på forsterker. Det har fungert på andre lydkort.
Og 3,5 mm utgang bak, der jeg ville koble til noen små pc-høytalere ( bilde 2). Headset med lik type plugg fungere heller ikke der.

Kan pluggene være feil type ?. Lurer på det, fordi den bak gir litt lyd når den settes bare halvveis inn. Og den til line in durer litt når jeg gjør det samme.
Men når de trykkes helt inn, er det helt dødt.
Kan det være noe annet her jeg ikke er obs på?

plugg.jpg
plugg2.jpg
manual.jpg

Eneste som fungerer, er hodetelefon utgang i front. Men da bare når det spilles av lyd på PCen. Så USB tilkoblingen virker hvertfall.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.640
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kjenner ikke til akkurat det interface men jeg hadde returnert det. For bare ca 10% mer får du kvalitetskort fra anerkjent merke i proffverden.
(eks. focusrite solo mk3 og andre). Der bundles mye software med og mye support og god manual. Finn.no har til langt under tusenlappen.
Dette "kjell.com" kortet finnes det egentlig ikke noe data på. Går du på sidene manualen viser til (nikabe.com) blir du redirected til kjell.com

Bare mitt råd.
Det er fri returrett på kjell.com

For å nevne et par som er gode

Sist redigert:

Halveis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.12.2008
Antall liker
34
Det har du helt sikkert rett i. Og tilkoblingene burde vel uansett fungere?

Det er mest innspilling av vinyl plater det er ment for. Så jeg har mest bruk for inngang til det fra forsterker.(line in)
Mikrofon har jeg ikke planer om å bruke, foreløpig hvertfall.

Takk for rådene om andre lydkort. Et spørsmål er da om de vil passe til mitt bruk?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.920
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Om det er til opptak av vinylplater kan riaa-forsterker med usb ut være et alternativ. Thorens MM 008 ADC f.eks. God er den også.

Halveis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.12.2008
Antall liker
34
Takk. Men bare for å spørre om det igjen: Ser det ut på beskrivelsen og bildene at jeg har brukt riktig tilkobling/plugger, sånn at det burde kommet lyd fra dingsen, om den fungerte som den skal?

oen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2010
Antall liker
3.849
Sted
Portugal
Mulig Line in/instrument" 6,3 mm inngang er mono. Må ha mono plugg.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.400
Torget vurderinger
1
2 cent på at linje inngangen er en kanal, balansert inn, ikke to. Linje utgangene er kanakje også balanserte.

Mvh
KJ

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
5.056
Torget vurderinger
1
Dette er et lydkort for å koble til instrument og/eller mikrofon. Stereo jack som brukes nå vil gi 0 signal, her må man bruke mono plugger.

Halveis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.12.2008
Antall liker
34
Dere har rett. Fikk nå lyd i den.
Det er lyd i bare 1 kanal, så det er nok mono som dere sier. Må selvsagt ha med stereo linje-inngang.
Og fant ut at 3,5 mm tilkoblingen bak er inngang, ikke utgang som jeg trodde.
Da får jeg bare se meg om etter et lydkort som passer. Takk for alle innspill

Sist redigert:

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.640
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Det er full returrett uavhengig av om det er feil med det eller ikke på kjell.com
Åpent kjøp
Som kunde hos oss har du 30 dagers åpent kjøp både i butikk og på nettet. Som medlem har du 100 dagers åpent kjøp. Her er betingelsene for åpent kjøp:
a) et gyldig kjøpsbevis må fremvises (f.eks. en kvittering fra butikk eller faktura fra nettbutikk)
b) gyldig legitimasjon må fremvises
c) varen leveres tilbake ubrukt med tilhørende plast- og innpakningsmateriale
d) kartonger og innpakning skal være uskadet
e) sveiste og/eller plomberte forpakninger skal være uåpnet
Ved brudd på det ovenstående kan man bli nektet å benytte seg av åpent kjøp.
Åpent kjøp gjelder ikke hygieneprodukter, hodetelefoner, harddisker, droner, mobiltelefoner, nettbrett, programvare, verktøy, måleinstrumenter, diskoprodukter, målbestilt vare (f.eks. kabel) eller der noe annet er oppgit.
Angrerett ved kjøp «på avstand»
Hvis du kjøper en vare i vår nettbutikk eller via postordre, har du i henhold til angrefristloven rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Kjell & Company gir deg 30 dagers angrerett. Som medlem har du 100 dagers angrerett. Kjøpsbeviset og alt tilbehør skal følge med varen. For at angrerett skal gjelde forbruksartikler (f.eks. batterier, hygieneartikler eller blekkpatroner), lysbilde- og negativskanner, droner, mobiltelefoner, nettbrett, programvarer og lagringsmedier, må forpakningen være ubrutt, plombert og/eller forseglet. Hvis en vare blir feillevert, kan du kontakte kundeservice, så vil vi snarest mulig hjelpe deg med å rette opp feilen.

Topp Bunn