Diverse Unger som bruker hjemmekino som klatrestativ

fluefiskern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.12.2013
Antall liker
57
Har hatt besøk av en kamerat med unge på litt over 2år, virka nesten som han blei litt furten når jeg sa det ikke var greit. Til slutt ga jeg opp og sa bare: sender bare faktura på komponentene han ødelegger, det kan hende du må selge banebilen

Da blei han plutselig litt mer nøie med hvor ungen fikk klatre. Men er det normalt at 2åringer klatrer rundt på høytallere, subber, tvbenker osv ? Syns det er helt greit og si ifra når ungen klatrer rundt på anlegget mitt

U

utgatt30242

Gjest
Ja de klatrer over alt. Men om det er greit eller ikke er jo en annen sak. Her har jeg nylig satt på grillene nettopp fordi min unge har begynt å kjenne på elementene. Gjerne er det ekstra gøy hvis man ikke får lov i tillegg. Er en lek for dem.

Bare å si ifra ja, noen foreldre er desverre gjerne ikke helt med.

mvh

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.160
Det her blir jo en miks av folkeskikke og barneoppdragelse. En 2-åring som ikke får tildelt en aktivitet eller lek er ikke lett å styre. Så ja, det er normalt at en 2åring ønsker å klatre.
Men det er ikke umulig å avlede, og å la et barn på 2 år klatre på noens hjemmekinoapparater - spesielt etter at du har hintet om at dette ikke er OK - er småfrekt.
Nå er jeg vant til småbarn så jeg hadde bare fjerna hen fra situasjonen og avledet med lek.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.671
Sted
Holmestrand
At ungen klatrer er naturlig, fantastisk og skritt på veien for voksenliv og kroppsbeherskelse.
Det er farens jobb å påse at dette skjer i trygge former, både for ungen, andre personer og ikke minst annen manns eiendom.
Dessverre er noen så imponert over eget skaperverk at de ikke skjønner at å oppdra avkommet er det som teller. Ikke et øyeblikk med mor eller far på rygg.

fluefiskern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.12.2013
Antall liker
57
Du får skaffe deg en unge og sende den opp på gatebilen hans. Ser ingen annen løsning.
Det er banebil, ikke showbil. Så den er allerede ett klatrestativ :p hehehe

Så det er egentli så enkelt som og bruke 500kr på noen leker, så ha de på lager til neste gang det kommer noen unger, så er det slutt på klatringa?

Han var jo litt søt da, gikk rundt å kosa & kyssa alle høytallerene :) måtte frem med frontene igjen også, de kritt hvite elementene frista fælt å kjenne litt på

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.671
Sted
Holmestrand
Du får skaffe deg en unge og sende den opp på gatebilen hans. Ser ingen annen løsning.
Det er banebil, ikke showbil. Så den er allerede ett klatrestativ :p hehehe

Så det er egentli så enkelt som og bruke 500kr på noen leker, så ha de på lager til neste gang det kommer noen unger, så er det slutt på klatringa?

Han var jo litt søt da, gikk rundt å kosa & kyssa alle høytallerene :) måtte frem med frontene igjen også, de kritt hvite elementene frista fælt å kjenne litt på
Kyssa og kosa med høytalerne?
2 år, og mer audiofil enn de fleste av oss!

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.951
Sted
Sølvbyen
Sannsynligvis kan du slippe mye billigere unna, unger i den alderen leker med alt de finner. En pappeske eller tomflaske eller batteridrill f.eks., de er greie å ha med å gjøre sånn sett. Hvis du har noe som lager lyd og lyser når man trykker på en knapp er mye gjort. ;D

Har opplevd lignende ting selv med foreldre som har hatt med seg unger hjem til meg, og de har liksom vært helt blinde for at de små har løpt rundt og hoppet og klatret overalt hvor det var fysisk mulig, som oppi sofaen med sko på o.s.v. Tror mange foreldre får litt skylapper, rett og slett. Jeg syns ikke det er helt greit, men det kan være litt kleint hvis det går så langt at man føler man faktisk må si fra.

fluefiskern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.12.2013
Antall liker
57
Han strøyk de på samme måte som han gjør med bikkja hjemme, så gikk han rundt og kyssa alle høytallerene han kom til. Måtte løfte han opp til atmos høytallerene. Så tydeligt at dette var noe han likte

Etter det, klatra han opp på subben og brukte den ene høytalleren som ryggstøtte :p så løp han over sentrene og tvbenken av glass for så å sitte på andre siden, totalt rakk han vel og få 1time oppå høytallerene, iløpet av 5timer besøk

carisma

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2014
Antall liker
916
Enkelte foreldre har ikke tilgang hos meg lenger. Jeg ønsker ikke å sitte på gulvet og oppdra andres barn. Greit at de er nysgjerrige. Men enkelte foreldre gir jo blanke faen i hva ungene gjør. Selv etter å ha sakt klart ifra. Andres barn hører ikke alltid på meg heller, hvis foreldrene ikke istemmer og er enig. Da blir det for slitsomt.
Mine 3 egne barn har aldri vært ett problem.

Sent fra min XT1572 via Tapatalk

• Liker
Reaksjoner: SAL

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.079
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Enkelte foreldre har ikke tilgang hos meg lenger. Jeg ønsker ikke å sitte på gulvet og oppdra andres barn. Greit at de er nysgjerrige. Men enkelte foreldre gir jo blanke faen i hva ungene gjør. Selv etter å ha sakt klart ifra. Andres barn hører ikke alltid på meg heller, hvis foreldrene ikke istemmer og er enig. Da blir det for slitsomt.

Jeg slipper ikke inn andres unger i det hele tatt og det vet folk rundt meg

mvh

carisma

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2014
Antall liker
916

Jeg slipper ikke inn andres unger i det hele tatt og det vet folk rundt meg

mvh
Etter sist besøk med en overivrig guttunge og passive foreldre som ikke bryr seg. Har det vært svært lite barnebesøk.
Til og med kjerringa reagerte på disse. Vi gikk virkelig langt for å underholde ungen. Med å ta ungen bort og gi leker og leke med. Med høyttalerne var det eneste interessante.

fluefiskern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.12.2013
Antall liker
57
Ungen er fortsatt velkommen, faren blei endel mer påpasselig når han fikk vite hva "klatrestativet" faktisk koster.

Med frontene forann, så er det ikke mye skade han kan gjøre. Veier vel rundt 10kg ? Er ikke så mye tyngre enn en vaskebøtte i allefall.

Blir til at jeg går til anskaffelse av noen få leker, er ikke siste gangen det kommer unger på besøk, men de fleste unger pleier bare å sitte der småsjokkert forann 100"

Han lille klovnen er jo med overalt, nedi motorrom på båter, sitter vedsina oss og babler, peker og forklarer fælt, bruker en 350hk diesel som klatrestativ. Storesøstra på 5 prøver og forklare til lillebror at vi bytter blodet til motoren (oljeskift) og at motoren er hjertet i båten, uten den stopper alt

Sist redigert:

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.298
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Pussig nok har jeg ikke hatt problemer med verken unger eller katter på stereoanleggene mine til tross for at jeg har hatt rikelige posisjoner av begge i hjemmet.

Topp Bunn