Ønsker anbefaling Ung godlyd til små penger

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.017
Torget vurderinger
2
Min datter har ytret ønske om å få erstattet sin Audio Pro alt-i-ett-boks som har fått en del hikke etter hvert. Hun er miljøskadd av pappa og liker derfor god lyd, dessuten har hun et svært gammeldags forhold til mediet, i tillegg til at hun tross alt tilhører trådløsgenerasjonen.

Men utfordringene stopper ikke der, da. Plass er neste problem. Enheten(e) må ikke overstige 32 cm i bredde. Høyttalere har vi nok av i husstanden, og jeg gidder egentlig ikke betale for enda et par. Kommer mest sansynlig til å benytte Rega RS1 høyttalere.

Jeg drømmer om å finne for eksempel gammelt Naim Olive-sett, Cyrus, Linn eller annet som kan alt og spiller så hun kan føle suset av god musikk også i eget rom. Hun spiller rett nok mye tåpelig musikk fra Korea og deromkring (K-pop), men selv det skal låte autentisk, ikke sant?

Kriteriene er altså som følger:

  • Budsjett 4000,- og ikke mer!
  • Bredde på enhetene mindre enn 32 cm
  • Ikke høyttalere i pakka
  • CD-spiller
  • Forsterker
  • Om mulig trådløst grensesnitt (nettverk eller blåtann), men minst muligheter for 3,5 mm inn (kan selvsagt bruke overgang til vanlig RCA)
  • Om lagt opp til dagens app-virkelighet, foretrekkes Samsung-kompatibilitet langt fremfor i-Phone
  • Brukt er selvsagt greit
  • Teknologien er underordnet; rør, klasse A, klasse D, alt går

Jo, jeg har lett som f... men finner ikke det helt rette. Som modell til den ultimate løsningen kan gjerne stå en Marantz M-CR610, men denne er altså noe for kostbar. Som dere ser er fleksibiliteten i dette prosjektet relativt stor, det er jo mulig å skaffe diverse ekstrautstyr som kan gjemmes bort, slik at man også kan oppnå trådløst mottak etter hvert. Jeg tror derfor ikke denne løsningen har topp prioriete med en gang, men cd-spiller er relativt viktig, da hun eier en masse slike saker.

Denne Samsung-greia ser jo artig ut, men jeg tror dette er typisk kjip Grandiosa-lyd, dessuten betaler man her for et par tøysehøyttalere vi ikke ser noe behov for. Skal rett nok stikke innom Elkjøp for å sjekke den ut, man vet jo aldri...

Denne nøtta ser jeg fram til at en eller annen kan knekke for meg; jeg har ikke helt klart dette selv, nemlig.

Mvh
Håkon Rognlien
 

OskarIII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.12.2012
Innlegg
239
Antall liker
75
Sted
Nyköping
En svensk internet butik Kjell & Co säljer Brik Audio system men bara Förstärkare, DAC och RIAA/Phone-däcken, tidigare sålde de också Bluetooth däcket också.
p_120409_03796.jpg

Audio Products, Amplifiers Manufacturer - BRIK Instruments Co., Ltd.

p_120611_05718.jpg

Förstärkaren har måttet 140x48x160 mm och väger ca: 1 kg. Priset för förstärkaren i Sverige ligger på ca: 1000 SEK.
Tyvärr saknas CD-spelare i BRIKs serie...


Red: Glöm Sverige! Det finns ju en Norsk internet butik som säljer hela BRIK Audio Systemets olika däck... Inklusive en equalizer!!.
För ca: 1000-lappen per däck.
BRIK Integrated Amplifier+ - Fnky-Audio.no
Fortfarande saknas dock CD-spelare...
 
Sist redigert:

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Innlegg
943
Antall liker
308
Torget vurderinger
1
Hvis Marantz 610 absolutt er for dyr... så må det bli Denon Ceol N8. Nei, den ser ut til å bli erstattet av ny modell N9 i dette øyeblikk. Koster 3999.
 
Sist redigert:

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.035
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Audio Analogue hadde noen gode plasseringsvennlige produkter, f.eks. Primo Settanta. Kanskje du kan komme over noe brukt. De hadde vel også CD-spiller i samme dimensjon.
 
Sist redigert:

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
495
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hva med en av de små Clones. Så det lå en integrert 50W på brukten for en stund siden.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Min datter har ytret ønske om å få erstattet sin Audio Pro alt-i-ett-boks som har fått en del hikke etter hvert. Hun er miljøskadd av pappa og liker derfor god lyd, dessuten har hun et svært gammeldags forhold til mediet, i tillegg til at hun tross alt tilhører trådløsgenerasjonen.

Men utfordringene stopper ikke der, da. Plass er neste problem. Enheten(e) må ikke overstige 32 cm i bredde. Høyttalere har vi nok av i husstanden, og jeg gidder egentlig ikke betale for enda et par. Kommer mest sansynlig til å benytte Rega RS1 høyttalere.

Jeg drømmer om å finne for eksempel gammelt Naim Olive-sett, Cyrus, Linn eller annet som kan alt og spiller så hun kan føle suset av god musikk også i eget rom. Hun spiller rett nok mye tåpelig musikk fra Korea og deromkring (K-pop), men selv det skal låte autentisk, ikke sant?

Kriteriene er altså som følger:

  • Budsjett 4000,- og ikke mer!
  • Bredde på enhetene mindre enn 32 cm
  • Ikke høyttalere i pakka
  • CD-spiller
  • Forsterker
  • Om mulig trådløst grensesnitt (nettverk eller blåtann), men minst muligheter for 3,5 mm inn (kan selvsagt bruke overgang til vanlig RCA)
  • Om lagt opp til dagens app-virkelighet, foretrekkes Samsung-kompatibilitet langt fremfor i-Phone
  • Brukt er selvsagt greit
  • Teknologien er underordnet; rør, klasse A, klasse D, alt går

Jo, jeg har lett som f... men finner ikke det helt rette. Som modell til den ultimate løsningen kan gjerne stå en Marantz M-CR610, men denne er altså noe for kostbar. Som dere ser er fleksibiliteten i dette prosjektet relativt stor, det er jo mulig å skaffe diverse ekstrautstyr som kan gjemmes bort, slik at man også kan oppnå trådløst mottak etter hvert. Jeg tror derfor ikke denne løsningen har topp prioriete med en gang, men cd-spiller er relativt viktig, da hun eier en masse slike saker.

Denne Samsung-greia ser jo artig ut, men jeg tror dette er typisk kjip Grandiosa-lyd, dessuten betaler man her for et par tøysehøyttalere vi ikke ser noe behov for. Skal rett nok stikke innom Elkjøp for å sjekke den ut, man vet jo aldri...

Denne nøtta ser jeg fram til at en eller annen kan knekke for meg; jeg har ikke helt klart dette selv, nemlig.

Mvh
Håkon Rognlien

Hei Håkon!

Jeg så nettop på Denon Piccolo til familiemedlem. Men nå kommer en modell med cd spiller i tillegg til alt annet du etterlyser.
Lite info på HiFi klubben, men satt pris er ca. 4000 (uten ht regner jeg med)
Se
CEOL N9

Piccolo

https://www.hifiklubben.no/stereo/nettverksspiller/denon-ceol-piccolo-n4-tradlost-musikkanlegg/

(Hifi klubben selger pakke med Piccolo som ikke har cd i bundle med Dali for 4000
http://www.lydogbilde.no/test/denon-ceol-piccolo-dali-zensor-1)
 
Sist redigert:
M

MusicBear

Gjest
Nei, en pappa som selv har servert meg sååååååååååå mye fornøyelig viten om nettopp god lyd.
...Som skriftlig innrømmer at sin egen datter skal ha god lyd til 4 stk. små/få tusenlapper!?!?

Dette er en pappa jeg imidlertid ikke skal varsle om til Barnevernnemda, neida. Bare la han forsiktig få vite; det går jo ikke an, da pappa, du må spytte i over det dobbelte. Minst!

For tenk, da, om Go-jenta di drev med vannski ca. 2,5 måneder i året, da. Og følgelig skulle ha vannski til denne sum penger.
Mens hun med denne fornuftige hobby skal ha noe hun kan glede seg med 365 dager i året - ikke sant :)
 
Sist redigert av en moderator:

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
På forsterkersiden er det bare å gå for en integrert Clones 25i, Håkon. Den låter så himmelstormende bra at den kan følge arvingen i årevis. Tiårets produkt. Minst. Så kan du lete etter en CD-spiller fra Cyrus, det lå tre på Finn for noen uker siden. En løs dockingstasjon fra Nad, og vips, mission completed. I tillegg til å låte kanonbra med et par passende høyttalere til (hørte jeg noen si PSB?), kommer hele oppsettet til å bekrefte at jenta er "dattera tel far sin".
 
Sist redigert:

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.017
Torget vurderinger
2
Nei, en pappa som selv har servert meg sååååååååååå mye fornøyelig viten om nettopp god lyd.
...Som skriftlig innrømmer at sin egen datter skal ha god lyd til 4 stk. små/få tusenlapper!?!?

Dette er en pappa jeg imidlertid ikke skal varsle om til Barnevernnemda, neida. Bare la han forsiktig få vite; det går jo ikke an, da pappa, du må spytte i over det dobbelte. Minst!

For tenk, da, om Go-jenta di drev med vannski ca. 2,5 måneder i året, da. Og følgelig skulle ha vannski til denne sum penger.
Mens hun med denne fornuftige hobby skal ha noe hun kan glede seg med 365 dager i året - ikke sant :)
La meg umiddelbart klare ut et par saker...: :)
Mitt barn har direkte tilgang til et dundrende to-kanals hjemmekinoanlegg (vegg i vegg med soverommet), så det er ikke på noen måte synd på henne. Ikke på vilkår!
Dessuten kan hun også bruke pappas anlegg ved ønske, hvilket hun også gjør fra tid til annen.
Det vi nå er ute etter er et fysisk lite anlegg som låter bra, og hun har understreket at det er lyd som er pri 1, deretter kommer det andre i tur og orden. Kollega Impulse's råd, Clones er selvsagt rett valg, men til feil pris. Hadde helt glemt den boksen, faktisk, så tipset var absolutt relevant. Men hvor ofte finner man Clones brukt til rett pris, kan man spørre seg. Clones med Rega høyttalere er sikkert en treffer. Å finne en liten, fornuftig cd-spiller til dette er heller ikke det letteste. Dette kan fort eskalere ut i det særdeles ekspansive...

Mvh
Håkon Rognlien
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.202
Antall liker
8.965
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
noen brukte heed produkter? rega? :)
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.017
Torget vurderinger
2
Red: Glöm Sverige! Det finns ju en Norsk internet butik som säljer hela BRIK Audio Systemets olika däck... Inklusive en equalizer!!.
För ca: 1000-lappen per däck.
BRIK Integrated Amplifier+ - Fnky-Audio.no
Fortfarande saknas dock CD-spelare...
Noen her som har hørt noen av Brik-komponentene? JEg har selv hatt noen ca like store bokser til test, og var ikke veldig imponert, må jeg innrømme... 1 kilo...? Hmmm.
Tålmodighet, brått dukker det opp en Clones, Heed, Rega, Naim eller lignende moro.

Håkon
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.202
Antall liker
8.965
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Red: Glöm Sverige! Det finns ju en Norsk internet butik som säljer hela BRIK Audio Systemets olika däck... Inklusive en equalizer!!.
För ca: 1000-lappen per däck.
BRIK Integrated Amplifier+ - Fnky-Audio.no
Fortfarande saknas dock CD-spelare...
Noen her som har hørt noen av Brik-komponentene? JEg har selv hatt noen ca like store bokser til test, og var ikke veldig imponert, må jeg innrømme... 1 kilo...? Hmmm.
Tålmodighet, brått dukker det opp en Clones, Heed, Rega, Naim eller lignende moro.

Håkon
Ja du har jo testet og vært borti litt av vært så du vet nok hva som kan låte godt :)
Hadde det vært min shortlist med disse krava så hadde nok Heed, Naim og Dayens stått på listen.. :)

En annen sak som er kompakt og virker litt morro er jo Pro-Ject Maia... men vet ikke om den er under 32cm? :)
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.017
Torget vurderinger
2
Nå har dere fått trigget huet mitt litt, endelig, det finnes Parasound Z-serie, dessuten Musical Fidelity V90, fantes det ikke noen interessante rørformede MF'r også for litt siden?
Men finner jeg dem brukt...?

Håkon
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.202
Antall liker
8.965
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Nå har dere fått trigget huet mitt litt, endelig, det finnes Parasound Z-serie, dessuten Musical Fidelity V90, fantes det ikke noen interessante rørformede MF'r også for litt siden?
Men finner jeg dem brukt...?

Håkon
Ingenting er vel bedre enn å få hauet snurret ordentlig i gang! :) Som sagt så vet du nok om mye som passer inn ;)
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.017
Torget vurderinger
2
Red: Glöm Sverige! Det finns ju en Norsk internet butik som säljer hela BRIK Audio Systemets olika däck... Inklusive en equalizer!!.
För ca: 1000-lappen per däck.
BRIK Integrated Amplifier+ - Fnky-Audio.no
Fortfarande saknas dock CD-spelare...
Noen her som har hørt noen av Brik-komponentene? JEg har selv hatt noen ca like store bokser til test, og var ikke veldig imponert, må jeg innrømme... 1 kilo...? Hmmm.
Tålmodighet, brått dukker det opp en Clones, Heed, Rega, Naim eller lignende moro.

Håkon
Ja du har jo testet og vært borti litt av vært så du vet nok hva som kan låte godt :)
Hadde det vært min shortlist med disse krava så hadde nok Heed, Naim og Dayens stått på listen.. :)

En annen sak som er kompakt og virker litt morro er jo Pro-Ject Maia... men vet ikke om den er under 32cm? :)
Maia er litt dyr. Dayens Ampino, derimot, denne er jo fort helt der oppe hos Clones, rent lydmessig, prisen er også særdeles fornuftig. Nå begynner vi vel å nærme oss noe spennende her. Skal ha øynene svært åpne de nærmeste uker...
Om noen vet om brukte integrerte av Dayens, Heed, Clones e.l. i rett prisklasse, gi meg gjerne en beskjed på pm.

Håkon
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Selv om Kingrex har sluttet å lage sine fine Tripath-forsterkere er det jo fortsatt et godt utvalg av produkter basert på de kretsene på markedet. Da er det jo bare en forsterker, men en bitteliten sådan. Så kan du bygge ut med mini-size CD og streamerløsninger. Blir ikke så elegant, men det kan gjøre susen. Ellers har jeg sett Denons CD-tunere ned i tusenlappen på Finn i det siste, og de koster ikke så fryktelig mye mer nye heller. Om de holder mål for den kresne frøkna er en annen sak, men jeg vurderer å kjøpe en slik neste gang det byr seg og det ikke er den dyre juletid som ligger foran meg. Kjekt til soverommet er min tanke.
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.977
Antall liker
4.265
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
CD-spillere får du jo snart kastet etter deg på brukten, kan sløyfes om frøkna bruker PC.
En god bluetooth receiver koster få hundrelapper..
Da gjenstår en god integrert, f.eks en LM3886 basert sak på ebay til rundt 1500,-
+ Firefly V2 USB dac (fleksibel i bruk!)
Da har du kanskje igjen penger til et dab-adapter og en taco også.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Nad D3020? Den gjør jo alt bortsett fra å koke kaffe, og får kjempekritikker. Dessuten er den elegant å se på, og har innebygget dac...
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.017
Torget vurderinger
2
Nad D3020? Den gjør jo alt bortsett fra å koke kaffe, og får kjempekritikker. Dessuten er den elegant å se på, og har innebygget dac...
Det har du jaggu rett i! Og dessuten drikker hun ikke en gang kaffe! Den er herved på lista. Dette med cd-spiller får vi bare løse i bakkant. Hun har talt, det er lyden først.

Håkon
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Tja, hvorfor ikke D3020? Eller hva med skaffe en brukt Kingrex T20U med PSU, eventuelt sjekke om Moiz fortsatt har noen liggende på lager. Det er en fantastisk forsterker med USB og en analog inngang som jeg lot meg forbløffe over den ene gangen jeg hørte den. Ser riktignok ingen på Torget eller Finn, så det er nok få som selger dem siden de ikke tar noen plass. Vet i alle fall at jeg neppe selger min hvis jeg får tak i en.
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.977
Antall liker
4.265
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Bifalles, nettopp den min svigersønn akkurat har handlet inn til høyttalerne han fikk av meg, (Gravesen d'appo Vifa C17-Mk IV).
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Sonys har jo en grei amp.....
Litt usikker dog på om du kan koblle på andre kilder, men det er jo lett å finne ut av

Mvh
Proffen
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Nad D3020, jeg hadde vel helst sett at den så mer "NAD" ut, men likevel beholdt konseptet.
 

thans

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.05.2012
Innlegg
70
Antall liker
14
Sted
Oslo
Linn classik vil vel oppfylle mange av kriteriene, og bør kunne kjøpes brukt innenfor budsjettet.
 

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Ser du har lagt ut annonse på Brio R. Kan anbefale den. Gjorde seg på ingen måte bort her hos meg, selv på Tannoy DC10T :D
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Teac AI-301DA gjer det aller meste. Men viss du ikkje får tak i den brukt, er den over budsjett, 5500,-

ai-301da-s_p_front.jpg


AI-301DA | TEAC
 

ketilb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2009
Innlegg
483
Antall liker
135
Sted
Sør-Helgeland
Torget vurderinger
15
PS Audio Sprout virker interessant i denne sammenheng, men ligger også litt over budsjett.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Finn en Linn Classic Movie, og mye er gjort. De koster ikke all verden, men det er ikke så alt for mange tilgjengelig her hjemme.
Den er liten, inneholder forsterker, dvd-spiller, kan ta andre kilder.
Litt kjipe høyttalerterminaler, men men....
Funker glimrende i min "liksom"-hjemmekino.

mvh
Proffen
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.017
Torget vurderinger
2
Det endte med en Rega BrioR.
Visst mangler den litt digitalt fiksfakseri, men det får hun bare bygge på med etter hvert. BrioR kan være kjernen i et godt musikkanlegg i årevis, så jeg tror nok den unge damen blir fornøyd, ja.

Mvh
Håkon Rognlien
 

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Det endte med en Rega BrioR.
Visst mangler den litt digitalt fiksfakseri, men det får hun bare bygge på med etter hvert. BrioR kan være kjernen i et godt musikkanlegg i årevis, så jeg tror nok den unge damen blir fornøyd, ja.

Mvh
Håkon Rognlien
Brio R bør kunne bli suksess det. Kruttønne i skoeske-format ??????
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.017
Torget vurderinger
2
La meg bare si, snaut 8 år videre ned i veien, at den Rega Brio-boksen var og er en dundrende suksess for både datter og opphav.
Den har tjent lytefritt i disse årene, eieren har perioder utenlands, og da residerer Brio'n hos fatter. Den brukes da selvsagt til diverse oppdrag i musikkens tjeneste, i skrivende stund igjen oppkoplet mellom produkter langt over sin stilling og stand, men gjør den seg bort...?
Ikke på noen måte!!

Det er bare å konkludere atter en gang (og her gjør jeg tidligere skribentkollega impulse's ord til mine) at den er er helt himmelstormende bra, den dag i dag! :)
 

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Kunne ikke vært mer enig. Hatt den i to omganger. Sjefs amp. Mye bedre og mer musiklsk enn Elex-R f. eks
 
P

parafinoksen

Gjest
La meg bare si, snaut 8 år videre ned i veien, at den Rega Brio-boksen var og er en dundrende suksess for både datter og opphav.
Den har tjent lytefritt i disse årene, eieren har perioder utenlands, og da residerer Brio'n hos fatter. Den brukes da selvsagt til diverse oppdrag i musikkens tjeneste, i skrivende stund igjen oppkoplet mellom produkter langt over sin stilling og stand, men gjør den seg bort...?
Ikke på noen måte!!

Det er bare å konkludere atter en gang (og her gjør jeg tidligere skribentkollega impulse's ord til mine) at den er er helt himmelstormende bra, den dag i dag! :)
Det var vel dine varme ord om Brio-R ved andre anledninger som på en måte ble tungen på vektskålen for at jeg kjøpte en selv (og at det har ballet på seg med Apollo-R, Dac-R og EAR hodetelefonforsterker – de to siste skal jeg hente i Norge til uka). Bruker Brio-en på et par lettdrevne Troels Gravesen-designede gulvstående i en 25 m2 stor stue, og det bare funker. Til mitt bruk, under mine forhold, holder dette i haugevis.

Edit: Retting av feilstaving.
 
Sist redigert av en moderator:

torf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
175
Antall liker
185
Har du ikke noen aktive høytalere i garasjen?
Da ser verden litt annerledes ut..
 
Topp Bunn