Ulven sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • turboulven

    Medlem
    Ble medlem
    29.12.2007
    Innlegg
    11
    Antall liker
    23
    Heisann.
    Etter en del år i dvale på Hifi og hjemmekino fronten så holder jeg nå på å plukke opp men gamle hobby. Mangen grunner til at det har lagt brakk, som kjerring som ikke aksepterte store bokser mm i stua og et dedikert kino/lytterom som ble barne rom..

    Men nå eier jeg mitt eget hus og kan gjør hva jeg vil så nå er det dags å begynne på an igjen.
    Har pr dags dato noe gammelt kjafs som blir byttet ut fortløpende.

    Til nå har jeg hatt en pioneer reciver sc lc 79 ,jbl høytalere , 2stk velodyne 15" subber.

    Har bestillt meg fullt Arendal Sound 1723 The oppsett, har fått 1723 v2 subbene. Og venter resten rundt hjørnet.
    Av elektronikk har jeg gått for Anthem Avm 70,Str power effekt og en mca 525 effekt.Så får vi evt bygge videre etterhvert. Ble noe større investering enn planlagt men la gå😅

    I påvente av ting og tang så har jeg begynt med litt akustiske tilpasninger i stua. Vurderte dedikert lytterom men velger å gå for å integrere det i stua da det e her det meste skjer.

    Første trinn va å lage en ny bakvegg. Merker stor forskjell allerede. Det neste blir å få ett teppe på gulvet evt noe i taket.

    Her er det bare å komme med innspill og tips & triks om noen har!😅
     

    Vedlegg

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med tråd og anlegg.
    Den frontveggen ser bra ut. Antagelig er det slik en bør gjøre det.
    Lykke til.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.937
    Antall liker
    32.866
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    De fleste har vel hatt faser hvor hobbyer blir nedprioritert , men her ser det ut som du er godt i gang. Den spileveggen ble riktig lekker.
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.066
    Antall liker
    4.253
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    2
    Ser bra ut! AS blir nok knallbra👌
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den spileveggen ble skikkelig lekker og sikkert funksjonell! Sørgelig lite som ses av den når du har fått opp alt stashet ditt 😊
     

    turboulven

    Medlem
    Ble medlem
    29.12.2007
    Innlegg
    11
    Antall liker
    23
    Jepp det e synd den dekkes nesten helt til men den gjør en jobb uansett😅 kunne jo tenkt meg å kledd inn hele stuen jeg men blir nok litt voldsomt😂
     

    turboulven

    Medlem
    Ble medlem
    29.12.2007
    Innlegg
    11
    Antall liker
    23
    Da har det begynt å ramle inn litt ifra AS.🤘 Håper elektronikken kommer snart. Skulle komme i slutten av mnd å det er jo snart.😅

    Har litt issues med resonans eller svulmende mellom bass i rommet.Så her må det gjøres tiltak. Noen som har tips?
     

    Vedlegg

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.199
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Smart tenkt og gjort, med tanke på att du har planer om eget rom.
    Dempingen og spileveggen er jo ikke noe en for høyere frekvenser.
    Kjekt med tanke på att dette blir en vanlig stue med tidene.
    Når du får eget rom med litt størrelse på kan du gå litt mer dramatisk inn med tiltak.
    Veit jo ikke hvor mye du har fulgt med ang temaet akustikk.
    Men her er det mye å lære ang tykk og tynn demping.
    Tykk demping er det mange som tror dreper lyden, men det er faktisk motsatt.
    Tynn demping dreper lyd. Fordi det demper kun oppover i frekvens ikke homogent igjennom frekvensområdet.
    Har jo hvert der selv for mange år siden som dette var nedprioritert.
    Først de siste 25 åra att jeg har fått utfolde meg mer og mer. Spesielt de siste 17 åra med eget rom i to forskjellige hus.
    Rett og slett en nytelse med eget rom, hvor ingen forstyrer for lytting.
    Velkommen tilbake til denne gale verden:=)
     

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    310
    Antall liker
    362
    Da har det begynt å ramle inn litt ifra AS.🤘 Håper elektronikken kommer snart. Skulle komme i slutten av mnd å det er jo snart.😅

    Har litt issues med resonans eller svulmende mellom bass i rommet.Så her må det gjøres tiltak. Noen som har tips?
    Heisann

    Livets faser…

    Jeg hadde litt svulstig bass og satte inn en meget enkel sak som rydda bra opp i lydbildet: DSPeaker Anti-Mode 8033 cinema. Kosta ikke så mye og er ekstremt enkel å sette opp (det siste er viktig for meg🤓). Mindre rumling i bassen, tightere og finere, og dermed mer musikkglede er resultatet her.

    Uansett gratulerer med egen man-cave i egen stue!
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.199
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Heisann

    Livets faser…

    Jeg hadde litt svulstig bass og satte inn en meget enkel sak som rydda bra opp i lydbildet: DSPeaker Anti-Mode 8033 cinema. Kosta ikke så mye og er ekstremt enkel å sette opp (det siste er viktig for meg🤓). Mindre rumling i bassen, tightere og finere, og dermed mer musikkglede er resultatet her.

    Uansett gratulerer med egen man-cave i egen stue!
    DSPeaker er faktis veldig gode produkter.
    Hadde selv en antimode 2 for noen år siden før jeg gikk for en enda råere løsning.
    Men enkelt og meget gode løsninger.
     

    turboulven

    Medlem
    Ble medlem
    29.12.2007
    Innlegg
    11
    Antall liker
    23
    Då kom nissen tidlig på besøk i år😁 ut med Pioneer LX-79K og inn med Anthem AVM70 og Anthem mca 525. Kjørte
    CF81A948-9AE4-445F-829C-1D84000D8594.jpeg
    D5AD7E8A-2718-4A11-B09C-BB20B6149642.jpeg
    ARC kalibrerings systemet og der va den svulmende mellom bassen vekke🥳

    Har så vidt testet litt musikk og litt film. Hva film angår er det akkurat som det er flere høytalere, mere detaljer og mye mere dynamikk. På musikk er det som om jeg har byttet høytalere igjen,detaljert,uanstrengt og ingen ting å utsette på . Må si meg nøgd så langt. Er vel noen timer igjen med innspilling..Skal leke meg litt mere med ARC . Fenomenalt system hva romkorreksjon angår. Å lett å bruke.

    Bare å finne tid å ro til å pløye igjennom gamle referanse plater og filmer no🤘
    Her skal det nyttes mangen timer til film og musikk!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn