Politikk, religion og samfunn Ukraina..?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • D

    Desillusjonert

    Gjest
    ....du kan ikke rokke ved det faktum at vi kan takke Russland for at vi er et fritt land i dag.
    Si meg, leser du de innleggene som kommer her eller velger du deg ut de "enkle å lese" og de du klarer å svare på? Dette er vel besvart og motbevist opptil flere ganger her inne.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Og der er du den rette til å si. Herregud for en forenkling av historien. Å si at Russland var alliert med Tyskland er å uttrykke seg med så stor penselføring at det virker tåpelig. Du kan jo også si at USA ville heller ikke foretatt seg noe dersom Pearl Harbour ikke ble angrepet. Men, du kan ikke rokke ved det faktum at vi kan takke Russland for at vi er et fritt land i dag. Den største tabben var at USA fikk etablere seg på europeisk jord etter krigen, og dannelsen av krigsalliansen Nato, som misbrukes av USA til å fremme egne interesser, ikke bare i Europa, men også i resten av verden. Hvis du er på tur til onkel Sam er jeg spent på å høre hvordan de har det over there. Håper du husket visumet. Er det blitt flere hjemløse osv. God tur uansett.
    Er det meg du svarer eller? I så fall er det "god dag mann, økseskaft", jeg skrev ikke et ord om WW2 siden det er helt irrelevant i forhold til det som foregår nå. Putin var ikke født engang. Ellers er jeg i USA rett som det er, som oftest i jobbsammenheng. NYC og San Fransisco anbefales.
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    At dere ikke klarer å se hvilket dritt land USA er så er ikke det min feil

    En amerikansk professor, Mark R. Beissinger, skriver at amerikanske myndigheter brukte 65 millioner dollar, eller om lag 400 millioner kroner i tiden i årene som ledet opp til revolusjonen.

    En stor del av pengene ble kanalisert gjennom ikke-statlige organisasjoner (NGO'er) til lignende organisasjoner inne i Ukraina.
    Samtlige fargerevolusjonene hentet inspirasjon fra anti-Milosevic- bevegelsen «Otpor» i Serbia, som igjen var inspirert av en amerikanske guru for ikkevoldelig motstand, Gene Sharp.

    Våren 2004 ble for eksempel 14 aktivister fra den ukrainske ungdomsbevegelsen «Pora» sendt til Serbia for opplæring – finansiert av USA.
    Serbisk aktivister drev også opplæring i Ukraina. Samme serbiske organisasjon var en hovedinspirator for aktivistene som var drivkraften i revolusjonen på Tahrir-plassen i Kairo flere år senere.

    Blant sentrale amerikanske ikke-statlige organisasjoner var Soros Foundation, Freedom House, National Endowment for Democracy, National Democratic Institute og International Republican Institute.

    Den statlige bistandsorganisasjonen USAID sendte også millioner av dollar til en polsk-amerikansk-ukrainsk organisasjon, PAUCI, som så fordelte midlene videre til
    ukrainske organisasjoner.

    Det er ikke kjent i hvilken grad disse organisasjonene har fortsatt å spille en rolle som aktive støttespillere for den ukrainske opposisjonen.


    Men den aktive støtten forut for og under revolusjonen i 2004, har gitt grobunn for at Russland og landets ukrainske allierte har kunnet snakke om «utenlandsk innblanding».

    Denne her er også grei å få med seg, den er fra 2005


    In contrast to setbacks on some reform issues, the new government has moved more quickly to replace loyalists of
    the old regime in public posts, particularly in eastern Ukraine. Moreover, Ukrainian
    prosecutors have arrested several leading figures of the old regime for various crimes,
    ranging from extortion to electoral fraud to fomenting separatism. Many of these
    people are closely associated with the Donetsk region and Yanukovych.


    Reprivatization could also lead to a large-scale redistribution of property from
    oligarchs in eastern Ukraine to those supporting Yushchenko.

    https://file.wikileaks.org/file/crs/RL32845.pdf

    Ikke rart at de tok til våen denne gangen.



     
    Sist redigert:

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Og der er du den rette til å si. Herregud for en forenkling av historien. Å si at Russland var alliert med Tyskland er å uttrykke seg med så stor penselføring at det virker tåpelig. Du kan jo også si at USA ville heller ikke foretatt seg noe dersom Pearl Harbour ikke ble angrepet. Men, du kan ikke rokke ved det faktum at vi kan takke Russland for at vi er et fritt land i dag. Den største tabben var at USA fikk etablere seg på europeisk jord etter krigen, og dannelsen av krigsalliansen Nato, som misbrukes av USA til å fremme egne interesser, ikke bare i Europa, men også i resten av verden. Hvis du er på tur til onkel Sam er jeg spent på å høre hvordan de har det over there. Håper du husket visumet. Er det blitt flere hjemløse osv. God tur uansett.
    Den hemmelige delen av ikkeangrepspakten mellom Tyskland og Russland er nå offentlig kjent, så den er vanskelig å bortforklare.

    Sett med russiske øyne var den største tabben at USA fikk etablere seg på europeisk jord, naturligvis. Det førte jo til at Russland fikk kontroll over bare halve Europa, mens resten forble fritt og demokratisk.
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Og der er du den rette til å si. Herregud for en forenkling av historien. Å si at Russland var alliert med Tyskland er å uttrykke seg med så stor penselføring at det virker tåpelig. Du kan jo også si at USA ville heller ikke foretatt seg noe dersom Pearl Harbour ikke ble angrepet. Men, du kan ikke rokke ved det faktum at vi kan takke Russland for at vi er et fritt land i dag. Den største tabben var at USA fikk etablere seg på europeisk jord etter krigen, og dannelsen av krigsalliansen Nato, som misbrukes av USA til å fremme egne interesser, ikke bare i Europa, men også i resten av verden. Hvis du er på tur til onkel Sam er jeg spent på å høre hvordan de har det over there. Håper du husket visumet. Er det blitt flere hjemløse osv. God tur uansett.
    Den hemmelige delen av ikkeangrepspakten mellom Tyskland og Russland er nå offentlig kjent, så den er vanskelig å bortforklare.

    Sett med russiske øyne var den største tabben at USA fikk etablere seg på europeisk jord, naturligvis. Det førte jo til at Russland fikk kontroll over bare halve Europa, mens resten forble fritt og demokratisk.
    Russland?

    Mye takket være Sovjet så går ikke du med hevet Høyre arm hvert 3 skritt, ja midtøsten er sikkert glad at USA fikk etablere seg der, vi i Europa bør også være veldig glade, snart er vi det nye Midtøsten.

    Kina er også takknemlige for at USA er i sør-kina havet:

    Kina er også lei av amerikanske militærfly flyr over området. De har karakterisert USAs militære aktivitet i Sør-Kinahavet for «uansvarlig og farlig».

    Kina ruster opp marinen - viser muskler i Sør-Kinahavet - NRK Verden - Utenriksnyheter og -dokumentarer
     
    Sist redigert:
    S

    Slubbert

    Gjest
    ^ Tror du på Eurabia-konspirasjonen? At USA og NATO/EU jobber for islamsk overtagelse av Europa? Er det derfor du er så pro-Russland?
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Jeg visste ikke at det var noe som het Eurabia-konspirasjon og du har misforstått, jeg er ikke pro Russland men jeg misliker sterkt hvordan styretsmaktene i USA holder på med.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Eurabia-konspirasjonen er en teori om at myndighetene i europeiske land i samarbeid med USA, EU og [sett inn ønsket busemann] jobber bak kulissene for å islamisere det europeiske kontinentet. Motivasjonen varierer litt avhengig av hvem du spør, men teorien har fått endel fotfeste blant høyreradikale, nasjonalistiske grupperinger (Geert Wilders feks har kolportert den) i Europa og USA, og også i russisk media og den antivestlige russiske opinionen. Det var vel Bat Ye'or som fremmet den først. Siden du åpenbart ikke tilhører venstreradikale grupperinger er det beveggrunnen for det antivestlige engasjementet av en viss interesse.
     
    Ble medlem
    22.04.2015
    Innlegg
    22
    Antall liker
    9
    det fredselskende russiske far Putin og det tapre russiske folket holder stand mot det krigshissende vesten ledet av store Satan USA. selv våpenhjelpen til russland ble sabotert av store satan som lot murmanskkonvoiene villig senke av nazityskland
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Og der er du den rette til å si. Herregud for en forenkling av historien. Å si at Russland var alliert med Tyskland er å uttrykke seg med så stor penselføring at det virker tåpelig. Du kan jo også si at USA ville heller ikke foretatt seg noe dersom Pearl Harbour ikke ble angrepet. Men, du kan ikke rokke ved det faktum at vi kan takke Russland for at vi er et fritt land i dag. Den største tabben var at USA fikk etablere seg på europeisk jord etter krigen, og dannelsen av krigsalliansen Nato, som misbrukes av USA til å fremme egne interesser, ikke bare i Europa, men også i resten av verden. Hvis du er på tur til onkel Sam er jeg spent på å høre hvordan de har det over there. Håper du husket visumet. Er det blitt flere hjemløse osv. God tur uansett.
    Den hemmelige delen av ikkeangrepspakten mellom Tyskland og Russland er nå offentlig kjent, så den er vanskelig å bortforklare.

    Sett med russiske øyne var den største tabben at USA fikk etablere seg på europeisk jord, naturligvis. Det førte jo til at Russland fikk kontroll over bare halve Europa, mens resten forble fritt og demokratisk.
    Russland?

    Mye takket være Sovjet så går ikke du med hevet Høyre arm hvert 3 skritt, ja midtøsten er sikkert glad at USA fikk etablere seg der, vi i Europa bør også være veldig glade, snart er vi det nye Midtøsten.

    Kina er også takknemlige for at USA er i sør-kina havet:

    Kina er også lei av amerikanske militærfly flyr over området. De har karakterisert USAs militære aktivitet i Sør-Kinahavet for «uansvarlig og farlig».

    Kina ruster opp marinen - viser muskler i Sør-Kinahavet - NRK Verden - Utenriksnyheter og -dokumentarer
    Jaja, fakta har liten relevans her skjønner jeg, og at du også støtter Kinas nyimperialisme er heller ingen overraskelse.
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Hvor har jeg skrevet at jeg støtter Kina på noen som helst måte?

    Hva gjør USA over hele verden med sitt militære forresten, er de verdenspolitiet?
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Ja, etter at jernteppet falt er USA i praksis verdenspolitiet. Det er verdens for tiden eneste supermakt og NATO er verdens eneste brede forsvarsallianse. Når FN eller det internasjonale samfunnet vedtar en militærintervensjon er det alltid USA eller NATO som forventes å ta førersetet. Forøvrig er NATO en allianse av 28 selvstendige land, man så feks. i Irak-krigen at NATO ikke stilte seg unisont bak USA, men når det kommer til Ukraina og den russiske aggresjonen i senere tid er det unison enighet om at den utgjør en trussel mot våre interesser. Og jeg skriver "våre" fordi Norge er en del av vesten og en del av NATO, så det er heller ikke i Norges interesse å stilltiende godta at Russland annekterer sine naboland og bedriver militær aggresjon i de arktiske områdene.

    At du og noen til så klart og utvetydig støtter noe samtlige norske politikere, militærstrateger og alle med innsikt mener er en direkte trussel mot norske interesser er interessant, for å si det forsiktig. Spesielt siden måten Putin-regimet turer frem på i sitt eget land med all tydelighet viser at frihet og menneskerettigheter ikke står spesielt høyt på deres agenda. Vi har et trygt, stabilt og i stor grad fritt og liberalt samfunn med dagens internasjonale maktbalanse, og om den vippes i Russlands eller Kinas favør trenger det slett ikke å forbli slik. Så det interessante her er hvorfor du mener at den internasjonale maktbalansen bør vippes i Russlands og Putins favør. Eurabia-teorien er en spekulasjon fra min side, men jeg vet ikke om den stemmer. Det må nesten du svare på selv.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Hvor har jeg skrevet at jeg støtter Kina på noen som helst måte?

    Hva gjør USA over hele verden med sitt militære forresten, er de verdenspolitiet?
    De er der for å hindre at Kina annekterer nabolandene, til stor irritasjon for kineserne.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Så det interessante her er hvorfor du mener at den internasjonale maktbalansen bør vippes i Russlands og Putins favør. Eurabia-teorien er en spekulasjon fra min side, men jeg vet ikke om den stemmer. Det må nesten du svare på selv.
    Merker at jeg er veldig spent på dette svaret fra flere her inne...
    PS: svar fra de Putin vennlige altså.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Så det interessante her er hvorfor du mener at den internasjonale maktbalansen bør vippes i Russlands og Putins favør. Eurabia-teorien er en spekulasjon fra min side, men jeg vet ikke om den stemmer. Det må nesten du svare på selv.
    Merker at jeg er veldig spent på dette svaret fra flere her inne...
    PS: svar fra de Putin vennlige altså.
    Det er da opplagt. Gammel kjærlighet ruster aldri. Husk hvordan mange kommunister ønsket at vi skulle være en del av Sovjet. De lengtet etter å ta fra bøndene gårdene deres, og kapiltalistene aksjene deres, i en væpnet revolusjon.
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    At dere har kommet dere ned på barnehagenivå kommer veldig godt fram, skriker om ip adresser, elsker kina fordi man linker til at kina er lei av at usa er i farvannet deres, at vi som kritiserer USA som har ødelagt det ene landet etter det andre og samarbeider med terrorstater som Saudia-Arabia og Quatar så elsker man Putin, at alle linker vi linker til er kommunistiske eller etter siste posten til tråden så er vi høyre ekstrem også.

    Ja, etter at jernteppet falt er USA i praksis verdenspolitiet. Det er verdens for tiden eneste supermakt og NATO er verdens eneste brede forsvarsallianse
    Dette minner meg om skoletiden der den sterkeste styrte skolegården, men du sier noe vesentlig som at NATO er en forsvarsallianse, er Ukraina i Nato, var Libya i Nato, var Irak i Nato?

    Forøvrig er NATO en allianse av 28 selvstendige land, man så feks. i Irak-krigen at NATO ikke stilte seg unisont bak USA
    Uansett om alle landene i Nato hadde gått for å ødelegge Irak så har de ingen rett til å gjøre det, hvorfor er ikke de landene som innvanderte Irak i 2003 straffet forresten?

    Ukraina og den russiske aggresjonen i senere tid er det unison enighet om at den utgjør en trussel mot våre interesser. Og jeg skriver "våre" fordi Norge er en del av vesten og en del av NATO, så det er heller ikke i Norges interesse å stilltiende godta at Russland annekterer sine naboland og bedriver militær aggresjon i de arktiske områdene.
    Her sier du også noe vesentlig og grunnen til hele konflikten i Ukraina, pga av våre interesser så iverksetter vi et kupp i et annet land.

    Det siste i innlegget ditt er så barnslig at det er latterlig, men det er jo det nivået dere har ligget på lenge.
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Så det interessante her er hvorfor du mener at den internasjonale maktbalansen bør vippes i Russlands og Putins favør. Eurabia-teorien er en spekulasjon fra min side, men jeg vet ikke om den stemmer. Det må nesten du svare på selv.
    Merker at jeg er veldig spent på dette svaret fra flere her inne...
    PS: svar fra de Putin vennlige altså.
    Beklager, jeg visste ikke at Jugoslavia, Irak, Syria, Jemen, Libya og Ukraina var en del av Usa og sine venner, så det er Russland som har bombet alle disse landene etter deres mening.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Når du heier på en politikk som anses som en trussel mot Norge og norske interesser, så må du nok forvente at det stilles spørsmål ved motivasjonen for dette. Det er godt dokumentert hvem som er Putins støttespillere i Europa, og det dreier seg konsekvent om ytre venstre og ytterste høyre, partier som vil undergrave EU og det europeiske samarbeidet. Og det er ikke akkurat som om Russland legger skjul på det heller.


    Russian, European Far-Right Parties Converge in St. Petersburg | News | The Moscow Times
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Så det interessante her er hvorfor du mener at den internasjonale maktbalansen bør vippes i Russlands og Putins favør. Eurabia-teorien er en spekulasjon fra min side, men jeg vet ikke om den stemmer. Det må nesten du svare på selv.
    Merker at jeg er veldig spent på dette svaret fra flere her inne...
    PS: svar fra de Putin vennlige altså.
    Beklager, jeg visste ikke at Jugoslavia, Irak, Syria, Jemen, Libya og Ukraina var en del av Usa og sine venner, så det er Russland som har bombet alle disse landene etter deres mening.
    Var det et svar???
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Når du heier på en politikk som anses som en trussel mot Norge og norske interesser, så må du nok forvente at det stilles spørsmål ved motivasjonen for dette. Det er godt dokumentert hvem som er Putins støttespillere i Europa, og det dreier seg konsekvent om ytre venstre og ytterste høyre, partier som vil undergrave EU og det europeiske samarbeidet. Og det er ikke akkurat som om Russland legger skjul på det heller.


    Russian, European Far-Right Parties Converge in St. Petersburg | News | The Moscow Times
    Så er vi på barnehagementalitet igjen, heier på, hvor gammel er du egentlig?

    Pga vesten sin innblanding over hele verden har vi aldri vært så utrygge som nå, men dette klarer du tydeligvis ikke å se, allianser vokser, våpenkappløp og stengte grenser igjen, konflikten vi har mot Russland har vi skapt selv med å støtte et kupp i et annet land, så enkelt er det.



    Fra en tale han holdt 10 september
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.569
    Antall liker
    7.101
    Etter at to russiske soldater nylig ble pågrepet i Donbass og bekreftet at de var på oppdrag i aktiv tjeneste har det gått unna med lovgivningen i Moskva. Putin har nå kriminalisert det å publisere informasjon om russiske militære tap i fredstid. Ja, for hvilken interesse har det nå for pårørende eller almuen forøvrig om russiske soldater ryker til under militære oppdrag uten for landets grenser i fredstid?
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Når du heier på en politikk som anses som en trussel mot Norge og norske interesser, så må du nok forvente at det stilles spørsmål ved motivasjonen for dette. Det er godt dokumentert hvem som er Putins støttespillere i Europa, og det dreier seg konsekvent om ytre venstre og ytterste høyre, partier som vil undergrave EU og det europeiske samarbeidet. Og det er ikke akkurat som om Russland legger skjul på det heller.


    Russian, European Far-Right Parties Converge in St. Petersburg | News | The Moscow Times
    Så er vi på barnehagementalitet igjen, heier på, hvor gammel er du egentlig?

    Pga vesten sin innblanding over hele verden har vi aldri vært så utrygge som nå, men dette klarer du tydeligvis ikke å se, allianser vokser, våpenkappløp og stengte grenser igjen, konflikten vi har mot Russland har vi skapt selv med å støtte et kupp i et annet land, så enkelt er det.
    Jeg mener temaet om at dette er et kupp støttet opp av USA/NATO/EU/djevelen selv er grundig debattert her inne og at det ikke finnes noen beviser for dette. Kan du gi meg noen?
     
    Ble medlem
    22.04.2015
    Innlegg
    22
    Antall liker
    9
    Når du heier på en politikk som anses som en trussel mot Norge og norske interesser, så må du nok forvente at det stilles spørsmål ved motivasjonen for dette. Det er godt dokumentert hvem som er Putins støttespillere i Europa, og det dreier seg konsekvent om ytre venstre og ytterste høyre, partier som vil undergrave EU og det europeiske samarbeidet. Og det er ikke akkurat som om Russland legger skjul på det heller.


    Russian, European Far-Right Parties Converge in St. Petersburg | News | The Moscow Times
    Så er vi på barnehagementalitet igjen, heier på, hvor gammel er du egentlig?




    Fra en tale han holdt 10 september
    i hvor mange innlegg har du brukt det uttrykket? (uthevet og rødt)oppfattes som i mangel på bedre arrgumenter
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Jeg har brukt det 2 ganger, hvor mange ganger har jeg ikke fått slengt i trynet at jeg er kommunist, så det med mangel på argumenter bør du skrive til andre som har holdt på i uker med nettopp liknende utsagn.
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Når du heier på en politikk som anses som en trussel mot Norge og norske interesser, så må du nok forvente at det stilles spørsmål ved motivasjonen for dette. Det er godt dokumentert hvem som er Putins støttespillere i Europa, og det dreier seg konsekvent om ytre venstre og ytterste høyre, partier som vil undergrave EU og det europeiske samarbeidet. Og det er ikke akkurat som om Russland legger skjul på det heller.


    Russian, European Far-Right Parties Converge in St. Petersburg | News | The Moscow Times
    Så er vi på barnehagementalitet igjen, heier på, hvor gammel er du egentlig?

    Pga vesten sin innblanding over hele verden har vi aldri vært så utrygge som nå, men dette klarer du tydeligvis ikke å se, allianser vokser, våpenkappløp og stengte grenser igjen, konflikten vi har mot Russland har vi skapt selv med å støtte et kupp i et annet land, så enkelt er det.
    Jeg mener temaet om at dette er et kupp støttet opp av USA/NATO/EU/djevelen selv er grundig debattert her inne og at det ikke finnes noen beviser for dette. Kan du gi meg noen?
    Når det eneste beviset dere aksepterer er skriftelig rapport skrevet av Obama the man himself så kan det være vanskelig, men ellers ligger det mange bevis for at de står bak hele kuppet.
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Så det interessante her er hvorfor du mener at den internasjonale maktbalansen bør vippes i Russlands og Putins favør. Eurabia-teorien er en spekulasjon fra min side, men jeg vet ikke om den stemmer. Det må nesten du svare på selv.
    Merker at jeg er veldig spent på dette svaret fra flere her inne...
    PS: svar fra de Putin vennlige altså.
    Beklager, jeg visste ikke at Jugoslavia, Irak, Syria, Jemen, Libya og Ukraina var en del av Usa og sine venner, så det er Russland som har bombet alle disse landene etter deres mening.
    Var det et svar???
    Når man argumenter med at hvorfor jeg mener at den internasjonale maktbalansen bør vippes Russland sin vei så bør han egentlig ha noen argumenter, alle de landene jeg nevner var russervennlige nasjoner så da er det vel ikke Russland som vipper pinnen, er det?
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Når du heier på en politikk som anses som en trussel mot Norge og norske interesser, så må du nok forvente at det stilles spørsmål ved motivasjonen for dette. Det er godt dokumentert hvem som er Putins støttespillere i Europa, og det dreier seg konsekvent om ytre venstre og ytterste høyre, partier som vil undergrave EU og det europeiske samarbeidet. Og det er ikke akkurat som om Russland legger skjul på det heller.


    Russian, European Far-Right Parties Converge in St. Petersburg | News | The Moscow Times
    Så er vi på barnehagementalitet igjen, heier på, hvor gammel er du egentlig?

    Pga vesten sin innblanding over hele verden har vi aldri vært så utrygge som nå, men dette klarer du tydeligvis ikke å se, allianser vokser, våpenkappløp og stengte grenser igjen, konflikten vi har mot Russland har vi skapt selv med å støtte et kupp i et annet land, så enkelt er det.
    Jeg mener temaet om at dette er et kupp støttet opp av USA/NATO/EU/djevelen selv er grundig debattert her inne og at det ikke finnes noen beviser for dette. Kan du gi meg noen?
    Når det eneste beviset dere aksepterer er skriftelig rapport skrevet av Obama the man himself så kan det være vanskelig, men ellers ligger det mange bevis for at de står bak hele kuppet.
    Gi meg et!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.135
    Antall liker
    9.452
    Jeg har brukt det 2 ganger, hvor mange ganger har jeg ikke fått slengt i trynet at jeg er kommunist, så det med mangel på argumenter bør du skrive til andre som har holdt på i uker med nettopp liknende utsagn.
    Jammen, du er jo en kommunistelskende frepper. :D Eller en freppeelskende kommunist.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Russlands president Vladimir Putin forbyr å avsløre informasjon om soldater som dør i «spesialoperasjoner i fredstid».

    Putin forbyr avsløringer om døde soldater - Russland - VG

    Lovendringen har som mål å få en slutt på lekkasjer om militære russiske tap i Øst-Ukraina, mener analytikere. Aktivister har offentliggjort en rekke beviser for at regjeringssoldater har mistet livet på ukrainsk jord.
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Russlands president Vladimir Putin forbyr å avsløre informasjon om soldater som dør i «spesialoperasjoner i fredstid».

    Putin forbyr avsløringer om døde soldater - Russland - VG

    Lovendringen har som mål å få en slutt på lekkasjer om militære russiske tap i Øst-Ukraina, mener analytikere. Aktivister har offentliggjort en rekke beviser for at regjeringssoldater har mistet livet på ukrainsk jord.
    Aktivister godt støttet fra vesten, det er derfor Putin setter i gang disse tiltakene. hvorfor tror du han gjør disse tiltakene etter at vesten kuppet makten i ukraina?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Russlands president Vladimir Putin forbyr å avsløre informasjon om soldater som dør i «spesialoperasjoner i fredstid».

    Putin forbyr avsløringer om døde soldater - Russland - VG

    Lovendringen har som mål å få en slutt på lekkasjer om militære russiske tap i Øst-Ukraina, mener analytikere. Aktivister har offentliggjort en rekke beviser for at regjeringssoldater har mistet livet på ukrainsk jord.
    Aktivister godt støttet fra vesten, det er derfor Putin setter i gang disse tiltakene. hvorfor tror du han gjør disse tiltakene etter at vesten kuppet makten i ukraina?
    Du støtter Putin.
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Hvordan kan du si at jeg støtter Putin, tror ikke du også at disse tiltakene kommer pga at vi er på vei til en ny kald krig med Russland, eller hva tror du grunnen er siden de kommet etter kuppet i Ukraiana-
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Hvordan kan du si at jeg støtter Putin, tror ikke du også at disse tiltakene kommer pga at vi er på vei til en ny kald krig med Russland, eller hva tror du grunnen er siden de kommet etter kuppet i Ukraiana-
    Du sluker i alle fall propagandaen med hud og hår. Bare bruken av ordet "kupp" som betegnelse på den folkevalgte forsamlingens mistillit og avskjedigelse avslører en underleggelse og nesegrus lydighet til putisnsk propagandamaskineri.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan kan du si at jeg støtter Putin, tror ikke du også at disse tiltakene kommer pga at vi er på vei til en ny kald krig med Russland, eller hva tror du grunnen er siden de kommet etter kuppet i Ukraiana-
    Du sluker i alle fall propagandaen med hud og hår. Bare bruken av ordet "kupp" som betegnelse på den folkevalgte forsamlingens mistillit og avskjedigelse avslører en underleggelse og nesegrus lydighet til putisnsk propagandamaskineri.
    Innertier!
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Tror bjørnh må sette på seg brillene, for innertieren var ei flue. kula traff ikke pappskiva en gang.

    For folkeforsamlingen hadde ikke myndighet til å avsette presidenten. Når de allikevel gjør det, så er det per definisjon et statskupp. Grunnloven ga klare føringer på hvordan en president kan avsettes, men grunnloven ble ignorert.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Vi hadde heller ikke parlamentarisme her i landet i 1884..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn