Politikk, religion og samfunn Ukraina..?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.058
    Antall liker
    6.358
    Hvorfor nektet Putin og Russland å være med på resolusjonen? Jo, fordi NATO 2 år tidligere misbrukte en slik resolusjon til å destabilisere Libya.

    Ellers må jeg si at Briern leder 4-0 på sitt siste innlegg.
    Tror du er litt partisk som dommer her. Egentlig var det 4 selvmål, fordi argumentene bare understreker hvorfor russiske soldater har ingenting i Ukraina å gjøre. Legg ned våpnene, la Ukraina ha landet sitt i fred.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Hvorfor nektet Putin og Russland å være med på resolusjonen? Jo, fordi NATO 2 år tidligere misbrukte en slik resolusjon til å destabilisere Libya.

    Ellers må jeg si at Briern leder 4-0 på sitt siste innlegg.
    Tror du er litt partisk som dommer her. Egentlig var det 4 selvmål, fordi argumentene bare understreker hvorfor russiske soldater har ingenting i Ukraina å gjøre. Legg ned våpnene, la Ukraina ha landet sitt i fred.
    Inkludert Krim og Russlands svartehavsflåte? Babyen er muligens vår tids pragmatisme - rede til å skylles ut... (til fordel for våre gode intesjoner)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.058
    Antall liker
    6.358
    Ja, og flåten kan de bygge om til noe fornuftig.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Som f.eks. å berge flyktninger fra Afrika på vei over middelhavet i synkeferdige holker? La dem daue, er mitt motto - okke som & her og der.
     
    B

    Briern

    Gjest
    Fred i Europa er enkelt. Be onkel Sam dra hjem og la europeerne styre i eget hus. Du elsker tydeligvis fotball, men du er jo på et lag som bare spiller mot antatt svakere motstandere, og der den eneste strategien er å angripe. Du burde vært utleid til et russisk lag slik at du kunne utvide dine horisonter en smule.

    Jeg glemte selvfølgelig å nevne at onkel også må ta med seg all dritten han har installert i utrengsmål i øst Europa.

    Hvis du skulle være i tvil så er dette svaret myntet på deg, Bjornh.
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Å ha russerne med på laget kan innebære trenering av oppdraget.

    Larson, høres ut som du er dommer i en fotballkamp, og prøver å sørge for at favorittlaget klarer å vinne tross sine vansker med å henge med i spillet.
    Du får se på de 4 første svarene han fikk hvor fokus er på alt annet enn innlegget hans. Utsagn som brønnpisser, femtekonolist, politisk ekstremist etc.
     
    B

    Briern

    Gjest
    Ser at Pia Svensgaard i Barentsekretariatet, som ble opprettet i 1993, er ute i hardt vær. De ansatte tror tydeligvis at de jobber i en avis og ønsker å være med på utskjellingen av Putin. Derfor må lederen bort. Det ser ut som vesten sin hatpropaganda fungerer utmerket, også der
    For å snakke om noe annet så bryr jeg meg ikke så mye om hva onkel Sams beilere kaller meg for. Men, hvis noen kaller meg for femtekolonist bare fordi jeg er imot en utvidelse av Nato og ikke støtter USA i et og alt, så tar jeg det som et æresbegrep.

    Brønnpisser passer vel best på han som markedsfører utsagnet. Han burde iallfall forklare hvorfor, tror han ville skjønne etterhvert hvor dumt et slikt utsagn her. Gud forlat ham fordi han ikke vet hva han gjør. Amen.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.964
    Antall liker
    8.266
    Torget vurderinger
    1
    Svengård har møtt hard kritikk før, i Fylkesrådet der hun og rådet trakk seg etter mistillit fra alle hold, også i AP som er hennes for tiden hjemmehørende parti. I den saken trakk fylkesrådet seg før det ble avholdt en parlamentarisk avstemming i fylkestinget. I den sammenhengen forelå det kutt på 400 millioner i løpet av fire år som særlig ville gå ut over den videregående skolestrukturen i Troms.

    Pia Svensgård er gammel SV'er, og tok en "overgang" for å sikre egne posisjon i kommunepolitikken for noen år tilbake. Det ble sterkt kritisert av hennes egne SV-partimedlemmer, eller snarere tidligere partikamerater. Hun gjør tydeligvis ting litt sånn på egenhånd, og nå får hun kritikk for måten hun arbeider på. De ansatte i Barentssekretariatet viser selv til manglende oppfølging, oppgaver som ikke blir ivaretatt organisatorisk og noe som tyder på manglende tilstedeværelse i forhold til situasjonen.

    Det er korrekt at hun mener at man ikke skal sanksjonere Russland pga. situasjonen på Krim og i Øst-Ukraina. Hun mener at det ikke er veien å gå, men at man heller skal ha "gode dialoger" som er litt sånn klassisk SV. Det er tydelig at hun er i utakt med store deler av samfunnet forøvrig.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Som f.eks. å berge flyktninger fra Afrika på vei over middelhavet i synkeferdige holker? La dem daue, er mitt motto - okke som & her og der.
    Jammen godt ikke så mange tenker som deg....
    Jeg skjønte nok at dette utspillet fikk satt kaffeen litt i halsen på noen - og jeg står selvsagt ikke for noe slikt. Jeg håpet dog å provosere nok til litt refleksjon over dette temaet. Og kanskje ditt svar også bærer alvor i seg?

    I et stadig forsuret klima mellom øst og vest, ser vi at tiltak og politiske løsninger ofte strander i FNs sikkerhetsråd hvor de faste medlemmene har vetorett. Den siste kontroversen var vel da Russland vetoet ned (sammen med Kina) EUs forslag om å få bombe/skyte i stykker potensielle fraktemidler i Libya som menneskesmugglerne bruker (nokså kynisk) til å frakte desperate mennesker på flukt fra Boko Haram og andre ekstreme islamister i flere Afrikanske land.

    For å si det mildt: Man skal lete grundig og lenge for å finne noe som helst snev av humanitet i EUs forslag. Det er mer et utslag av ønsket om å holde skjebner på en god armlengdes avstand slik at livet får pulsere fredelig og lykkeg uvitende, eller ignorerende om vil. Eller i det minste at man juridisk ikke kan holdes ansvarlig for enkeltskjebner og ofre for alt fra sult og tørke til islamistisk ekstremisme.
    http://www.theguardian.com/world/20...cks-on-targets-in-libya-to-stop-migrant-boats

    På den annen side ser man det forferdelig sure klimaet mellom Russland og EU/USA også gjør enhver tenkelig resulosjon i f.eks. Syria helt umulig. Igjen snakker vi ufattelig mange enkeltskjebner på spill.

    Jeg synes rett og slett vi har noe å tenke over: Hvilke verdier vi hegner om, og ikke minst: Hvordan vi fronter og håndterer disse i den virkelige verden. Jeg er veldig glad for at Arnt Stefansen er vår beskriver i disse tider, og ikke hissigproppen Steinfeldt som synes mindre balansert og mer svartmalende. Det norske forsvar ønsker å ruste opp for milliarder fordi man frykter konfrontasjon og Nammo sponser kvinnehopperne. Jeg vet ikke hvor stolte vi bør være og hvor fredselskende vi er lenger... Kanskje har vi mistet gangsynet totalt?
     
    Sist redigert:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.548
    Antall liker
    7.873
    Torget vurderinger
    0
    At Pia får pepper av de ansatte forstår jeg veldig godt, for forgjengeren hennes, Rune Rafaelsen, hadde en helt annen stil! Han var også tilstede på jobb......! Men for å spare Briern, Larson og Fjærnis2 for bryet kan jeg jo avskrive Rune Rafalesen som "USA rævsleiker", kapitalismes løpegutt og "borgerskapets skjødehund". Da var DET sagt og dere kan slippe! Men det forklarer selvsagt hvorfor de ansatte reagerer slik på Pias utførelse av jobben. De ønsker jo bare å hylle USA, i likhet med sin gamle sjef og reagerer neagtivt når det kommer en selvstandig tenkende kvinne som tør si USA i mot!!

    Men det var ikke det jeg ville si, det var at "treerbanden" ( enhver sammenligning med "Firerbanden" i Kina er meget tilsiktet! ) bør gi bæng i MGP og heller med en gang begynne å samle argumenter for hvorfor det er helt nødvendig at Putin går inn i Makedonia og hvorfor det er USA og NATO sin skyld at han må gjøre det!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.964
    Antall liker
    8.266
    Torget vurderinger
    1

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Som f.eks. å berge flyktninger fra Afrika på vei over middelhavet i synkeferdige holker? La dem daue, er mitt motto - okke som & her og der.
    Jammen godt ikke så mange tenker som deg....
    Helt enig. Direkte menneskeforakt og mangel på innsikt i problemer i vår globaliserte verden.
    Litt skuffende at du tolker meg dithen. I mitt hode er det en hovedtanke som var ment å kommuniseres: Hykleriet. I kjølvannet følger en hel bråte med psykologiske funn som f.eks. projisering. At en provokasjon satt skikkelig på spissen blir til en tilskrivelse av å være foraktfull og uten innsikt, må sees i dette lys. Vi vet jo alle at vi kan redde mennsker rundt om for en liten neve dollars. Vi har vår kristne kulturarv og oppfordringen om å gi tienden i minne.

    For all: Trenger dere en syndebukk eller en å forakte: Velbekomme! Speil anbefales ikke.



    . refugee.jpg

    Huff og huff - den fæle RojohII!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.964
    Antall liker
    8.266
    Torget vurderinger
    1
    Satt å skrev på nettbrett her og fikk ikke med meg riktig alt. Men Rojohll fikk jo fram hva han mener, og det riktig, humanisme kan outsources. For en neve dollar.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Satt å skrev på nettbrett her og fikk ikke med meg riktig alt. Men Rojohll fikk jo fram hva han mener, og det riktig, humanisme kan outsources. For en neve dollar.
    Humanisme kan outsources for en neve dollars (med enkeltskjebner i overlevelse lykkelig uvitende om motiv bak hjelpen). Jeg er 100% bak dette utsagn.

    Jeg er likevel noe i stuss. Er det en dypere anklage her i svaret? En slags "ikke humanist nok"? En slags slakt av "å betale seg ut av problemet"-tanke?

    Jeg skulle ønske at diskusjonen rundt Ukraina vs. Russland dreide tilbake til 0-punktet: Hva er problemet?

    Reality bites: Historien har gått sin gang, og det har liten hensikt å dvele over fortid. Man er her og nå, og man kan bare forberede seg for fremtid. Deretter blir det mer komplisert. Man må forholde seg til Putin, Russland, EU, USA, massemedia og off-topic på hfs. Nå blir det komplisert og egentlig litt over utenfor vårt mandat og domene. Jeg boltrer meg i frihet til å mene og synse ut fra mitt verdigrunnlag; og finner det meningsfyllt å forsøke å finne frem til det helt grunnleggende: Å spasere over lik er neppe veien - og jeg kan ikke se at en demonisering av den ene part i konflikten er en fruktbar vei ut.

    Hele tråden (og problemet) bygger på et eldgammelt dilemma - men jeg tror jeg traff bra på tegningen jeg la inn: I det øyeblikk vi beveger oss bort fra det globale fellesskap og perspektiv, er debatten verdimessig fucked. I den kontekst fremstår krangel om landegrenser som selve falitten. Desverre kan man backe dette opp med de ferskeste nyheten her hjemmefra.

    Rekk opp hånden om man føler man har vært konstruktiv!

    137 sider med BS og mental/emosjonell indignasjon uten særlig konstruktivitet!
     
    Sist redigert:

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    At Pia får pepper av de ansatte forstår jeg veldig godt, for forgjengeren hennes, Rune Rafaelsen, hadde en helt annen stil! Han var også tilstede på jobb......! Men for å spare Briern, Larson og Fjærnis2 for bryet kan jeg jo avskrive Rune Rafalesen som "USA rævsleiker", kapitalismes løpegutt og "borgerskapets skjødehund". Da var DET sagt og dere kan slippe! Men det forklarer selvsagt hvorfor de ansatte reagerer slik på Pias utførelse av jobben. De ønsker jo bare å hylle USA, i likhet med sin gamle sjef og reagerer neagtivt når det kommer en selvstandig tenkende kvinne som tør si USA i mot!!

    Men det var ikke det jeg ville si, det var at "treerbanden" ( enhver sammenligning med "Firerbanden" i Kina er meget tilsiktet! ) bør gi bæng i MGP og heller med en gang begynne å samle argumenter for hvorfor det er helt nødvendig at Putin går inn i Makedonia og hvorfor det er USA og NATO sin skyld at han må gjøre det!
    Ja det er rart det der at alle land som er russervennlige opplever store og til dels voldelige demonstrasjoner, sikkert ikke noe med møkka landet USA å gjøre.

    Fint at vi har USA som skaper økonomiske kriser, kriger sammen med Saudia Arabia og Quatar, forer IS med våpen, alt dette fører til enorme flyktningstrømmer av mennesker til Europa slik at Quatar og Saudia Arabia kan bygge moskeer i Europa.

    Tidligere 4 stjernes general i USA sier selv i en tale fra 2007 at USA planla å krige i 7 land i 2001, ser man på nyhetene i dag så er det krig i alle disse landene unntatt i Iran, men vi ser at de går veldig hardt ut mot dette landet så det er bare spørsmål om tid.

    https://www.youtube.com/watch?v=yCZ1NLZG-DY

    Man skal være ganske Coca colalisert for ikke å tro at USA står bak det som skjer i de russervennlige statene om dagen, særlig hvis man ser på historien til USA og innblanding i andre land.
     
    Sist redigert:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.548
    Antall liker
    7.873
    Torget vurderinger
    0
    Så det at myndighetene i Makedonia er fersket i forsøk på å gjennomføre valgfusk og "cover up" av drap har ingenting med folkets forbannelse å gjøre?? Du mener det kun er et spørsmål om at USA har lovet dem gratis CocaCola?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.730
    Antall liker
    15.880
    Torget vurderinger
    2
    Det sies at en gruppe inuiter kom i kontakt med overlevende fra Franklin-ekspedisjonen, rundt 1850. Inuitene brøt opp sin leir, og forsvant, da de skjønte at engelskmennene ønsket å innlemmes i deres gruppe, og å bli reddet av inuitene. Disse igjen forstod at det ville bli alles undergang om de forsøkte å mette de ekstra munnene gjennom vinteren.

    I overført betydning: man kan hjelpe seg til fant.

    Eirik Vinje får nok en del kjeft fra godhetsindustrien for denne: Empati uten empati - Flyktningkatastrofen i Middelhavet - VG
     
    Sist redigert:

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Så det at myndighetene i Makedonia er fersket i forsøk på å gjennomføre valgfusk og "cover up" av drap har ingenting med folkets forbannelse å gjøre?? Du mener det kun er et spørsmål om at USA har lovet dem gratis CocaCola?
    Det har vært bråk i Makedonia i flere år , igjen så er det Albanere som lager bråk som de gjorde i Kosovo, godt støttet av drittlandet USA og resten av nikkedukkene i Nato.

    Søk opp stor Albania så ser du litt av sammenhengen, dette er ikke akseptabelt og nå foregår det samme som det gjorde i Kosovo, snart er Nato og bomber i Makedonia også, Russland får skylden mens folk her drikker coca cola og tror at USA er våre venner, stor Albania skal skje koste hva det koste vil og igjen så gangner dette muslimer.

    Valgfuks hadde vi i Drammen også for noen år siden, uten at vi tok helt av.

    Igjen er det en dritt amerikaner som sier at det er valgfusk.

    Selv om valget gikk greit i noen stemmelokaler, er det klart at det skjedde alvorlige lovbrudd andre steder, sier Mark Stevens, leder av valgobservatørene fra Organisasjonen for sikkerhet og samarbeid i Europa (OSSE).

    Hva har en amerikaner med sikkerheten i Europa å gjøre, de siste årene har de ikke gjort noe annet enn å skape konflikter i Europa, USA taper på et sterkt og samlet Europa.

    Jeg vet ingenting om mordet de skal ha prøvd å dekke over, men her har vi en liten historie fra USA nylig

    En politimann som avfyrte 49 skudd mot et ubevæpnet, svart par i Cleveland i den amerikanske delstaten Ohio, er frifunnet for drap

    Frikjent etter å ha skutt 49 ganger mot ubevæpnet par - NRK Verden - Utenriksnyheter og -dokumentarer
     
    Sist redigert:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.548
    Antall liker
    7.873
    Torget vurderinger
    0
    Nå var det en avspilling av en telefonsamtale som avslørte vlgfusket. Og det må nok sies å være "å bli tatt med hånden i kakeboksen" rimelig på "fersken"!

    Men nok om Makedonia, hva er etter din mening da den grunnen for Putin som er god nok den dagen han gjentar Den Røde Armes forrige besøk hos oss og "frigjør" Øst Finnmark? Se ikke bort fra at den dagen kan komme da du også må unnskylde en slik handling!
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Nå var det en avspilling av en telefonsamtale som avslørte vlgfusket. Og det må nok sies å være "å bli tatt med hånden i kakeboksen" rimelig på "fersken"!

    Men nok om Makedonia, hva er etter din mening da den grunnen for Putin som er god nok den dagen han gjentar Den Røde Armes forrige besøk hos oss og "frigjør" Øst Finnmark? Se ikke bort fra at den dagen kan komme da du også må unnskylde en slik handling!
    Hvilken unnskyldning er det du sikter til forresten?

    Det eneste landet som ikke har kommet ut av 1960 årene er USA, de startet i Jugoslavia og har så videre fortsatt og ta eller ødelegge styrets makter som har hatt et godt forhold til Russland, Putin ser hva som er på vei til å skje og er nå presset opp i et hjørne og handler deretter, stopp det dritt landet USA og du har en fredeligere verden.

    Uansett hva du tror så frigjorde Sovjet Øst Finnmark, men det var kanskje tabu å lære om det da du gikk på skolen.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.548
    Antall liker
    7.873
    Torget vurderinger
    0
    Nå var det en avspilling av en telefonsamtale som avslørte vlgfusket. Og det må nok sies å være "å bli tatt med hånden i kakeboksen" rimelig på "fersken"!

    Men nok om Makedonia, hva er etter din mening da den grunnen for Putin som er god nok den dagen han gjentar Den Røde Armes forrige besøk hos oss og "frigjør" Øst Finnmark? Se ikke bort fra at den dagen kan komme da du også må unnskylde en slik handling!
    Hvilken unnskyldning er det du sikter til forresten?

    Det eneste landet som ikke har kommet ut av 1960 årene er USA, de startet i Jugoslavia og har så videre fortsatt og ta eller ødelegge styrets makter som har hatt et godt forhold til Russland, Putin ser hva som er på vei til å skje og er nå presset opp i et hjørne og handler deretter, stopp det dritt landet USA og du har en fredeligere verden.

    Uansett hva du tror så frigjorde Sovjet Øst Finnmark, men det var kanskje tabu å lære om det da du gikk på skolen.
    Hellige enfold!!!!

    USA hadde fint lite med problemene i Jugoslavia å gjøre. Det klarte ulike nasjonalistiske grupper helt fint på egen hånd! Når vi nå først ble involvert i bråket der nede er min helt egen og meget politisk ukorrekte oppfatning at vi valgte feil side. Men det er en annen sak! Når man så hvordan Serbia behandlet fanger var det nok ikke annet å vente enn at vi datt ned på den "politisk korrekte siden" i den konflikten, dessverre! Men det er en avsporing.

    Men jeg synes ærlig talt det er litt, om du unskylder uttrykket, "barnslig" å holde med Putin bare fordi vi var venner med Sovjet under siste delen av WWII. Etter god Maoistisk doktrine var Sovjet vår fiende fram til Operasjon Barbarossa tok til 22. juni 1941. Før den tid var Stalin/Sovjet Hitlers allierte! Selv om du har våte drømmer om det kommunistiske Sovjet under ulike ledere fra Lenin og framover, bør det også for deg være mulig å se at Putin knapt er noe annet enn en fascistisk diktator! Noen kommunistisk frelser er han i alle fall ikke!
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Igjen så ser du på USA som hellig og igjen så tror du ikke at de har noe med konfliktene å gjøre, var ikke USA med å støtte kuppene i Irak og Chile heller, når en tidligere general i den amerikanske hæren går ut i 2007 og sier at USA har planlagt å ødelegge 7 land, hvorfor er det da så usannsynlig at de sto og står bak det som skjedde i Jugoslavia og nå i Ukraina

    USA hadde mye med konflikten å gjøre, tror du virkelig det dukker opp flere tusen mennesker med våpen og starter et internt oppgjør, dette er sponset og organisert utenfra, og igjen hvorfor skjer dette kun i land som er russervennlige?


    Så du synes det er "barnslig" å si at Putin blir presset til å reagere slik han gjør, men det er helt greit å forsvare et land som har vært i krig og konflikter i nesten 90% av sin eksistens, har nesten 1000 militær baser rundt om i verden og bruker like mye penger til militæret som de neste 10 på listen gjør til sammen, så den barnslig kommentaren din kan du ta tilbake og kanskje få opp øyene istedenfor. USA er i dag i Jemen og bomber sivile sammen med Saudia-Arabia og Quatar med klasebomber mens IS nesten uhindret får krige i Syria.

    Så viser du veldig godt hvor lite du egentlig vet om andre verdenskrig, etter det jeg vet så var vel Sovjet ganske tidlig våre allierte, det var vel derfor våre krigsseilerne ofte leverte varer til Sovjet tidlig i krigen, eller mener du at krigsseilerne leverte våpen til fienden?

    Putin ble statsminister det samme året som Nato ulovlig bombet Serbia, deretter har han sett det ene landet etter det andre av sine allierte enten bli ødelagt eller ha store interne konflikter, takket være drittlandet USA. Hvor mye skal mannen tåle før grensen er nådd, tydeligvis så var Ukraina det som var grensen, du mener vel også at det var feil av USA og stoppe Sovjetiske skip i 1962 som skulle til Cuba.
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    At religiøse og at enkelte politikere er i mot homofili er da ikke noe nytt, hvordan går det med homofile i Nato landet Tyrkia om dagen, hvis Russland er så mye i mot homofili hvorfor hadde de da den meste homofile personen som ga poeng under MGP?

    Nato landet USA er det landet som har den største prosenten av sin befolkning i fengsel
    Nato landet Tyrkia er det landet som fengsler flest journalister

    Nato landet
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.548
    Antall liker
    7.873
    Torget vurderinger
    0
    Igjen så ser du på USA som hellig og igjen så tror du ikke at de har noe med konfliktene å gjøre, var ikke USA med å støtte kuppene i Irak og Chile heller, når en tidligere general i den amerikanske hæren går ut i 2007 og sier at USA har planlagt å ødelegge 7 land, hvorfor er det da så usannsynlig at de sto og står bak det som skjedde i Jugoslavia og nå i Ukraina

    USA hadde mye med konflikten å gjøre, tror du virkelig det dukker opp flere tusen mennesker med våpen og starter et internt oppgjør, dette er sponset og organisert utenfra, og igjen hvorfor skjer dette kun i land som er russervennlige?


    Så du synes det er "barnslig" å si at Putin blir presset til å reagere slik han gjør, men det er helt greit å forsvare et land som har vært i krig og konflikter i nesten 90% av sin eksistens, har nesten 1000 militær baser rundt om i verden og bruker like mye penger til militæret som de neste 10 på listen gjør til sammen, så den barnslig kommentaren din kan du ta tilbake og kanskje få opp øyene istedenfor. USA er i dag i Jemen og bomber sivile sammen med Saudia-Arabia og Quatar med klasebomber mens IS nesten uhindret får krige i Syria.

    Så viser du veldig godt hvor lite du egentlig vet om andre verdenskrig, etter det jeg vet så var vel Sovjet ganske tidlig våre allierte, det var vel derfor våre krigsseilerne ofte leverte varer til Sovjet tidlig i krigen, eller mener du at krigsseilerne leverte våpen til fienden?

    Putin ble statsminister det samme året som Nato ulovlig bombet Serbia, deretter har han sett det ene landet etter det andre av sine allierte enten bli ødelagt eller ha store interne konflikter, takket være drittlandet USA. Hvor mye skal mannen tåle før grensen er nådd, tydeligvis så var Ukraina det som var grensen, du mener vel også at det var feil av USA og stoppe Sovjetiske skip i 1962 som skulle til Cuba.
    Du kan begynne med å lese hva jeg skrev og slutte å forholde deg til det DU TROR JEG SKREV!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.548
    Antall liker
    7.873
    Torget vurderinger
    0
    Sitter på Gardermoen på vei ut i verden, skal gi deg et svar når jeg får tid, - om jeg gidder!!

    Mot dårer kjemper selv guder forgjeves!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.964
    Antall liker
    8.266
    Torget vurderinger
    1
    Så du skrev ikke?

    USA hadde fint lite med problemene i Jugoslavia å gjøre
    fordi vi var venner med Sovjet
    Vi har vel aldri vært venner med Sovjet?
    Vi har aldri vært direkte uvenner heller med Sovjet? Hadde vi vært det hadde vi vært på randen til krig, eller i krig. Tross vårt relativt anstrengte forhold, gikk det egentlig forholdsvis greit.

    USA hadde fint lite med problemene i Jugoslavia å gjøre til å begynne med. Men dette vet du da godt, og vi trenger ikke gjenta oss selv og starte sirkelargumentasjonen igjen. Men det kanskje passer inn i den sammenhengen at USA er den parten som starter uro. Alltid. Overalt.

    Sitter på Gardermoen på vei ut i verden, skal gi deg et svar når jeg får tid, - om jeg gidder!!

    Mot dårer kjemper selv guder forgjeves!
    Du får ha god tur og kos deg med et par coca cola.
    Jeg regner med at du drikker Cola relativt ofte du også, selv om det er Pepsi..? Og med relativt ofte så går jeg ut fra at det gjelder flere ganger i måneden?
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Vi har aldri vært direkte uvenner heller med Sovjet? Hadde vi vært det hadde vi vært på randen til krig, eller i krig. Tross vårt relativt anstrengte forhold, gikk det egentlig forholdsvis greit.

    USA hadde fint lite med problemene i Jugoslavia å gjøre til å begynne med. Men dette vet du da godt, og vi trenger ikke gjenta oss selv og starte sirkelargumentasjonen igjen. Men det kanskje passer inn i den sammenhengen at USA er den parten som starter uro. Alltid. Overalt.

    Sitter på Gardermoen på vei ut i verden, skal gi deg et svar når jeg får tid, - om jeg gidder!!

    Mot dårer kjemper selv guder forgjeves!
    Du får ha god tur og kos deg med et par coca cola.
    Jeg regner med at du drikker Cola relativt ofte du også, selv om det er Pepsi..? Og med relativt ofte så går jeg ut fra at det gjelder flere ganger i måneden?
    Det er å tro på julenissen og ikke tro at USA var sterkt innblandet i uroen som var i Jugoslavia, det kreves mye penger, våpen og organisering til slike opprør.
    USA har jo en historie for å gå på frem på denne måten, den første gangen jeg vet at de gjorde det var i Hawaii i 1893.

    Dagens gode historie fra USA, lurer på om den norske "frie presse" hadde skrevet om dette hvis det hadde skjedd i Russland.

    In a remarkable turnaround after a week behind bars for contempt and an initial hearing in which she was ordered to remain jailed, court reconvened and a sobbing Heather Hironimus signed paperwork giving approval for the four-year-old boy’s surgery
    Mother agrees to son’s circumcision in exchange for release from Florida jail | US news | The Guardian

    Grunnen er at hun ikke ville omskjære ungen sin noe faren krevde etter 4 år.
     
    Ble medlem
    22.04.2015
    Innlegg
    22
    Antall liker
    9
    Aldri mer-tenkningen har resultert i opprettingen av straffedomstoler i Haag, mot krigsforbrytelser og forbrytelser mot menneskeheten. De fleste land i verden har sluttet seg til formålet med domstolene, utenom stormaktene USA, Russland og Kina. Det betyr at det er de mindre fiskene, ikke de store, som forfølges. Her er et tankeeksperiment. Om det hadde vært Vietnam som vedvarende bombet amerikanske byer og landsbygd i mer enn ti år, spredte gift fra fly over skoger og marker og forårsaket tre millioner drepte. Ville ikke da USA og en hel verden søke å få dømt Vietnam for forbrytelser mot menneskeheten?

    Dette er en del av et utmerket innlegg som Randi Balsvik hadde i dagens "Nordlys" om Vietnam krigen.

    Bjornh, du og dine amerikanske rævsleikere her på tråden, burde kanskje begynt å tenke slik; hva om det skjedde meg selv.Først da kan man kanskje få en fruktbar debatt her på tråden. Hittil har den jo vært fullstendig dominert av onkel sams disipler. Ingen motforestillinger, bare halleluja, der man faktisk har klart det kunstykket å forsvare et statskupp med etterfølgende borgerkrig. Utrolig, men sant. Dere fortjener ikke en god helg, men allikevel, god helg!
    Skolebokeksempel på hersketeknikk! Bravo!
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Mitt Ukraina - Freeland (Brookings Institute) både skriver og treffer godt i dette lesverdige essayet.
    Treffer neppe noen her, i denne tråden later det kun til å være billig slagsordsretorikk uten relevans som er av interesse.
    Mye av det hun sier er nok sant ,men det meste var at alt var feil og galt med Russland og Putin, likte spesielt den delen da hun nevnte korrupsjonen i Ukraina fra 1991 og frem til 2004, deretter ikke et ord om de 6 årene da en vestlig vennlig regjering satt ved makten og var like korrupte.

    Så du mener at et politiker fra Canada vet alle svarene?

    Fint at hun nevner den demokratiske oransje revolusjonen i 2004, der er det vel ganske klart at USA sto bak.

    U.S. Played Big Role in Ukraine's Orange Revolution

    Ian Traynor: US campaign behind the turmoil in Kiev | World news | The Guardian

    Året før var det rose demonstrasjonen i Georgia og i 2005 var det Tulip revolusjonen i Kirgisistan i 2005, rart at dette skjer i land som er russervennlige.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Jebus. Jeg skjønner ikke at du gidder, men engasjementet kommer vel et steds fra (ganske radikale Tea Party-inspirerte nasjonalistiske blogger eller nettsteder om jeg skal tippe). Global maktpolitikk er sammenvevd, vesten såvel som Russland beskytter sine interessesfærer over alt i verden. All den tid vi er en del av vesten og den vestlige interessesfæren gjør også Norge det, og i motsetning til de land som har vært i Moskvas primære interessesfære har vi det ganske bra her. Ukraina er gjennomkorrupt, de var tross alt underlagt Moskva og Sovjet i mesteparten av forrige århundre og alle land som ble innlemmet i det systemet endte opp som korrupte og dysfunksjonelle stater. Systemet var pil råttent og vi skal være sjeleglade for at vi slapp.


    Og babbelet om et "sterkt og samlet Europa", hallo...EU? Landene i Europa har vært i krig siden tidenes begynnelse, men etter at de begynte å samarbeide innenfor EU og forsåvidt NATO har den delen av kontinentet utviklet velfungerende og velstående stater som sameksisterer i fred. Det har vært stor tilslutning til å orientere seg den veien også i Baltikum, Ukraina og andre tidligere østblokkland, men Moskva står i veien. Jeg hadde mer enn gjerne sett at Russland også orienterte seg mot samarbeid og globalisering, og utviklet en moderne rettsstat av den typen vi har her i vesten. Men så lenge de er belemret med en megaloman president og et regime som konsoliderer egen allmakt og undergraver borgerrettightene til sitt eget folk på det groveste, tror jeg vi kan se langt etter en slik tilnærming.
     
    B

    Briern

    Gjest
    Og der er du den rette til å si. Herregud for en forenkling av historien. Å si at Russland var alliert med Tyskland er å uttrykke seg med så stor penselføring at det virker tåpelig. Du kan jo også si at USA ville heller ikke foretatt seg noe dersom Pearl Harbour ikke ble angrepet. Men, du kan ikke rokke ved det faktum at vi kan takke Russland for at vi er et fritt land i dag. Den største tabben var at USA fikk etablere seg på europeisk jord etter krigen, og dannelsen av krigsalliansen Nato, som misbrukes av USA til å fremme egne interesser, ikke bare i Europa, men også i resten av verden. Hvis du er på tur til onkel Sam er jeg spent på å høre hvordan de har det over there. Håper du husket visumet. Er det blitt flere hjemløse osv. God tur uansett.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn