Typisk?

Johnny Lotion

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2009
Antall liker
3
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
2
Jeg arvet en liten sum med penger og tenkte at nå kan jeg endelig begynne å se meg om etter en brukt og god platespiller. Det var såpass at jeg kanskje tenkte på en oppgradering på høyttalerkabelsiden også...
Jeg bor derfor på forumet, leser tester, lytter og tråler bruktannonser, men så må bilen på service... 28000 rett ut!!!!!!
Farvel platesnurrer og kabler :'(

Jeg ble aldri invitert til lønnsfesten jeg har hørt så mye om og det kommer til å ta tid før jeg får en slik sjanse igjen... Pokker.

Måtte bare få det ut...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
9.107
Torget vurderinger
0
Life is a bitch, and then you marry her ! ::)

Medfølelse fra meg.

"Smil til verden og du får en murstein i gebisset!" brukte min X fru alltid å si, men hva er alternativet?

Du får plystre: "Allways look on the bright side of life" ;)

halux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Antall liker
5
Johnny Lotion skrev:
Jeg arvet en liten sum med penger og tenkte at nå kan jeg endelig begynne å se meg om etter en brukt og god platespiller. Det var såpass at jeg kanskje tenkte på en oppgradering på høyttalerkabelsiden også...
Jeg bor derfor på forumet, leser tester, lytter og tråler bruktannonser, men så må bilen på service... 28000 rett ut!!!!!!

Jeg ble aldri invitert til lønnsfesten jeg har hørt så mye om og det kommer til å ta tid før jeg får en slik sjanse igjen... Pokker.

Måtte bare få det ut...
Kanskje det er på tide å tenke på å bytte bil...? 28000 for en service :eek: høres helt hinsides ut.

Men det er vel slike slag livet kan gi, her gleder man seg til oppgradering på stereoen, åsså må man f... meg bruke pengene på bilen i stedet.

Ta det med et smil, det kommer nye sjanser....

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.190
Torget vurderinger
4
Pink_Panther skrev:
28000 for service !!! Det høres ut som Audi.
Litt rimelig til å være hovedservice for en Audi.

Johnny Lotion

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2009
Antall liker
3
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
2
Hovedservice med skifte av reg reim, eukontroll som avdekker slitte bærekuler foran, skifte av vindusheis. Det var endel som ble gjort, men hallo! Kunne vel i utgangspunktet håpe på at det er lenge til neste gang, men stoler ikke helt på det siden jeg klarte å kjøpe Renault... :p

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
28k for service på bilen? Jeg hadde ikke fått solgt bilen min for 28k en gang. Men det er mulig jeg hadde fått det for platespilleren min...

Det viktigste er ikke hvordan man har det men hvordan man tar det.
Det hadde f.eks vært verre om du måtte ut med 28k for den servicen og IKKE hadde hatt den arven.

Hørte på radioen nylig om en amerikansk farmer som satte fast hånden i skurtresken, og jo mer han slet i den for å komme løs desto mer ble den trukket inn i skurtresken. Det ble ikke bedre da den også begynte å brenne. Det var ingen i nærheten som kunne hjelpe ham, så han tok fram tollekniven og amputertre armen. Etterpå ba han til Gud, uten å folde hendene naturligvis, og takket for at det hadde gått bra.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Vurderte å kjøpe en Renault for noen år siden, snakket med min svoger som jobber i bilbransjen, han sa nei, nei og atter nei. Han sa han aldri hadde sett en eu-kontroll på en Renault som endte opp med å koste under 10K. Reimer, hjul lager og det elektriske er kjent for å være dårlig....

Ps. føler virkelig med deg, tristnår slikt skjer og man endelig hadde hatt mulighet til å kjøpe noe man har ønsket seg.

Ps.2. Er det ikke veldig typisk også at når man har kjøpt seg noe nytt f.eks. vaskemaskin o.l. så streiker komfyr, kjøleskap osv. bare et par dager etterpå? Bare en digresjon

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Milenko skrev:
Ps.2. Er det ikke veldig typisk også at når man har kjøpt seg noe nytt f.eks. vaskemaskin o.l. så streiker komfyr, kjøleskap osv. bare et par dager etterpå? Bare en digresjon
VELDIG typisk. Jeg har byttet ut alt det der i løpet av ett år nå. + oppvaskmaskin. Det er neppe tilfeldig at lat varer like lenge, dvs. garantitiden pluss en liten sikkerhetsmargin. Det er meningen at de skal ryke da slik at vi kommer tilbake og kjøper nytt med jevne mellomrom, til glede for bunnlinjen til de som produserer og selger slikt.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.478
Johnny Lotion skrev:

Måtte bare få det ut...
Utrolig surt! Føler med deg.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.397
Johnny Lotion skrev:
<snip> men så må bilen på service... 28000 rett ut!!!!!!
Se på det fra denne siden:

Nå har du en 'salgbar' "bil", nylig oppgradert ;) ... selg den for 28.000.-
Da får du 2 smekk med samme slaget: blir kvitt rukkelet før du må ut med enda mer, samt du sitter igjen med pæeng til å handle for!

Jeg har nylig solgt min bil, og sannelig trives jeg ikke godt på T-banen!

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.478
BT skrev:
Milenko skrev:
VELDIG typisk. Jeg har byttet ut alt det der i løpet av ett år nå. + oppvaskmaskin. Det er neppe tilfeldig at lat varer like lenge, dvs. garantitiden pluss en liten sikkerhetsmargin. Det er meningen at de skal ryke da slik at vi kommer tilbake og kjøper nytt med jevne mellomrom, til glede for bunnlinjen til de som produserer og selger slikt.
Det brukes en god del utviklingskroner på å bygge inn diskvalitet i produkter i dag. F.eks at elektromoterer, pumper etc i hvitevarer ikke skal vare lengre enn 10-12 år ved gj.snittlig bruk. Sånn er det i denne verden. Og vi klager på unødvendig bruk av energi og enorme søppelberg... ::)

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.402
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Johnny Lotion skrev:
Hovedservice m reg reim, eukontroll som avdekker slitte bærekuler foran, skifte av vindusheis. Det var endel som ble gjort, men hallo! Kunne vel i utgangspunktet håpe på at det er lenge til neste gang, men stoler ikke helt på det siden jeg klarte å kjøpe Renault... :p
Du kunne antakelig kjørt bilen til Belgia eller Frankrike, satt den inn på verksted der, lagt deg inn på hotell mens du ventet på å få den ferdig fikset, og reist rundt på sightseeing med lånebilen din fra verkstedet.
Når du kom hjem igjen til Norge med ferdigfikset bil, hadde du antakelig ennå hatt penger til overs.
mvh

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.478
tkr skrev:
Johnny Lotion skrev:
Hovedservice m reg reim, eukontroll som avdekker slitte bærekuler foran, skifte av vindusheis. Det var endel som ble gjort, men hallo! Kunne vel i utgangspunktet håpe på at det er lenge til neste gang, men stoler ikke helt på det siden jeg klarte å kjøpe Renault... :p
Du kunne antakelig kjørt bilen til Belgia eller Frankrike, satt den inn på verksted der, lagt deg inn på hotell mens du ventet på å få den ferdig fikset, og reist rundt på sightseeing med lånebilen din fra verkstedet.
Når du kom hjem igjen til Norge med ferdigfikset bil, hadde du antakelig ennå hatt penger til overs.
mvh
En ting er hvor mye en kan spare...en annen ting er hvor mye en kan tjene. Istedenfor å tilbringe tiden i bil og ligge på hotell, kan du være hjemme og tjene penger.

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.715
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
En mekaniker sa en gang til meg: "Det eneste franskmenn kan og bør få lage, er undertøy"
Med den prisen for servicen, ser jeg ikke bort fra at han rett... ;D

mvh
Proffen

Johnny Lotion

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2009
Antall liker
3
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
2
Må si meg enig med han mekanikeren gitt... Men selv da hadde vel det hele stoppet opp pga streik...

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.808
Torget vurderinger
1
Anonym skrev:
Pink_Panther skrev:

Hovedservice på en Audi A6 koster 3400,- på merkeverksted.....

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.190
Torget vurderinger
4
Voff skrev:
Anonym skrev:
Pink_Panther skrev:
Hovedservice på en Audi A6 koster 3400,- på merkeverksted.....
Og hvor mange ender opp med å faktisk betale 3400 kroner?

Den fenomenale 2,5 tdi motoren kombinert med den ypperlige automatkassen gjør bilholdet til en drøm for Audi eieren.

Topp Bunn