Møbler og underlag TV/Media møbler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    Er på utkikk etter en ny "TV benk" / Media møbel / Hifi møbel om du vil.

    Har idag noe rimelig Ikea møbler som ikke er helt dyp nok og forsterkern er litt for dyp. Problemet blir når jeg bytter til en eventuell dypere forsterker.

    Mange av slike møbler er 35 cm dyp, hvis man ikke velger skreddersydde møbler.

    Noen tips til møbler i prisklassen 5-15000 som er opp mot 2 meter bred og 45 cm dyp?

    studio-04 (1).jpeg studio-04.jpeg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.945
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Er klar over de, men såvidt jeg kan se blir det godt over det jeg tenker å bruke 😬
    Jeg endte på IKEA Stockholm. Ikke helt der du ville på dybde, denne er 40cm.
    Forsterkeren min (Cayin CS-100a) er 40cm så det passer fint.

    2-IMG_7550.CR2.jpg


    mvh
    Sorry hvis det ble svar utenfor det du spurte om.
     

    pcnr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    367
    Denne er kjøpt på Bolia, og bør matche målene dine. Riktig så fin, praktisk med mye lagringsplass og hull til kabelgjennomføring. I tillegg er den av skikkelig god kvalitet synes vi.

    IMG_1365.jpeg
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.722
    Antall liker
    1.951
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Denne er kjøpt på Bolia, og bør matche målene dine. Riktig så fin, praktisk med mye lagringsplass og hull til kabelgjennomføring. I tillegg er den av skikkelig god kvalitet synes vi.

    Vis vedlegget 924549
    Har samme utgave bare dobbelt så høy, veldig fin og kan brukes til så mangt.
    Interne hull for kabler, forsterkning under
    Tålte fint 2x monoblokker på ca 50kg stk + en 30kg i midthyllene
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    Jeg endte på IKEA Stockholm. Ikke helt der du ville på dybde, denne er 40cm.
    Forsterkeren min (Cayin CS-100a) er 40cm så det passer fint.

    Vis vedlegget 924548

    mvh
    Sorry hvis det ble svar utenfor det du spurte om.
    Mange takk for det tipset! Skal kikke på den! ☺👌🏻

    Hyggelig pris, tenkte ikke egentlig på Ikea, for det har ikke vært lett tilgjengelig oppe i nord.. Men det har jo endret seg i det siste 👌
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.793
    Antall liker
    21.703
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Montana her. 3 moduler (hver B48D48H70) på justerbare sokler. Innerbredden på modulene er 444 mm, så det er plass til de fleste standardbredde hifikomponenter inni. Ulempen er at Montana er 12 MDF og følsom for vektfordeling.

     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.512
    Antall liker
    8.057
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg endte på IKEA Stockholm. Ikke helt der du ville på dybde, denne er 40cm.
    Forsterkeren min (Cayin CS-100a) er 40cm så det passer fint.
    Mange takk for det tipset! Skal kikke på den! ☺👌🏻

    Hyggelig pris, tenkte ikke egentlig på Ikea, for det har ikke vært lett tilgjengelig oppe i nord.. Men det har jo endret seg i det siste 👌

    Stockholm er flott; spesielt til prisen, men også i det store og hele. Hvis man liker designet og mørkt tre selvsagt. Solid og god kvalitet også.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg har periodevis trålet det som er av hifi og møbelbutikker i Norge etter ulike oppbevaringsløsninger, og det er dessverre ganske dårlig utvalg hvis man skal ha god dybde, noe som tåler en del vekt, og som ikke koster en liten formue. Har midlertidig endt opp med et Aavik rack kjøpt billig på finn, men jeg lurer nesten på om det kan være like greit å få en møbelsnekker til å lage noe etter egne mål hvis man har et budsjett opp mot 15.000,-?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.512
    Antall liker
    8.057
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg fikk laget et rack etter egne mål av et snekkerfirma borti gata. 1.5m x 60cm, tre plan, en skuff og mer. Kom på 11K, som var minst 4K mindre enn jeg forventet. Brukte Mitt Anbud og fikk flere henvendelser.
     

    christofferh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.10.2008
    Innlegg
    32
    Antall liker
    28
    Sted
    Møre og Romsdal
    Torget vurderinger
    1
    Kan virkelig anbefale møbelsnekker, da får du det skreddersydd etter dine ønsker å preferanser.

    Har også sett endel som har moddet f.eks Ikea bestå og kjøkkenskapet, sistnevnte fåes jo i mange forskjellige varianter å finisher.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Har egentlig lurt litt på hvorfor ikke noen ser den nisjen og behovet for solide og funksjonelle A/V møbler til fornuftige priser i pent treverk, men spesialbestilling fra møbelsnekker er kanskje the next best thing. Eller, egentlig det aller beste om man har råd. :)
     

    christofferh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.10.2008
    Innlegg
    32
    Antall liker
    28
    Sted
    Møre og Romsdal
    Torget vurderinger
    1
    Bestilling fra møbelsnekker er ofte billigere enn f.eks clic, montana, usm haller og disse kjente designer møblene.

    Ofte synst jeg selv det er penere enn f.eks Clic og Montana som har ganske enkel lakkert finish, hos møbelsnekker får du ofte heltre eller finèrt treverk som jeg personlig synst har en mer ekslusiv finish.

    Har selv kjøpt to mediamøbler bestilt på mål hos en lokal møbelsnekker, og har vært veldig fornøyd med de. En som er hengt på vegg og en som står på bein.
     

    Jazzmann

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2012
    Innlegg
    98
    Antall liker
    225
    Torget vurderinger
    3
    Bestilling fra møbelsnekker er ofte billigere enn f.eks clic, montana, usm haller og disse kjente designer møblene.

    Ofte synst jeg selv det er penere enn f.eks Clic og Montana som har ganske enkel lakkert finish, hos møbelsnekker får du ofte heltre eller finèrt treverk som jeg personlig synst har en mer ekslusiv finish.

    Har selv kjøpt to mediamøbler bestilt på mål hos en lokal møbelsnekker, og har vært veldig fornøyd med de. En som er hengt på vegg og en som står på bein.
    Spennende, vil du dele bilder?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.722
    Antall liker
    1.951
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Veldig bra hvis så er tilfelle, bra å holde liv lokale snekkere. Har bare et inntrykk at alt er så dyrt hvis man skal bruke håndverker til 1000kr timen. Men en møbelsnekker er vel effektiv og prisen blir da ikke så ille
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.837
    Antall liker
    5.490
    Sted
    Holmestrand
    Veldig bra hvis så er tilfelle, bra å holde liv lokale snekkere. Har bare et inntrykk at alt er så dyrt hvis man skal bruke håndverker til 1000kr timen. Men en møbelsnekker er vel effektiv og prisen blir da ikke så ille
    Fikk en gang i forrige årtusen laget instrumentinnreding til en båt av en møbelsnekker.
    Ble faktisk mye billigere - og MYE bedre enn industrimoduler som var alternativet.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.722
    Antall liker
    1.951
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Stemmer, det ligger forresten en på finn nå.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Den finn-annonsen er satt til inaktiv, så den er trolig solgt. Finner heller ikke DiCaprio-serien på Bolia sine nettsider nå
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    Jeg endte på IKEA Stockholm. Ikke helt der du ville på dybde, denne er 40cm.
    Forsterkeren min (Cayin CS-100a) er 40cm så det passer fint.

    Vis vedlegget 924548

    mvh
    Sorry hvis det ble svar utenfor det du spurte om.
    Likte virkelig denne, skulle selvfølgelig vært et par cm dypere.. Men hvordan er bakplata, kan man skjære hull i den uten at det går utover styrken i benken?

    Alternativ har jo Ikea Bestå serien som kan tilpasses etter behov. Synd ikke de frontene fås til Bestå.. Liker at man kan få dørene gjemt i Stockholm benken
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.945
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Likte virkelig denne, skulle selvfølgelig vært et par cm dypere.. Men hvordan er bakplata, kan man skjære hull i den uten at det går utover styrken i benken?

    Alternativ har jo Ikea Bestå serien som kan tilpasses etter behov. Synd ikke de frontene fås til Bestå.. Liker at man kan få dørene gjemt i Stockholm benken
    Jeg falt fullstendig for den selv. Solid bygget og flesibel.
    Jeg droppet bare bakplaten for full fleksibilitet. Null stress med stabilitet.

    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.945
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Litt spam her nå, @gorg , sorry.
    Jeg lot være å montere de "støt-stengene" siden det uansett bare er å vippe opp skapdørene.
    De går også litt inn i reolen når de er oppe, så jeg testet med å lage en ramme og montere høyttalerstoff på den.
    Så kan man bytte på litt utseende og få til at fjernkontroll virker på utstyr inni hyllene. (y)

    IMG_7575.jpg

    platers.jpg


    mvh
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    Litt spam her nå, @gorg , sorry.
    Jeg lot være å montere de "støt-stengene" siden det uansett bare er å vippe opp skapdørene.
    De går også litt inn i reolen når de er oppe, så jeg testet med å lage en ramme og montere høyttalerstoff på den.
    Så kan man bytte på litt utseende og få til at fjernkontroll virker på utstyr inni hyllene. (y)
    mvh
    Det er ingenting å beklage ☺
    Setter pris på alt av bilder og input 👌🏻

    Tenker det er veldig praktisk med de dørene, slik at man kan vise frem eller skjule 👌🏻

    Det skal stå under tven i hovedstua, så blir det et par små (6 og 9 år) som skal bruke det også, men veldig praktisk å da slippe å ha alt fremme. IR sender til recieveren blir det nok også.

    Tror også finishen blir å matche bra med det som kommer iløpet av kort tid i stua her ☺ 1F0DD7D4-4281-40D8-8E1C-4C88820918D3.jpeg
     

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    194
    Antall liker
    66
    Gode møbler hvor man kan designe selv.
    Snak med Per.
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    Bolia Opus 2 var også dyp, jeg fant en til salgs på Finn.no.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn