Diverse Turn off-ord

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    575
    Gry Molvik var det vel? Gift med en beskjegget skuespiller ( Hivju ) som er superkjendis!

    Dog skal sies at hun var mere "moderat" sminket da hun deltok i "katteprogrammet" enn hun er på bilder i dag, og hun hadde en særdeles tettsittende leopardmønstret "bodystocking" ( tror det er navnet på antrekket? ) og hun hadde faktisk kroppen til å gå i noe sånt!! Hun var vel noe av det mest utilslørt sexy kvinnemennesket i NRK på den tiden. En slik en som gjør det godt å være mannsgris! :LOL: :LOL: :LOL:
    Gry Molvær var det. Har dere noen bilder med leoparddrakt?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.308
    Gry Molvik var det vel? Gift med en beskjegget skuespiller ( Hivju ) som er superkjendis!

    Dog skal sies at hun var mere "moderat" sminket da hun deltok i "katteprogrammet" enn hun er på bilder i dag, og hun hadde en særdeles tettsittende leopardmønstret "bodystocking" ( tror det er navnet på antrekket? ) og hun hadde faktisk kroppen til å gå i noe sånt!! Hun var vel noe av det mest utilslørt sexy kvinnemennesket i NRK på den tiden. En slik en som gjør det godt å være mannsgris! :LOL: :LOL: :LOL:


    Ett eller annet har skjedd. Bevar de gode minnene, du.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Husker Trond Kirkvaag sin parodi av Schrødingers, ubetalelig.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    "Narrativ". Et populært og yndet uttrykk under siste valg i USA, blant annet. Plutselig på alles lepper.
    "Bare hyggelig". Greit nok, men ikke overdriv.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Bivirkninger
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Reform.
    Innen politikken kan man jo ikke endre eller tilpasse. Nei, det må en reform til.

    På min vakt.
    Nok en "idiotisk" politikerfrase
     

    Gammeln

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2007
    Innlegg
    742
    Antall liker
    43
    - stifttrykk (det handler om kraft, ikke trykk)
    - sentrifugalkraft (innbilt kraft, eksisterer ikke i virkeligheten)
    - G-kraft (G-kraft skyldes gravitasjon som virker på ei masse, at andre krefter måles i forhold til G gjør dem ikke til G-krefter)
    - kraftverk (det handler om eletrisitet/elektrisk energi, ikke kraft)
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Grunnsmitte.

    (I Bergen har de visstnok en høy andel av dette...)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    "Villet"
    "Varslet"
    "Bikket"
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    paradigmeskifte .... i denne konteksten .... er så lei av å høre Erna gnåle, hun sa paradigmsskifte ti ganger i siste bortforklaringsrunde
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    397
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Vel, livet forandret seg litt den dagen jeg ble kalt gubbe for første gang.
    Senere er nok gubbe blitt en slags hedersbetegnelse for omgivelsene. Men liker man at kona bruker det?
    Likte nok bedre noen av de tingene hun kalte meg i gode gamle dager:ROFLMAO:
    Kanskje jeg bare har blitt gretten og gammel:unsure:
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Livets gang, jeg ble referert til som "gæmlis" på toget for en stund siden, av en ung frøken et sted mellom 16-20 tipper jeg. Hun ble tydeligvis spurt av personen hun snakket med om hun var alene i kupeen, for hun svarte "nei, det sitter en gæmlis her". :ROFLMAO:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Det svenske 'gubbkuk'.

    Jeg lærte det i en svensk tv-serie i fjor sommer, hvor en forsmådd kone til en bankansatt skulle holde tale på en firmafest hvor det var mange eldre menn med yngre trofèkoner. "...och när ni blir trötta på att suga gubbkuk....". Man måtte nok ha sett hele talen, men jeg syns ordet i seg selv står seg som spesielt turn-off: gubbkuk. Sånne ord klinger liksom mye bedre på svensk, også.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Husker Trond Kirkvaag sin parodi av Schrødingers, ubetalelig.

    Har lett etter den på youtube, men finner den ikke. Holdt å le på meg brokk av den i sin tid....
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Sunndalsøra
    Jeg arbeider i elektrobransjen, og der er det også en del forkortelser som var vanskelig å tolke, da ikke sakbehandler ikke ga beskjed omdet1
    kan være:
    DL-downlight, DLE-det lokale eltilsyn, IKE-internkontroll elektrisk. Det er heller ikke alle som vet dette når de får denne forkortelsen på papiret.
    En annen ting som irriterer meg er stadig bruk av enkelsk/amerikanske uttrykk som Backstage, Crew, wow, ish som ikke hører til de norske språk.
    Mest utbredt sør i landet, der norsk ikke er godt nok:( Norsk er blitt betraktet som et fattig språk for lenge siden.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Sunndalsøra
    Det var en språlærer til min søster som sa at det norske språk var fattig, pga. at det innholder flere gloser som er opprinnelig engelsk. Vil heller at folk snakker norsk enn engelsk. Liker heller ikke at enkelte dialekter og målføre blir diskriminert her i landet. Blir nesten som landssvik!
    Liker at lokale ''helter'' og kjendiser holder på den lokale dialekt. 🙂 Kansje litt avik
     
    Sist redigert:

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    285
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Barneparkering. (Oppholdssted uten bleieskift på 70 tallet engang).
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Jeg arbeider i elektrobransjen, og der er det også en del forkortelser som var vanskelig å tolke, da ikke sakbehandler ikke ga beskjed omdet1
    kan være:
    DL-downlight, DLE-det lokale eltilsyn, IKE-internkontroll elektrisk. Det er heller ikke alle som vet dette når de får denne forkortelsen på papiret.
    En annen ting som irriterer meg er stadig bruk av enkelsk/amerikanske uttrykk som Backstage, Crew, wow, ish som ikke hører til de norske språk.
    Mest utbredt sør i landet, der norsk ikke er godt nok:( Norsk er blitt betraktet som et fattig språk for lenge siden.
    No kidding! Min arbeidsgiver (amerikansk selskap) har så mange akronymer i bruk at man har sett seg nødt til å publisere et eget oppslagsverk for dette på bedriftens intranet. :ROFLMAO:
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.792
    Antall liker
    11.188
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Spørs om det ikke er fler ord i engelsk med norrønt opphav enn engelse ord i norsk.......... engelske ord i norsk dagligtale er stort sett fagsjargong, men slett ikke alltid. At det er fagsjargong gjør det heller ikke til "norsk" - i svært mange tilfeller finnes det norske alternativer......
    At noen påstår at norsk er fattig som språk, skyldes først og fremst riksmålsordboka, som ikke tåler norske dialektord. Engelske Websters er lasta til plimsollmerket med dialektord fra hele England....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn