TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.603
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    9
    God bedring! Akkurat ferdig selv med å bli kvitt en seneskjedebetennelse i en ankel. Skikkelig dritt å ha vondt når man går.

• Love
    Reaksjoner: TTs

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    6.040
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Å dra te' Moss del I

En fin tirsdag for utflukt og Moss sto som målet denne gang, men jeg måtte avbryte, da jeg oppdaget dette! 😵😳😵

IMG_0956.jpeg

Helt til venstre på dekket, er det slitt til corden! Jeg hadde planer om å skifte nå i høst, men dette visste jeg ikke om. Jeg satte derfor kursen til min lokale dekkpusher i Askim for skifte av 4 dekk. Så nå sitter jeg og venter på min tur. Ang Mosseturen, så kommer jeg tilbake med en liten rapport. Det ble dessuten handlet litt smått. Prekæs! 😁👍

IMG_0957.jpeg

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    6.040
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Dra te' Moss del II

Som allerede nevnt så tok jeg turen til noen bruktbutikker i Moss i formiddag. Og som sedvanlig følger en liten billedserie. Det ble ikke så mange bilder da jeg avbrøt og måtte ta en dekkoperasjon. Jeg skulle egentlig vært innom tre butikker til. De får jeg heller ha tilgode.

Det første jeg støtte på var en reklamelommelykt fra min egen bank (som ligger nord for Kongsvinger, Innlandet). Pussig det, men var det et tegn på at det skulle brukes mye penger i dag? 😳

IMG_0932.jpeg

En merkelig type tang dette. Noen som vet hva slik brukes til?

IMG_0933.jpeg

Brødbakemaskin var noe alle skulle ha (en stund). De var like populære som dagen air fryere. Tipper det dukker opp mange av dem etterhvert

IMG_0934.jpeg

Røslig størrelse på et vinglass eller er det cognac? (Rommer minst 5 liter!)

IMG_0936.jpeg

Akkurat en slik telefon hadde jeg og med matchende telefonsvarer (med microkassetter)

IMG_0952.jpeg

Og slik ser også timeplanen min ut...

IMG_0937.jpeg

Dagens Tonkaleker er ikke som de var da jeg var ung

IMG_0938.jpeg

Sanne ord for en femtilapp

IMG_0955.jpeg

Noen som husker Asina appelsinbrus?

IMG_0958.jpeg

Veggur som faktisk går an. Disse ble visstnok kalt "sildekasse

IMG_0949.jpeg

It socks...

IMG_0948.jpeg

🎶Min stol den har tre kanter, tre kanter har min stol 🎶🤣

IMG_0947.jpeg

småguttas store drøm

IMG_0945.jpeg

Mer musikk var det også

IMG_0940.jpeg
    IMG_0942.jpeg

MYE klær og annet ræl

IMG_0939.jpeg
    IMG_0944.jpeg

Ikke lenge til ....

IMG_0941.jpeg

Det ble som nevnt handel i dag og dette ble med hjem.
    image.jpg

IMG_0960.jpeg

Alle var enige om at det hadde vært en fin men dyr tur (kr11900,- hos hjulmannen!). Ha en fortsatt bra tirsdag!

PS: Ingen slitemerker på innsiden i hverken karosseri eller andre deler. Det ble nevnt for lite dekktrykk, da lavprofildekk (35 profil) har en tendens til å slites fortere ved dekkveggene.
    image.jpg

Og siden jeg ikke gråt da jeg fikk regningen hos hjulmannen, fikk jeg dette! 🤣🤣🤣

image.jpg

Sist redigert:

PederP

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.04.2019
    Antall liker
    27.970
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    7
    Eg hadde ein liknande oppleving med Continental-dekk på Volvoen for nokre år sidan. På innsida av begge framhjula (med mykje mønster igjen ellers).
    Etter det har kjøpt Michelin og har ikkje sett slike tendenser igjen.

• Liker
    Reaksjoner: TTs

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    6.040
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Eg hadde ein liknande oppleving med Continental-dekk på Volvoen for nokre år sidan. På innsida av begge framhjula (med mykje mønster igjen ellers).
    Etter det har kjøpt Michelin og har ikkje sett slike tendenser igjen.
    Dette er faktisk tredje gang dette skjer. Første gang på min dengang Audi TT og da på begge forhjul, men da var det mer dramatisk, da det skjedde på E18 i Asker i 90 sone med min sønn som sjåfør. Begge dekkene gikk i oppløsning og han ble berget til nærmeste bensinstasjon. Det var Continental dekk i 30 profil. Det skal sies at det var mye "strekk" (altså bredere felger enn dekk og da får sideveggen på dekket stor belastning). Andre gang hadde jeg Audi A4 cabriolet med 35 profil Continentaldekk (også med "strekk") var jeg knapt borti en skråkant på en rundkjøring her ute hvor jeg bor. Da revnet dekket langs kanten. Det skal nevnes at alle tre gangene har dekkene vært nærmest utslitte. Jeg hadde egentlig tenkt å ha Contineltal Sport Contact i dag også, men i min dimensjon måtte de bestilles og med levering slutten av september ble derfor uaktuelt. Jeg ble anbefalt Hancook og det kunne jeg få umiddelbart, til en god pris, så da var saken klar. Jeg har kjørt fra meg det meste av "grisekjøringen" og regner med at disse er mer enn gode nok for mitt bruk. Jeg kunne dessuten se på dekkene at de virker bredere enn Conti og har mindre "strekk". Tror og håper at dette blir bra.Kjør pent! 😉👍

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    6.040
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    God morgen!

Det er litt slitsomt med denne foten som fortsatt er vond og at jeg må ta det med ro. Jeg blir rastløs og får dårlig samvittighet over at jeg ikke får gått mine morgenturer, men det er bare å ta tiden til hjelp, den leger som kjent alle "sår". 🤗.

Jeg skulle kanskje hatt en slik 😁

Ønsker alle en frisk onsdag! 😉👍

Brian Lenair - South street

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    6.040
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Det er alltid forfriskende å sette seg til i Tesalongen og lytte til musikk. Fikk rokkert om på streamer og DAC, slik at "ekkolaysærn" 😁 jeg kjøpte tidligere i år fikk plass. Jeg måper hver gang jeg får i gang dette vintage anlegget. Kanskje ikke hifikorrekt, men du verden hvor det låter. 😉👍

IMG_0966.jpeg

Og hva spilles akkurat nå?

Cindy Bradley - Could it be you fra albumet Bliss (CD)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.305
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Et anlegg skal jo (for min del) formidle noe som engasjerer - og som i det minste kan frembringe et lite snev av tåviftefaktor.
    Tror det Technics-oppsettet der får til det.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn