TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

TT.

Gjest
    Sitter i lytteposisjon nå og hører på en del referansespor jeg har. Har guffet skikkelig på, opp mot smertegrensen til hva statene tåler før vreng og det låter helt fantastisk. Fourplays East 2 West dundrer ut av høyttalerne uten å bli slitsomt. Piano står som en påle, bass og skarptromme likeså, gitaren til Lee Ritenour forfører meg, dette er utrolig kult. Hårene i nakken og på armene reiser seg! Det er bare å holde seg fast.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.113
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Så flott at det funka. Litt mere toe in gjorde utslaget det. Vokalen ble mere tredimensjonal og fysisk tilstede slik jeg opplevde det.
    Synes du har satt sammen et veldig velspillende oppsett , hvor lyttetretthet er helt fraværende. Veldig homogen gjengivelse , og imponerende stram og kraftig bass fra en fulltone elektrostat.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Så flott at det funka. Litt mere toe in gjorde utslaget det. Vokalen ble mere tredimensjonal og fysisk tilstede slik jeg opplevde det.
    Synes du har satt sammen et veldig velspillende oppsett , hvor lyttetretthet er helt fraværende. Veldig homogen gjengivelse , og imponerende stram og kraftig bass fra en fulltone elektrostat.
    Det er nettopp det at fulltone-elektrostater ofte har et ufortjent "dårlig" rykte i bassen. For med riktig forsterker skifte gjerne en elektrostat karakter i bunn til noe langt mer substansfullt enn det endel andre forsterkere får ut av dem. Det er klart at et stort panel aldri vil sparke deg i solar plexus, men det kan spille både stort, dypt og kraftfullt.

T

TT.

Gjest
    Det er nettopp det at fulltone-elektrostater ofte har et ufortjent "dårlig" rykte i bassen. For med riktig forsterker skifte gjerne en elektrostat karakter i bunn til noe langt mer substansfullt enn det endel andre forsterkere får ut av dem. Det er klart at et stort panel aldri vil sparke deg i solar plexus, men det kan spille både stort, dypt og kraftfullt.
    nå skal det sies at ALLE som har vært innom her er mektig imponert over hvor kraftig bassen er fra statene. Jeg trodde det var feil da jeg hørte disse første gang hos jorwed/jay. Det trengs iallefall ingen sub til å hjelpe disse, utrolig nok. Og som jeg sa i din tråd, jeg er klar til å sjokkere!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    nå skal det sies at ALLE som har vært innom her er mektig imponert over hvor kraftig bassen er fra statene. Jeg trodde det var feil da jeg hørte disse første gang hos jorwed/jay. Det trengs iallefall ingen sub til å hjelpe disse, utrolig nok. Og som jeg sa i din tråd, jeg er klar til å sjokkere!
    Jeg blir nok ikke sjokkert, for det er slik jeg er vant til å høre elektrostater. Men jeg har hørt dem spille feil også, men det har ikke vært statenes feil. Men jeg er likevel spent på å høre dine. Har hørt mange forskjellige stater, men aldri Final.

T

TT.

Gjest
    Forbeholder meg retten til fortsatt å kunne sjokkere. Sier ikke mer...

Sist redigert av en moderator:

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.738
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Takk for kaffe og hyggelig selskap TT :)
    Det låter veldig bra hos deg nå,eneste jeg savnet når jeg satte meg i sweetspot var dybden i lyden. All musikk lå litt lang fremme og stemmer sto til høyre og venstre,jeg er vant til og ha de i mitten ;). Etter litt justering ble det i orden og da satt det gitt ;)
    Henger meg på Soundscape sin beskrivelse,du har fått det veldig bra til nå!. Det hjalp mange hakk opp og bytte Counterpoint til A R

O

T

TT.

Gjest
    Tusen takk for hyggelig ord O. Ja, nå er det en fryd å lytte her. Håper formen er bedre. Ønsker alle en fin dag!

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.738
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Tusen takk for hyggelig ord O. Ja, nå er det en fryd å lytte her. Håper formen er bedre. Ønsker alle en fin dag!
    Formen er litt bedre i dag,var helt jævlig i går kveld.
    Ha en flott dag!

O

• Liker
    Reaksjoner: TT.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    16.097
    Sted
    Sørlandet
    For oss som ikke var så heldige at vi var tilstede i går. Kunne dere tatt dere tid til å fortelle litt om hva dere lyttet til og hvilke endringer som ble gjort. Analogt vs digitalt. Hifi vs MQA.. osv.

På forhånd takk!

Mvh
    BB

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.738
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    For oss som ikke var så heldige at vi var tilstede i går. Kunne dere tatt dere tid til å fortelle litt om hva dere lyttet til og hvilke endringer som ble gjort. Analogt vs digitalt. Hifi vs MQA.. osv.

På forhånd takk!

Mvh
    BB
    Vi koblet opp MacBook og spilte av master,og vi toet inn høyttalerene en del. Spilte bare digitalt da TT hadde et uhell med ene kabelen i armen (vet ikke om han har loddet den). Ble mest smoooooth jazz vi hørte på men også litt Dire Straits. Låter bra på mye dette oppsettet men helt klart at det er skreder sydd til TT sin musikk. Ikke utpreget Rocken roll anlegg med andre ord:). Til TT musikk skal du greit mye opp i pris for og få noe bedre. Så han har fått det til her må jeg si.

O

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.113
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Bare hyggelig det. Kan sende deg noen bilder i bedre oppløsning på mail også hvis du vil................

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Det går helt fint V. Tusen takk

Som nevnt tidligere i tråden, så var jeg uheldig å dra av en "sko" på ledningene på SME armen. Sitter nå å skal lodde på den igjen og da er et slikt stativ uvurderlig i så måte. Det holder ledning og sko stille slik at loddingen blir best mulig og ikke sprø

IMG_7126.jpg

IMG_7125.jpg

Etterpå blir det å montere pu og stille denne inn. Bilder kommer etterhvert

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.738
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Her er AT montert i armen og står å spiller,ikke like frisk i spillestilen som Sumiko men mere i min gate ;)

O

T

TT.

Gjest
    Nå har alle ordene som ikke står i ordboka vært brukt ved lodding av sko til pu. I tillegg var jeg sikker på at jeg hadde ødelagt pu, men det gikk heldigvis bra. Dette er så smått at jeg misliker denslags lodding sterkt. Nå spiller det iallefall og pu er grovinnstilt. Nå har jeg ikke spilt med denne i oppsettet før, ei heller AT som ble byttet, men jeg biller meg inn at AT er litt mer analytisk i diskanten. Her er det meste tonet litt ned og det kan jo være bra ift lyttetretthet. Time vil sjåv

IMG_7133.jpg

T

TT.

Gjest
    Evo II er snill han, byttet bort sin Evo III han :)

Merker at anlegget gjør beslag på mer og mer tiden i heimen. Skulle ha gjort så mye annet, men må bare høre en låt til og bare en til. Blir som Albert Åberg; skal bare...

IMG_7136.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.113
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Bra tegn på at lyden sitter det , når man blir dratt inn i musikken - og tiden bare flyr.........

• Liker
    T

TT.

Gjest
    I anledning ryddesalget: Jeg lar meg irritere over kjøpere som "skal ha, skal ha, betaler i morgen, betaler i morgen, men det kommer ikke penger som avtalt. Enda kjøper bedyrer handel og varen reserveres. Det er heldigvis ikke mange av disse kjøperne. Flesteparten er faktisk til å stole på og betaler før jeg får snudd meg. Meget bra! Mye har gått ut døra og mer er avtalt handel på. Er faktisk positivt overrasket over at så mye er omsatt. Tusen takk til alle som har handlet med meg så langt. Skylder vel kanskje Beetlebug mer enn ære og berømmelse for forslaget om ryddesalg. Jeg får stelle pent med ham neste gang har står på terskelen og vil inn. Ha en flott aften alle!

T

TT.

Gjest
    Ser fram til at sambygdingen Rune Rudberg (nå med dame 1006 iflg Se&Hør)skal forsvare Kommunens våpenskjold i den norske konkurransen ifbm Melodi Grand Prix/Eurovision song contest. Jeg blir så stolt, not. Trøster meg stadig med at han er fra Trøgstad

Sånn går no dagan her i Østfold....

T

TT.

Gjest
    En rolig formiddag med musikk og akkurat nå spilles Leigh Jones -All this love
    Et bilde av den unge damen tåler vi vel

IMG_7153.JPG

T

TT.

Gjest
    Jeg har aldri hatt noe særlig fasinasjon for MC, men etter å ha sett 1930 Henderson, har jeg endret holdning. Minuset er at den er helt uoppnåelig for meg. I mitt neste liv derimot...

The-1930-Henderson-Custom-Streamline-Motorcycle-is-a-Work-of-Art-2.jpg

T

TT.

Gjest
    Du verden, nå har George Benson - Breezin´kommet på Tidal Masters, MAO (eller MQA) er det håp for menneskeheten! :cool:

T

TT.

Gjest
    Bare så det er nevnt. Technicsen med Jelco må tilbake i Hovedanlegget, da MicroSeiki ikke når denne til anklene lydmessig! Har testet begge nå og det er ikke tvil. MS hører til i Tesalongen, basta!

T

TT.

Gjest
    Det snek seg inn en pakke i går, helt utenom bombehundkontroll eller annen sikkerhet, men jeg var skråsikker på innholdet , så sikkerhet fikk være sikkerhet. Hva snakker jeg om, jo en Audio Technica AT-637 ultrasonisk stiftebørste. Kan være greit med en slik i nærheten av platespilleren både i Hovedanlegg og i Tesalongen. Synes faktisk disse bør være like naturlig i et vinyloppsett som en platebørste. Den ser slik ut.

IMG_7157.JPG

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Gleder meg å høre lyden av den over Final. 8) Rens av nål er viktig! Grattis! :)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    @ knarfar: Sånn til info, helgen er avsatt til å starte på prosjektet du hadde med.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Spennende! Gleder meg til å få verket tilbake når du er klar. No stress! I kveld skal jeg spille M5G. Første som skal på etter oppvarming er Al Jarreau - plata med den dårlige lyden. Blir spennende å høre. ;D

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Ser ut til at BOSE 901 forsvinner ut døra ila helgen. Litt trist, men bedre at noen får glede av disse perlene enn at de "råtner på rot"

Sist redigert av en moderator:
    T

TT.

Gjest
    Spennende! Gleder meg til å få verket tilbake når du er klar. No stress! I kveld skal jeg spille M5G. Første som skal på etter oppvarming er Al Jarreau - plata med den dårlige lyden. Blir spennende å høre. ;D
    Kos deg i kveld F, det har du fortjent. Kanskje du finner noe i kjøleskapet også som kan være trivsel sammen med musikken. Ha en flott kveld og hilse fruen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn