TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fabelaktig låt, men for The Verves vedkommende brakte den ikke en eneste krone. På grunn av at den er basert på en 1965-orkesterversjon av Rolling Stones' The Last Time så gikk alle royaltypengene til de de gamle mangemillionærene Richards og Jagger. Pluss litt til han som arrangerte orkesterversjonen. Litt musikkhistorie kan jeg i alle fall bidra med fra sottesengen. :rolleyes:

SX-1250 er grom!

T

TT.

Gjest
    Den er ikke min. Tror heller ikke jeg ville hatt en slik, bortsett fra samlerverdien, men skjønner de som liker denslags

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lydkvalitet står neppe i forhold til pris mtp hvilke mer moderne godsaker du får for slike beløp som forlanges for vintage monsterreceivere.

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Hifi med treverk, bortsett fra platespillere og høyttalere, trigger ikke samlergenet her i gården

T

TT.

Gjest
    Lydkvalitet står neppe i forhold til pris mtp hvilke mer moderne godsaker du får for slike beløp som forlanges for vintage monsterreceivere.
    så lenge man holder seg unna tonekontroller og annen funksjon, tror jeg sikkert at denne kan levere varene på en skikkelig måte. Den er bygget opp med solide effekttransistorer, men high end blir det nok aldri

T

TT.

Gjest
    Siden vi er innom temaet, så har jeg faktisk stor tro på at en forsterkerkonstruksjon med transistor fra 60-70-80 tallet fint kan konkurrere med dagens konstruksjoner. Bare så det er sagt

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Siden vi er innom temaet, så har jeg faktisk stor tro på at en forsterkerkonstruksjon med transistor fra 60-70-80 tallet fint kan konkurrere med dagens konstruksjoner. Bare så det er sagt
    Enig i det. Ikke bare de japanske, men også merker som Sugden. Men jeg tror at investerer du den summen det koster å kjøpe en monsterreceiver i dag så har du en svært pen slump å lete etter mer moderne og flotte saker på bruktbørsen. Selv liker jeg veldig godt klassiske receivere av litt format og med innslag av tre, både Tandberg 20xx og diverse japanske monstre. Kunne godt tenkt meg en slik selv, men ikke for de prisene som forlanges noen ganger. Dessuten, hvor skulle jeg brukt den?

T

TT.

Gjest
    Platekompaniet er noe rare greier. Sist jeg bestilte derfra, fantes ikke ordren min i systemet deres, men fikk da levert varene etter et halvt år. I forrige uke bestilte jeg igjen og også denne gangen finnes ikke orderen i systemet. Har derimot fått melding om at varene er sendt. :rolleyes:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har faktisk aldri bestilt fra PK, bare fra andre leverandører. Det har gått greit, i alle fall sålenge det har dreid seg om musikk.

T

TT.

Gjest
    Er snakk om musikk begge ganger her også. Det rare er jeg får ikke sett mine ordre

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Venter fortsatt på ei plate fra PK som jeg bestilte for 4mnd siden.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.126
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Bestilt en del på PK, både CD og vinyl. En del pussigheter å oppleve, men aldri ventet i måneder. Ved en anledning fikk jeg beskjed om at platene dessverre ikke kunne leveres av underleverandør. Greit nok, men de kunne jo da ha fjernet varen fra bestillingsutvalget;-).

I forrige uke bestilte jeg to vinyl som kunne leveres innen 2-5 dager, tror jeg det sto. Så i ettermiddag, etter 7 dager får jeg 2 e-post som sier at de beklager så mye at bestillingen, hhv plate 1 og plate 2, ikke er mottatt fra underleverandør, men at de håper at den snart ankommer. Et par minutter sener får jeg ny e-post, den tredje på under en halvtime, som er en forsendelsesbekreftelse på at begge platene nå er sendt fra PK, i en og samme pakke. Vel, vel, antakelig forskjellige automatisk genererte e-post som sendes ut etterhvert som prosessen skrider fram under forsinkelser:confused:

Men så lenge PK kan skaffe det de reklamerer for på nett, ja så leverer de i hvertfall. Så vidt jeg har erfart. Det skal de nå ha;)

T

TT.

Gjest
    Jo da, så lenge de leverer er det jo greit, men det man har bestilt bør være sporbart når man går inn på "mine sider". Nå man så ikke finner det man har bestilt derfra, kan det skape usikkerhet og forvirring

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.126
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Jo da, så lenge de leverer er det jo greit, men det man har bestilt bør være sporbart når man går inn på "mine sider". Nå man så ikke finner det man har bestilt derfra, kan det skape usikkerhet og forvirring
    Jepp, enig. For min del har jeg ikke prøvd å sjekke på mine sider, så jeg vet ikke om ditt problem også ville vært det samme hos meg. Skal sjekke neste gang:)

T

TT.

Gjest
    Jepp, enig. For min del har jeg ikke prøvd å sjekke på mine sider, så jeg vet ikke om ditt problem også ville vært det samme hos meg. Skal sjekke neste gang:)
    akkurat det samme opplevde fandrese. Gå gjerne inn på "min side" og sjekk orderen fra forrige uke og si gjerne ifra om du finner noe

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.126
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Prøvde, men oppdaget at jeg ikke er registrert kunde. Har bare handlet som uregistrert:rolleyes:. Nå har jeg imidlertid registrert meg, så neste gang kan jeg få sjekket. Kommer selvsagt ikke opp noen ordrehistorikk når jeg ikke he vært registrert fra før, vil jeg tro. Beklager dårlig svar, TT:)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    He he. Ikke noe å beklage. Det går så greit så. Ville bare sette fingeren på hvordan det er å være kunde hos PK

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og kjekt å vite for meg. Har bare bestilt musikk fra CDON og utenlandske nettbutikker, og har ingenting å utsette på forsendelse derfra. Mest artig var det forresten å bestille fra LTM Recordings ved å betale med Paypal. Det førte til at jeg ble kjent med labelmanager James Nice i den følgende epost-vekslingen som er en del av dealen. Definitivt hyggelig at det å bestille noe på nett fører til et vennskap med en labelmanager, ikke hverdags for meg i alle fall. :)

T

TT.

Gjest
    Vet ikke jeg, men mulig jeg gikk litt lei av all hifien plutselig. Det har vært ganske så intenst siden før jul, med bytting, kjøp, salg, mekking, plassering. I tillegg mekking av andres utstyr. Tror morgendagen kanskje skal gå til å gjenoppdage Tesalongen igjen. Der er det allerede ettårsjubileum for Rauna Ymer mkII og der er det også rør og en helt annen atmosfære. Tror et "dykk" der, med medbrakt kaffekopp kan gjøre susen

Sist redigert av en moderator:

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.664
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Vet ikke jeg, men mulig jeg gikk litt lei av all hifien plutselig. Det har vært ganske så intenst siden før jul, med bytting, kjøp, salg, mekking, plassering. I tillegg mekking av andres utstyr. Tror morgendagen kanskje skal gå til å gjenoppdage Tesalongen igjen. Der er det allerede ettårsjubileum for Rauna Ymer mkII og der er det også rør og en helt annen atmosfære. Tror et "dykk" der, med medbrakt kaffekopp kan gjøre susen
    Lurt å ta en (kort!) pause og trekke pusten... :)

• Liker

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Både kortere og lengre pusterom er konstruktivt. En litt lenger pause i investeringer gjør at man får reflektert over hva man ønsker nå, for eksempel har du såpass bra lyd at du har god tid til å vurdere ditt ultimate oppsett med Final nå som du har så kompetent elektronikk. Savner du noe fra tiden med Das Boot så vet du at et kraftverk med rør er neste steg, og da må du jo gjerne spare bittelitt penger før du går til det steget. Men det er best å gå noen runder med seg selv før man konstanterer noe slikt. Og du har det ikke direkte vondt når du lytter til dem nå heller. Men at du søker til tesalongen og rør på Rauna er jo et lite tegn på at rør i effekt er noe du liker godt. :)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.193
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Høres fornuftig ut det, baluba. Men jeg har en mistanke om at TT.s favorittsted er tesalongen. Uansett :) De som har vært der skjønner hvorfor. Nyt kaffen, TT. :)

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ingen må glemme Tesalongen! Noen timer der er balsam TT. :) Da får du renset ut litt high-end og får fornyet hjerne og øreganger. 8)

T

TT.

Gjest
    Tja, hva skal jeg si, litt nedtur? God kaffe? Siste iallefall ja, den andre trenger jeg lenger tid på. Sitter nå iallefall her som tenkt og det virker som om monoknappen er inne, hvor ble det av romfølelsen? Mange tanker nå...

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.561
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Tja, hva skal jeg si, litt nedtur? God kaffe? Siste iallefall ja, den andre trenger jeg lenger tid på. Sitter nå iallefall her som tenkt og det virker som om monoknappen er inne, hvor ble det av romfølelsen? Mange tanker nå...
    Ikke så rart du ser det som monoknappen er inne når du kommer i fra stue oppsettet,der har du mye bredere oppløst lydbilde.
    Du må avfinalisere deg litt først :):)

O

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn