T
TT.
Gjest
Her er iallefall tekniske data på 33EV
Er det ikke en sammenheng her..?^ Det er jo compliance som er avgjørende - ikke PU vekt?
Suverent TT - snadder!Til glede for nye og gamle lesere av tråden
Det er nok helt korrekt GunnarS. Den er identisk med den atlechri postet i post #5180. Der ser man at den dessuten sitter på en Yamaha platespiller. Eneste jeg kan se er at liften er forskjellig. Tom headshellet er identiskHar googlet den "mystiske" tonearmen en stund nå, og havnet på en Yamaha YP B4 spiller. Om armen har et eget navn vet jeg ikke. Headshellet tror jeg heter Yamaha HS-800
VH GunnarS
Nå ser jeg at det hovedsakelig har blitt utdypet i andre innlegg. Men, da det er nålopphengets stivhet det dreier seg om. På VinylEngine finnes det en ressonansekalkulator som er grei å bruke.forklar^ Det er jo compliance som er avgjørende - ikke PU vekt?
Desto bedre, det viser da at den passer ok på en low mass arm, ikke sant?. AT 33EV ligger da på 18-20 og ikke 10.
Jo høyere verdi, jo mykere oppheng - større ettergivenhet.Desto bedre, det viser da at den passer ok på en low mass arm, ikke sant?. AT 33EV ligger da på 18-20 og ikke 10.
Takker ptb. Nå vet jeg desverre ikke noe om armens masse, så da blir det litt vanskelig å finne ut av vedlagte tabell. At kombinasjonen ikke er 100% optimal kan nok sikkert være, men at det går an å bruke denne kombinasjonen. Var egentlig det jeg ville fram til. Har ikke råd til å brenne av masse penger på ny pu nå, så da får jeg leve med komboen en stund.Jo høyere verdi, jo mykere oppheng - større ettergivenhet.Desto bedre, det viser da at den passer ok på en low mass arm, ikke sant?. AT 33EV ligger da på 18-20 og ikke 10.
Men, selv 18-20 kan være for stivt dersom armens effektive masse er veldig lav.
Legg inn alle verdier her, så får du fasit:
Cartridge Resonance Evaluator - Vinyl Engine
Seff må det justeres riktig ikke det jeg menerSom tidligere nevnt Evo 2, så er jeg fornøyd med lyden så langt og da etter grovinnstilling av armen. Mister ikke nattesøvnen av dette iallefall. Spilte fem skiver i går og er på tredje i dag, så dette lover godt. Tror jeg må finjustere litt etterhvert.
Bedre arm,roligere,gjevnere driverk???Jeg skjønner den. Altså, jeg er godt fornøyd med lyden og mulig det er placebo, men syns det er mer natulig lydbilde nå enn med Projecten. Sikkert bare noe jeg biller meg inn![]()
Nå får jeg iallefall sove til nattaMed forbehold at compliance er 18 og massen på arm er 10g, så får jeg 8Hz GRØNN! i tabellen lenger oppi her (#5224). Det er helt i midten av grønnfeltet! Det må da være innafor?