TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.336
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    På vei hjem fra EU i går, lyttet jeg på radio i bilen. Husker ikke om det var NRK P1 eller NRK P1+, men det var ihvertfall et program med Bård Ose. En kunnskapsrik kar forøvrig. Der spilte han en låt jeg ikke har hørt på mange tiår, nemlig "Dreamweaver" fra 1972 med Gary Wright. Kul låt med mange minner fra tidlig ungdomstid 😁👍

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.336
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Mens andre drikker seg til mot, klapper geiter, smiler til seg selv i speilet eller forbereder seg på snøfall på årets siste dag eller allerede er under bordet, så spilles denne fra Marshall Hain - Dancing in the city

     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.496
    Antall liker
    35.348
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Godt nytt år TT.
    Ønsker deg alt godt for 2024.
     
    • Love
    Reaksjoner: TT.

    eksu

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Innlegg
    591
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    4
    Godt nytt år, Arne 🍾🎆
     
    • Love
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.336
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Vel overstått alle sammen! 😁
    Må si at det var ganske interessant føre hjemover på E18 i Østfold i ettermiddag, men det gikk heldigvis greit. Kom hjem til en snøskavl foran innganddøren på nær en meter, men jeg lar den vokse seg ferdig til i morgen. 😁 Gidder ikke måke to ganger og ikke må jeg ut med det første. Får kanskje starte opp snøfreseren for første gang i morgen. Bedre å bakse med snøen i dagslys enn å kåle rundt i mørket. Kan ikke si jeg gleder meg, men det må gjøres. Ha en glad mandagskveld!

    Jonathan Fritzén - A new beginning

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.336
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God tirsdag i snøhaugen! 😏

    Da er kampen mot snøen foreløpig vunnet, men det kommer sikkert mer. Vær du sikker! 😫.
    Nå blir det endelig kaffe og musikk, med fyr i vedovnen. Dagens temperatur -9 grader. 🥶
    Ha en glad tirsdag, enten på jobb, hjemme eller et het Anna sted 😬

    George Shearing - Cowboy samba

     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.496
    Antall liker
    35.348
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Misunner dere ikke. Her begynner det å bli kaldt (pluss en her nå), heldigvis ikke noe snø, ser ikke ut til at det kommer noe heller på lang tid.
    1000016492.jpg
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.336
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Litt smooth i sene ettermiddagen, mens tankene går til sønn med familie, som akkurat har ankommet Gran Canaria for en 14 dagers velfortjent ferie ❤

    Shakatak - Blue horizon

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.336
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Leste først at du hadde gått glipp av "Fyne".
    Optikeren får nok besøk snart. 🙈
    Godt nyttår TT. 🙂
    Ingen Fyne her med det første. Er godt fornøyd med LRS fortsatt. Skal ikke avsløre hva jeg er på jakt etter, før jeg har kjøpt og betalt. Desverre er utvalget så dårlig her i landet, at jeg må handle utenlands. Lav kronekurs er ikke videre fordelaktig heller. God tur til optiker 😁

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.336
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    "Litt" kaldere!

    Fra i morgen skal det bli betydelig kaldere og av allmenpreventive hensyn, tok jeg storhandelen nå i ettermiddag. Gidder ikke fly ute i kulden uten at jeg må og det skal visstnok bli ned mot -29 grder her jeg bor, i flg Yr.no. Da er det ganske friskt ute. Glad det er nok ved til vedovnen, gass til gassovnen og godt isolert hus. Greit å være sikret i tilfelle rottefelle ☺

    IMG_5770.png


    Får drømme meg bort til varmere strøk;

    Dorio Ferreira - Samba de una sola nota

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.336
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Grattis! Så da er målemikrofon innkjøpt og det gjenstår da bare å installere REW og søke medlemskap hos målemafian 😍
    Målemafiaen kan ta seg en bolle! Det skjer aldri. Jeg stoler på magefølelsen (ja, magen er stor) og ørene mine. Det trenger ikke være "målekorrekt" for at man skal trives med musikken og hvis foten går, er det godt nok for meg 😁👍
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.496
    Antall liker
    35.348
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    -29 ja... Det begynner å nærme seg "rekorden" min.. -35 i Varteig (har kjørt moped i -24 en gang). Vi skal få -8 i følge yr.no - grusomt nok det.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.496
    Antall liker
    35.348
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Målemafiaen kan ta seg en bolle! Det skjer aldri. Jeg stoler på magefølelsen (ja, magen er stor) og ørene mine. Det trenger ikke være "målekorrekt" for at man skal trives med musikken og hvis foten går, er det godt nok for meg 😁👍
    Min opplevelse er at foten ofte går i takt mer hvis en ikke lener seg mot måling, men noen ganger så kan måling gi et et bilde av lyden hvis det er noe en ikke er fornøyd med. Hva er rett og hva er galt... Det har lite å si, livet er for kort til å lytte på musikk med en lyd man ikke liker. Selv så lar jeg måling og dirac legge grunnsteinen, så lar jeg ørene justere resten.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.336
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg stoler fortsatt på mine ører og etter besøk av selveste @_RoDa_ med følge og måleutstyr på slep, bekreftet lydbildet slik jeg opplever det. Etter over 45 år med musikk, lyd og hifi, får man gjerne en formening og sikkert også kanskje en misoppfatning om hvorledes man vil at ting skal låte, uten å måtte sette estetikk og utseende til side. En gylden middelvei ifht dette og lommebok, har jeg et enkelt, rimelig og i mine ører, et lydmessig balansert anlegg.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.226
    Antall liker
    23.082
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    "Litt" kaldere!

    Fra i morgen skal det bli betydelig kaldere og av allmenpreventive hensyn, tok jeg storhandelen nå i ettermiddag. Gidder ikke fly ute i kulden uten at jeg må og det skal visstnok bli ned mot -29 grder her jeg bor, i flg Yr.no. Da er det ganske friskt ute. Glad det er nok ved til vedovnen, gass til gassovnen og godt isolert hus. Greit å være sikret i tilfelle rottefelle ☺

    Vis vedlegget 983382
    Nå håper jeg du har hamstret nok Tuborg??? Vi snakket om nesten en uke her…:eek: 🍺🍺🍺🍺🍺🍺 🤪
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.336
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Målemafiaen kan ta seg en bolle! Det skjer aldri. Jeg stoler på magefølelsen (ja, magen er stor) og ørene mine. Det trenger ikke være "målekorrekt" for at man skal trives med musikken og hvis foten går, er det godt nok for meg 😁👍
    Nå skal jeg ikke påberope meg å inneha fasiten for god lyd eller ha ditto anlegg. Der er jeg sikkert milevis unna både i lydkvalitet og antall millioner kroner brukt. Der er fortsatt en glede å sette seg til rette i stolen foran anlegget og nyte musikken, men det er ikke der jeg har satset surt oppsparte penger i kveld. Nå har jeg kjøpt noe jeg virkelig har hart lyst på i lang tid (nei, det er ikke dame ☺), men noe helt annet. 😂👍
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.625
    Antall liker
    14.063
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Nå skal jeg ikke påberope meg å inneha fasiten for god lyd eller ha ditto anlegg. Der er jeg sikkert milevis unna både i lydkvalitet og antall millioner kroner brukt. Der er fortsatt en glede å sette seg til rette i stolen foran anlegget og nyte musikken, men det er ikke der jeg har satset surt oppsparte penger i kveld. Nå har jeg kjøpt noe jeg virkelig har hart lyst på i lang tid (nei, det er ikke dame ☺), men noe helt annet. 😂👍
    Mann?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn