TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.075
    Antall liker
    87.239
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Det er utrolig mye glede med dyr og nærværet med dem. De er en berikelse i livet, akkurat som musikken. Musikk i torsdagskvelden er bla denne;
    Norman Brown - Special moments

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.075
    Antall liker
    87.239
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Flott og skyfritt her i dag og i skrivende stund nytes en kopp kaffe på terrassen. Dette kalles trivsel!😎☀
    Ønsker alle en fin fredag og helg!😉👍


    David Benoit og Russ Freeman - Mirage.




     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.871
    Antall liker
    104.240
    Torget vurderinger
    23
    Veldig bra skive- hver gang jeg dykker ned i Benoit samlingen så ender jeg opp med å spille denne også! En favoritt, sammen med "Waiting for Spring".
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.075
    Antall liker
    87.239
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Måtte innom "premiemagasinet" når jeg først skulle ut for å hente pakker, så nå er helgen reddet. Skål og ha en flott helg! 😁🍷
    image.jpg



    Ha! Og i Spydeberg stod denne som jeg møtte på "Tankstelle" tidligere. Royal Enfield og bilen min speiler seg i glansen! 😁

    IMG_7456.jpeg
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.075
    Antall liker
    87.239
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Jeg skulle egentlig ikke si noe om denne, da jeg ble mobbet for å skrive feil, men jeg vender det andre kinnet til og poster alikevel litt om hva pakke nr 2 var/er for noe.
    Jeg hadde en slik i ungdommen og angrer fortsatt for at jeg kvittet meg med den. Jeg fikk tak i en på Ebay fra Australia for noen år siden, men den var ikke frisk og nylig dukket denne opp på Finn, med kvittering fra Nils Vik, National Panasonic Technicsimportøren dengang da og i original eske. Den trenger litt TLC og rens, men den fungerer! Dette blir terrassekos fremover!
    IMG_7460.png
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.899
    Antall liker
    4.048
    Torget vurderinger
    1
    Helga har vel kommet til deg så du må kose deg masse med god musikk å Tuborg lite. 😁
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.075
    Antall liker
    87.239
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Uten hverken sikkerhetsvest med dertil reflekser, lys bak eller annen sikkerhetsforanstaltning, åker jeg ut på denne fra Wayne Gutshall - El Gato. Heftig som få. Jeg tror jeg er en villmann! 🤣😎🤣

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.075
    Antall liker
    87.239
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    I dag blir det indretjeneste, da det ikke nytter å være ute i sterk malingslukt 😩. Jeg har plan om å ta denne kassettspilleren fra 70 tallet i nærmere øyesyn og kanskje få den til å bli litt bedre 😊
    Ha en bra dag! 😎
    Lin Rountree - Take it back

     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.426
    Antall liker
    3.352
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Så lenge det er overflatemøkk (og lett å fjerne) - så er jo dette bare "moro". Og man kan jo også tenke at man får biten billigere fordi den ser litt "urven" ut...

    For en del år siden kjøpte jeg et Nikon F for en svært billig penge. Selger mente det var i ok stand, og bildene (dårlige) avslørte ikke mye. Dritt au - jeg slo til. Fikk kameraet - pakket opp - og synet som møtte meg var ikke greit for å si det mildt. Et kamera fullt av overflateguffe. Og jeg mistenkte fungus / sopp med en gang. Det første som slo meg var at dette var tidenes bomkjøp og at dingsen bare kunne gå i søpla. Retur orket jeg ikke dille med da skiten ikke kostet mange kronene.

    Men jeg igangsatte likevel en rens - og etter noen timer så var jeg lykkelig eier av et smykke av et kamera med en langt større verdi enn kjøpesummen. Og ikke et fnugg av sopp å se.Bildet viser det aktuelle kameraet påsatt blitz og objektiv....
    JAN_1292_2.jpg
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.075
    Antall liker
    87.239
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Så lenge det er overflatemøkk (og lett å fjerne) - så er jo dette bare "moro". Og man kan jo også tenke at man får biten billigere fordi den ser litt "urven" ut...

    For en del år siden kjøpte jeg et Nikon F for en svært billig penge. Selger mente det var i ok stand, og bildene (dårlige) avslørte ikke mye. Dritt au - jeg slo til. Fikk kameraet - pakket opp - og synet som møtte meg var ikke greit for å si det mildt. Et kamera fullt av overflateguffe. Og jeg mistenkte fungus / sopp med en gang. Det første som slo meg var at dette var tidenes bomkjøp og at dingsen bare kunne gå i søpla. Retur orket jeg ikke dille med da skiten ikke kostet mange kronene.

    Men jeg igangsatte likevel en rens - og etter noen timer så var jeg lykkelig eier av et smykke av et kamera med en langt større verdi enn kjøpesummen. Og ikke et fnugg av sopp å se.Bildet viser det aktuelle kameraet påsatt motor, blitz og objektiv.... Vis vedlegget 1023531
    Ja, litt innsats, så kan ting bli så utrolig mye bedre og så og si som nytt igjen. Bare viktig å ha tunga i rett munn og vite hva man gjør og hvor alle de forskjellige skruene skal sitte. Jeg tar ofte bilder med mobilen for å se/huske hvordan ting sitter før demontering. Har dessuten en skriveblokk tilgjengelig for å notere om det trengs. I dag gikk det på husken, så jeg er ikke helt dement enda. Tror jeg skal feire med en øl! 😁👍
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.075
    Antall liker
    87.239
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Hadde egentlig tenkt å grille litt, men med oljemalingsmarinerte biffstykker med smak av Jotun, bortfaller det i kveld. Blir vel heller kneippbrød med torskerogn på. Får trøste meg med litt musikk fra Stueanlegget før matauke 😉

    Special EFX - Sunset passion juice

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.075
    Antall liker
    87.239
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Her blir det ESC fritt som det har gjort i de siste 15 årene. Det har blitt et skrulleshow ut av proposjoner og nå har det i tillegg blitt en politisk greie. Når man i tillegg skal vurdere musikk opp mot hverandre, blir det bare for dumt.
    Ha en glad kveld
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.426
    Antall liker
    3.352
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Kveldens oppskrift på underholdning for min del, er smooth Jazz på Stueanlegget og "cab ride view" fra Brazil i 4K på tv
    (Ja jeg er også jernbaneentusiast)

    Vis vedlegget 1023867
    Som du allerede vet så kan vel undertegnede også kalle seg det samme (samt en liten flyentusiast). I tidligere tider så “føyk” jeg rundt og tok bilder av tog i alle kledninger og på forskjellige steder (mest museale objekter kanskje...). Det er mange av disse raringene som jager tog (Bruce Dickinson f.eks.... ) så jeg er / var i godt lag...;)

    Uansett – nå har det gått helt i sprekk for unge ‘R’, noe som visualiserer seg via denne haugen med plank / trefjøler (teak) kalt ‘Trønderfjøla’ og som er fylt opp med miniatyrtog (til konas forundring / fortvilelse :ROFLMAO:). Alt fra damp til diesel – og alt relatert til Trøndelag. Til og med stasjonen fra helv*** dukket opp (Hell altså...)

    De gale har det godt...!
    JAN_9346 - Copy_2.jpg
    JAN_9371 - Copy.JPG
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.075
    Antall liker
    87.239
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Jeg har indretjeneste i dag også, da det er umulig å være utendørs i malingsstanken. Bra strømprisen er under NULL et par timer til, så jeg kan få vasket mye forskjellig. Ha en glad søndag! 👍

    Fattburger - Same old love


     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.043
    Antall liker
    39.310
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Samme her A :) Varmer opp middagen fra i går kveld og skiftet på sengen samt vasket en maskin med div så nå er det bare å finne roen og kikke litt på tv :)
    Har vært en tørrlagt helg, litt godt det også :)
    Ha en fin kveld

    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.075
    Antall liker
    87.239
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Eg skal kviskra deg i øyret ein løyndom! No kan du kvippsa penger mens kveksen summar 😁👍

    og om du lurte, Vipps er nå å tilgjengeleg på nynorsk! 😁

    Musikk i søndagskvelden

    Gerald Veasly - Traveling light

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.075
    Antall liker
    87.239
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Hadde jeg enda behersket nynorsk...

    Får heller kjøre på med musikk som ikke ser hverken dialekter eller grenser. Smooth jazz it is! 😎✋



    Karla Leal - Groove tactics

     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.043
    Antall liker
    39.310
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ser du annonserer etter flere karuseller men hvor oppevarer du alt henne? Kassetter osv :)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.075
    Antall liker
    87.239
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Disse på bildet er de jeg allerede har, samt at det hsr kommer noen flere til siden bildet ble tatt. I mine 26 stk karuseller, er det ingen kassetter lagret! 🤣
    IMG_7477.jpeg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.043
    Antall liker
    39.310
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg tenkte helst på hvor du har alle karusellene og hyllene? i stuen eller har du et eget rom for alt? :)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.075
    Antall liker
    87.239
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Jeg tenkte helst på hvor du har alle karusellene og hyllene? i stuen eller har du et eget rom for alt? :)

    mvh
    Hehe, alle karusellene står i Teslongen. Opp etter veggen og rundt om. Jeg skal forsøke å få tatt et bilde i morgen. Nå er det for mørkt desverre
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.075
    Antall liker
    87.239
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Jeg tok meg en kjøretur i finværet i dag og kjørte sakte på småveier i nærområdet jeg ikke har kjørt før. Jeg tok ingen bilder desverre (jeg kjørte jo), men det gikk gjennom vakkert åkerlandskap, der både sauer og rådyr dukket opp. Området jeg kjørte i ligger mellom Vestby (Akershus) og Ringvoll (Østfold), Moss i sør og Elvestad i nord. Det var vel uti her at hovedflyplassen skulle ligge, i konkurranse med Gardermoen.! Nå som jeg bor i området, må jeg si jeg er glad at det ikke ble noe av. Pussig nok passerte jeg en kirke med navnet Garder 😁. Vi haster som regel avgårde og tar korteste vei mellom A og B og ofte glemmer helt å utforske nærområdene det man bor. For noen år siden hadde jeg en Vespa som jeg brukte flittig til å kjøre rundt på småveier her i Østfold. Vi er som regel bedre kjent på "Granka" enn hjemme 🤣
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn