TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.533
    Antall liker
    17.372
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Nei har du sett?! Om noen er interessert, så går den for halv pris ifht den i "Morsomme annonser" og lader medfølger 😉

    Vis vedlegget 848596
    Ryddet litt i skuffer og skap og solgte 5 forskjellige gamle mob.telefoner på Finn rett før ferien.
    Bl.a 6210 m/bilsett, Ericsson 338 og et par andre Nokia´s og Sony.
    1200,- for 6210 og 3-500,- pr stk for de øvrige var visst ingen u-pris, da alle ble solgt på kort tid.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.446
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Begynner med en George Benson LP spm jeg liker veldig godt. Vet hverken om det er en god pressing, innpressing (ET38?) eller om det er ren utpressing, men musikken er bra i hvertfall.😉👍
    Breezin' heter albumet

    1F323005-927C-4203-98FD-66559DA1F985.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.446
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Jeg har dessuten lært en god ting. Å ikke stappe tilbake platen med innercoveret i yttercoveret, men å ha det bak yttercoveret. Forutsetter selvfølgelig plastlomme.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.446
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Mer George Benson og dette albumet har jeg ikke spilt før. Tror det er kjøpt av @jorwed_ pre @Hifi&Vinyl Albumet heter Summertime. Vis vedlegget 848769
    Dette var litt mer jazz enn jeg er vant med fra den kanten og det holdt med en side. Får spare andre side til jeg er i form til denslags

    kjører videre med GB. Denne gang med albumet 20/20 som jeg kjøpte året jeg var i armeen.
    image.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.446
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Andre 80 talls GB på rappen. Mest pop dette også, men artig gjenlytt fra ungdommen
    7996E618-2FEC-428D-ACDA-9DC593CEBC5C.jpeg
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Det fine med LP-er er spillelengden. Med mindre det er snakk om symfonier eller konserter, synes jeg 40–45 minutter er perfekt albumlengde. Utover det går artisten gjerne litt tom, og det blir en del fyllmateriale.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.446
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Det fine med LP-er, er spillelengden. Med mindre det er snakk om symfonier eller konserter, synes jeg 40–45 minutter er perfekt albumlengde. Utover det går artisten gjerne litt tom, og det blir en del fyllmateriale.
    Vi har blitt et folk av swapping, svisjing, sveiping eller hva det nå heter. Vi skummer bare fløten og vil kun ha det som er best der og da, mens dypdykk og inngående kjennskap til ting blir ofte unlatt i disse "travle" tider. Vi skal rekke "alt". Dette er ikke et direkte svar på ditt innlegg, men mest en tanke om hvordan vi ofte lytter i dag. Jeg er ikke noe bedre jeg. Vi lytter heller til spillelister enn å få det hele bildet av artistene/musikerne. Med LP, får man oftere med det hele, da man vel som oftest spiller hele siden igjennom. Da får man jo også med seg dette "fyllmaterialet" som ofte kan vise en litt annen side av artisten enn bare A siden (om jeg bruker EP begrep). Bare noen tanker som flyr igjennom hodet en rolig tirsdag...
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Vi har blitt et folk av swapping, svisjing, sveiping eller hva det nå heter. Vi skummer bare fløten og vil kun ha det som er best der og da, mens dypdykk og inngående kjennskap til ting blir ofte unlatt i disse "travle" tider. Vi skal rekke "alt". Dette er ikke et direkte svar på ditt innlegg, men mest en tanke om hvordan vi ofte lytter i dag. Jeg er ikke noe bedre jeg. Vi lytter heller til spillelister enn å få det hele bildet av artistene/musikerne. Med LP, får man oftere med det hele, da man vel som oftest spiller hele siden igjennom. Da får man jo også med seg dette "fyllmaterialet" som ofte kan vise en litt annen side av artisten enn bare A siden (om jeg bruker EP begrep). Bare noen tanker som flyr igjennom hodet en rolig tirsdag...
    Jeg mente bare at et album bør lyttes på i sin helhet. De fleste seriøse artister prøver jo å gjøre det til mer enn bare en tilfeldig samling sanger. Men når albumet strekker seg over 60–70 minutter, kan det være vanskelig av og til å holde konsentrasjonen oppe. For meg er i alle fall rundt 40 minutter ideelt for å få både oversiktsbildet og detaljene.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Ellers helt enig i betraktningen om hvordan folk flest har blitt – veldig rastløse – og jeg er i hvert fall intet unntak. Det er derfor jeg liker fysiske formater, for da blir det mindre skipping og svitsjing. Liker å velge ut en liten bunke CD-er til programmet for kvelden eller lytteøkten og la det bli med det.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.446
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Nettopp. I dag ble det George Benson og de få platene jeg har av ham. Har heller aldri gjort et slikt "stunt" før, men faktisk veldig artig og givende 😉🤘
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.446
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Skal ikke uttale meg så veldig om artister jeg ikke har så mye befatning med, men jeg liker godt dette hvite albumet til Dire Straits (det første?) og det er også i min platesamling.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.446
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Avslutter med selve pølsa i rosinen, en audiofil utgave av Give me the night. Det var nok denne platen som startet det hele og jeg fikk sansen for både jazz, west coast og smooth jazz.
    76199033-1C1B-4441-8BE5-D69E4E6027BD.jpeg
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.827
    Antall liker
    5.843
    Eg har vorte meir medviten omkring avspeling av heile album. Likar å tru at det er ei meining bak plassering av spor, og at det difor er ei slags historie eit album fortel. Formatet har i grunnen lite å seie, sjøl om det er lettare å trykke på ein telefon enn å bytte ein cd. Eg rippar dei cd’ane eg kjøper, og lyttar nok meir direkte frå Mac enn fysiske cd’ar.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.446
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Da jeg var ferdig med LP seansen, gikk jeg opp og satte dem tilbake i arkivet og jaggu, det var en jeg hadde glemt, da den stod på feil plass, nemlig Encore, men den får vente til en annen gråværsdag.
    Litt smooth jazz nå. Rykende ferskt fra Craig Sharmat -101

     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.446
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Det ga virkelig mersmak å lytte til gamle LP i regnværet i dag og jeg vet at det blir flere økter framover. Har en helt ubrukt og ny Shurestift som skal på ved første anledning. Om det blir bedre, vet jeg ikke foreløpig, men jeg håper og tror det. Høsten er en fin tid for slikt
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.446
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Hifi på DR1 nå @HasseBasse

    edit: Det var innslag om B&O, Braun (Dieter Rams), Apple og andre hifidesigndingser
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.446
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    God formiddag.
    Ingen store planer her i dag og i ettermiddag kommer det kanskje en pakke om jeg er heldig.
    Ikke er det regn, men det frister mest til innesysler i dag. Ha en givende dag! 😉👍

    Jazz Holdouts - Workin'

     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.943
    Antall liker
    36.524
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Så klart du må få pakke i dag, noe annet hadde vært trist.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.446
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Litt smooth tverrfløyte mens man venter på at Posten skal levere
    Brandom Marceal - keep moovin'

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.446
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Hvor JÆVLIGE kan folk være? Jeg skammer meg på menneskers vegne når noen med viten og vilje gjør slikt mot dyr! Dette er omtalt i Kongsvingerregionens avis Glåmdalen og Østlendingen. En artikkel med både bilder og beskrivelse av hvordan dette forløp. Det holder egentlig med å vise bildet under, så kan man selv tenke seg hvilke smerter dette stakkars dyret hadde siste time av sitt liv. Fy Faxx!

    Vis vedlegget 847438
    Nok en gladmelding. Politiet tok rett person og vedkommende har omsider tilstått dyredrapet! Håper vedkommende må sone med vann og Plumbo, den dritten!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.446
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.446
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Jo da, Posten leverer de. 😉

    8249B5CA-0539-4321-8059-186D51DA53E0.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.446
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    I esken var det en Luxman 3 hoders kassettspiller og på tredje forsøk var det endelig en som er i sølv og ikke champagnefarget/pissgul 😂
    Selv om den ser litt litt mer gul ut, er det kun gjenskinn fra parketten
    B06E2A39-6B15-4401-A2FA-861A7DE1E9D2.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.446
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Gratulerer TT :) Flott spiller som gjorde seg sammen men forsterkeren

    mvh
    Tusen takk. Det var nettopp det som var "greia" med det hele. Skal få satt på noen andre føtter under som bygger litt mer, så det ikke ser lav ut. Liker at det er litt luft under komponentene, dessuten synes jeg det ser bedre ut. Skal bytte DAC til sølv også, da det passer bedre
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn