Trygd!

maiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Antall liker
0
Sakset fra Nav ang uførepensjon: Inntektsevnen din må være nedsatt på grunn av langvarig sykdom, skade eller lyte. Det er også et krav at sykdommen, skaden eller lytet er hovedårsaken til den nedsatte inntektsevnen.

Hvorfor er det slik noen fortsatt mottar trygd når de åpenbart er i en slik situasjon at de kan skaffe seg en inntekt?

mvh

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Hvorfor er det slik att noen mennesker ikke unner syke folk trygdeytelser?

Edit: Har du sett NAV mappa til Bob?

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Inntektsevne betyr i denne sammenheng skikket til å være i fast arbeid. Har du ikke helse til å ha fast arbeid, er du faktisk ufør.

Om man har flaks og f.eks finner utgåtte varer på KIWI eller vinner i lotto, betyr ikke dette at man har inntektsevne.

Dessuten kan hvem som helst i norges land levere inn en kupong, eller sjekke varehyllene på KIWI. En eventuell gevinst er skattefri, og regelen er lik for alle. ;)

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
Øyvind H skrev:
Hvorfor er det slik noen fortsatt mottar trygd når de åpenbart er i en slik situasjon at de kan skaffe seg en inntekt?
mvh
Spør NAV, kanskje de vet det, så kan du jo poste svaret her så vi andre også finner utav det. ;)

Mvh

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Øyvind H skrev:
Det er fordi systemet ikke fungere slik som du tror. Jeg har selv vært sykemeldt en lang periode for et par år siden pga. øresus. Jeg er sivilingeniør og jobber til daglig med oppggaver som krever stillhet og dyp konsentrasjon og i slike situasjoner er øresus ekstra belastende. Selv om jeg var sykmeldt greide jeg fint å gjøre fysiske ting som å sage ved, klippe plenen osv. men det betyr ikke at NAV påla meg å begynne i parkvesenet eller noe. Det samme gjelder uførhet.

Det er desverre slik i vårt sammfunn at hvis en som er ufør bruker tiden til noe fornuftig så tror folk at han/hun er trygdesvindler. Som oftest er det en meget god grunn til at folk er ufør og som oftest er det en helt annen grunn enn du tror.

mvh,
OS

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Godt å høre at systemet fungerte for deg OS! De fleste av oss kan havne i tilsvarende situasjoner.

Mvh

unodostres

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2009
Antall liker
0
OS skrev:
Selv om jeg var sykmeldt greide jeg fint å gjøre fysiske ting som å sage ved, klippe plenen osv. men det betyr ikke at NAV påla meg å begynne i parkvesenet eller noe. Det samme gjelder uførhet.
Disusjonen er vel om de burde det - at noen (sier ikke at det er tilfelle for din sak som jeg ikke vet noe særlig om) føler seg overkvalifisert eller ikke har lyst til å gjøre en bestemt jobb medfører at det offentlige skal ta regningen for livsopphold. En annen side av den saken er selvsagt at det kan være mer samfunnsøkonomisk lønnsomt at vedkommende får hvile / komme seg en tid for å så gå tilbake til sitt egentlige yrke.

Det har visstnok blitt betydelig vanskeligere å bli varig trygdet i Norge. Reglene har vært ganske klare hele tiden, men de har blitt praktisert ganske ulikt rundt omkring i landet. Mye klager nå visstnok på folk som ikke får uføretrygd for det samme som naboen/bekjent/etc fikk for noen år siden.

maiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Antall liker
0
OS skrev:
Øyvind H skrev:
Det er fordi systemet ikke fungere slik som du tror. Jeg har selv vært sykemeldt en lang periode for et par år siden pga. øresus. Jeg er sivilingeniør og jobber til daglig med oppggaver som krever stillhet og dyp konsentrasjon og i slike situasjoner er øresus ekstra belastende. Selv om jeg var sykmeldt greide jeg fint å gjøre fysiske ting som å sage ved, klippe plenen osv. men det betyr ikke at NAV påla meg å begynne i parkvesenet eller noe. Det samme gjelder uførhet.

Det er desverre slik i vårt sammfunn at hvis en som er ufør bruker tiden til noe fornuftig så tror folk at han/hun er trygdesvindler. Som oftest er det en meget god grunn til at folk er ufør og som oftest er det en helt annen grunn enn du tror.

mvh,
OS
Det er forskjell på å være sykemeldt og uføretrygdet.

Har man evner til å utføre arbeid skal man gjøre det og ikke motta trygd. Det behøver ikke være drømmejobben din og heller ikke til drømmearbeidstid.

Er man syk skal man selvfølgelig få lov til å være det, er sykdommen av en slik art at man ikke kan utføre sitt vanlige arbeid men fortsatt har arbeidsevne bør man gjøre annet arbeid i perioden.

mvh

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Øyvind H skrev:
OS skrev:
Øyvind H skrev:

mvh,
OS
Det er forskjell på å være sykemeldt og uføretrygdet.

Har man evner til å utføre arbeid skal man gjøre det og ikke motta trygd. Det behøver ikke være drømmejobben din og heller ikke til drømmearbeidstid.

Er man syk skal man selvfølgelig få lov til å være det, er sykdommen av en slik art at man ikke kan utføre sitt vanlige arbeid men fortsatt har arbeidsevne bør man gjøre annet arbeid i perioden.

mvh
Du er veldig snill som lar folk få lov til og være syke da 8)

maiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Antall liker
0
Var det noe galt med resten jeg skrev?

mvh

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
947
Ja, din underforståtte mistenksomhet.

maiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Antall liker
0
Mine meninger skal ikke tolkes, underforstås, oppfattes sarkastisk eller ironisk uten at dette er i en slik "setting".

Min mistenksomhetmot hva? Jeg har skrevet klart og tydelig hva jeg mener, dere to siste har ikke.

mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.223
Alle som er uføretrygdet burde ha ett slags kjennetegn slik at man kan se at de er trygdet. F.eks. grønne ører. Det finnes faktisk andre typer funksjonshemminger enn bevegelsehemmet.
I min uendlige naivitet så tror jeg at alle uføretrygdede har grunn til å være det.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
947
Øyvind H skrev:

mvh
Dette spørsmålet sier noe om hvordan du ser på trygd i sin alminnelighet. Du sier at noen ikke trenger trygd, men får det. Noen du har sett i avisen, eller på avstand?

All tekst er gjenstand for tolking. Jeg tolker dine tekster ved å lese de.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
9.092
Torget vurderinger
0
Pink_Panther skrev:
I min uendlige naivitet så tror jeg at alle uføretrygdede har grunn til å være det.
Selvsagt forgår det misbruk av de aller fleste ordninger, men med tanke på hvor vankelig det er å få uføretrygd tror jeg ikke at du egentlig er så veldig naiv Pinky!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.223
Spiralis skrev:
Pink_Panther skrev:
Selvsagt forgår det misbruk av de aller fleste ordninger, men med tanke på hvor vankelig det er å få uføretrygd tror jeg ikke at du egentlig er så veldig naiv Pinky!
Jo takk du, jeg kjenner til trygdesystemet og dets rigiditet. På godt og vondt, mest godt. Jeg er far til en storbruker av trygdeytelser og blir forbannet når tabloidpressen presenterer saker som om svindel er det vanlige. Artikkelen som startet disse trådene er nettopp ett eksempel på det. Det fyrer opp under fordommer om at for å være trygdet så bør man minst være sengeliggende. Ren skjær dumhet og misunnelse som ligger bak, ikke noe annet.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Jeg ser det er en del motstand mot å diskutere dette emnet. Er vi inne på tabubelagt område? Dette angår oss alle. Dersom du er 35 år i dag er sannsynligheten for at følgende skjer de neste 20 årene:
- at huset ditt brenner: 2 %
- at du dør: 5 %
- at du blir ufør: 20 %
Det siste kan koste deg mye mer enn om huset ditt brenner ned og det ikke er forsikret.

Det kunne naturligvis vært skrevet side opp og side ned om dette emnet, både fordi det er komplekst og fordi det er viktig. Det er ikke lenge siden vi hadde 5 arbeidstakere pr. pensjonist her i landet. Nå har vi snart 2. Det gir oss store utfordringer fordi det er kostbart å finansiere pensjonene, og fordi en stadig større del av arbeidsstokken må jobbe i omsorgsyrker. Det er flere grunner til at det er slik. De viktigste er at vi lever lenger enn før, pensjonsalderen er synkende pga. økt førtidspensjonering, det fødes lite barn, og stadig flere går over på uførepensjon.

Derfor blir det viktig framover å ikke ha flere uføre enn nødvendig. Uføreårsakene har gradvis blitt endret fra klare diagnoser til økt grad av subjektiv oppfatning av sykdom. I dag har ca 1/3 av uføretilfellene psykisk hovedårsak. Betyr det at vi har dårligere psykisk helse enn før? Svaret er naturligvis ikke enkelt, men i stor grad skyldes det at kravene i arbeidslivet har forandret seg fra fysiske krav til økt bruk av teoretisk og mellommenneskelig kompetanse. Det blir stadig vanligere med effektiviseringstiltak og omstilling. Det er en klar sammenheng mellom slike faktorer og uførhet. Den subjektive opplevelsen av sykdom kan kobles mot at man ikke føler at man takler de stadig økende prestasjonskravene på jobben. Mobbing på arbeidsplassen virker også inn. I tillegg er det en klar sammenheng mellom uførhet og økonomi. Dersom man kommer tilnærmet like godt ut økonomisk som ufør som man gjør i jobb blir folk oftere ufør enn dersom økonomien blir merkbart forverret. Defor er det viktig at arbeidsgivere gjør noe for å holde folk i arbeid, ved å tilpasse arbeidsoppgavene til hva den enkelte faktisk er i stand til å utføre. Men så lenge arbeidsgivere ikke har noen økonomisk fordel av å holde folk i arbeid, heller tvert imot kan bli kvitt folk som ikke lever opp til de høye kravene og heller få inn nye arbeidstakere, så blir dette vanskelig å gjøre noe med. En del er gjort for å forsøke å rette på det, f.eks gjennom avtaler om inkluderende arbeidsliv, men skal slikt fungere må ledelsen i bedriftene være helhjertet interessert i å få sykmeldte tilbake i jobb, og å tilby folk gode arbeidsforhold. Ellers er ikke IA-avtalen verdt papiret den er skrevet på.

I tillegg er det naturligvis viktig at folk har en egeninteresse av å holde seg i arbeid. I dag finnes det faktisk samfunn her i landet hvor mer enn hver fjerne innbygger er ufør. Det handler også om hvor akseptert det er i de nærmeste omgivelsene at folk er ufør og hvodan terskelen er for den enkelte lege å anbefale uførhet.

Nå er det naturligvis sånn at en god del uførhet også skyldes fysiske helseplager som gir nedsatt ervervsevne, og her handler det om god medisinsk behandling, og å være på utkikk etter hva den enkelte faktisk er i stand til å utføre av arbeidsoppgaver, og om å gi muligheter for at alternative arbeidsoppgaver kan prøves.

Ville bare nevne det...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det finnes jo mennesker med lettere psykisk utviklingshemmning. Disse får vel trygd for å forsørge seg, men kan selvsagt gjøre mye av enkelt arbeid, og en del jobber i vernede bedrifter som ikke minst får dem til å føle seg verdifulle. Men man kan jo ikke ta fra dem trygden fordi de klarer å utføre fysisk arbeid.

Men det er helt klart svært mange uføre i dette landet, og det må være lov å diskutere hvorfor det er sånn.
Om dette skal være et tabuområde man ikke kan omtale vil det i alle fall mistenkeliggjøre de som faktisk har fortjent benevnelsen ufør, for det er et eller annet galt med systemet når en så stor andel av befolkningen ikke kan delta i arbeidslivet.
Jeg synes det er rart at uførhet ser ut til å være endelig. I noen tilfeller er det selvsagt det, men i andre tilfeller kan jo ting gå seg til, nye behandlingsmetoder kan bedre situasjonen, det er i alle fall utrolig at man ikke kan finne en ordning hvor flere kan gjøre litt, enn at så mange skal gjøre ingenting, hele livet.
At en del klarer å få uføretrygd på feilaktig grunnlag er selvsagt med på å ødelegge troverdigheten til de reelt syke, men noen vil visst ikke engang diskutere den muligheten… tror dere virkelig vi har et ufeilbarlig system?

Det spørs om ikke arbeidsmoralen i en del tilfeller er dårligere enn den var før. Hvorfor streve og slite når man kan få trygd og kanskje jobbe litt svart på si?
Er nok en del av denne sorten, som drar opp tallene, og som fører til mistenkeliggjøring. Man fjerner ikke mistenkeliggjøringen ved å rakke på de som tenker disse tankene, man fjerner dem ved å bedre systemet og luke vekk snikene og latsabbene.

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
Øyvind H skrev:
Mine meninger skal ikke tolkes, underforstås, oppfattes sarkastisk eller ironisk uten at dette er i en slik "setting".
Hvis meningene dine ikke skal tolkes, er det altså slik at du lurer på hvorfor noen kan motta trygd mens de har en restarbeisevne?
Mener du hvem som har bestemt det, eller hvorfor?

Jeg vil tro den jevne leser leser spørsmålet som en skjult meningsytring, altså retorisk.
Fenomenet med å ytre kritiske holdninger gjennom spørsmål er i mine øyne en uting. Kan en ikke like godt tale med rene ord?

Mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.223
Jeg kjenner noen mennesker som absolutt bør få trygd, men jeg kjenner ingen som bør frataes trygden. Det er faktisk ikke så enkelt som at en bare kan bestemme seg for å bli trygdet. Det er en prosess som tar flere år. Når man har fått det, så er det ikke sikkert at man beholder trygden heller. Fler og fler arbeidsplasser blir også iBedrift hvor siste rest av arbeidsevne blir utnyttet. Da har arbeidsgiver plikt til å tilrettelegge arbeidet for den enkelte. To eksempler fra min egen arbeidsplass: En kollega som fikk MS fikk en seng hvor vedkommende kunne restituere seg mellom arbeidsøktene. Det holdt personen i arbeid i 3 år ekstra. En annen humpet rundt med brukket bein og gjorde endel teoretisk arbeid. (Jeg jobber i tungindustri.)
Ja, det har blitt flere trygdede, men det kommer også mye av at mange tidligere bokstavlig talt jobbet til de stupte. Mange hadde heller ikke trygd, de levde på almisser, eller var stuet bort på en eller annen institusjon for sinnsyke. Er det det vi vil tilbake til ?
Jada Kompo, misbruk finnes, men skal det ødelegge for de som har rett på trygd? Det rare er det at mange av de som klager mest på trygdemisbruk antageligvis er de som er er raskest til å leie håndverkere svart og aldri "handler for mer enn 200 kroner" fra utlandet.

P

Parelius

Gjest
Den norske befolkning har vel aldri vært så frisk og følt seg så syk som nå.

Ø

ØivindJ

Gjest
Sant!

Har rundt 10 sykedager tilsammen på 13år. Nå gidder jeg ikke mer! Hva F er vitsen med å være den eneste ærlige? Har aldri tjent noe som helst på det.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Pink_Panther skrev:
Jeg kjenner noen mennesker som absolutt bør få trygd, men jeg kjenner ingen som bør frataes trygden. Det er faktisk ikke så enkelt som at en bare kan bestemme seg for å bli trygdet. Det er en prosess som tar flere år. Når man har fått det, så er det ikke sikkert at man beholder trygden heller. Fler og fler arbeidsplasser blir også iBedrift hvor siste rest av arbeidsevne blir utnyttet. Da har arbeidsgiver plikt til å tilrettelegge arbeidet for den enkelte. To eksempler fra min egen arbeidsplass: En kollega som fikk MS fikk en seng hvor vedkommende kunne restituere seg mellom arbeidsøktene. Det holdt personen i arbeid i 3 år ekstra. En annen humpet rundt med brukket bein og gjorde endel teoretisk arbeid. (Jeg jobber i tungindustri.)
Ja, det har blitt flere trygdede, men det kommer også mye av at mange tidligere bokstavlig talt jobbet til de stupte. Mange hadde heller ikke trygd, de levde på almisser, eller var stuet bort på en eller annen institusjon for sinnsyke. Er det det vi vil tilbake til ?
Jada Kompo, misbruk finnes, men skal det ødelegge for de som har rett på trygd? Det rare er det at mange av de som klager mest på trygdemisbruk antageligvis er de som er er raskest til å leie håndverkere svart og aldri "handler for mer enn 200 kroner" fra utlandet.
Nei det var jo nettopp mitt poeng. De som driver misbruk skal IKKE få ødelegge for de som har rett på trygd, derfor må de lukes bort, og derfor må man fokusere på problemet, ikke skyve det under teppet.
Det er ingen som misunner de reelt syke, men man unner heller ikke juksemakere å få utbetalt trygd samtidig som de jobber svart eller driver dank.

Vet ikke hvilke bevis du har for din påstand om at de som reagerer på trygdemisbruk er de samme som betaler svart, høres mest ut som fordommer, og ønsker man å bekjempe fordommer hjelper det lite å slenge om seg med det selv.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.888
Torget vurderinger
4
Pink_Panther skrev:
Er det så rart?

Ledig annonseplass

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
0
ØivindJ skrev:
Sant!

Har rundt 10 sykedager tilsammen på 13år. Nå gidder jeg ikke mer! Hva F er vitsen med å være den eneste ærlige? Har aldri tjent noe som helst på det.
Det har aldri slått deg at du i forhold til brorparten av våre medborgere på trygd er svært så heldig som er ved god helse. Innlegget ditt kan virke lite gjennomtenkt. Om noe kan du kanskje få trygd for narsissistisk personlighetsforstyrrelse :)

Ø

ØivindJ

Gjest
Vet ikke. Bærer merkelappen med stålthet.

Kommer uansett ikke til å gå i timelønn så veldig mye lengere. Dere får dele byrden dere som benytter tilbudet.

Ledig annonseplass skrev:
Det var selvfølgelig en spøk
Tåler å bli kalt narsissist iblant :)

Melder meg fortsatt veldig snart ut av hele greia med timelønn og arb.tager rettigheter. Fått nok av det.

Ledig annonseplass

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
0
ØivindJ skrev:
Vet ikke. Bærer merkelappen med stålthet.

Kommer uansett ikke til å gå i timelønn så veldig mye lengere. Dere får dele byrden dere som benytter tilbudet.
Det var selvfølgelig en spøk, over kanten var den også. Men du forstår sikkert poenget, eller det er i alle fall lov å håpe det. God natt.

Ledig annonseplass

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
0
Parelius skrev:
Kanskje den norske befolkning aldri har vært så frisk og syk som nå. Hørte det ble gjort en studie av Harvards friske unge menn og kvinner, og en sykere populasjon finnes knapt. Selv om du vinner rotteracet er du fortsatt en rotte eller noe slikt.

Ledig annonseplass

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
0
ØivindJ skrev:
Dere får dele byrden dere som benytter tilbudet.
Så ikke denne redigeringen. Antar at alle ønsker å gjøre en innsats, det er vel nærmest et menneskelig behov. Det at ikke samtlige evner å gjøre det avhenger av så mange faktorer. Disposisjonelle kanskje, men ofte også situasjonelle og systemiske. Det reaganske bildet av "the welfare queen" var et politisk konstrukt (hun eksisterte bokstavelig talt ikke), men det har dessverre satt seg som en referanse - selve stereotypien.

Selv prøver jeg å gjøre hva jeg kan :)

P

Parelius

Gjest
Parelius skrev:
Kanskje den norske befolkning aldri har vært så frisk og syk som nå. Hørte det ble gjort en studie av Harvards friske unge menn og kvinner, og en sykere populasjon finnes knapt. Selv om du vinner rotteracet er du fortsatt en rotte eller noe slikt.
Så, hvordan er du frisk og syk på en og samme tid?

Ledig annonseplass

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
0
Parelius skrev:
Parelius skrev:
Så, hvordan er du frisk og syk på en og samme tid?
Francois-Joseph-Victor Broussais (og Comte) er vel ansvarlige for definisjonen av sykdom som avvik fra normalen, kanskje normalen er syk - jevnfør depressjonsepidemien ved Harvard og henvisningen til rotteracet.

Ledig annonseplass

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
0
Parelius skrev:
Er du da frisk når du er syk?
Om definisjonen av sykdom er avvik fra normaltilstanden og normaltilstanden er "syk" (som i usunn), så er det kanskje mer korrekt å si at å være frisk innebærer å være "syk", selvfølgelig såfremt en er "syk" på den normale måten. Men rent logisk så utelukker selvfølgelig å være frisk at en kan være syk samtidig ut i fra den definisjonen jeg har gitt av sykdom. Tror uansett du forstod hvor jeg ville, dette er vel mer å sette meg på en prøve. Også kalt flisespikking :). Og takk for det, formell logikk(?) er ikke min sterke side.

Ledig annonseplass

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
0
La meg heller si det slik at vi har en normal som tilsynelatende i urovekkende og økende grad skaper negative avvik (fra normalen). Kanskje vi har en negativ, eller i alle fall destruktiv, normal.

Dette ble plutselig veldig vanskelig, og jeg skulle lagt meg for lenge siden. Det hele virket så mye klarere før du satte spørsmålstegn ved det.

Ø

ØivindJ

Gjest
Antar at alle ønsker å gjøre en innsats, det er vel nærmest et menneskelig behov.
OT: Hadde forresten en diskusjon med en kollega igår. Han mente mennesker mye lettere kunne ha samarbeidet om mål, på tvers av rang og status, om det ikke hadde vært for hele pengesystemet. Redd for at hadde mye rett i det.

Da var det kvelden her. *avlogget*

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Pink_Panther skrev:
Jeg er far til en storbruker av trygdeytelser og blir forbannet når tabloidpressen presenterer saker som om svindel er det vanlige. Artikkelen som startet disse trådene er nettopp ett eksempel på det.
Javel? Du burde kanskje ta på deg de andre lesebrillene og lese en gang til:
http://www.dagbladet.no/2009/01/21/nyheter/innenriks/kiwi/matvaresikkerhet/4475502/

Urøretrygded står nevnt i en bisetning, og ikke klarer jeg å lese ut av artikkelen at den er noen som helst kritikk av omtalte person, eller omhandler trygdemisbruk. "Gladsak" vil jeg heller kalle det.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.223
ErosLoveking skrev:
Pink_Panther skrev:
Jeg er far til en storbruker av trygdeytelser og blir forbannet når tabloidpressen presenterer saker som om svindel er det vanlige. Artikkelen som startet disse trådene er nettopp ett eksempel på det.
http://www.dagbladet.no/2009/01/21/nyheter/innenriks/kiwi/matvaresikkerhet/4475502/

Urøretrygded står nevnt i en bisetning, og ikke klarer jeg å lese ut av artikkelen at den er noen som helst kritikk av omtalte person, eller omhandler trygdemisbruk. "Gladsak" vil jeg heller kalle det.
Presentert som gladsak ja. Men når folk mumler at "kan han kjøre rundt i Kiwibutikkene så kan han jaggu jobbe også" blir det litt annerledes.
Hva annen trygd enn uføretrygd tenker folk flest på?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Pink_Panther skrev:
ErosLoveking skrev:
Pink_Panther skrev:

Presentert som gladsak ja. Men når folk mumler at "kan han kjøre rundt i Kiwibutikkene så kan han jaggu jobbe også" blir det litt annerledes.
?? ?? ?? ?? ??
"kan han kjøre rundt i Kiwibutikkene så kan han jaggu jobbe også"

Hvor står det noe sted? Hva enkelte måtte mene og ytrer her på HFS er noe helt annet, og er ikke det samme jeg leser i artikkelen.
Les denne i tillegg:
http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/05/29/501933.html

Heller ikke her står det noe som helst negativt om personen så vidt jeg kan se. Uten så mye oppmerksomhet i positiv forstand, tror du butikkjeden noen gang ville gitt ham en bil? Ingen tvil om at vår mann har all god grunn til å glise bredt.

Mener du han burde beskyttes mot seg selv, fordi han (i dine øyne) stiller alle trygdede i et dårlig lys? Er det det du egentlig vil si?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.223
ErosLoveking skrev:
Pink_Panther skrev:
ErosLoveking skrev:
Pink_Panther skrev:

?? ?? ?? ?? ??

Hvor står det noe sted? Hva enkelte måtte mene og ytrer her på HFS er noe helt annet, og er ikke det samme jeg leser i artikkelen.
Les denne i tillegg:

Heller ikke her står det noe som helst negativt om personen så vidt jeg kan se. Uten så mye oppmerksomhet i positiv forstand, tror du butikkjeden noen gang ville gitt ham en bil? Ingen tvil om at vår mann har all god grunn til å glise bredt.

Mener du han burde beskyttes mot seg selv, fordi han (i dine øyne) stiller alle trygdede i et dårlig lys? Er det det du egentlig vil si?
Jeg tror vi prater litt forbi hverandre her, det hadde vært lettere (og mye hyggeligere) og tatt denne disputten med deg over en øl. :)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Pink_Panther skrev:
ErosLoveking skrev:
Pink_Panther skrev:
ErosLoveking skrev:
Pink_Panther skrev:

?? ?? ?? ?? ??

Les denne i tillegg:

Jeg tror vi prater litt forbi hverandre her, det hadde vært lettere (og mye hyggeligere) og tatt denne disputten med deg over en øl. :)
Da har du sjansen ikveld. ;)

Topp Bunn