Trygd!

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Problemet er bare at halvparten av de trygdede pakistanerne i Oslo kjører taxi, og dermed etter hele ordningen i vanry..

Misbrukerne i systemet spiser opp ytelsen til de som virkelig trenger det. Ingen ande land i verden har så mange syke og uføre som i Norge. Det nærmer seg 15-20%. Jeg nekter ganske enkelt å tro at befolkningen er så ufør.

Nå vi ser på TV at en fyr er på tur langt inni fjellheimen med kano og gevær milevis fra folk, så forteller at han er uføretrygdet pga et dårlig bein så får det meg til å riste forundet på hodet.

Definisjonen på ufør er nokså rund her i i landet.
Feks vil språkproblemer kunne medføre uføretrygd fordi man må kunne lese og skrive norsk for å utføre de fleste norske jobber.

Med slike kriterier er det lett å forstå at analfabetiske husmødre fra Somalia innvilges uføretrygd og får betalt for å gå hjemme ,til tross for at kulturen deres aldri ville tillatt dem å bevege seg selvstendig utenfor hjemmet.

Nå virker jeg kanske nedsettende og rasistisk i tillegg, men saken er et jeg selv lider av en kronisk og invalidiserende sykdom og har flere uføretrydede medpasienter. Problemet mitt er at jeg vil jobbe og har vært så heldig å klare det hittil, tiltross for at jeg nektes de mest virkingfulle medisinene fordi helseforetaket skal spare penger og at de har delt ut medisinene til andre enn meg (bla fler uføretrygdede)...Saken er at den dagen kroppen ikke orker mer og jeg trenger å få tilbake litt av skattepengene mine så er bingen tom fordi gud og hvermann har forsynt seg av kassa.

Derfor blir så forbanna og bitter nå dette tema kommer opp.
God helg og hold dere friske og i jobb for faen!
Sleiven

Topp Bunn