Tror USA vil bombe Iran

K

knutinh

Gjest
Jeg tror at vi gjør klokt i å regne med at verken Irans president, eller presidenter og statsoverhoder ellers, for eksempel Bush og Sharon, er apekatter.

Vi kan være enige eller uenige i den Iranske presidentens politikk og i hans standpunkter, men å betrakte statsledere som apekatter er en grov undervurdering av de utvelgelsesprosesser som slike ledere må gjennom.

I slike prosesser er det de tøffeste gutta som vinner, og de som er dyktigst til å manøvrere i de grumsete politiske farvannene som hersker rundt toppen av alle maktpyramider. På det nivået leker man ikke butikk.
Enig.

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Antall liker
190
Torget vurderinger
2
Jeg tror at vi gjør klokt i å regne med at verken Irans president, eller presidenter og statsoverhoder ellers, for eksempel Bush og Sharon, er apekatter.

Vi kan være enige eller uenige i den Iranske presidentens politikk og i hans standpunkter, men å betrakte statsledere som apekatter er en grov undervurdering av de utvelgelsesprosesser som slike ledere må gjennom.

I slike prosesser er det de tøffeste gutta som vinner, og de som er dyktigst til å manøvrere i de grumsete politiske farvannene som hersker rundt toppen av alle maktpyramider. På det nivået leker man ikke butikk.
Ellr ikke farlig vetu når pappa har snille venner i Supreme Court/kongressen...

K

knutinh

Gjest
Noe av det samme kan man vel si om Norge og Nord-Korea også?

Enten blir man flink av å vokse opp i en politiker-familie, eller så blir man løftet opp og fram av pappa. Begge sider kan argumenteres med.

-k

O

OldBoy

Gjest
Snille venner er en del av livets nødvendigheter.

Enten du skal til topps i politikken, eller gjøre karriere i næringslivet. Eller "bare" få ekstra god service i kolonialen på hjørnet.

A

Affa

Gjest
Muslimene kjeder meg så mye at jeg ikke bryr meg om de blir bombet eller ei.  Det er totalt likegyldig om de blir sprengt til plukkfisk av høykvalitetselektronikk eller om de blir brent til døde av eget regime.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Noen som husker Prima Vera?

De store gutta skulle nok gjerne fått sprenge litt, men når skal de egentlig få tid?
Ronad Reagen har en avtale med hesten sin, mens Leonid Bresjnev hat to skrepper på si...

O

OldBoy

Gjest
Det er totalt likegyldig om de blir sprengt til plukkfisk av høykvalitetselektronikk eller om de blir brent til døde av eget regime.
Etter min mening er det nettopp IKKE likegyldig hvem som sprenger hvem i luften. Hvis vestens bomber gjør det, rettes hevnreaksjonene mot oss. Hvis noen makthavere bomber sine egne, kan i hvert fall vi slappe av.

R

Ronny_D

Gjest
Etter min mening er det nettopp IKKE likegyldig hvem som sprenger hvem i luften. Hvis vestens bomber gjør det, rettes hevnreaksjonene mot oss. Hvis noen makthavere bomber sine egne, kan i hvert fall vi slappe av.
Hvaforno?
Nei, ikke hevnaksjoner, da er det bombet for LITE.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
La oss tømme bensin over de som sitter bakerst i trebåten, også tenner vi på. Så kan de brenne opp, de dumme apene, som ikke skjønner at det er vi som sitter forrerst som ser best hvor vi skal. Eller så setter vi bare opp et gjerde ved midtre tofte, og deler ut masse kniver til dem. Nei, forresten, vi selger kniver til dem, for da tjener vi litt på dem også. Og så kan de bare få drepe hverandre, apene. For det er jo bare det de vil. Alle sammen, hele tiden.
I tillegg gleder jeg meg til å lære meg en del stygge gloser på ape-språket deres, slik at jeg kan rope litt til dem inni mellom.

Gjesp. Dårer.

Honkey

A

Affa

Gjest
La oss tømme bensin over de som sitter bakerst i trebåten, også tenner vi på. Så kan de brenne opp, de dumme apene, som ikke skjønner at det er vi som sitter forrerst som ser best hvor vi skal. Eller så setter vi bare opp et gjerde ved midtre tofte, og deler ut masse kniver til dem. Nei, forresten, vi selger kniver til dem, for da tjener vi litt på dem også. Og så kan de bare få drepe hverandre, apene. For det er jo bare det de vil. Alle sammen, hele tiden.
I tillegg gleder jeg meg til å lære meg en del stygge gloser på ape-språket deres, slik at jeg kan rope litt til dem inni mellom.

Gjesp. Dårer.

Honkey
1)Den båten er så vasstrukken at den går ned av seg selv.
2)Kniver har de dessuten selv.

Du kjeder meg....

O

OldBoy

Gjest
Hvaforno?
Nei, ikke hevnaksjoner, da er det bombet for LITE.
Man kan aldri vite hvem som sympatiserer med hvem i disse ulvetider. Og hvor de befinner seg, de som sympatiserer med hvem. De KUNNE befinne seg i nærheten av meg.

Og i motsetning til visse andre skiller jeg ikke mellom vennligsinnede og fiendtlige bomber. I hvert fall ikke hvis jeg skulle komme i nærheten av der det smeller. Jeg er ikke særlig modig sånn.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg så et program på TV i går kveld om aper. Der fikk jeg vite at aper og mennesker har 98% identiske gener.

Så derfor erklærer jeg karakteristikken av Irans president som apekatt, for død og maktesløs.  8)

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Svært få vert særleg snille av å få bank. Og dei som kjem til å overleve ei bombeøkt vert sikkert ikkje snille, dei heller.

Hmmm, her har vi en Norsk utgave av Chamberlain ala' 1936....

Glem det, mullaene og krigshisserne i Iran forstår KUN maktmidler. Denne konflikten kan komme til å bli så nær 3. Verdenskrig vi kommer ......

La ikke olje-spørsmålet skygge for sikten her, vi snakker om ett fanatisk, religiøst regime som ønsker å skape mest mulig hat mot vesten og de demokratiske land for å styrke sin egen posisjon. Ingenting forener som en yttre fiende. Og, det tar fokus fra hjemlige problemer samt rettferdiggjør overgrep mot "opposisjonelle" på hjemmefronten.

Greit att man ikke liker Bush, men det gjør ikke Iran-regime bedre....

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.614
Torget vurderinger
0
Hmmm, her har vi en Norsk utgave av Chamberlain ala' 1936....

Greit att man ikke liker Bush, men det gjør ikke Iran-regime bedre....
Vet ikke om jeg vil sammenligne Arve med Chamberlain, men det Arve er inne på viser at dette egentlig er et valg mellom pest og kolera.

Jeg liker ikke Bush, synes han er for dum! Men det at han er dum gjør ikke en Iransk president med atomvåpen det minste mer forlokkende!

Gikk det ikke an å fake et uhell i Irans atomanlegg ? En passe stor atomeksplosjon ? USA klarer sikkert å levere en mellomstor bombe uten at for mange oppdager det ? Putin har sikkert interesse av at Irans bombe blir stoppet før Tsjetsenere får låne en ! Eventuelt kan man sende dem en med UPS ?!

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
En tanke i så måte er jo tyskland etter 2. verdenskrig. Jeg vil tro ganske mange nordmenn ønsket å bombe tyskerne "til steinalderen" (de var vel bare kommet tilbake til bronsjealderen foreløpig...)

Tenk på hvor fort landet gikk fra nazismen og groteske jøde-overgrep til et stabilt og sterkt økonomisk land.

-k
Tyskland ble bombet sønder og sammen.

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
0
Til informasjon så vil en mellomstor atomladning lage et ytterst lite hull i dette enorme landet Iran. For at ønsket effekt, slik bush og den tilbakestående eliten her inne skal kunne oppnåes,må landet bombes med flere tusen detonasjoner og likevel vil ødeleggelsene være langt fra totalitære.

MEN så får vi et etterslep av avfallstoffer og annet ineressant som vil spre seg sammen med vær og vind over hele Europa inkludert Norge. Det er vel da det går opp for enkelte at dette er ikke så jævla lurt allikevel. Omfanget av denne situasjonen tør jeg ikke leke med oppi hodet en gang, men det blir mye sporadisk død i befolkningen.

Grunnen til at jeg nevner dette er fordi den dagen USA innvaderer Iran, som vil skje innom kort tid, så vil dem også bruke atom bomben denne gang. Dette fordi dem ikke lenger har store nok menneskelige ressurser til nok en innvasjon/okupasjon. I tillegg har dem utalt at bruk av atomvåpen vil skje hvis behovet tilsier dette. Dette ble sagt under siste innvasjon av Irak. Og tro til deres tradisjon så blir slike trusler gjennomført i neste runde, dvs. i Iran denne gang.

Så for all del, hype folket til enda en ny tv-krig slik at dem som kjeder seg mest endelig kan få underholdning av ypperste kaliber. Denne gangen vil hvertfall bli den siste for oss andre som spyr ved tanken, hvis det er noen trøst.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Churchill ble i 1930-årene sett på som en krigshisser og villmann av sosialister og pasifister. Mon tro om det ikke hadde vært lurt å stoppe Hitler i 1937-38. De fleste er enige om at det hadde vært mulig for Frankrike og England. Senere ble det som kjent langt vanskeligere. Noen ganger kan det være nødvendig å slå til først, dessverre. Islamofascismen er utvilsomt meget farlig, og på et eller annet tidspunkt blir krig trolig nødvendig.

S

stikken

Gjest
???Er det da noe vits i å skaffe nye komponenter til anlegget!!?? ::)
Hva er det USA,erne tror de er???
Kan de være så dumme?.
Tja ,historien taler for seg!!!
Vh
S

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Hvis det virkelig er slik at Iran prøver å utvikle A. våpen så er det noe vi så absolutt bør prøve hindre. Iran er et totalitært regime som sponser terrorister og ønsker å skade vesten på verst tenkelige måte. Som andre har nevt så burde kanskje resten av Europa stoppet Hitler i 38 - 39, da hadde vi mest sansynligvis sluppet drøyt fem år med verdenskrig. DET burde vi ta lære av...

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Vet ikke om jeg vil sammenligne Arve med Chamberlain, men det Arve er inne på viser at dette egentlig er et valg mellom pest og kolera.

Jeg liker ikke Bush, synes han er for dum! Men det at han er dum gjør ikke en Iransk president med atomvåpen det minste mer forlokkende!

Gikk det ikke an å fake et uhell i Irans atomanlegg ? En passe stor atomeksplosjon ? USA klarer sikkert å levere en mellomstor bombe uten at for mange oppdager det ? Putin har sikkert interesse av at Irans bombe blir stoppet før Tsjetsenere får låne en ! Eventuelt kan man sende dem en med UPS ?!
Eg trur ikkje vi kan konkludere med "fred i vår tid", nei....
Men eg har ikkje noko lettvint løysing. Strategien byggje opp tillit gjennom dialog er det beste alternativet, men når denne dialogen ikkje kjem, er det ikkje enkelt.

O

OldBoy

Gjest
Glem det, mullaene og krigshisserne i Iran forstår KUN maktmidler. Denne konflikten kan komme til å bli så nær 3. Verdenskrig vi kommer ......
Jeg tror vi kan slappe helt av med hensyn til den 3. verdenskrig. I hvert fall hvis vi tenker på Iran som deltager.

De Iranske ledernes retorikk er først og fremst rettet mot hjemmemarkedet. Alle som forstår seg på å vurdere militære styrkeforhold VET utmerket godt at Iran ikke representerer noensomhelst militær trussel. De klarte ikke engang å banke opp Irak i løpet av de nesten ti årene de prøvde på det, før Golf-krigen viste hvordan det skulle gjøres i løpet av et par uker.

Det er bare å telle kampfly, tanks, slagskip etc. etc. Finnes ikke farlig. Det vet mullahene også.

Det er ikke iranske BOMBEFLY vi kommer til å se i vesten, hvis de velger å slå til. Det måtte eventuelt være iranske SELVMORDSBOMBERE. Og DE sitter nok ikke akkurat på torget i Teheran og venter på å bli bombet. Der sitter det bare gamle torgkoner og småbarn. Slemmingene er, for alt det jeg vet, allerede utplassert på strategiske steder i vesten og venter på klarsignal.

Vi må finne på noe smartere enn å kopiere 2. verdenskrig.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

For at ønsket effekt, slik bush og den tilbakestående eliten her inne skal kunne oppnåes,må landet bombes med flere tusen detonasjoner og likevel vil ødeleggelsene være langt fra totalitære.
Det er merkelig dette med hvordan karakteristikker av motdebattanter skal gjøre argumentene sterkere.

O

OldBoy

Gjest
Det er merkelig dette med hvordan karakteristikker av motdebattanter skal gjøre argumentene sterkere.
Helt enig.

Men det er vel gjerne slik at den som roper høyest er den som har minst å si.

Du var jo selv inne på dette med at "på seg selv kjenner man andre" i et annet innlegg. Jeg trøster meg med at karakteristikkene slår tilbake på dem som kommer med dem. Tyv tror at hver mann stjeler. Du må kjenne til idioten i deg selv før du kan kjenne idioten i andre. Og motsatt: bare den kloke kan kjenne igjen klokskap hos andre.

A

Affa

Gjest
Helt enig.

Men det er vel gjerne slik at den som roper høyest er den som har minst å si.

Du var jo selv inne på dette med at "på seg selv kjenner man andre" i et annet innlegg. Jeg trøster meg med at karakteristikkene slår tilbake på dem som kommer med dem. Tyv tror at hver mann stjeler. Du må kjenne til idioten i deg selv før du kan kjenne idioten i andre. Og motsatt: bare den kloke kan kjenne igjen klokskap hos andre.
Hva slags vissvass er dette?Hvem tror du at du er? Sitting Bull?

O

OldBoy

Gjest
Hva slags vissvass er dette?Hvem tror du at du er? Sitting Bull?
Pass på ditt eget vissvass, du, så skal jeg saktens greie å holde orden på MITT!

Jeg skjønner ikke helt det der med Sitting Bull, men det skulle kanskje være morsomt?

A

Affa

Gjest
Pass på ditt eget vissvass, du, så skal jeg saktens greie å holde orden på MITT!

Jeg skjønner ikke helt det der med Sitting Bull, men det skulle kanskje være morsomt?
Dine latterlige og pompøse "kloke ord" taler for seg selv. Makan til rør hører man kun når "kloke" representanter fra diverse truede urbefolkningsarter uttaler seg "klokt" om vann, land og luft. Ha, ha, grunnen til at disse urfolkene aldri har kommet seg ut av igloen/teltet/bæsjhytta (stryk det som ikke passer) er nettopp det enkle faktum at de IKKE er kloke. Det er følgelig ingen grunn til å sitere dem eller prøve å låte som dem.

O

OldBoy

Gjest
Dine latterlige og pompøse "kloke ord" taler for seg selv.
Takker og bukker for dine vennlige ord. Hyggelig å høre at poenget mitt kom så klart frem.

O

OldBoy

Gjest
Dette er nesten idyllisk.
Nærmest rørende.

Men nå må vi se å få litt liv i denne tråden igjen, ellers risikerer vi at det blir fred og fordragelighet i resten av verden også.

Og det var vel ikke DET du hadde tenkt, deg? :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.614
Torget vurderinger
0
Til informasjon så vil en mellomstor atomladning lage et ytterst lite hull i dette enorme landet Iran.  For at ønsket effekt, slik bush og den tilbakestående eliten her inne skal kunne oppnåes,må landet bombes med flere tusen detonasjoner og likevel vil ødeleggelsene være langt fra totalitære.

MEN så får vi et etterslep av avfallstoffer og annet ineressant som vil spre seg sammen med vær og vind over hele Europa inkludert Norge.  Det er vel da det går opp for enkelte at dette er ikke så jævla lurt allikevel.  Omfanget av denne situasjonen tør jeg ikke leke med oppi hodet en gang, men det blir mye sporadisk død i befolkningen.

Grunnen til at jeg nevner dette er fordi den dagen USA innvaderer Iran, som vil skje innom kort tid, så vil dem også bruke atom bomben denne gang.  Dette fordi dem ikke lenger har store nok menneskelige ressurser til nok en innvasjon/okupasjon.  I tillegg har dem utalt at bruk av atomvåpen vil skje hvis behovet tilsier dette.  Dette ble sagt under siste innvasjon av Irak.  Og tro til deres tradisjon så blir slike trusler gjennomført i neste runde, dvs. i Iran denne gang.

Så for all del, hype folket til enda en ny tv-krig slik at dem som kjeder seg mest endelig kan få underholdning av ypperste kaliber.  Denne gangen vil hvertfall bli den siste for oss andre som spyr ved tanken, hvis det er noen trøst.
Teppebombing av iran er nok ganske bortkastet. Det jeg tenkte på var en treffsikker cruisemisil med atomladning som kunne "ta ut" ( militær jargon for "knuse fullstendig" ) anlegget der bombene lages. Så kunne den som gjorde det hevde at dette var et indre Iransk anliggende, et arbeidsuhell i forbindelse med samensetting av bomben !??

Hadde vært best om Russerne gjorde det, Putin er mye mer troverdig på TV enn Bush! ;D

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Det som plager meg mer enn bare litt er at det iranske folk lider - enormt! - under et forferdelig lederskap. Så langt jeg har kjennskap til dette folket er utrolig mange av dem humørfylte, imøtekommende og gjestfrie. Nesten som finnmarkinger! Bare at de er enda vakrere!! ;)
Så snakker noen her som om teppebombing er en slags lek!? Hva faen er det med oss?

Honkey

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Teppebombing eller invasjon av Iran er nok svært lite realistisk. Det at man slår ut eventuelle atomanlegg med målrettede tokt, enten fra amerikansk eller israelisk hold, er på den annen side ganske sannsynlig. Og helt greit spør du meg, for når Ahmadinejad har "bomben" og truer med å bruke den, - da blir plutselig invasjon og full krig et reelt scenario.

At praktisk talt samtlige muslimske land har gått fra å være lysende kulturelle og teknologiske sentra, til å bli diktatorisk vanstyrte og tilbakestående skrekksamfunn, sier kanskje litt om islam som kulturell og politisk premissgiver.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Ja Ivar, du skal få den; Islamistene har fått et grep i deler av verden som er særdeles betenkelig. Som om Hallesby skulle bli diktator i Norge i sin storhetstid... ganget med 100. Skrekk.
Det håp man kan støtte seg til er at når endringer først skjer, så går det raksere enn vi kan forestille oss. Siste eksempel er Murens fall, brått var den borte.
Internasjonaliseringen / globaliseringen har nødvendigvis også den effekt at innvandrere til vesten blir positivt påvirket av "våre" gode sider og positive trekk i samfunnnsstrukturen. Ergo er det langt fra sikkert at de mest ekstreme og militante har noe reelt fotfeste i befolkningen.

Honkey

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.614
Torget vurderinger
0
Nesten som finnmarkinger! Bare at de er enda vakrere!! ;)

Honkey
Javel Honkey, da ble vi uvenner !! Fins ikke vakrere folk enn oss finnmarkinger ! ;D

O

OldBoy

Gjest
Minst like interessant er det å reflektere over kven figuren Affa trur at han er, og kvifor....?
Hold bare meg utenfor her.

Affa og jeg har utvekslet håndtrykk i cyberspace, og vi er da gentlemen. Så lenge det varer. Men da får vi vel bare slenge frem lankene igjen. En god ting kan ikke gjentas for ofte. :) :) :)

Topp Bunn