Trondmegs anlegg - den første watten.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jepp, CD er bare sååååå ut. Jeg elsker når trendnissene skal være hippe å hive ut alt utstyret som er såååååå ut for da kan vi andre plukke litt.
    Ellers er det bare SIT in, SIT out. Jeg har sett mange her inne også som stolt forteller at nå er CD-spilleren og alle platene kastet ut. Fint :)
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Ellers er det behov for hjelp her. Mine L15 (bass 115H, ikke 115H-1 som sitter i L20) har et sykt element. Helt død i normal posisjon, men begynner å spille når jeg trykker den lett inn ..... Hilfe!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.505
    Antall liker
    84.377
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Høres ut som brudd mellom flettverkskabel og spole. Kan loddes hvis du har stø hånd
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Er det under støvkappen eller på baksiden av elementet tro?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.505
    Antall liker
    84.377
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Baksiden av elementet
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.505
    Antall liker
    84.377
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Stille her i dag. Ble det for meget "Möllers tran" i Ringsaker i går? ;)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Er tilstedeværende far i dag :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Tilfeldig. Trodde ikke slik fantes lenger. Dette er jo en klassisk panservogn. Fant den i frankrike. Har nok overvintret og blitt glemt på et eikefat før den var moden nok for mitt eierskap. Er materielt lykkelig over dette funnet.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Det hadde jeg vært også. Hvordan låter det i forhold til dagens greier?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har vel ikke noen dagens greier av digitalt utstyr..... Men verden revolusjoneres ikke årlig annet enn i reklamen.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Byfest i metropolen Moelv. Har 2 jenter i storband. Swinger bra (stolt)
    Aner jeg sarkastisk tilsnitt her? Ikke kimse av bygdesamfunnet- så forresten ikke noe til deg der og jeg holdt ut til the bitter end, var sist hjem (aldeles bokstavelig talt, siden jeg GIKK hjem- du vet hvor jeg bor.....)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Nei. Ikke noe ironi her. Moelv er like mye/lite by som stedet jeg er fra, Brdal. Mine 2 eldste spiller i Kvenndalen jazzlag og jeg synes de spilte bra i går. Jeg dro kl 2130 kwil. Hjem med barn :)

    (og du kom hjem edru skjønner jeg :) )
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Merkelig. Riktignok bor mora til Tom Strømness i nabolaget, men selvhealing av høyttalerelementer uten Lilli Bendriss til stede er ikke dagligdags selv her. Og for en skolert realist er det selvfølgelig far out. Men tilbake til realiteten: Jeg tipper det er vakkel i en lodding mellom fleksilissene og de tynne trådene som går ned til spolen. Disse ser ut til å ha vært reparert tidligere på dette paret da den svarte guffa som er klint over har flytt ut over membranen på det vaklevorne elementet. Uansett, nå spiller de igjen og jeg kan få testet de.

    Fy søren for en byggekvalitet: Sponplater ja visst, men det er ekte finer, elementene er festet med maskinskruer i innpressede gjengehylser, det er støpt chassis på bassen osv. "Slik laga dom itte høyttalere lengre". Det er derfor jeg vil beholde de. For de er ikke verdens beste høyttalere.... litt småaggresive selv med NAD3020. Etterfølgeren, som jeg også har, L20t er bedre på alle måter, men jeg liker den gamle L-serien fra tidlig 80-tall med hvite basser.

    Jeg hadde 4312M II en liten stund. Den lille 3-veisen som koster veil 8000 pr par. Personlig synes jeg Tannoy v1i (som jeg betalte 900 for på Lefdal i vinter) spiller bedre og de har ca samme byggekvalitet. Tynn spon med plastfiner montert langt unna Norge.

    Her er ferskt bilde fra testing. Smalahovestereo:

    image.jpg
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    har forresten lagt ut spell nye Hypex DS 4.0 plateforsterkere på Finn samt Tang Band W3-871SC samt Tang Band W5-1880 samt Holton GB150 forsterkerkort samt GB300 forsterkerkort samt en Renault Laguna samt en Trend overfres og noe mer (Festoos digger mest Festool for tiden).

    Den der søker, han leter.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.505
    Antall liker
    84.377
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Så bra at du fikk dette i orden igjen. Helt sikkert en super match for en "meget pen" 3020 :cool:
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Siden det er horn på gang (venter, venter, venter og venter på waveguide og noen flere deler jeg trenger) så har jeg laget en liten template for å sjekke ut om de blir synlige i stua. Bare en firkant som gir ca rett bredde og høyde. Ingen flere detaljer. Som man ser, det vil bli synlig, men jeg har noen vesentlige struktureringsoppgaver i dagligrommet som nå ser ut til å løse seg takket være Bolia og Ikea. Blir ikke noe på denne siden av ferien (levering møbler i slutten av Juli og med JBL vet fåglarna, JBL prosound (elelr hva de heter) i USA er bare lei seg om dagen de også, men sender det med rakett når DE får delene fra James B).

    Litt bilder. Oppe på et Pioneer anlegg jeg nesten fikk står CD-12LE, fremdeles utestet kvalitetsmessig :)

    image.jpg
    image.jpg
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Så bra at du fikk dette i orden igjen. Helt sikkert en super match for en "meget pen" 3020 :cool:
    Jaaaaa, litt rå faktisk. 3020 (meget pen :) ) er konge med Carlsson OA51.

    Memo til meg selv: Husk å skru på innbruddsalarm, selvskudd og videolink til E Lie før du går på jobb ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.505
    Antall liker
    84.377
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hva er den røde greia bak venstre ht og hva er bak den igjen?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Hehe, den røde er min fargeklatt i et ellers blast rom, ei stålampe med rød skjerm. Bak der igjen står en fleksibel skillevegg i bjerkespiler/gummi/bjerkespiler som står der for å diffusere? Ellers er den like mye kabel- og modemskjuler for tiden, men jeg har en plan, Egon ;)

    Uten papp. Tar også med bilde av Venus av Willendorf. Avstøp av originalen.

    image.jpg
    image.jpg
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    L15 er litt rå også med nådeløse SIT-1. Men så satte jeg på A temporary Diva med Ane Brun. Det ble ganske fint. Trenger bare den super-klassisk-Marantzske lyden fra CD-12 for å få dette til å sitte, men jeg har ikke lange nok kabler og er for lat til å sjaue så tunge bokser alene.
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.505
    Antall liker
    84.377
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg kan hjelpe deg å bære, så kan du hjelpe meg å bære ut Carlson etterpå ;D
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Her må det nok henvises til innlegg #744 :cool:.
    Den eneste Karlson som skal bæres ut her er "på taket" og finnes stort sett i bokform (maken til ufordragelig ørven fyr skal du lete lenge etter selv om han er fiktiv).

    Uansett skjønner jeg at L15 fungerer best med litt laidback musikk, små skoesker som de er.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Kolschtat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2007
    Innlegg
    134
    Antall liker
    43
    Sted
    Torshov
    Torget vurderinger
    6
    Siden det er horn på gang (venter, venter, venter og venter på waveguide og noen flere deler jeg trenger) så har jeg laget en liten template for å sjekke ut om de blir synlige i stua. Bare en firkant som gir ca rett bredde og høyde. Ingen flere detaljer. Som man ser, det vil bli synlig, men jeg har noen vesentlige struktureringsoppgaver i dagligrommet som nå ser ut til å løse seg takket være Bolia og Ikea. Blir ikke noe på denne siden av ferien (levering møbler i slutten av Juli og med JBL vet fåglarna, JBL prosound (elelr hva de heter) i USA er bare lei seg om dagen de også, men sender det med rakett når DE får delene fra James B).

    Litt bilder. Oppe på et Pioneer anlegg jeg nesten fikk står CD-12LE, fremdeles utestet kvalitetsmessig :)

    Vis vedlegget 327377 Vis vedlegget 327376
    Dette ble jo ikke stort, på tide å fikse de manglende delene ;)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Byfest i metropolen Moelv. Har 2 jenter i storband. Swinger bra (stolt)
    Aner jeg sarkastisk tilsnitt her? Ikke kimse av bygdesamfunnet- så forresten ikke noe til deg der og jeg holdt ut til the bitter end, var sist hjem (aldeles bokstavelig talt, siden jeg GIKK hjem- du vet hvor jeg bor.....)
    Svenskene har et bra ord for Brumunddal og Moelv. Byhåla...
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Nå som du er så godt i gang med mye... kom jeg over denne lille tassen i verkstedet
    IMG_1150.jpg


    Perfekt emne for en platetallerken. Stor nok til at du kan bruke gulvet til plint og jeg kan dreve om en girkasse fra Munck, Rolls Royce eller Jason for god og jevn gange. Motor med fast turtall bestemmer du. V8 eller V12 kanskje?
    Eller vil du kanskje ha en plint i støpegods? Lag en form og vi fikser... Gråjern har gode egenskaper ifht vibrasjoner. Største dimensjoner blir vel ca 2200*2000 mm, men du kan jo bygge så høyt du vil.
    Hadde dette vært noe tror du?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.539
    Antall liker
    102.896
    Torget vurderinger
    23
    Feil RBN - det der er et Permendur emne til noen røslige kompresjonsdrivere :D
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Da tar jeg det som en bestilling Sluket og har allerede sendt ut produksjonsordre.
    Leverer etter ferien en gang.
    Da begynner ny søken etter emne til Trond....
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.539
    Antall liker
    102.896
    Torget vurderinger
    23
    Trenger 8 av de til det nye fireveis-satelittsystemet!
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Ja, går jo føyken med oljen om dagen så da tar man det som er nærmest.
    Har jo hørt prisen på et rack i rustfritt som står i en butikk i Tigerstaden. Kan jo matche prisen på det for å si det mildt...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn