Trondmegs anlegg - den første watten.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.015
    Torget vurderinger
    12
    Ja, går jo føyken med oljen om dagen så da tar man det som er nærmest.
    Har jo hørt prisen på et rack i rustfritt som står i en butikk i Tigerstaden. Kan jo matche prisen på det for å si det mildt...
    Hvis du kan karve ut et rack fra den stålbolten der for hånd så skal du se det er penger å få for slikt. Og hvis du blir ferdig kan jeg love et langt liv også...
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.275
    Antall liker
    909
    Byfest i metropolen Moelv. Har 2 jenter i storband. Swinger bra (stolt)
    Aner jeg sarkastisk tilsnitt her? Ikke kimse av bygdesamfunnet- så forresten ikke noe til deg der og jeg holdt ut til the bitter end, var sist hjem (aldeles bokstavelig talt, siden jeg GIKK hjem- du vet hvor jeg bor.....)
    Svenskene har et bra ord for Brumunddal og Moelv. Byhåla...
    Neimen- "liv" i deg også........
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hei @TM
    Har ikke bruk for Hypex akkurat nå. Men vil du selge en løs. Så kan jeg melde meg frivillig.
    Send i så fall en Pm. :)
    AD
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.015
    Torget vurderinger
    12
    Holton NXV800L i 100W kl A. Vurderer trafoskifte ved behov for 400W til bass.
    Ut gikk Hypex DS4.0 og en haug med Peerless XLS10.
     

    Vedlegg

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Håper du gir den en sjangse med noe annet en bass også. Bare for å teste :) Den leverer golyd i mellomtone og diskant også !
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.015
    Torget vurderinger
    12
    Driver Miles III til ukjente høyder nå så den virker kapabel hele veien. Basert på ca 15 minutters kald forsterker :). Dette er lovende!
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.015
    Torget vurderinger
    12
    Løste opp litt med Kraftwerk før gode gamle Froddi & co drar på. Blir bare lunken jo :cool:
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.015
    Torget vurderinger
    12
    Tenke en liten session etterpå for å høre på varm forsterker. Begynner å bli varm nå.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.015
    Torget vurderinger
    12
    Har du en manual på disse i tilfelle effektsuget kommer sigende?

    og takk for RØDT lys på powerdioden :)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.437
    Antall liker
    1.603
    Byfest i metropolen Moelv. Har 2 jenter i storband. Swinger bra (stolt)
    Aner jeg sarkastisk tilsnitt her? Ikke kimse av bygdesamfunnet- så forresten ikke noe til deg der og jeg holdt ut til the bitter end, var sist hjem (aldeles bokstavelig talt, siden jeg GIKK hjem- du vet hvor jeg bor.....)
    Svenskene har et bra ord for Brumunddal og Moelv. Byhåla...
    Neimen- "liv" i deg også........
    JAAAA:D
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.437
    Antall liker
    1.603
    Håper du gir den en sjangse med noe annet en bass også. Bare for å teste :) Den leverer golyd i mellomtone og diskant også !
    Den testes kanskje med en PassLabs i rompa for å sparke liv i et par Wilson Maxx3. Får se om ryggen til Trondmeg fortsatt fungerer....
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.437
    Antall liker
    1.603
    Jeg fortsatte mitt prosjekt på jobben i dag. Trondmeg tygger fortsatt på plint og tallerken løsningen.
    Jeg fortsatte ufortrødent videre med arm produksjon samt diy PU. Liker det metriske system og byttet ut tommer med meter. Satser på armlengde på ca 12 meter.

    Begynner med den lille nette klumpen under. Her sees støpe kjernen til innfestingen av armrør, vekter, oppheng etc. Modell og støpekasse til høyre. Lages i seigjern 700-15
    IMG_1151.jpg


    Så kommer armen. Fremre del av armen er kappet og ligger til venstre på sagen. Bruker vanlig bolt SIS2172. Nålen til PU ligger klar til kapping til høyre. Rørbitene til høyre skal sveises til fremre del av armen.
    IMG_1153.jpg


    Videre startet jeg produksjon av headshell. Under sees kjernen. Lett inspirert av Ortofon
    IMG_1152.jpg

    Fikk også støpt ferdig pakning/styring for nålen. Sees under klar for maskinering(vri på hodet for å se den rett vei)
    IMG_1154.jpg


    Da har vi kommet godt i gang Trondmeg. Dette blir stort, tungt og døtt. Tror du skal ta opp lån samt kjøpe opp nabotomta da vi må ha mer plass.
    Farge kan du bestemme selv.

    RBN
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.437
    Antall liker
    1.603
    Ja, går jo føyken med oljen om dagen så da tar man det som er nærmest.
    Har jo hørt prisen på et rack i rustfritt som står i en butikk i Tigerstaden. Kan jo matche prisen på det for å si det mildt...
    Hvis du kan karve ut et rack fra den stålbolten der for hånd så skal du se det er penger å få for slikt. Og hvis du blir ferdig kan jeg love et langt liv også...
    Man har jo maskiner til slikt. Hvor mange år hadde du i Trondheim sa du?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.755
    Antall liker
    103.812
    Torget vurderinger
    23
    Vel og bra - men jeg vil se litt AISI 316 og Hastelloy!! Muligens en neve Californium 252 og litt Rhenium til faseplugger på driverne mine :D
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.015
    Torget vurderinger
    12
    Faderullan, RBN, jeg ser monoblokkene til Fred Flint på første bildet og en laaang arm til EMT platespiller. Dæven, visste ikke at du jobbet i audiobransjen. Holton ser ut til å virke bra, digre beistet. "Tung som faen" (fritt etter erkehertugen av Moss)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.015
    Torget vurderinger
    12
    Ja, går jo føyken med oljen om dagen så da tar man det som er nærmest.
    Har jo hørt prisen på et rack i rustfritt som står i en butikk i Tigerstaden. Kan jo matche prisen på det for å si det mildt...
    Hvis du kan karve ut et rack fra den stålbolten der for hånd så skal du se det er penger å få for slikt. Og hvis du blir ferdig kan jeg love et langt liv også...
    Man har jo maskiner til slikt. Hvor mange år hadde du i Trondheim sa du?
    4 1/2 normerte år...... Litt håndtverk skader ikke læll
     
    • Liker
    Reaksjoner: RBN

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Håper du gir den en sjangse med noe annet en bass også. Bare for å teste :) Den leverer golyd i mellomtone og diskant også !
    Den testes kanskje med en PassLabs i rompa for å sparke liv i et par Wilson Maxx3. Får se om ryggen til Trondmeg fortsatt fungerer....
    Ja dæven, det skal bli spennende å høre om den testen. Er vel ikke lette å få fart på de Wilson ?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.755
    Antall liker
    103.812
    Torget vurderinger
    23
    Biltema har noen passende sveisetrafoer til Wilson :D
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Har du en manual på disse i tilfelle effektsuget kommer sigende?

    og takk for RØDT lys på powerdioden :)
    Ja blå er liksom litt bannlyst, så det måtte bli rød eller orange. Den er kanskje litt bakvendt med trykk ut for PÅ, men liker litt uvanlige ting :cool:

    Manual fra Holton 800L, powerOne 3.0 og voltOnehar jeg. Resten må jeg se om jeg finner oppe i skallen.
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.437
    Antall liker
    1.603
    Vel og bra - men jeg vil se litt AISI 316 og Hastelloy!! Muligens en neve Californium 252 og litt Rhenium til faseplugger på driverne mine :D
    Skal bli, men vi tar med en dæsj Xylen behandlet Super Duplex også.
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.437
    Antall liker
    1.603
    Faderullan, RBN, jeg ser monoblokkene til Fred Flint på første bildet og en laaang arm til EMT platespiller. Dæven, visste ikke at du jobbet i audiobransjen. Holton ser ut til å virke bra, digre beistet. "Tung som faen" (fritt etter erkehertugen av Moss)
    Drevet med "tung" audio lenge jeg....
    Armen er leddet og oppkalt etter meg FAT. Monoblokkene er oljefylte kondiser...
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.015
    Torget vurderinger
    12
    Nå er det like før jeg ringer Billy Fredagsvik og forlanger overtidsbetalt og ekstra vaktgodtgjørelse her. Mekanisk industri har kuppet tråden ;).
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.437
    Antall liker
    1.603
    Håper du gir den en sjangse med noe annet en bass også. Bare for å teste :) Den leverer golyd i mellomtone og diskant også !
    Den testes kanskje med en PassLabs i rompa for å sparke liv i et par Wilson Maxx3. Får se om ryggen til Trondmeg fortsatt fungerer....
    Ja dæven, det skal bli spennende å høre om den testen. Er vel ikke lette å få fart på de Wilson ?
    Vi får se. Ikke så vanskelige å få fart på Maxx3. Hadde Sasha i en periode og de krevde vesentlig mer. Sammenlignet med Maxx låt det anstrengt uansett.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.015
    Torget vurderinger
    12
    Jeg tror du skal prøve denne Holton, RBN. Miles ble konfirmert i kveld. Trøkk, bass, dynamikk, ro, kontroll er førsteinntrykket. Miles låter lyst fremdeles, men jaggu meg
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.437
    Antall liker
    1.603
    SKIKKELIG i siget RBN gitt.

    Du skal vel ha plater til monsterspilleren også?
    Noe digert?
    Fra Big Dipper?

    Alternativt Narmo betong?
    Selvsagt Blues.
    Har ikke helt bestemt meg, med tenkte på direktegravert plate i en crom/bronsjelegering kanskje. 25 mm tykkelse burde holde.
    Kan kjøre en billigversjon med 42CrMo4 som herdes. Holder lenge.
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.437
    Antall liker
    1.603
    Jeg tror du skal prøve denne Holton, RBN. Miles ble konfirmert i kveld. Trøkk, bass, dynamikk, ro, kontroll er førsteinntrykket. Miles låter lyst fremdeles, men jaggu meg
    Vi får se...
    Leggetid. Klokka ringer 05.45. Natta.
    Du må forresten finne noen annen til den nakne lunsjen. Hesten til Blues f eks.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.755
    Antall liker
    103.812
    Torget vurderinger
    23
    Vel og bra - men jeg vil se litt AISI 316 og Hastelloy!! Muligens en neve Californium 252 og litt Rhenium til faseplugger på driverne mine :D
    Skal bli, men vi tar med en dæsj Xylen behandlet Super Duplex også.
    Du skulle vel ikke tilfeldigvis ha en dreiebenk liggende og slenge, med kap. til 400 mm. emne?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.015
    Torget vurderinger
    12
    Then I told them I am 4 inches down there. But most women can't handle that width. Godnatt, bjella klinger 0500...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.755
    Antall liker
    103.812
    Torget vurderinger
    23
    Her er det dårlig med klang i bjellene for tiden...:( men du får ha god natt uansett!
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.437
    Antall liker
    1.603
    Vel og bra - men jeg vil se litt AISI 316 og Hastelloy!! Muligens en neve Californium 252 og litt Rhenium til faseplugger på driverne mine :D
    Skal bli, men vi tar med en dæsj Xylen behandlet Super Duplex også.
    Du skulle vel ikke tilfeldigvis ha en dreiebenk liggende og slenge, med kap. til 400 mm. emne?
    Har vel ingenting som ligger og slenger, men har et par Puma LM 480 som tar emner på Ø550 mm(650 mm) og lengde 950 mm(2001 mm)
    Nå kjører ikke jeg maskiner, men vi selger jo tjenester.
    Kanskje litt OT også nå

    RBN
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn