Troels Gravesen SBA-761 (Toten utgaven)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.941
    Antall liker
    10.531
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Har i flere år vært en ivrig leser av denne dansken sine kreasjoner og har etterhvert også tatt det steget om å bygge en allerede ferdig prøvd resept. Alle deler ble kjøpt gjennom Dynabel og kom pent pakket med alle deler og nøyaktige tegninger og beskrivelser..
    Her kommer noen underveisbilder av snekring...
    20190411_085502.jpg
     

    Frode

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2002
    Innlegg
    1.089
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    2
    Her går det jaggu meg unna! Flott arbeid!

    Frode
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.941
    Antall liker
    10.531
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Tjuvstartet på disse i sommer, så de er nok oppe og spiller ila få uker.
    De blir snertne og fine:).
    Gleder meg, som med alle tidligere kreasjoner, til at de står og spiller... Har trua
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.941
    Antall liker
    10.531
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Screenshot_20190814-143349_Gallery.jpg

    Seratering av kommende bolter til understell..
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Drittøft!
    Disse og de kommende CNO Grande er det mest spennende fra Troels på lenge!
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Som alltid, utførelse av høyeste klasse fra inselwind. :)

    Om det skulle være av interesse, så har jeg ett par beryllium Satori for utlån.

    TW29B-B_Top.jpg

    (ikke til salgs)

    Disse kan erstatte original driverne uten endring av delefilter.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    914
    savner enkle kasser fra troels, nesten håpløst å bygge noen av høyttalerene han designer med det nivået han ligger på som snekrer. masse vinkler, forsenkninger osv. det jeg kapper i som ikke er firkanta egner seg best med en stor duk over.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.941
    Antall liker
    10.531
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Som alltid, utførelse av høyeste klasse fra inselwind. :)

    Om det skulle være av interesse, så har jeg ett par beryllium Satori for utlån.

    Vis vedlegget 550311
    (ikke til salgs)

    Disse kan erstatte original driverne uten endring av delefilter.
    Hei,
    Ja, det stemmer at de kan byttes om hverandre uten at andre tiltak i filteret er nødvendig. Takk for tilbudet Bergfinn:)
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Øyvind;
    Jaggu ikke tull det du driver med - gang etter gang - imponerer helt inni tarmtottene.
    Kyss, klapp og klem til en som tar faget til nye høyder.
    BB
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.941
    Antall liker
    10.531
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Øyvind;
    Jaggu ikke tull det du driver med - gang etter gang - imponerer helt inni tarmtottene.
    Kyss, klapp og klem til en som tar faget til nye høyder.
    BB
    Du er nå raus og du da Brynjulf, takk takk:)... Men nå er jo ikke dette prosjektet akkurat så krevende som de tidligere ht-modeller som Willy og jeg har laget. Deilig og "bare" kunne følge en opptråkket sti, og i tillegg kunne krydre litt ekstra med noen egne løsninger rundt materialvalg og farger.
    Ehm... og apropos det å være en ekte fagmann...det beviser jo du selv gang etter gang både når det gjelder husfornying og kreativitet på snekkerverkstedet. Gleder meg til nye byggetråd er fra deg, Willy&meg og alle andre gærninger her på sentralen;)
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    De Jantzen Alumen Z er kjempebra. De overrasket både i delefilteret og som koblingskondenssatorer i Doxa dacen.
    Dette prosjektet oser kvalitet i alle ledd.
    Veldig, veldig bra!
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Imponerende!
    Vet ikke hvor mye kommentaren er verdt fra en som sliter med å sage av ei fjøl nogenlunde beint....
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Imponerende!
    Vet ikke hvor mye kommentaren er verdt fra en som sliter med å sage av ei fjøl nogenlunde beint....
    Hehe, skal trøste deg litt, xerxes, pynte litt på selvtilliten din :)

    Jo, start med å kjøpe deg ei Fiskars sag, den dyreste du finner (bladet på den er svart, og tykt).
    Da oppdager du at "fjøla du har slitt med å få bein" skyldes at du har brukt billig-sager eller utslitte billig-sager.

    Men, blir fjøla fortsatt ikke bein - drit i hele fjøla - noen har håndlag/andre ikke. Selv kan jeg bygge et hus fra grunnmur til toppen av pipa, men knapt få til annet på en datamaskin enn å bruke dette forumet her. Godt vi mennesker ikke er like. PS; jeg HAAAAATER forresten datamaskiner :)
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Ordentlig verktøy er over halve arbeidet !
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Imponerende!
    Vet ikke hvor mye kommentaren er verdt fra en som sliter med å sage av ei fjøl nogenlunde beint....
    Hehe, skal trøste deg litt, xerxes, pynte litt på selvtilliten din :)

    Jo, start med å kjøpe deg ei Fiskars sag, den dyreste du finner (bladet på den er svart, og tykt).
    Da oppdager du at "fjøla du har slitt med å få bein" skyldes at du har brukt billig-sager eller utslitte billig-sager.

    Men, blir fjøla fortsatt ikke bein - drit i hele fjøla - noen har håndlag/andre ikke. Selv kan jeg bygge et hus fra grunnmur til toppen av pipa, men knapt få til annet på en datamaskin enn å bruke dette forumet her. Godt vi mennesker ikke er like. PS; jeg HAAAAATER forresten datamaskiner :)
    Takker for trøstende ord!
    Joda, det er greit det. Du kan bygge hus for meg, og jeg kan fikse datating for deg.
    :)

    Fint og flott det, men det hadde nå vært kjekt å kunne bygge sine egen høytalere. Har gjort det før, men resultatet ble ikke helt slik som vi ser her.
    :(

    Når det gjelder verktøy så har jeg en DeWalt kapp/gjærsag. Den gjør jo ganske så mye både lettere og raskere, så verktøy er viktig. Enig i det.
    :)
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.715
    Torget vurderinger
    1
    8575 danske kroner fra Jantzen Audio.
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.257
    Antall liker
    2.494
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Spiller disse like bra som de ser ut er jo dette et knallkjøp,men kassene koster jo litt men likevel.
     

    AleksanderMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.06.2019
    Innlegg
    258
    Antall liker
    156
    Det er vel med dansk moms, som de trekker fra, så blir frakt og kasser ekstra.
     

    oseanna

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    182
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    1
    Imponerende!
    Vet ikke hvor mye kommentaren er verdt fra en som sliter med å sage av ei fjøl nogenlunde beint....
    Hehe, skal trøste deg litt, xerxes, pynte litt på selvtilliten din :)

    Jo, start med å kjøpe deg ei Fiskars sag, den dyreste du finner (bladet på den er svart, og tykt).
    Da oppdager du at "fjøla du har slitt med å få bein" skyldes at du har brukt billig-sager eller utslitte billig-sager.

    Men, blir fjøla fortsatt ikke bein - drit i hele fjøla - noen har håndlag/andre ikke. Selv kan jeg bygge et hus fra grunnmur til toppen av pipa, men knapt få til annet på en datamaskin enn å bruke dette forumet her. Godt vi mennesker ikke er like. PS; jeg HAAAAATER forresten datamaskiner :)
    Fiskars? Mener du Hultafors eller Bahco??
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Imponerende!
    Vet ikke hvor mye kommentaren er verdt fra en som sliter med å sage av ei fjøl nogenlunde beint....
    Hehe, skal trøste deg litt, xerxes, pynte litt på selvtilliten din :)

    Jo, start med å kjøpe deg ei Fiskars sag, den dyreste du finner (bladet på den er svart, og tykt).
    Da oppdager du at "fjøla du har slitt med å få bein" skyldes at du har brukt billig-sager eller utslitte billig-sager.

    Men, blir fjøla fortsatt ikke bein - drit i hele fjøla - noen har håndlag/andre ikke. Selv kan jeg bygge et hus fra grunnmur til toppen av pipa, men knapt få til annet på en datamaskin enn å bruke dette forumet her. Godt vi mennesker ikke er like. PS; jeg HAAAAATER forresten datamaskiner :)
    Fiskars? Mener du Hultafors eller Bahco??
    Hehe, du har så rett, riktig fra meg skulle selvfølgelig være de sorte Bacho sagene.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.941
    Antall liker
    10.531
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    20190824_100427.jpg

    Ferdig stuffa og limt.. mangler kun en kjapp runde pussing og så oljing...voksing... før de står i stua. Kompakte, tunge og kule ser de ut :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn