Trenger noen tips ang. Tom Waits og Bob Dylan

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Hva er de beste skivene til disse 2 artistene?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
Bob Dylan - Blonde on Blonde, Highway 61 Revisited, Bringing it all Back Home.
Tom Waits - Swordfishtrombone, Rain Dogs.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Spørs hva du liker. rolfozzy har dratt frem noe av det beste disse to har prestert. For min del vil jeg fremheve Blue Valentine og Big Time med Tom Waits. Den siste muligens fordi det var der jeg fikk bunnteninga med karen. Når det gjelder Bob er det imidlertid verre. Den trilogien fra '65 som er nevnt er rett og slett uunnværlig, men jeg vil allikevel trekke frem en skive som heter Before the Flood. Rett og slett vanvittig bra Bob Dylan. Live og sinna på scena, med THE Band som backing. En av de absolutte liveskiver.

Et fellestrekk med disse to er uansett at man kan ikke trå feil. Enhver utgivelse har noe eget og særdeles originalt ved seg.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.411
Torget vurderinger
28
Det er nevnt mye flott, kanskje de beste? Så i stedet for å si meg uenig fortsetter jeg heller. Waits' Heartattack and Wine, Dylans Oh Mercy og Love and Theft.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.325
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Bob Dylan - Blonde on Blonde, Highway 61 Revisited, Bringing it all Back Home.
Tom Waits - Swordfishtrombone, Rain Dogs.
Rolffozzy har en utsøkt god smak.
I tillegg: Dob Dylan: Nashville Skyline og Street Legal
Tom Waits : Closing Time, Heartattack and Vine
mvh

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Skal ikke si hva det beste de har gjort er da jeg ikke har hørt alt. Men jeg liker i hvert fall følgende godt:
Tom Waits - Mule variations
Bob Dylan - Blonde on blonde

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Takker for gode tips
Ser at jeg mangler mange av de antatt beste skivene (anbefalt av dere) av begge artister så det lover godt for framtige Kjøp.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Planet Waves er også jækla bra. Forever Young.

T

tjn

Gjest
Dylan:
Waits: Rain dogs og Closing time er perler som alle som kjøper musikk må ha!

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Grapefruit moon.
One star shining.
Shining down on you.

Venta på den.
Bare vi gir nok tid dukker alle opp her.
Men nå har jeg masa nok om det, så da anbefaler jeg like godt Nighthawks at the diner. Makan til plate er aldri utgitt! Bedre grunn til å være ungkar skal man lete lenge etter. Sprudlende jazzmusikere til Toms Tomprat.

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Antall liker
71
Grapefruit moon.
One star shining.
Shining down on you.

Venta på den.
Bare vi gir nok tid dukker alle opp her.
Men nå har jeg masa nok om det, så da anbefaler jeg like godt Nighthawks at the diner. Makan til plate er aldri utgitt! Bedre grunn til å være ungkar skal man lete lenge etter. Sprudlende jazzmusikere til Toms Tomprat.
Denne er glimrende - Better off without a wife !!!

Haba haba ding ding dong - sure didn't last too long!

N

nb

Gjest
Waits er bare å kjøpe det man kommer over. Alt er ikke like genialt, men alt er verdt å ha.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Waits er bare å kjøpe det man kommer over. Alt er ikke like genialt, men alt er verdt å ha.
Man skal like Mr Waits rimelig godt før alt er verdt å ha. Han er rimelig sær til tider og jeg har noen plater med ham som ikke akkurat er slitt ut.

Edit: skrivefeil

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Hva? Er Tom Waits sær til tider? Nå tuller du vel? ::)

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Antall liker
6
Få sjanser for feilskjær om anbefalingene over følges. Er forøvrig enig med nb om poenget med en velfyllt Waits avdeling.
Men jeg legger ellers merke til at Dylanistene pleier bli særlig myke i blikket og sakrale i stemmen når de snakker om bootlegs? Kan dette være noe å forfølge?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
Men jeg legger ellers merke til at Dylanistene pleier bli særlig myke i blikket og sakrale i stemmen når de snakker om bootlegs? Kan dette være noe å forfølge?

Nå er ikke jeg noen superDylanist, men det fins utrolig mye bra bootlegs med Dylan. Hele bootlegginga begynte jo med Dylan. The Great White Wonder. Opptak fra Big Pink, med Dylan & the Band.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Det finnes en bootleg med Dylan jeg angrer på at jeg ikke kjøpte. Han hadde med seg Mark Knopfler og en til som jeg ikke kan minnes navnet på. Plata var et liveopptak fra Israel tror jeg.

Hørte igjennom den en gang for lenge siden, men kjøpte den som sagt aldri.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
Det finnes en bootleg med Dylan jeg angrer på at jeg ikke kjøpte. Han hadde med seg Mark Knopfler og en til som jeg ikke kan minnes navnet på. Plata var et liveopptak fra Israel tror jeg.

Hørte igjennom den en gang for lenge siden, men kjøpte den som sagt aldri.
Skulle du kjøpt. Kan angre nå. Den er vel fra midten av 80 tallet kanskje. Garantert umulig å få tak i nå.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
Dylan og Mark Knopfler har vært sammen på en scene to ganger. Første gangen februar 86 i Australia, da Knopfler kom på scenen og var med på Blowing in the Wind, Uranium Rock og Knocking on Heavens Door. Dette var under turneen Dylan brukte Tom Petty & The Heartbreakers som backingband.

Ni dager senere, 19 februar kom Dylan på scenen under en Dire Straits konsert i Melbourne, og fremførte All Along the Watchtower, Leopard-Skin Pill-Box Hat, License to Kill ogKnocking on Heavens Door sammen med Knopfler og bandet.

Dette er de eneste gangene Dylan og Knopfler har vært sammen på en scene. Knopfler har ellers vært med på et par Dylanplater.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Dylan og Mark Knopfler har vært sammen på en scene to ganger. Første gangen februar 86 i Australia, da Knopfler kom på scenen og var med på Blowing in the Wind, Uranium Rock og Knocking on Heavens Door. Dette var under turneen Dylan brukte Tom Petty & The Heartbreakers som backingband.

Ni dager senere, 19 februar kom Dylan på scenen under en Dire Straits konsert i Melbourne, og fremførte All Along the Watchtower, Leopard-Skin Pill-Box Hat, License to Kill ogKnocking on Heavens Door sammen med Knopfler og bandet.  

Dette er de eneste gangene Dylan og Knopfler har vært sammen på en scene. Knopfler har ellers vært med på et par Dylanplater.
Hmmm, husker jeg så feil.

Det var i hvert fall Knopler som var med Dylan. Kanskje det ikke var live-plate. Mulig jeg blander sammen noen album.

Det som er sikkert var at det var en bootleg med Dylan der Knopfler bidro nok til å nevnes på coveret.

Usikkert da med live og Israel.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Hva? Er Tom Waits sær til tider? Nå tuller du vel?  ::)
Ja det var det. ;D

Jeg spiller kun Waits når jeg har stua for meg selv.
Waits er også en artist som absolutt låter best på høyt volum.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
http://www.youtube.com/watch?v=T4fyD4cxHMU

Har en dbl. bootleg fra Infidels session. Der er Mark Knopfler med. Bedre versjoner enn de som er på Infidels. Knopfler ble ikke så begeistra for sluttresultatet i forhold til studiojobben.
Originalversjonene er mer laidback og Knopfler er mer tilstede enn på den offisielle utgivelsen.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Jeg har kommet tilbake til min første Waits-plate. BIG TIME er hans beste. Ikke særlig audiofil, men desto bedre musikalsk.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.908
Torget vurderinger
4
Minner om den store Tom Waits-dagen i dag.....nemlig den store stygge fæle fylleangst-dagen......jepp....the piano has been drinking...not me!

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Mr. trane mr. da kjører jeg hellerNIGHTHAWKS at the diner. Thank you very much. Mye bedre. Dessuten begynner den nå.

For den som gidder:

Well, an inebriated good evening to you all. Welcome to Rapheal's Silver Cloud Lounge. Slip me a little crimson Jimson, give me the low down Brown, I want some scoop Betty Boop. I'm on my way into town.
Course I'd rather...want to thank you all for opening the program for us. I'm so God damn horny that the crack of dawn better be careful around me.
Yeah, I wanna pull on your coat about something here tonight. Yeah, a little news I'd like to throw your direction. See I...I used to know a girl, yeah and it was a hubber hubber and ding ding ding. I said 'Baby, you got everything.' A week later it was a hubber hubber and ding ding dong, baby it sure didn't last too long.
I know things are tough all over, ain't getting any better. I was moved, kind of swivel a little bit of a kind of an emotional weather forcast for you this evening. What I'm talking about is...well you know I've been playing night clubs and staying out all night long, come a home late, gone for three months, come back and everything in the refrigerator turns into a science project. So you get designs on a waitress you know. She got three or four kids, she's sorting out her cheques and she's counting out her change, you say 'Hey baby, heat me up a bearclaw on the radar range'. Well and then it gets real cold.

Emotional Weather Report
(Tom Waits 1975)
What we're talking about is late night and early morning low clouds
With a chance of fog, chance of showers into the afternoon
With variable high cloudiness and gusty winds
Gusty winds at times around the corner of Sunset and Alvorado
Yeah I know, things are tough all over
When the thunder storms start increasing over the southeast
and south central portions of my apartment, I get upset
And a line of thunderstorms was developing in the early morning hours
Ahead of a slow moving coldfront, cold blooded
With, with tornado watches issued shortly before noon Sunday
For the areas including the western region of my mental health
And the northern portions of my ability to deal rationally
With my disconcerted precarious emotional situation
It's cold out there
Colder than a ticket taker's smile at the Ivar Theatre on a Saturday night
Flash flood watches covered the southern portion of my disposition, yeah
There was no severe weather well into the afternoon
Except for a kind of a lone gust of wind in the bedroom

High pressure zone, covering the eastern portion of a small suburban community
With a 1034 millibar high pressure zone and a weak pressure ridge
Extending from my eyes down to my cheeks
Since you left me baby and put the vice grips on my mental health
Well the extended outlook for an indefinite period of time
Until you come back to me baby
Is high tonight, low tomorrow, and precipitation is expected

That wraps up the weather for this evening

As long as you see you're missing the essential.
For the neon-swizzlesticks.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Tom Waits' forrige "real gone" er for meg en vrien plate og høre gjennom, men "blue valantine" og "rain dogs" er fine plater.

Dylan : "infidels" og overnevte "street legal" er mine favoritter.

mvh. s,

Topp Bunn