Fosse skrev:
Jeg lette etter en formulering og hadde følgelig ikke besvart spørsmålet ditt.
Takk, det var meget bedre.
Mitt forrige innlegg var ment som en kommentar til det jeg leste som din begrunnelse for at måten å sette anti-skating på var korrekt.
Nå har jeg vel ikke påstått at metoden beskrevet var "korrekt", men at den gir (iallfall meg) et tilfredsstillende resultat utifra prøving og testing.
Du treffer i nærheten med blank side, men jeg mener metoden ikke i tilstrekkelig grad tar hensyn til friksjonen stiften møter i rillene. Det blir en forskjell på i rille og blank side i så henseende.
Derfor setter jeg anti-skating etter øre, eller test-platen til AP med utgangspunkt i at det skal bryte opp samtidig i begge kanaler.
Dette med friksjonen har du selvsagt rett i.
For fintrimming (når jeg bytter stift) bruker jeg også et par VU-metre (fintrimmet til å være dønn like). Den siste justeringen er stort sett innenfor 0.1 til 0.2 (dvs. +-0.1) på anti-skating skalaen, og dermed nesten til å se bort ifra. Om du bare ser på skalaen i litt feil vinkel vil det gjøre like stort utslag. Om ørene benyttes er det vanskelig å høre forskjell på +-0.3 på anti-skating skalaen.
Tenkte derfor at det fort kunne bli vel mye teknisk dikkedarier for en som forespør et enkelt råd og tydelig har et stort problem med pickupen sin.
En enkel måte å komme veldig nær på, uten å ha måleutstyr, og uten å ha mye kunnskap (uten at jeg vet noe om slartibastfast's erfaring).
Jeg vil kalle det en grei metode for de fleste, og så kan de som har utstyret stå løpet ut
Men, om du setter anti-skatingen slik du nevner så er du uansett så nær at det ikke er årsaken til cantileveret til trådstarter.
Agreed