Trenger hjelp til å finne hifi-julegave til nær venn, helst brukt=haster

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
359
Antall liker
1
Hei

Er så heldig at jeg skal få svi av 5-7000; av en nær kompis sin samboer/families penger, så han får noe fett til jul :D Har gjort dette tidligere, med stor suksess. Da fikk han en DAC som han koser seg med ennå.Nå er det endelig forsterker som skal på plass, og en god integrert stereo forsterker passer nok best til oppsettet. Har ikke kommet over veldig mange på bruktmarkedet for øyeblikket selvfølgelig... Forsterkeren skal da brukes som effekttrinn til frontene i et 5,1 hjemmekino oppsett, enten med "fixed" volume eller via prosessorinngang. Den blir jo da allikevel kjernen i stereodelen av anlegget. Dac`en er en fra Aragon, Audioquest kabler og inntil videre er høyttalerene JBL Xti100 front(Xti10c center og Xti60 bak). Høyttalerene skal nok etterhvert byttes ut, så ikke legg så mye vekt på det.

Jeg ser for meg noe litt "eksotisk" som f.eks en rør-hybrid, eller kl.a muligens?
Må være fjernkontroll for bekvemmelighetens skyld. Noen som sitter på noe passende, eller vet om noe? Kom med forslag som kan realiseres før jula er over oss ;)
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.579
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
mener jeg så en brukt CAV a8m til salgs her for litt siden. Vet ikke hvordan den låter, men den ser rimelig rå ut!

mvh
Proffen
 

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
359
Antall liker
1
Ihvertfall et par ok alternativer der, takker :)

Men brukt gir jo fort litt mere for pengene synes jeg.

Problemet er vel egentlig at det rett og slett ikke funker noe særlig å legge ut en ø.kjøpt annonse noe sted. Jeg har ihvertfall skjelden fått napp når jeg har ønsket meg noe, og selv glemmer jeg alltid å lese disse annonsene selv om jeg prøver å selge noe :p Det er vel kommet regler her inne som gjør at dere ikke kan legge inn linker til bruktannonser også ??? Isåfall er det vel lov å sende det på pm eller??

Kom med flere forslag hvis dere har noen ;)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.009
Antall liker
6.243
Jeg ville vurdert denne, som ligger på brukbørsen:

Musical Fidelity A3cr dual mono power amplifier Kr 6000,- (nypris 17800,-)
 

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
359
Antall liker
1
BT skrev:
Jeg ville vurdert denne, som ligger på brukbørsen:

Musical Fidelity A3cr dual mono power amplifier Kr 6000,- (nypris 17800,-)
Hele poenget med en integrert er å slippe å bruke en hjemmekinoreciever som pre, altså kjøre stereoen som et eget anlegg, men bruke den integrerte som effekttrinn på frontene ved snurring av film ;)
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Nei, André ser nok på internett og hjemmesider og mail som noe vederstyggelig har jeg inntrykk av.

Velkommen inn i det nye årtusen sier nå jeg...
 

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
359
Antall liker
1
LydMekk skrev:
Nei, André ser nok på internett og hjemmesider og mail som noe vederstyggelig har jeg inntrykk av.

Velkommen inn i det nye årtusen sier nå jeg...
Men jeg må sannelig si jeg skjønner at han ikke har tid til å drive med sånt selv, tror jeg hadde svimt av innen første uka hvis jeg hadde prøvd det tempoet han holder :eek:
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.579
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Denne modellen fra Cayin har jo vært til salgs både nå og da: CAYIN DP12EX
Går jo an å søke litt på div nettsteder og se om det finnes noen der. De bør kunne skaffes innenfor budsjettet.......

Et annet alternativ er jo import, dersom du/han ikke er fremmed for tanken.......

mvh
Proffen
 

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
359
Antall liker
1
Proffen skrev:
Denne modellen fra Cayin har jo vært til salgs både nå og da: CAYIN DP12EX
Går jo an å søke litt på div nettsteder og se om det finnes noen der. De bør kunne skaffes innenfor budsjettet.......

Et annet alternativ er jo import, dersom du/han ikke er fremmed for tanken.......

mvh
Proffen
Kan dere ikke komme med gode forslag til litt "eksotiske" BRUKTE INTEGRERTE STEREO forsterkere da folkens ;) ;D

En kompis har dette kinomonsteret til Cayin, er god den for all del. Men den, og f.eks. nevnte CAV a8m har lite å by på når det gjelder romkorreksjon, nyeste HD lydformater, HDMI inn/utganger, brukervennlighet osv. Stereobiten skal stå på egne ben, og ikke være et kompromiss med surrounddelen av anlegget.

Import av noe nytt er lite aktuelt, da det er julen 2007 han skal ha denne gaven....

Skal jeg ha mest mulig for pengene, kjøper ihvertfall jeg brukt, også importprodukter!

Eneste jeg har funnet tilgjengelig foreløpig er en Abrahamsen 2x70w integrert til ca 7000;
 

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
359
Antall liker
1
C._Alshus skrev:
Se der ja :) Noen som har erfaring med denne Nad`en her inne? Nad byr meg litt imot, men denne er kanskje litt sprek også lydmessig eller? Ser ihvertfall mye bedre ut en de vanlige grå triste sakene...

He he, Naim blir nok litt FOR eksotisk ja ;D

Jeg hadde faktisk glemt sjekke på Finn.no, takk for tipset!
 

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
359
Antall liker
1
Fant en Vincent SV-233 som muligens kan være interessant, uten at jeg har noen erfaring med denne. Har også fått tilbud av Andrè på Hifihuset på en ny Roksan Kandy MKIII, noen som har meninger om denne? Ser den har vunnet flere priser ihvertfall.
 
Topp Bunn