Hei!Takk for tipset, hvilken side ligger den på på bruktbørsen?
Skjønner din bekymring - 70w høres lite ut... Kikke på denne da:Har sett litt på den ja, har til og med vært i kontakt med selger, men ble litt usikker på om den har nok krefter til å drive B&W høyttalerne ordentlig...noen som vet noe om dette?
Som jeg skriver: http://avforum.no/avtorget/showproduct.php/product/14011 - brukt 8000!Såg ikke så dum ut den, problemet er bare å finne en brukt til en overkommelig pris![]()
Det er et godt spørsmål... Har ikke hørt S300'en sjøl, så svaret har jeg ikke - men generelt står vel NAD for å være sterke og rocka - som kanskje betyr at de ikke er særlig oppløste og raffinerte - men dette blir jo bare antakelser i forhold til S300. Kanskje en tur innom HiFi Klubben for og høre på NAD+B&W hadde vært smart?Hehe, så ikke linken til AVforum med det samme...8000 var jo ikke så ille da!
Vet av erfaring at NAD har masse av krefter, men spiller de egentlig så "fint" som de skal ha det til?
Anbefaler Primare I21. Pris 9K NOK ny, har krefter i massevis, og spiller veldig pent.Hehe, så ikke linken til AVforum med det samme...8000 var jo ikke så ille da!
Vet av erfaring at NAD har masse av krefter, men spiller de egentlig så "fint" som de skal ha det til?
Det er et godt spørsmål... Har ikke hørt S300'en sjøl, så svaret har jeg ikke - men generelt står vel NAD for å være sterke og rocka - som kanskje betyr at de ikke er særlig oppløste og raffinerte - men dette blir jo bare antakelser i forhold til S300. Kanskje en tur innom HiFi Klubben for og høre på NAD+B&W hadde vært smart?
Leste litt om den på hificenter.no, må innrømme at det ser ut som en veldig god forsterker. Det eneste som bekymrer med litt er de 2*75 wattene som den er oppgitt til. Jeg vet ikke noe om hvor strømsterk den den er, men det kan se ut som det er litt lite til å utnytte høyttalerne maksimalt. Men dette vet sikkert du mye mer enn meg om...Anbefaler Primare I21. Pris 9K NOK ny, har krefter i massevis, og spiller veldig pent.
Min primare I21 "mater" et par Dynaudio Focus 140 med store mengder godlyd, og det er ingen problemer med å spille klokkeklart-nabofiendtlig høyt.Leste litt om den på hificenter.no, må innrømme at det ser ut som en veldig god forsterker. Det eneste som bekymrer med litt er de 2*75 wattene som den er oppgitt til. Jeg vet ikke noe om hvor strømsterk den den er, men det kan se ut som det er litt lite til å utnytte høyttalerne maksimalt. Men dette vet sikkert du mye mer enn meg om...
Det dukker vel opp mange godbiter på bruktmarkedet nå på nyåret, får satse på at det er noen som skal selge en brukt Primare i30Primare i21 er meget bra, men ville ha ventet til evt storebroren i30 dukker opp på bruktbørsen.
Har sett litt på denne forsterkeren også, men er ikke 2*70 watt litt lite til å drive disse høyttalerne?Hei
Tror jeg ville prøvd den nye til Abrahamsen på B&W før jeg kjøpte noe annet. Forsterkeren skal vist selges på Elkjøp så da har en 30dg angrefrist, det kan jo være greit å ta med.
jogrind
Vet du hvordan Hegel i spiller i forhold til Primare eller Abrahamsen, sånn rent lydmessig?det ligger en Hegel på bruktbørsen til 7000. og det er 2x160.w. og den skulle ikke ha noen problemer med de nevnte høytalerne.
Leste litt om den på hificenter.no, må innrømme at det ser ut som en veldig god forsterker. Det eneste som bekymrer med litt er de 2*75 wattene som den er oppgitt til. Jeg vet ikke noe om hvor strømsterk den den er, men det kan se ut som det er litt lite til å utnytte høyttalerne maksimalt. Men dette vet sikkert du mye mer enn meg om...
Satser på å holde meg langt unna alt som heter NAD ja...NAD har nok av krefter, men lyden er det litt verre mednår det gjelder nad håper jeg for din del at du styrer unna. jeg har alrdi hørt et vellydende nad-oppsett.
Dette er et bra valg, det er jeg sikker på. Har sjøl hatt denne, og kan skrive under på at den er helt vannvittig bra, prisen tatt i betraktning. jeg kjørte den på Jm.Lab Focal 928 og Jm.Lab Micro Utopia BE. Har også hørt den koblet opp mot Dynaudio Focus 220 (som trenger krefter) - det spilte knallbra!Takk for hjelpen alle sammen!
Tror nok at jeg går for en Primare i30! Dette ser ut til å være en knallgod forsterker![]()
70W burde holde det, så lenge det er nok strømreserver, og det er vel ting som tyder på det bare ved å se på vekten (16kg) og så kan du jo bare levere den inn igjen om du ikke er fornøydHar sett litt på denne forsterkeren også, men er ikke 2*70 watt litt lite til å drive disse høyttalerne?
Nesten litt dumt å si det, men den blir nesten for billig...syns de integrerte fra rotel gir god valuta.
![]()
6500kr. for billig? burde klare å drive de tilfredstillende. b&w + rotel blir også mye brukt på messedemonstrasjoner.
Ja, det er sant det!70W burde holde det, så lenge det er nok strømreserver, og det er vel ting som tyder på det bare ved å se på vekten (16kg) og så kan du jo bare levere den inn igjen om du ikke er fornøyd![]()
Har egentlig aldri hørt noe særlig av Krell, hvordan er forsterkerne deres?Hva med den her? Ligger på 14k, men tror neppe du vil angre.
http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb2/YaBB.cgi?board=news;action=display;num=1167829470;start=0#0
Til 8k er denne uslåelig!!!Hei!
Annonsen har ligget ute ei stund, og prisen har gått ned! Starta såvidt jeg kan huske på 10k, og er nå nede i 8k - et kanonkjøp!
http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb2/YaBB.cgi?board=news;action=display;num=1167819390
Etter det jeg forstår er det denne:
![]()
Link til fabrikk: http://www.audioanalogue.com/eng/maestro70.php
Ellers tror jeg at Primare sin 30.2 (brukt) er en super match til høyttalerne dine (evt arvtageren I30 - også brukt pga pris).
Lykke til!