Trenger forsterker til "rumperister"

Evelen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
399
Antall liker
68
Sted
Vest-Agder/Søgne
Torget vurderinger
2
Slo til på et godt tilbud på to stk "Clark Tactile TST209 shaker" nå for noen dager siden.
https://clarksynthesis.com/tst209-2/

Tenker de kan komme godt med ettersom jeg har naboer og dermed ikke kan skru subbene opp så mye jeg vil.

Men trenger da en forsterker. Og tenker vel at en slik kobling, bare med to stk er mest hensiktsmessig:

Disse
Uten navn.jpg


Anlegget ellers består av:
- C.E.C DA53 DAC
- NAD AV 117 pre (skulle være midlertidig, men ble aldri oppgradert)
- Doxa 70 Signature MK II effektforsterker
- 2 stk Audio Pro sa-5 høyttalere
- 2 stk XTZ W12 subber (aktive, men koblet med terminalene mot doxa)

Så, noen som har en forsterker og annbefale for å drive disse rumperisterne? Er det en spesiell type forsterker som gjelder for dette, eller en vanlig en?
100W konstant effekt på 4 ohm er rumperisterne merket med, 400W RMS har jeg lest. Så da er det kanskje det dobbelte av det som gjelder? da jeg har to.

Er også ønskelig at den skal kunne styres fra Harmony Hub (altså ha fjernkontroll støtte) slik at jeg kan stille volum separat.

Link meg gjerne til brukt-annonser, for pris er en faktor. Bor i Kristiansand forresten.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.204
Antall liker
3.549
Torget vurderinger
1
Om du kjører klasse A så får du en deilig massasje istedet for risting.
Klasse AB så får du mer en skjelving.
Klasse D så imploderer puten sier kjennere.

Men sånn seriøst sjekk ut PA-forsterkere, her får du ofte mange kanaler og masse effekt til en rimelig penge og balanserte innganger om man ønsker. Hvilken klasse den har spiller ikke så stor rolle, annet enn strømtrekk når den idler. Klasse H trekker bare når den trenger å trekke og er ikke langt unna klasse D her. Volum kan du nok heller ta ut fra egen kanal på en ordentlig pre? Fjernkontroll på effekt-forsterkere er veldig uvanlig. Mulig du kan kjøpe en helt vanlig integrert stereo eller surround forsterker som du kobler til/fra også der du bruker effekt-delen på den.
 

Toern

Medlem
Ble medlem
17.11.2015
Innlegg
46
Antall liker
17
Torget vurderinger
1
Rumperister er konge. Jeg driver en Clark med en Proson PA-150 mono effektforsterker, som funker bra hos meg, men har ingen annen erfaring med rr eller testet andre forsterkere utover Ringen 4dx ...

Dette er en typisk subforsterker med LF filter, nivåjustering, standbymodus etc. Jeg har koblet ved å splitte den ene subutgangen med en splittkabel. Subene deles ved ca 80hz mens rr deles så langt ned som LF filteret går, ca 40 Hz. Perler for svin å sende høyere frekvenser dit.
 
Topp Bunn