Tre nyheter fra Sonos

Ray_And_More (6 of 8).jpg

Sonos har lansert tre nyheter. Den helt nye lydplanken Sonos Ray vil for mange være den mest interessante av dem.

11. mai tikket det inn en melding fra Sonos om tre nyheter. I tillegg til den nye lydplanken Ray dreier det seg om nye farger for den bærbare høyttaleren Roam, og et helt egenutviklet talesystem. Vi tar dem for oss i tur.

Sonos Ray
VI starter med som etter alle landemerker blir den best interessante nyheten for en del lesere. For Sonos Ray er den desidert rimeligste lydplanken fra denne multiromgiganten. For med en veil. pris på 2.999,- er prislappen bare 60% av nestemann i hierarkiet, Beam 2. gen. som koster 4.990,-.

Nå har ikke denne prisreduksjonen kommet helt uten omkostninger, for Ray er absolutt nedskalert på flere måter. Det første vi merker oss er at Sonos har droppet HDMI-eARC på Ray, her er det tilbake til optisk som gjelder, samme som på den opprinnelige Beam og tidligere modeller. En naturlig følge av dette er at Dolby Atmos ikke støttes av Sonos Ray. Men Dolby digital 5.1 (som vi tar for gitt blir nedmikset til 4.1) støttes med ekstra enheter i form av en Sub og et par Sonos One/One SL. DTS støttes også, og det er faktisk en oppgradering sammenlignet med 1. generasjon Beam....

Les hele nyhetsartikkelen om tre Sonosnyheter i Audiophile.no

Ray_And_More (4 of 8).jpg

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
526
Link til alle artikler
286
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
CD 60 – ny CD-spiller med høy eleganse og moderat pris fra Marantz

CD 60 – ny CD-spiller med høy eleganse og moderat pris fra Marantz

• 0
Marantz har lansert sitt fjerde produkt med den nye designlinjen som ble introdusert for litt under to år siden. CD 60 er som navnet mer enn antyder en sølvplatespiller, og så har den et...
Fortsett
Audiophile.no
iPod er død – leve iPod

iPod er død – leve iPod

• 7
I dag fikk vi den sørgelige meldingen om at Apple har besluttet å gravlegge institusjonen iPod, etter at den revolusjonerte dingsemarkedet og musikkavspilling for 21 år siden. Selv om vi har sett...
Fortsett
Audiophile.no
Platesmaking 3-22. Norsk jazz, blues og joik

Platesmaking 3-22. Norsk jazz, blues og joik

• 0
Etter noen uker opphold har jeg på ny tatt sats og presenterer min tredje platesmaking i år. Denne gangen er det bare norsk musikk, og vi kan vel si at landskapet dreier seg om jazz som hovedspor...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Polk Signa S4 – Budsjettplanken som vil spise kirsebær med de dyre

TEST: Polk Signa S4 – Budsjettplanken som vil spise kirsebær med de dyre

• 3
Polk har nettopp lansert en all-inclusive soundbar til en oppsiktsvekkende lav pris. Det pirret nysgjerrigheten såpass at jeg måtte finne ut om Signa S4 holder mål. Rett før jul publiserte vi...
Fortsett
Audiophile.no
Linn Organik DAC tilgjengelig som oppgradering

Linn Organik DAC tilgjengelig som oppgradering

• 0
Linn sin mest avanserte DAC som ble introdusert i Klimax DSM 2021 for et år siden er nå tilgjengelig som oppgradering. Denne muligheten er gjort tilgjengelig for alle produkter i Klimax-segmentet...
Fortsett
Audiophile.no
Antikke CD-spelarar med noko sterkt attåt – Stig Arne si dagbok mars 2022

Antikke CD-spelarar med noko sterkt attåt – Stig Arne si dagbok mars 2022

• 53
Våren trugar, men me held stødig fram med CD-spelarar, og i ølspalta har ølet denne gongen vorte destillert til whisky. 4 CD-SPELARAR I februar-dagboka skreiv eg om ein for meg totalt ukjend...
Fortsett
Topp Bunn