Tråer som sklir ut......

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Er det ingen der ute som kan ta seg tid til å tenke på sykkeldekkene mine? Eller er det bare mat som teller her? Kan jo ikke akkurat vente til våren med å få svar på hva slags piggdekk jeg bør kjøpe. Da skal jo sommerdekkene på.
pirelli.

O

OldBoy

Gjest
;D ;D ;D Takk for tipset!!

??? ??? ??? Men hvor får man kjøpt dem??....I en Pirelli-butikk....?

Nå som jeg har fått løst mitt problem, NB! NB! TAKKET VÆRE EN HFS-TRÅD, trekker meg stille og rolig tilbake. Dere kan finne meg på Gule Sider hvis det skulle være noe, på jakt etter "Pirelli". Skal nok klare det på egenhånd, trenger nok ikke å spørre om det...tror jeg....

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Er det ingen der ute som kan ta seg tid til å tenke på sykkeldekkene mine? Eller er det bare mat som teller her? Kan jo ikke akkurat vente til våren med å få svar på hva slags piggdekk jeg bør kjøpe. Da skal jo sommerdekkene på.
Er det så glatt at du trenger piggdekk er det ikke meningen du du skal sykle!
Derfor ble det oppfunnet noe som heter sparkstøtting ;D

Men for all del...." er du ein slik ein"..."ein som går med fotformsko"...ein som går med sykkelhjelm inne på kontoret"..."ein som spiser økologisk mat og er livredd for alt" ....."ein satan som er redd for skrubbsår"  ....ja sett nå på disse pysedekkene dine ;D

Som på bil...smalere enn vanlig....mest mulig pigger, og pass på at piggene ikke sitter i en stripe på midten slik som på en del typer.  Da kan du få en ubehaglig overraskelse når du svinger.  Personlig ville jeg gitt f... i piggene og brukt "kjetting på box" som du kjøper på bensinstasjon og sprayer på dekkene.  Varer sikkert en ukes tid av gangen.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
;D ;D ;D Takk for tipset!!

??? ??? ??? Men hvor får man kjøpt dem??....I en Pirelli-butikk....?

Nå som jeg har fått løst mitt problem, NB! NB! TAKKET VÆRE EN HFS-TRÅD, trekker meg stille og rolig tilbake. Dere kan finne meg på Gule Sider hvis det skulle være noe, på jakt etter "Pirelli". Skal nok klare det på egenhånd, trenger nok ikke å spørre om det...tror jeg....

Whops var det sykkeldekk du skulle ha fillern jeg tenkte mc dekk jeg. Til sykkel skal du ha nokian dekk.

O

OldBoy

Gjest
Whops var det sykkeldekk du skulle ha fillern jeg tenkte mc dekk jeg. Til sykkel skal du ha nokian dekk.
;D ;D ;D Lurte dere bare. Har ikke logget meg ut i det hele tatt!! ;D ;D ;D

Men nå er det strake veien til sykkelbutikken! Ha det!

O

OldBoy

Gjest
Er det så glatt at du trenger piggdekk er det ikke meningen du du skal sykle!
Derfor ble det oppfunnet noe som heter sparkstøtting ;D

Men for all del...." er du ein slik ein"..."ein som går med fotformsko"...ein som går med sykkelhjelm inne på kontoret"..."ein som spiser økologisk mat og er livredd for alt" ....."ein satan som er redd for skrubbsår"  ....ja sett nå på disse pysedekkene dine ;D
;D ;D ;D Godt at jeg fortsatt henger med her så jeg kan forsvare mine interesser.

Til det første avsnittet: Det er ikke glatt hele veien, skjønner du. Bare innimellom. Valget står da mellom å bli most av biler eller å mose fotgjengere. Fotgjengerne står nederst på rangstigen.

Til det andre avsnittet: Ska være overbærende for engangs skyld, og overse det det med fotformsko, innehjelm, øko-mat og "redd for alt". Er ikke redd for skrubbsår heller, har mer enn nok av dem. Pysedekkene gjør bare at jeg kan SYKLE opp bratte bakker i stedet for at jeg må trille sykkelen opp de samme bakkene, hvilket i sin tur betyr at fotgjengerne nok en gang havner nederst på rangstigen.

Men nå logger jeg meg ut!

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.743
Torget vurderinger
0
har fått for mye Slegge-Fett på kjølsvinet. Men inneholder allikevel utrolig mye fakta............kontra..........!

C

century

Gjest
finn en god svinekjøttoppskrift og bruk kylling istedet
IMO
Mvh
Leif
Svine-kåte-lætta som trønderene sier,
Tunfisk er tingen og da anbefales LIDL, mens du er der kan du også kjøpe spylevæske

O

OldBoy

Gjest
Svine-kåte-lætta som trønderene sier,
Tunfisk er tingen og da anbefales LIDL, mens du er der kan du også kjøpe spylevæske
Hvis ikke denne tråden skal visne hen i en wok-gryte sammen med tunfisker og dypfrosne kyllinger, må vi finne på noe bedre enn å gå opp gamle spor.

Slegge-fettet var i og for seg en interessant utvikling. Er slegge-fett et slags high-end-fett, eller er det mer i budsjettklassen?

Eller skal vi bare "call it a day" og avslutte mens leken er god? Jeg har jo tross alt fått svar på mitt store spørsmål her i livet (det med sykkeldekkene, hvis det er noen som ikke har fulgt med i timen). Forøvrig har vi vel alle forstått trådstarters intensjon....vel de fleste av oss, da.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Sleggefett er i aller høyeste grad et undervurdert "remedie". Helt uvurderlig om man trenger å bli kvitt en masete hjelpearbeider som henger over skuderen din;) "Hei du....stikk ned på lageret og hent en boks sleggefett til meg!" og vips så får du gjort det du skal uten at noen står å ser på.

NB! er ikke anbefalt benyttet på highend referanseprodukter:)

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Hvis ikke denne tråden skal visne hen i en wok-gryte sammen med tunfisker og dypfrosne kyllinger, må vi finne på noe bedre enn å gå opp gamle spor.

Slegge-fettet var i og for seg en interessant utvikling. Er slegge-fett et slags high-end-fett, eller er det mer i budsjettklassen?

Eller skal vi bare "call it a day" og avslutte mens leken er god? Jeg har jo tross alt fått svar på mitt store spørsmål her i livet (det med sykkeldekkene, hvis det er noen som ikke har fulgt med i timen). Forøvrig har vi vel alle forstått trådstarters intensjon....vel de fleste av oss, da.

Ja men hva med alle andre store spørsmål da? ::)

O

OldBoy

Gjest
Ja men hva med alle andre store spørsmål da? ::)
;D ;D ;D Sorry, men enhver er seg selv nærmest!

Men, men......ved nærmere ettertanke.....hvis du mener gåten om LIVET, BIG-BANG og sånt, kan jeg godt henge med litt til og utsette innkjøpene av sykkeldekkene mine til vi har løst disse også.

For da snakker vi åpenbart om STORE spørsmål.

Men hvis du tenkte på flere kakeoppskrifter og nye wok-ingredienser, går jeg like gjerne i sykkelbutikken først som sist.....

Hvis du ikke har mer info om slegge-fett.... kan ikke gå fra det heller, tror jeg...

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.411
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Dette er ikke ment som et surmaga innlegg, men som ganske fersk HIFI-frelst trønder er det av og til en smule vanskelig å følge med på en del av tråene i forumet her inne. Klikker meg inn på en del forskjellige med tro på at jeg vil få litt info, og gjerne svar på noen spørsmål. Men under de fleste tråder har det blitt slik at det til de grader sklir ut, og omhandler noe helt annet. Eks. Den tråden som omhandler "Ønsker om tester i Fidelity." Nå er det ufattelig mange innlegg i den tråen som omhandler noe helt annet, og gjør det litt kjedelig for meg (kanskje også andre) som ikke er inne i alle diskusjoner og termer ennå.

Vel, håper ikke dette blir oppfattet feil. Synes forøvrig det er ei bra sie, bruker masse tid her, og kunne derfor tenke meg at forumet var litt mere "on topic" i de forskjellige tråene.
Du ser hvordan det gikk. Skled rett ut.
Det sier mest om en del av de som er aktive her på HFS. Det sklir og det sklir. Opprinnelig tema og fakta blir fullstendig borte.

S

slowmotion

Gjest
Det er jammen bra at trådene sklir ut. Særlig denne :D
Hvordan gikk det med clutchlamellene?

;)

O

OldBoy

Gjest
Du ser hvordan det gikk. Skled rett ut.
Det sier mest om en del av de som er aktive her på HFS. Det sklir og det sklir. Opprinnelig tema og fakta blir fullstendig borte.
Kjøp piggdekk!!

Til orientering: Nokian Extreme er innkjøpt, påmontert og tatt i bruk.

Da sklir det ikke! Garantert!

;D ;D ;D

PS! Falt de nye wok-oppskriftene i smak?

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
jepps. skal lage flere morsomme oppskrifter neste helg så da sklir noe ut igjen hehe selv om jeg har nokian extreme i kjellerboden.

L

Ludo

Gjest
Jeg skal bytte olje på bilen.. Hvilken olje er best? Mobil1??
Hva i all verden er dette for et spørsmål ???

Man må da bruke linolje selvfølgelig !!! Evt snake-oil, men husk at det er mye myyye dyrere ;D

O

OldBoy

Gjest
Evt snake-oil, men husk at det er mye myyye dyrere ;D
Men det er allerede bevist i utallige HFS-tråder at alt som er myyyyye dyrere, er myyyye bedre.

Så snake-oil er tingen!!

Bare ikke i wok-gryten. ;D ;D

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Men det er allerede bevist i utallige HFS-tråder at alt som er myyyyye dyrere, er myyyye bedre.

Så snake-oil er tingen!!

Bare ikke i wok-gryten. ;D ;D
Fillern jeg som skulle lage noe virkelig ekslusivt. hadde tenkt å mikse snakeoil med linolje for riktig konsistens og aroma.

O

OldBoy

Gjest
Fillern jeg som skulle lage noe virkelig ekslusivt. hadde tenkt å mikse snakeoil med linolje for riktig konsistens og aroma.
Det går også bra. Bare pass på at du ikke bruker spillolje! ;D

B

bamsemann

Gjest
Kjøp piggdekk!!

Til orientering: Nokian Extreme er innkjøpt, påmontert og tatt i bruk.

Da sklir det ikke! Garantert!

;D ;D ;D

PS! Falt de nye wok-oppskriftene i smak?
Nokian ekstreme... Veldig bra valg oldboy...

Hvilken terrengsykkel har du? Har du racer også?

Bamsemann..... :)

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Det går også bra. Bare pass på at du ikke bruker spillolje! ;D
nei har bare noe kardang olje går det bra?

ja hva slags sykkel har du har selv cannondale F 700 med hayes og esp 9.0 system

B

bamsemann

Gjest
nei har bare noe kardang olje går det bra?

ja hva slags sykkel har du har selv cannondale F 700 med hayes og esp 9.0 system
Cannondale er bra Raven, det har jeg hatt selv.

Offroaden min nå er en Klein attitude med komplett xtr, men har planer om å bytte til Giant i år...

Har også en giant racer med ultegra..... ;)

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
digg. hadde en giant xcr 99 racer trur jeg det var. siden ble det en cannondale r2000 men spinergy og campa gruppe. litt av alle modellene deres girveksleren bak var topmodellen. den solgte jeg. og nå står dalen bare i kjelleren og sløver. blir ikke brukt lengre.

B

bamsemann

Gjest
digg. hadde en giant xcr 99 racer trur jeg det var. siden ble det en cannondale r2000 men spinergy og campa gruppe. litt av alle modellene deres girveksleren bak var topmodellen. den solgte jeg. og nå står dalen bare i kjelleren og sløver. blir ikke brukt lengre.
Ta den fram til sommeren... (sykkeln altså) ;)

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Fikk dradd fram sykkelen min fra boden i går. Nysmurt og klar for flere knall og fall i skauen. Måtte bare den hel.... snøen forsvinne.
Cannondale siklet jeg også veldig på for noen år siden. Deilige sykler. Bygde meg en custom world force i stedenfor. Ble aldri helt fornøyd med wf ramma. De 3 siste årene har jeg brukt nakamura, og er utrolig fornøyd.

B

bamsemann

Gjest
Har inntrykk av at det er mange hi-fi nøtter som er glad i å bruke sykkeln til trim og rekreasjon..

Her i Fredrikstad er vi en del som dyrker begge dela...

Peter Lyngdorf som starta hi-fi klubben starta jo også sykkelklubben, den ble borte igjen.

Redaktøren i svenske hi-fi og musikk bruker sykkeln...

Er det en kobling her? eller er det tilfeldig?

Bamsemann....

O

OldBoy

Gjest
Nokian ekstreme... Veldig bra valg oldboy...

Hvilken terrengsykkel har du? Har du racer også?

Bamsemann.....  :)
Jeg har ikke vært innom denne tråden på en stund. Trodde vel nærmest at den var lagt død.

Nokian Extreme kan anbefales. Takker og bukker for all støtte og oppmuntring i denne forbindelse.

Min sykkel er så langt fra high-end som det går an å komme. Ja, den er vel ikke engang kvalifisert til budsjettklassen. Det er av typen "blir-ikke-stjålet-sykkel", og det er vel stort sett poenget.

Racer? Nei, bruker samme sykkelen, sommer som vinter. Skifter bare hjulsett, så er jeg i business uansett årstid.
Hadde racer i min ungdom, men foretrekker noe mer robust når jeg skal humpe opp og ned fortauskanter og det som verre er.

B

bamsemann

Gjest
Jeg har ikke vært innom denne tråden på en stund. Trodde vel nærmest at den var lagt død.

Nokian Extreme kan anbefales. Takker og bukker for all støtte og oppmuntring i denne forbindelse.

Min sykkel er så langt fra high-end som det går an å komme. Ja, den er vel ikke engang kvalifisert til budsjettklassen. Det er av typen "blir-ikke-stjålet-sykkel", og det er vel stort sett poenget.

Racer? Nei, bruker samme sykkelen, sommer som vinter. Skifter bare hjulsett, så er jeg i business uansett årstid.
Hadde racer i min ungdom, men foretrekker noe mer robust når jeg skal humpe opp og ned fortauskanter og det som verre er.
Du er tydeligvis flink til å bruke sykkeln oldboy... og det er det viktigste.. sykkel er morro det...

Bamsemann.... :)

O

OldBoy

Gjest
Du er tydeligvis flink til å bruke sykkeln oldboy... og det er det viktigste.. sykkel er morro det...

Bamsemann.... :)
Jeg gjør så godt jeg kan. Sparer mye penger på å sykle frem og tilbake til jobben, og så er det rett til sofa og hi-fi på kvelden, uten unødvendige og tidkrevende omveier som kveldsjogging og denslags. Jeg sykler ikke hver dag, bare så det er sagt, det blir vel en tre-fire dager i uken om sommeren, og litt mindre om vinteren.

Sykling er veldig moro, men farlig, har jeg etterhvert lært. Jeg blir vel utsatt for ett mordforsøk i måneden, sånn i snitt. Sinna bilister med sine blankpolerte drapsmaskiner.

Finnes det noen knep her som kan øke sjansene for å overleve, er jeg forresten takknemlig for tips.

Topp Bunn