Er det viktig med god lyd på hytta? Er det like viktig som hjemme? Når man førts har minst et bra anlegg hjemme, bryr man seg da på hytta?
Selv om komponenter med kompromisser kanskje er større så må det fortsatt bevege. Om noe føles feil så blir magien borte. Man henger seg opp i ubalansen som står litt i veien for musikken eller naturlighet generelt. Det tror jeg blir helt likt uansett hvilken hylle produktene eller utgangspunktet ligger på prismessig, eller rommet det skal spille i.
Gjorde en endring forrige helg i å koble vekk ekstern dac og bruke Accuphase dac-50 kortet. Som jeg skrev følte jeg endringen gikk mot noe litt mykere. Litt mer lytting forteller at jeg opplever diskanten glattere en før og bassen sterkere. Det med mere nederst i frekvensspekteret ble for mye og begynte skygge.
Første endring var å endre balansen høyre/venstre et knepp til siden hvor høyttaler spiller friere og ikke har noen sidevegg som støtte.
Tok så i brukAccuphase sin utmerkede tonekontroll og ble bare glad. Et knepp ned på schelvingen under 300 hz od det satt.