Tråden til Thomas

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    2.568
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Tilbake til hverdagen. Youtube står for underholdningen.
    Sivert Høyem har lenge hvert en norsk favoritt.

Flytende toner fra John Mayer.

Carolyn Wonderland er ei grepa dame med snappy fingers.

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    2.568
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    I dag ble det ny markiseduk og motor, ny innvendig solskjerming mot øst + nye garasjeporter i heimen.. Synes vel egentlig det er ille at portene ikke holder lenger enn fra 2005. Klassiske hvitmalte speildører av tre er ikke bedre enn at det hadde gått råte i ene porten., Har nok blitt mye hurtigvoksende dårlig trevirke i mange byggprodukter i nyere tid. Det ble ikke tre i portene denne gang. Sjeldent liten glede ut av brukbar slant dette, men nødvendig vedlikehold. Bare å beise vindskier ser jeg.

Forresten, nye "bikuber" på innsiden av vinduene i tv stua hadde en positiv effekt på lyden😄 Jepps, jeg ville det skulle låte bedre :)

1745873545364.jpeg

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    2.568
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    April Mai er for meg den beste tiden av året. I år også Mars. Det ble tidlig vår på østlandet i år. Jeg er sjeldent veldig hifi-orientert i disse månedene, men allikevel. Fikk dratt med meg Accuphase E370 på hytta i går som ble koblet opp til fordel for Audio Analogue.
    IMG_1338.jpeg

IMG_1339.jpeg

Foreløpig med Hegel dac koblet balansert mot Accu. Har som mål å prøve det integrerte dac kortet i Accu, men en digitalkabel var for kort til å koble det slik. Like greit det, så det blir testet ut stegvis.

I dettte hytteanlegget startet det med en rimelig Harman Kardon reciever, før Hegel H80, Hegel H160, Audio Analogue Puccinini Anniversary, og nå Accuphase E370.

Overgangen fra HK til den minste Hegelen var veldig stor. Noe mindre fra Hegel til Hegel men av betydning. Med Audio Analogue kom det mere forvregning på plass siden denne deler mange egenskaper med rør. Det gjorde veldig mye for holografien i forhold til bybden i lydbildet samt økt tydelighet i små dynamiske skift på akustisk musikk. Ble også mere body i alle instrumenter og stemmer som ligner mere på virkeligheten på mine beskjedne høyttalerdrivere.

Har ikke fått lyttet kritisk enda og får se om det blir rom for det i løpet av helgen. Det jeg vet basert på målinger er at Accu har mindre forvrengning og høyere dempefaktor sammenlignet med Audio Analogue. Forventningsbias vil bli deretter, Accu må med dette låte mer transistor. Samtidig ligger det jo i navnet til Accu at de får til dette med faseriktighet selv om dempefaktor er til stede. Her må man trå forsiktig og la lytting over litt lengre tid få avgjøre.

Dersom Accu matcher Audio Analogue får den bli. Årsaken er at den har en utmerket hodetelefonutgang innebygd. Den er ikke prøvd, men hodetelefoner kan bli det neste på innkjøpslista til hytteanlegget. Om dac kortet i Accu også kan hamle opp med Hegel dac får jeg ryddet opp i anlegget. Siden lyden tross alt er viktigst holder jeg alle muligheter åpne :)

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    2.568
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Begynte allerede å tenke hodetelefoner før jeg har funnet ut om jeg kommer til å leve med Accu´en.
    Er lite bevandret i det landskapet, men synes Meze 109 pro ser lekre ut. Og det gjør jo ikke noe om man først skal legge ut 10K for noe slikt. Passe sommergave til seg selv i år kanskje? @soundscape er jo fornøyd med sine om jeg ikke husker feil. Kjenner jeg han rett har han gjort research før innkjøp så jeg slipper 🧐
    Ser det er gode kjøp brukt av og til, men er usikker på om hodetelefoner er et produkt jeg ønsker fra bruktmarkedet:unsure:
    1746273635274.png

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    40.888
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg kan bare anbefale Meze 109 Pro varmt etter å ha eid de en stund - og de blir i tillegg brukt endel også. Faktisk den første hodetelefonen jeg har hatt som blir brukt regelmessig. De er utrolig komfortable og låter knall , enten det er via Mola Mola Tambaqui - eller med Audioquest Dragonfly Cobalt på bærbare enheter.

Tar du et søk på YouTube finner du dusinvis av tester og anbefalinger. De blir regnet for å være det beste kjøpet fra Meze , men mange mener også de er best i sin prisklasse sammenlignet med andre merker.

Jeg hadde kjøpt samme igjen om jeg kunne velge på nytt . Du bor jo ikke langt unna , så det er mulig å høre dem hvis du vil !

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    2.568
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Hifi skal vel være litt gøy og ikke bare gravalvor. Følger med i DCS Varese tråden fordi slike tråder kan være lærerike selv om produktet for min del ikke for blitt særlig mere uinteressant både pris og plassmessig.
    Når jeg er på hytta er det naturlig at fokusen ligger på dette enkle anlegget jeg har her med alle sine feil/mangler og begrensninger.
    Vegghengte høyttalere kan vel ikke akkurat kalles high end løsning, men slik må det være her. Allikevel jobber de små grå rundt hvordan dette enkle hytteanlegget kan utvikles videre.
    En høyttaler som jeg tror hadde vært knalltøff rent estetisk på hytteveggen hos meg ligger til salgs for småpenger hos Mala. Men tør jeg prøve dette ukjente merket som heter Audimaxim? Hmm..hadde vært gøy å prøve horn.
    1746344057629.png

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    2.568
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Kult utseende, i hvert fall!
    Enig. Dreid horn ser kult ut. Det som er litt synd er at det ikke finnes noe info på nettet om dette merket. Prisen er allikevel så lav at det ikke er noen stor risiko med å teste ut. Tror også de står i demo hos Mala med Gold Note, så det bør være mulig å få hørt de om jeg får drivet til å kjøre meg en tur til Asker.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn