tråden som forsvant

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
folkens,
det dukket opp en interessant tråd i går kveld, hvor en kar gikk til vitenskapelig frontalangrep på en artikkel i fidelity (gjaldt en test av en teac-spiller, hvis jeg ikke husker feil). er denne fjernet, eller det bare jeg som surrer? noen som vet hvorfor den eventuelt er fjernet?

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
I går var det da en tråd der den ble etterlyst.

Høvdingen ga da svar om at tråden ble slettet. Men nå ser det ut til at den tråden også er borte. ???

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.246
Torget vurderinger
2
Litt førjulsensur ?

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Litt førjulsensur ?
Kanskje.

Jeg skal ikke påstå verken det ene eller andre mhp sannheten i innlegget. Men stemmer de punktene skribenten tok opp (noe stemmer i hvert fall) så synes jeg innlegget var helt rettferdig.

Det bør i hvert fall oppklares hvorfor innlegget ble slettet.

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
I går var det da en tråd der den ble etterlyst.

Høvdingen ga da svar om at tråden ble slettet. Men nå ser det ut til at den tråden også er borte. ???
Noe om hvorfor?
Jeg syns det var en litt spissformulert første post, men ikke noe som trengte å slettes.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Noe om hvorfor?
Jeg syns det var en litt spissformulert første post, men ikke noe som trengte å slettes.
Nei, det var en (husker ikke hvem) som spurte om tråden var fjernet, og da bare bekreftet Høvdingen dette. Ingen forklaring til hvorfor.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
merkelig at en sånn tråd blir fjernet.
jeg synes den var høyinteressant og burde blitt stående. regnet med at fidellitygjengen ville komme med forklaringer og sine synspunkter, den sjansen får de jo ikke nå.

tror høvding gjør fidelity en bjørnetjeneste ved å "beskytte" dem på denne måten.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Fidelity er annonsør her.
jeg vil ikke dra slike slutninger umiddelbart, men synes samtidig at det ikke er så rart om andre gjør det.

tråden var interessant og saklig, om enn litt krass. jeg ventet i spenning på fidelitys reaksjon, det er fint for oss lesere å høre skribentenes forklaring på ting som folk oppfatter som kontroversielle, og redegjørelse for hvilke kilder de henter tekniske påstander fra.

tråden var den mest interessante som har vært på sentralen på en god stund. det blir jo dødskjedelig hvis det eneste som kan skrives om fidelity er "har dere fått nr. 24 i posten", "jeg så'n på narvesen", etc.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.246
Torget vurderinger
2
Kunne ha vært en forklaring på hvorfor den ble fjerna.
Virker litt underlig.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Det er jo intet mindre enn latterlig, i tillegg kritikkverdig hvis ikke "skribenten" var rabiat, usømmelig og det som verre er. Kan helt klart slå feil ut for Fidelity.
Ikke det at jeg syntes det gjør noe, men likevel.

O.
Den ble visst sensurert.

P

Parelius

Gjest
tråden var den mest interessante som har vært på sentralen på en god stund. det blir jo dødskjedelig hvis det eneste som kan skrives om fidelity er "har dere fått nr. 24 i posten", "jeg så'n på narvesen", etc.
Meget godt sagt. Synd Høvdingen ikke sier noe!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg synes ikke trådstarteren var rabiat. meget krass, men saklig hele veien. han ramset punktvis opp det som han oppfattet som svada-tekno-prat i fidelitys test, og gav klare redegjørelser på ting som han mener er bullshit.

men, jepp, sentralen er et merkelig sted, og snart blir vel denne tråden også fjernet.

K

kbwh

Gjest
Fidelity kunne hatt godt av å knytte til seg en teknisk redaktør.

S

smil

Gjest
Eg las den nemnte tråden i går (tråden heitte "tullprat i fidelity" og omhandla Teac Esoteric testen i Fidelity), og var innom HFS i dag for å lesa "fortsettelsen". Heilt absurd at den vart sletta. Den var jo sakleg og velskreven.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
etterspør dere virkelig en kommentar fra denne høvdingen på hvorfor ditt og datt?
forventer dere svar?

Noen venter fortsatt på jesus, fortsett med det, sier nå jeg.

Hva tråden handler/handla om, er meg revnende likegyldig.
Akkurat.

Nuvel,"sjefen" hadde sikkert sine grunner.
Han som skrev innlegget hadde vel kun en post her også hvis jeg ikke husker feil.

Den første posten (ang Teac/Fidelity) var det vel Roysen som startet,er den borte også ?

/jan

afoelges

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.04.2005
Antall liker
1
etterspør dere virkelig en kommentar fra denne høvdingen på hvorfor ditt og datt?
forventer dere svar?

Høvdingen har da vært frempå før med kommentarer til både det ene og andre, så jeg ser ingen grunn til at han ikke skulle komme med en redgjørelse her.

Mulig du synes det er helt greit at tråder sensureres etter behag og uten videre begrunnelse, men dette er det nok delte meninger om. Et forum som dette eksisterer kun fordi vi ønsker å benytte det og ser en verdi i det, og når administrasjonens handlinger bryter med brukernes verdier er det gjerne første spikern i kista. Forumts død ønsker vel ingen av oss, og jeg ser derfor frem til at høvdingen kommer med en begrunnelse for hvorfor tråden ble slettet.

Er den slettet etter ønske av trådstarter kan det muligens (men bare muligens) forsvares. Er den slettet fordi den tråkker en annonsør på tærne kan det ikke forsvares. I så fall får regelverket klart si fra at vi må forholde oss til slike rammer, og så får hver enkelt bedømme om det er greit eller ikke.

R

Roysen

Gjest
forventer dere svar?

Dersom moderatoren på forumet sletter innlegg etter sitt eget godt befinnende uten begrunnelser med forankring i forumets regelverk, vil dette være et problem for forumets troverdighet. Spesiellt dersom tråden som blir slettet omhandler kritikk av forumets annonsører.

Slike forum ønsker i hvert fall ikke jeg å være en deltaker av.

....forventer at Høvdingen kommer med en redegjørelse.

Mvh
Roysen

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
atilla: nei, jeg synes ikke det er greit at tråder slettes, skjønner ikke helt hvor jeg skrev det
Jeg har av erfaring lært at det som slettes herfra er de trådene/innleggene som denne høvdingen har fått tips om.

Dette forumet har etter det jeg vet (mrk jeg vet) ingen moderatorer, men maks 2 personer som utgir seg som én, aka "høvdingen".

Denne personen(e) får da en oppgave man nesten (mrk nesten) kan sammenligne med julenissens.
Flere 1000 innlegg i uka, som alle blir lest over? Neppe!

Det trengs flere moderatorer, som selvsagt må gå gjennom godkjenning hos medlemsmassen (usikker på hvordan dette gjøres).

Dette samt mer har jeg etterlyst flere ganger, men det skjer intet. "snart" er en ofte brukt floskel....

Snart blir det vel "varslet" om denne tråden, og da går vel hele tråden til /dev/null (les overskrevet), samt at det muligens også blir utsendt noen sinte pm'er.

Det gjenstår å se!

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.441
Torget vurderinger
2
Jeg har svart vedkommende som skrev innlegget, og jeg flytter nå denne tråden over i Off-Topic.

Det har blitt litt for mye personangrep på HFS, og innlegg som innholder slikt er i strid med reglene og kan bli slettet. Hvis vedkommende vil kritisere testen av Teac som ble skrevet i Fidelity så er det helt greit, men han får da bruke en litt annen tone. Jeg har anbefalt han å lage et nytt innlegg.

Mvh
Høvdingen

P

Parelius

Gjest
Da oppfordrer jeg den ukjente forfatter av det slettede innlegg å legge seg litt mer over i moll, og poste en gang til.

V

villov

Gjest
Høvdingen er enerådende, og det er ingen grunn for at han skal stå til ansvar overfor oss andre for avgjørelser han tar.
Vi som skriver i dette forumet bør bare være glade over at det eksisterer og at vi har muligheten til det.
Det mener jeg.

afoelges

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.04.2005
Antall liker
1
Ivar: Ser at jeg nok leste litt mye utav det du skrev - beklager.

Er ellers litt usikker på om jeg ville tolket situasjonen likt 'management' her, men begrunnelsen er forsåvidt grei nok, og dette er Høvdingens call. 8)

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Høvdingen er enerådende, og det er ingen grunn for at han skal stå til ansvar overfor oss andre for avgjørelser han tar.
Vi som skriver i dette forumet bør bare være glade over at det eksisterer og at vi har muligheten til det.
Det mener jeg.
Forumdeltagerne er nok alle glade for muligheten og forumets eksistens. Men hvis prisen er at man i alt for stor grad blir sensurert (jeg sier ikke at det er slik) så kan dette bare godtas.

Det vil ikke fungere noe særlig om Høvdingen skulle f eks skulle fjerne alt han ikke liker, og det gjør han selvfølgelig ikke. Men når innlegg blir fjernet vil det naturligvis komme en debatt om det, og det bør det også gjøre. Høvdingen må ha sin mening, men forumets deltagere må også ha lov til å ha sin. Og en avstand vil naturligvis oppstå.

Jeg føler at det fungerer godt i dag, men akkurat innlegget som her omtales synes jeg kunne ha blitt urørt av Høvdingen.

Jeg synes også at denne tråden ikke burde ha blitt flyttet til "Off Topic" da den er en direkte følge av et inngrep på en tråd under "Hi-fi generelt". En tråd som hørte hjemme der og var saklig kritikk. Da prater jeg om de konkrete detaljene i artikkelen, ikke det såkalte personangrepet.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Det mener jeg.

Tull å vas ! Dette forumets verdi er brukerne. Det er brukerne som skaper alt som er intressant ved forumet. Uten brukere og deres poster er denne siten verdt ABSOLUTT NULL!!!

V

villov

Gjest
Tull å vas ! Dette forumets verdi er brukerne. Det er brukerne som skaper alt som er intressant ved forumet. Uten brukere og deres poster er denne siten verdt ABSOLUTT NULL!!!
Da får du bare fortsette å stå på krava, men for egen del er det takknemlighet for denne siten som råder.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Da får du bare fortsette å stå på krava, men for egen del er det takknemlighet for denne siten som råder.
Krav ? Jeg har ingen krav ! Ønsket bare å påpeket et faktum som burde være ganske så opplagt for alle.

V

villov

Gjest
Krav ? Jeg har ingen krav ! Ønsket bare å påpeket et faktum som burde være ganske så opplagt for alle.
Din form for faktum ja..
Alternativt kan jo bare forumet legges ned.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Din form for faktum ja..
Alternativt kan jo bare forumet legges ned.
Som sagt, alle setter sikkert pris på forumet.

Men mener du at man ikke skal si og stå for sine meninger i frykt for at forumet legges ned?

V

villov

Gjest
Som sagt, alle setter sikkert pris på forumet.

Men mener du at man ikke skal si og stå for sine meninger i frykt for at forumet legges ned?
Dette ble feil vinkling for meg. Poenget er at vi bør respektere Høvding for hans avgjørelser selv om vi skulle være uenige.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.441
Torget vurderinger
2
Forumet består av dens medlemmer, og det er disse som utgjør forumet. Uten medlemmene så hadde ikke HFS eksistert.

Jeg står først i rekken for denne påstanden, og jeg er veldig takknemlig for alle som har bidratt til vårt felles forum.

Dessverre så er situasjonen av og til slik at en må slå en jernhånd i bordet og skjære igjennom da det blir for mange sprikende meninger, og noen må ta en avgjørelse, og det er tross alt Høvdingen som er sjefen her på berget.

Det er ikke alle avgjørelser som vil bli likt, men slik vil det alltid være.

Høvdingen har også svart på alle henvendelser i debatter som har omhandlet sensurering, men det er ikek alltid det har blitt svart etter 10 minutter. Det er mange 1000 innlegg å lese igjennom og "syte og klage" trådene får ikke alltid førsteprioritet.

Mvh
Høvdingen

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Forumet består av dens medlemmer, og det er disse som utgjør forumet. Uten medlemmene så hadde ikke HFS eksistert.

Jeg står først i rekken for denne påstanden, og jeg er veldig takknemlig for alle som har bidratt til vårt felles forum.

Dessverre så er situasjonen av og til slik at en må slå en jernhånd i bordet og skjære igjennom da det blir for mange sprikende meninger, og noen må ta en avgjørelse, og det er tross alt Høvdingen som er sjefen her på berget.

Det er ikke alle avgjørelser som vil bli likt, men slik vil det alltid være.

Høvdingen har også svart på alle henvendelser i debatter som har omhandlet sensurering, men det er ikek alltid det har blitt svart etter 10 minutter. Det er mange 1000 innlegg å lese igjennom og "syte og klage" trådene får ikke alltid førsteprioritet.

Mvh
Høvdingen
Er det en tanke at Høvdingen kunne begrunne sine avgjørelser? Gjerne med henvisning til gjeldende regelverk?

En anekdote uten sammenligning forøvrig:

For noen år siden, på vei til turne i Finnland, ble vi stoppet på grensen, og blant mye annet, avkrevd et gebyr på kr 300 hver. Dette var nytt for oss, så jeg spurte den finske tolleren: Kan du si meg hva vi betaler for, og hvorfor?

Tolleren så mildt på meg og sa: "Det behøvs inte". ;)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.441
Torget vurderinger
2
Er det en tanke at Høvdingen kunne begrunne sine avgjørelser? Gjerne med henvisning til gjeldende regelverk?

En anekdote uten sammenligning forøvrig:

For noen år siden, på vei til turne i Finnland, ble vi stoppet på grensen, og blant mye annet, avkrevd et gebyr på kr 300 hver. Dette var nytt for oss, så jeg spurte den finske tolleren: Kan du si meg hva vi betaler for, og hvorfor?

Tolleren så mildt på meg og sa: "Det behøvs inte". ;)
God idé Oddgeir, men "det behøvs inte". ;D ;D ;D ;D

U

utgatt60135

Gjest
Uten oss, ingen HS. Men du skal ha mye takk for å drive den!

Men du burde virkelig ha som regel å skrive hvorfor du sletter og begrunne ovenfor reglene. Med én gang!

Topp Bunn