|
+1 ;DVoff skrev:Aldri vært på facebook. Aner ikke hva det er ;D
For mange holder akkurat det lenge, man trenger derimot ikke å bli informert om hva halve Norges befolkning har på matpakka.mteinum skrev:om man ønsker å kun være venn med naboen som forteller hva han har på matpakka; be my guest.
Denne viser forøvrig hvor galt det *kan* væreLudo skrev:Men hvorfor skal man på død og liv fortelle hele verden hva man driver med da? Og hvorfor skal det være av interesse hva naboen driver med?
Jeg sletta bilder og innlegg samt deaktiverte profilen min når nabojenta fortalte i statusfeltet sitt at hun satt og venta på mensen...
Med mindre man bare omgir seg med normalt oppegående mennesker også på Facebook, naturligvis.Ludo skrev:osv osv... Facebook har utrolig lite å tilføre et normalt oppegående og sosialt menneske! imho
Det var vel omtrent ordrett hva min farfar en gang sa om internett...rolfozzy skrev:Facebook? Noe jeg bare har hørt om. Er ikke det noe ungdomsgreier?
Jeg er en farfar. ;Dnoruego skrev:Det var vel omtrent ordrett hva min farfar en gang sa om internett...rolfozzy skrev:Facebook? Noe jeg bare har hørt om. Er ikke det noe ungdomsgreier?
Hvordan registrerer man seg på denne Facebook?BT skrev:Jeg elsker fjesboka. Kjekt å vite hva folk har til middag. Plutselig dukker det opp venninner fra Thailand som jeg ikke visste at jeg kjente og greier. Snasent opplegg.
Hmmm, javel. Ikke særlig oppegående lenger, altså? Her har du et sunt forbilde:MaKi skrev:Det har sikkert hendt at jeg sier til kona: jeg går på do el. Må jeg legge det ut på nettet også?
Min favorittversjon når enkelte meget overrasket lurer på hvorfor jeg ikke er på FB, er å si at jeg er for gammel. Da blir det stille![]()
I januar i år kunngjorde TNS Gallup en undersøkelse som viser at eldre over 60 har inntatt Facebook med full styrke. Fra å utgjøre fire prosent i tredje kvartal 2007, var tallet to år senere økt til 19 prosent. Det tilsvarer 125.000 personer.
Det var også min innstilling, helt til jobben tvang meg til å registrere meg. Jeg mener fortsatt det samme som privatperson, men må innrømme at jeg har postet rundt et dusin meldinger på vegger som privatperson også i løpet av det siste halvåret.Morpheus skrev:Jeg kommer ikke på facebook før jeg eventuellt må. Eneste fordelen jeg ser med facebook er nettverksbygging, men jeg har egentlig nok med å ta vare på det nettverket jeg har. Jeg liker ikke å være tilgjengelig hver gang jeg skrur på pc'en, evt føle at jeg er tilgjengelig.
Nada problemos. Finnes innstillinger for slikt ogsåMorpheus skrev:Jeg liker ikke å være tilgjengelig hver gang jeg skrur på pc'en, evt føle at jeg er tilgjengelig.
PFU sa vel ikke akkurat det - de sa vel at om du er en profilert person og uttaler deg i lukket eller åpen profil om noe du som den profilerte personen du er, har dybdekjennskap til, ja så kan dette brukes som sitater. Det blir å anse som om du skrev det i en avis eller en blogg - eller ropt ut på torget i TromsøElektron skrev:Imidlertid blir jeg litt betenkt når en av de siste avgjørelsene i PFU gir sin tilslutning til at pressen fritt kan referere innhold fra folks innlegg på facebook.
På Facebook finner vi almuen, unge og gamle , slektninger og kollegaer, dumme og lure (mest det første), mens på HFS er det bare nerder. Forskjellen er faktisk ganske ektsrem.Elektron skrev:...: hva fanden skal vi med facebook når vi har HFS?
Helt riktig presisering der Supertramp, jeg tok det litt sånn ut i fra husken. Hvis saken kom på spissen er jeg redd en person som ikke er såkalt offentlig vil ha større vern. At PFU trekker frem dette argumentet tror jeg er begrenset til denne konkrete saken, men det gjenstår å se. For å balansere mitt standpunkt, og for ikke å virke forutintatt, har jeg selv i en konkret sak vunnet frem i PFU.Supertramp skrev:PFU sa vel ikke akkurat det - de sa vel at om du er en profilert person og uttaler deg i lukket eller åpen profil om noe du som den profilerte personen du er, har dybdekjennskap til, ja så kan dette brukes som sitater. Det blir å anse som om du skrev det i en avis eller en blogg - eller ropt ut på torget i Tromsø![]()
Gode poeng der Jøgga. Som jeg sa tidligere er jeg ingen prinsippiel motstander. Skal vi holde oss til HFS så ser vi av besøkstallene at de trådene hvor trådstarter slipper oss litt under huden er veldig populære. Gode eksempler er liv Lagga som er en tråd jeg personlig liker veldig godt.Jøgga skrev:På Facebook finner vi almuen, unge og gamle , slektninger og kollegaer, dumme og lure (mest det første), mens på HFS er det bare nerder. Forskjellen er faktisk ganske ektsrem.Elektron skrev:...: hva fanden skal vi med facebook når vi har HFS?
Ganske interessant faktisk, med fora som vi deltar i selv om vi hevder at vi tar avstand fra dem.
Noen av oss har kanskje en litt delt indentitet og tilhørighet, med de enkle og greie greie folka på den ene siden og de flinke kresne spesialistene på den andre. Da er det vel greit at det finnes litt forskjellige fora, siden like barn leker best.
Det var et bevisst valg for å få igang den gode samtalen ;D Fan tråder pleier å bli sablet ned, så da er det lurt å heller lage en for mobben. *host* *hark*Supertramp skrev:Men Morten, hvorfor startet du denne tråden hvis du selv bruker FB, har nytte av det og som sådan er "fan" av det? Nå spør jeg som hobbypsykolog...![]()