Diverse Tråden for morgenfugler.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    Takras ja, måka flere hundre kvadrat med flatt tak i går, i finværet. Uten at jeg sov noe bedre av den grunn.

Mvh. RS

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    397
    Goog morning.

-6 ute, helt stille, nyrukket kaffe, en rullings og "the cotton club" spilles av.

Bedre blir det vel ikke.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.778
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Takrasa er forlengst avvikla. Her er det rundstykkebaking som vanleg. Fekk ikkje tak i fastelavensris og morsdagsblomstrar, men eg vert nok tilgjeven, sidan vi ikkje har vore nær butikkar på all den tid. Fredagskvelden gjekk med til kinobesøk på "Avatar", og gårsdagen vart fullbooka av deltaking på "UKM"-ungdomens kulturmønstring, der eg har med yngstejenta og bandet ho er medlem av (ja, dei kom vidare til fylkesfinalen).
    No er det retting av noveller som ventar. Men fyrst frukoststunda. Og eit par vinylskiver, tenkjer eg. Det har vore litt mykje CD i det siste....

C

Cyber

Gjest
    God Morgen, her er det bare -1, og hverken rundstykker eller noe, men deilig å komme seg opp og få litt ut av de helgedagene... :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    våken men fortsatt under dynen. har startet en skånsom prosess som ender opp av sengen

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.777
    Torget vurderinger
    0
    For de av dere som ikke har fått det med dere så er det Double Jeopardy i dag ! Både morsdag og Valentinedag.

Grunnen til at fruen din ikke har stått opp ennå er sansynligvis at hun venter på en smule frokost på sengen !! Har du ikke begynt nå, ja da sliter du !!

Selv er jeg så privilgert at "Hun som tror hun bestemmer" jobber nattevakter og kom hjem i morges med beskjeden "ikke vekk meg nå skal jeg sove"!

Ring din gamle mor hvis hun er i live, gi kjæresten en klem og ta henne med ut på cafe. Forøvrig får folket ha en fin dag. :D

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.959
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ny dag, nye muligheter.
    Må jo se positivt på det, vi som alltid våkner tidlig.
    Det kan være praktisk, men ikke når man sitter oppe og drikker øl og spiller musikk til kl.3.
    Hadde vært lurt med litt frisk luft, men den forbannete fimbulvinteren holder meg i et isgrep.
    Da er det bare å brygge noe sterkt svart og hive seg på musikkkjøret igjen.
    Joda, der blir en god morgen.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.777
    Torget vurderinger
    0
    Vi er i avslutningen av et tilsvarende prosjekt. Vår yngste hadde "overnattingsbursdag" i natt. Det ble ikke stille før borti halv fire ! Nå ligger det småpiker på flatseng og koser seg med Nintendo og PC spill. Frokost har de ennå ikke hatt tid til å tenke på. Men vi er forberdet så det går nok greit det også.

Fruen bakte boller til evenmentet i går så i dag blir det nok "usunn" frokost, boller med godt pålegg istedet for den vanlige havregrøten. :D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Noen rolige timer med junior, og nå er morgen"pliktene" gjort unna. Min tur til å krype under dyna, en liten time til, må lade batteriene til kvelden. :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Noen rolige timer med junior, og nå er morgen"pliktene" gjort unna. Min tur til å krype under dyna, en liten time til, må lade batteriene til kvelden. :)
    lurt! stuper ned under dyna selv for en formiddagslur

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    8.525
    Sted
    Burma-Shave
    Torget vurderinger
    2
    Har brukt en halv time og to kopper kaffe på å overbevise meg selv om at jeg ikke er blitt flyttet til Tromsø mens jeg sov.
    Bergen har snødd ned. Det er vakkert, men vestlendinger er ikke vant med så mye snø, så det blir vel å starte ferden til jobb en halv time tidligere enn vanlig.

Men nå har jeg fått i meg kaffe og alt er så meget bedre.

ønsker alle en fortreffelig morgen
    mvh
    A Boy Named Sue

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Var oppe litt over fem i dag. Rask dusj og frokost deretter ned på togstasjonen.
    Prøver å være snill (etter dagens miljøpolitiske norm) og ta ta toget inn til jobb. På strekningen som toget normalt bruker ca 35 minutter på brukte det i dag ca 1 time og 15 minutter. Men det gikk ihvertfall... i går var det såpass mye tull og manglende informasjon at jeg gikk ut og tok bilen inn til jobb (heldigvis vinterferieuke og lite med bil i forhold til normalen.) Ikke lett å etterleve statens anmodninger om å reise kollektivt når man også skal rekke hjem og hente i barnehagen etter jobb. Det er høyrisikosport å ta kollektivt om dagen.

Men var da først på jobb likevel... ::)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.719
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Tøff start i dag, minus30 kl.06.45, begynner å bli dritt lei kulde og snø :p
    To kaffe mens jeg satt å så på 2 elger 30m fra huset. kaldt for dem også ;D

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Da er det jaggu morgen igjen! :)

Bortsett fra en kraftig ustabil mage så må det da være en bra morgen, junior har sovet hele natten frem til kvart over seks! (Jubel.)Han sitter nå og spiser frokost av hjemmelaget brød og ser på disney chanel. (Pappa slipper opp litt på regimet når formen ikke er helt i vater.) Spørs om jeg ikke skal prøve meg på litt hjemmelaget brød og litt drikke selv for å se om det vatrer opp innholdet litt.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    å fytte...

ble litt for mye i går gitt.

starter med litt bar 60% koskenkorva, svir i hæsjen. :-\

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    8.525
    Sted
    Burma-Shave
    Torget vurderinger
    2
    God morgen alle sammen.
    I Bergen er det nå fullmåne og et per-tre minus.
    Ser ut til at dette på mange måter kan bli en fin dag.

Håper dere får en fin morgen og en fortreffelig dag.

Mvh
    A Boy Named Sue

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Puuhh.. første økt unna på jobben, dvs fått alle papirer og fyllt ut visumsøknad til India.
    Var oppe 0530 i dag etter 2 timers søvn i natt. (Pjokken på snart 2 år hadde en del å lure på..)
    Vell ute av huset så var bilens batteri helt flatt. Da ble det buss og tog inn til jobb.
    Litt mer kaffe nå så blir det vel etterhvert en bra dag i dag også. ::)

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Snart ny dag og nye muligheter.. Pjokken sliter med å sove og pappaen har jobbleveranser som helst skulle vært ferdig. (liten pause nå.) Skal opp igjen kl 05, så det er kanske like lurt å holde seg våken?
    Det er heldigvis snart helg, da kan jeg sove lenge. Ihvertfall helt til pjokken står opp halv syv. Blir vel både A og B menneske av dette her?! ::)

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.959
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    God morgen

Hjelp, det regner!
    Har ikke sett på maken på 3 måneder, det er helt sant ::)

Ikke mye nattesøvn å hente, men det er greit nok når egg, bacon , tomater og bønner venter. Og sterk kaffe.

En lang dag foran oss, dominert av de unge amatørmusikernes heltemodige innsats og mødrenes oppofrende blodslit. Noen fedre holder seg litt i bakgrunnen og prater mest om hifi, og nøyer seg med å ta ansvar for ´transport og finansiering´.

svingen68

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Ikke mye regn å spore her, derimot strålende sol. Det har ikke vært for mye av det heller, skal snart ut på tur med dogsa så dette blir en fin dag tipper jeg. ;D

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.777
    Torget vurderinger
    0
    G'morgen alle sammen !

Her begynner det å fyke på utsiden av vinduene. Sitter å samler pågangsmot til å gå ut, ( kjempe meg gjennom 1,5 meter snø ) for å måke snø av drivhusene. :-\ Spørsmålet er om man skal lage frokost først eller etterpå?

Mange vanskelige dilemmaer i livet. ;D ;D ;D

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    31.060
    Torget vurderinger
    28
    To amerikano, to espresso (kjenner det i magen nå). Måtte flytte meg litt ut av sweetspot siden det ble litt varmt i sola, minner meg på at jeg må få kjøpt meg persienner på stereorommet. Lader opp til frokost på Villa Paradiso, alene hjemme i helgen og kjøleskapet er tomt.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Litt trang i nøtta etter morsom hifi gathering hos gut_man i går med vin og øl.
    Nå er det straks avsted til Kristiansand med flyttelass for en veninne, blir nok en fin dag :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    oppe i over to timer allerede.
    strengt med tanke på det overhodet ikke harmonerer med jobben. ::)

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.959
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Grått og tungt, nå er vi endelig tilbake til normale tilstander med plussgrader.
    Koksovnen har sloknet for sesongen og jeg fryser på føttene.
    Man fryser egentlig mest om våren.

Kaffe, ristet brød, bløtkokt egg. Og musikk.
    God morgen!

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    Morgenstund er tull i grunn

- den som hadde fått sove :(

Mvh. RS

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.502
    Sted
    Trondheim
    Jeg siterer Donald:

"Morgenstund har gull i munn - er tull i grunn"

Selv trives jeg tidlig en søndag morgen. Våkner vanligvis i 7-tiden og får et par timer alene med litt god musikk og litt kaffe før fruen kommer tuslende. Nå sitter jeg med James Taylor på Stax-ene og en god kopp kaffe mens jeg venter på "Klar en klassiker" på radioen.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Morgen :)

Nyder kaffen på kjøkkenet i dag.
    Fått fyr i peisen, parkert ungene foran tv'n mens jeg ordner frokost til de. Blir nok en bra dag det her også.

/jan

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.777
    Torget vurderinger
    0
    I går fikk familien frokost med nystekte runstykker, påvirkinig fra en viss nynorskbruker :D så i dag tror jeg at jeg begrenser meg til å sette på kaffen og lager litt havregrøt til meg selv. Dernest må nok resten av familien trekkes opp fra sengene sine for i dag er det blå himmel og solskinn,- minus 16 men likevel så godt være at nu må man ut og gå i finværet!!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn