Diverse Tråden for morgenfugler.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.657
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Har så smått starta på ny artikkel om spennande hifiprodukt. Men no må rundstykka knaast ut. Litt haustleg, overskya, men det er nok på sin plass med ein fjelltur i dag. Må gå eit stykke, og då må vi ha med kjøkenet. Wok er enklaste måten å lage middag til 6 personar i fjellet.
    Og så blir det ganske sikkert ei klassisk vinylplate medan rundstykka hevar. Har lyst å høyre Charles Munch/BSO. Schubert, kanskje?

B

bamsemann

Gjest
    Hei alle morgenfriske entusiaster...

Sitter her ved min pc og ser hva som har skjedd på sentralen siden sist...

Været her i Fredrikstad er flott, sola skinner fra nesten skyfri himmel, og det er 11 grader varmt.

Gjør meg klar til en ny langtur på racern, blir vel ca 11 mil i dag.

Dere må alle ha en fantastisk fin Søndag..

bamsemann.. :)

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    ai ai , hodet mitt. Uff.
    Blir nok værende her i senga en god stund.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    God morgen igjen!!!

Puh.. rakk det. :) :) :)

Drikker te, og solen prøver å komme seg fram mellom skyene, tror den klarer det snart.
    Ble så imponert over det fine diktet til Rolfozzy, bare litt skuffende at han ikke hadde skrevet det selv.
    Synd med det hodet ditt Boffen, men når man driver og slår ball med hodet så må det nok bli sånn. Gledelig at du ikke snøvler lenger, så det går nok rette veien.

Du som bor i Fredrikstad kan du ikke se om du finner Affa bak en busk? Begynner å bli litt bekymret for han, gamle mannen. Har ikke sett han her på lenge og jeg savner han. En gentleman som han vokser ikke på trær.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.214
    Torget vurderinger
    2
    Morgenstemning. Lite utdrag av mine memoarer.

Akompagnert av en brølende fauna, kom han seg møysommelig ut av senga og ut på badet. Blikket som møtte ham i speilet var like tomt som Rune Rudbergs. Men dagens start var slett ikke værst. Det måtte ha skjedd en forløsning i løpet av natta. Noe han fikk bekreftet da han så ned på sine en gang blå og hvitstripete pyamasbukser. Da han snudde seg mot Porsgrund Porselens bidrag til innventaret kom følelsen av å være hovedpersonen i Jobs Bok tilbake. Han sparka de blåhvite bort i en krok, børsta kjønnshår vekk fra porselenet, satte seg, og tente dagens første.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.802
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    God morgen! Våknet halv ni, konstaterte på tur ut på do at den fliserekken jeg møysommelig og i timesvis hadde klistret opp på kjøkkenveggen i går var mye skeivere i dagslys, m a o må hele skiten ned igjen... La meg igjen.
    Nå, 2 kopper kaffe og en søndasgsmorgenquickie senere, ser livet ikke altfor jævlig ut. Hvis nå også lokalradioen slutter å sende dansebandmusikk skal jeg fortsette på kjøkkenet.
    mvh

B

bamsemann

Gjest
    God morgen igjen!!!

Puh.. rakk det.  :)  :)  :)

Drikker te, og solen prøver å komme seg fram mellom skyene, tror den klarer det snart.
    Ble så imponert over det fine diktet til Rolfozzy, bare litt skuffende at han ikke hadde skrevet det selv.
    Synd med det hodet ditt Boffen, men når man driver og slår ball med hodet så må det nok bli sånn. Gledelig at du ikke snøvler lenger, så det går nok rette veien.

Du som bor i Fredrikstad kan du ikke se om du finner Affa bak en busk? Begynner å bli litt bekymret for han, gamle mannen. Har ikke sett han her på lenge og jeg savner han. En gentleman som han vokser ikke på trær.
    Hei på deg Komponenten... fant desverre ikke Affa bak noen busker i dag..

Men jeg lover å titte litt lenger inn i skogen neste gang jeg er på tur...

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Hei på deg Komponenten... fant desverre ikke Affa bak noen busker i dag..

Men jeg lover å titte litt lenger inn i skogen neste gang jeg er på tur...

Det var bra å høre, for ett sted må han jo være.
    Jeg var vært i skogen/ på fjellet i dag, men alt jeg traff der var en hoggorm og en død mus.
    Så der var han altså ikke, men det hadde jeg jo heller ikke ventet. Det er nok bedre om du leter litt mer nøye på dine trakter. Han oppholder seg også tidvis på en Ø.
    Kanskje noen glemte å ta han med seg hjem igjen derfra sist?

B

bamsemann

Gjest
    Han har vel lagt seg...du veit, desse sjukeheimspensjonærane må tidleg i seng......
    Da skal jeg sykle innom sykehjemma i morra...

Skal også ta en titt på den ytterste nøgne ø....

P

Parelius

Gjest
    Det soves tydligvis mye her, siden en må stå så ofte opp.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.214
    Torget vurderinger
    2
    Når jeg i dag sov helt til 8.34, er jeg vel ikke morgenfugl lenger ? Har vel egentlig ikke lov til å skrive her. Best jeg stopper.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Når jeg i dag sov helt til 8.34, er jeg vel ikke morgenfugl lenger ? Har vel egentlig ikke lov til å skrive her. Best jeg stopper.
    Joda morgenen varer helt til 11 den,  ingen fare.

Ellers er jeg dypt taknemlig for at du tar oppgaven din så alvorlig Bamsemann, vi stoler på deg. Dette går nok bra.  :)

Edit:

:eek:

Nå har den klokken begynt å tulle igjen, hva skjer??

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.657
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Og eg fekk ikkje logga meg inn på sentralen i dag tidleg. Hadde det gått, hadde Rolfozy slett ikkje vore før meg. Slik at eg kunne svare såleis på mitt eige innlegg:

........og godmorgon, alle saman. Håpar de har sove godt.
    No ville lagnaden det annleis. So då so.

B

bamsemann

Gjest
    Tilbakemelding NR1. Til komponenten....

I henhold til søk etter Affa i Fredrikstads dype skoger, på de ytterste øer og mørkelagte sykehjem.

På dagens søk etter Affa så jeg en eldre herremann med en litt skjev gange mot høyre, og litt slep på det venstre bein ikledd en grå uniform med tre stjerner på.

Han drev strategitrening med et kompani av canadagjess.

Mannen var veldig bestemt i sine utbasunerte komandoer...

Jeg er ganske sikker på at mannen var Affa, da han svarte positivt på tiltale..

Men på tross av en litt keitete gange, forsvant han som dugg for solen bak noen syv meter høye furuer..

Søket fortsetter i morgen, du kan da få tilbakemelding nr 2. fra Fredrikstads dype skoger..

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Bamsemann, du er vel en kjempeknupp!! :)
    Dette må jo være han, ingen tvil om det. Litt bekymret for det med gjessene, kan vel tyde på et lite drypp...? Og med tanke på fugleinfluensa og kald trekk er det ikke så bra for eldre herrer å oppholde seg for mye utendørs i slike omgivelser.
    Men godt jobbet. Neste gang håper jeg du kommer skikkelig innpå så du får forklart hvor bekymret vi alle her er for han.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.214
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke det at jeg har stått tidlig opp, men jeg har ikke lagt meg enda. Forøvrig er det en fin vestlandsmorgen. Litt yr i lufta, som vestlendinger vel bare vil kalle fuktig luft. Og jeg er sikker på at bak all den svarte morgenhimmelen ligger en fin dag på lur.

P

Parelius

Gjest
    Det er ikke det at jeg har stått tidlig opp, men jeg har ikke lagt meg enda. Forøvrig er det en fin vestlandsmorgen. Litt yr i lufta, som vestlendinger vel bare vil kalle fuktig luft. Og jeg er sikker på at bak all den svarte morgenhimmelen ligger en fin dag på lur.
    Godmorgen! (jeg hadde lagt meg på forhånd).

B

bamsemann

Gjest
    Endelig morgen... Dette har vært en tøff natt...

Søkte etter vår kjære felles venn Affa, men den herremannen er ikke lett å finne..

Affa..... meld deg her på sentralen.. vi er bekymret..

Dynaudio ruler Affa!!!!!!!

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Ja kanskje dette er måten...lokking.

SOFAER ER FOR PYSER OG KONFEKT ER EKKELT!!!

Ellers vil jeg bare si til deg Kimmern, at hadde du vært noe til hane, så hadde du vært oppe kl. 05.00 og sagt kykkeliky! Hva driver du med? Komme dinglende langt utpå ettermiddagen er ikke noe for en skikkelig hane. ;D

T

Thomas1

Gjest
    Huff dere late døgenikter. Har vært oppe siden kl 05. La meg kl 01. Dette repeterer seg ca 14 dager i mnd.

O

OldBoy

Gjest
    Kvitre, kvitre!
    Nå har jeg opplevd det også: hane med talefeil.

Eller kanskje det bare er ren latskap: Sikkert lettere å skrive "kvitre" enn "kykeliky".

Men ved nærmere ettertanke må vel 1 x "kykeliky" være lettere enn 2 x "kvitre" + komma. Så da er det kanskje talefeil likevel. Du får prøve "Gule Sider"/"logopeder".

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.214
    Torget vurderinger
    2
    Noen står opp. Og noen går og legger seg. Jeg passer inn i siste kategori. Altså, jeg går og legger meg.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.561
    Torget vurderinger
    0
    Nå har jeg dratt de søte små ut av dyna pisket dem på badet og sett til at de har kledd på seg, sørget for at de har fått mat, fulgt den minste til bussen, drukket kaffe med en nabo ( Løst verdensproblemer ), gitt oppmuntring til en annen nabo som skal bygge ut huset og venter på snekkere som skulle ha dukket oppp nå i morges ( Glad det ikke er meg ! ), fått mor i seng etter nattevakt så nå kan jeg begynne min dag ! Fri fra jobben i dag så nå skal det snekres når jeg har ryddet opp på kjøkkenet. Kan faktisk bli en fin dag !?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.214
    Torget vurderinger
    2
    Ungane er ute, og eg har tenkt å sjå beat for beat saman med frua.
    Vaflar skal også steikast!
    Og noen må jobbe. Sukk !

ivar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Antall liker
    1
    arbeid er en lek, jobbe gjør oss glad og sprek. Vi er godt i gang, i vårt fraggleberg

K

kbwh

Gjest

I morgen er det atter en morgen. La DDRs very own Jon Blund sørge for en god natts søvn. Natta.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn