Hva finnes av ferdigbygde forsterkermoduler (eller kit) av TPA3255 med sen beste kvaliteten?
Til mitt behov er opp til 30V DC det jeg kan drive.
Til mitt behov er opp til 30V DC det jeg kan drive.
|
En annen ting er at ved bruk av SMPS power, så slipper en å forholde seg til 220v. Det bør være enklere for de som ikke er helt komfortable med å koble opp 220v power inni forsterkere...Er overhode ikke redd for SMPS, det funker
Var bare at jeg har et par ringkjerner av passelig størrelse og noen cola boks størrelse kondiser liggende på lageret.
Dersom får plass så kan jeg hive inn 80mF og 500VA trafo....soft start blir da neste sak...
Er litt annerledes tankegang med linjær PSU på klasse D enn klasse A.
Klasse A har jevnt høyt strømtrekk, klasse D trekker nesten ikkenoe og skal plutselig ha mye.
SMPS er nok mye hurtigere enn linjær PSU, men mulig det kan kompenseres litt med en del kapasitet i lyttebanken.
Formålet er forøvrig ikke å vinne, heller lære, forstå og få til å fungere noenlunde bra.
Tross alt artig med en modul som koster knapt knapper og glansbilder, og samtidig får såpass gode tilbakemeldinger.
Jeg må lese om PSRR og se om får et forhold til det i simuleringene jeg gjør i PSUD.
Det er vel kanskje heller en litt "old school" greie. (for å unngå å skrive gammeldags).Er lineære psu med 2000VA ringkjerne på 35 kg egentlig en klasse A greie?
Virker fornuftig. 300va og oppover begynner problemene, unødvendig slitasje på brytere osv.Men minimalt effektuttak tror jeg ikke det er vits å legge så mye energi i power supply i det hele tatt. En 200VA trafo, og litt overkill 100mF kondisbatteri så har man så lav rippel at mindre ikke engang er målbart lengre. Da slipper man softstart og CRC osv.