Tror Asjørn svarte på dette lenger oppe v.h.a. denne videoen:Ulf-B skrev:Jeg vet ikke hvordan det er på Priusen, men med alle biler jeg har hatt med automatgir - og det er ganske mange - er N det samme som å tråkke inn clutchen. Men jeg har aldri prøvd det med gassen i bånn, da - det ville ha ført til et turtall på noen hundretusen rpm og instant motorhavari. Muligens noen sperrer mot dette på moderne, elektronikkstyrte biler.Finn M skrev:En annen ting, må spørre siden jeg er ganske blank på automatgir: Går det ikke å ta spaken over fra D (Drive) til N (Nøytral) i fart? Det ville jo tilsvare det å sette en bil med vanlig gir i fri? Eller er det slik at siden gassen er trykket inn er systemet låst på D?
Man kan altså enten sette giret i N eller holde inne Start-knappen i 3 sekund (akkurat som for å slå av en vanlig PC).
En tanke: Burde det egentlig ikke vært mulig å ta Crtl-Alt-Del på en Prius også? Bare for sikkerhets skyld?
Nei, nå vet jeg det! Alt - Shift - Tab hadde vært løsningen: da hadde man kunnet gå inn i Oppgavebehandling og slette den løpske operasjonen! Stilig å ha utført dette i 176 km/t!