TOUR DE FRANCE..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ja, Landis viste seg som en stor mester.

Hva gjorde det avgjørende bruddet mulig?

Taktisk tabbe fra CSC og T-mobile? Redusert kjørestyrke etter stort frafall i disse lagene? Flaks?

Jeg tror at det var en kombinasjon av de overnevnte. Landis gikk tom på en etappe, men før denne kjørte han nok 'safe', og godt under sin kapasitet. Når han så måtte, ga han alt, traff optimalt med timing, og gjorde alt riktig. Det var nok stor sannsynlighet for at han kunne gått på en ny smell. Men, da han trillet terningen fikk han altså jackpot.

Når det gjelder dop: Jeg vil ikke spekulere. Jeg synes vi som publikum bør la vinnere være vinnere til eventuelle posistive tester kommer.

Jeg hadde, som Antonx, problemer med å finne den store entusiasmen etter Fuentes-saken. Det tar tid å komme på banen som en idrettspersonlighet. Neste år er Landis på plass og gjør Touren spennende fra dag en. Jeg gleder meg.
    ;)

T

Thomas1

Gjest
    Nå skal jeg legge meg i hardtrening til neste års tour. Skal ha med poden i barnesetet. Skal dope meg på marsipankake og Pepsi Max. Han er 18 mnd gammel og dytter meg allerede i ryggen når det ikke går fort nok i oppovebakker. ;D

Vedlegg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Etter å ha hørt mye TV-snakk om å teste maxpuls ved hjelp av en sinna pitbull, ser jeg nå at det finnes andre muligheter.
    ;D

A

Antonx

Gjest
    Jeg synes det ble et interesant og åpen tour i år :) Tross frafallet. Morsomt at en kar som får gå i brudd i neste en halv time blir nr. 2 sammenlagt. Men bra han ikke vant da. Synd Sastre ikke greide mere på tempoen.
    Landis liker jeg bedre nå.
    Gleder meg fortsatt stort over seieren til Thor på selveste Champs-Elyseées 8) 8)

Ja, ja bare et år å vente nå... men har vel igjen VM?
    Spania Rundt er nesten bare for spanioler så der er interessen min så som så.

Får endelig håpe Landis er ren. Ikke rart noen tenker på doping etter det Landis gjorde, men vi tar han som ren uten at vi har noen indisier, ikke sant?

A

Antonx

Gjest
    Helt sikkert på Eurosport, helt sikkert ikke på TV2 eller NRK.

B

bamsemann

Gjest
    Det kan faktisk bli et spennende spania rundt i år...

Valverde er da tilbake og satser, og der er nok Vinokourov med, og kurt asle, kanskje kommer det flere kanoner som ikke fikk syklet i touren i år...

Følg med...

bamsemann.. :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    http://www.dagbladet.no/sport/2006/07/26/472338.html

Og mens vi venter på B-prøven kan vi jo spørre oss selv: Hva er det egentlig med denne sporten?

Dette er så uendelig trist. Og hva tenker de på i DSC, når de allerede er i forhandlinger med flere av Fuentes' klienter? Man spekulerer allerede i om Ullrich kommer til å sykle for dem neste år...

Vil sykkelsporten ha doping?

Jeg vil ikke. Med mindre det skjer noe dramatisk kommer jeg til å boikotte neste års Tour.

:-/

A

Antonx

Gjest
    Det er endel penger i sykkelsporten og et meget stort press på f.eks Basso og Ullrich. Tour de France er en enorm påkjenning på kroppen. Å vinne sammenlagt krever vanvittig mye.
    Kan tenke meg mange tror andre doper seg og da kan det sikkert være fristende å tenke at jeg også må gjøre det for å ha mulighet til å slå motstanderne. De tror kanskje på legene som sier de ikke vil bli oppdaget i tester?
    Det jeg hører er at de tar blodoverføringer på kvelden slik at det ikke skal være påviselig etter konkuransen.
    Dopjegerne vet mye mere en det som kommer frem i media men de kan ikke gi ut opplysninger fordi de ikke har bevis. F.eks visste de på forhånd at Mulegg etter all sansynlighet var dopet. Men de kunne ikke si noe. Utøverne skjønte det også men de kunne heller ikke si noe offentlig.

Vedlegg

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.686
    Torget vurderinger
    3
    http://www.dagbladet.no/sport/2006/07/26/472338.html

Og mens vi venter på B-prøven kan vi jo spørre oss selv: Hva er det egentlig med denne sporten?

Dette er så uendelig trist. Og hva tenker de på i DSC, når de allerede er i forhandlinger med flere av Fuentes' klienter? Man spekulerer allerede i om Ullrich kommer til å sykle for dem neste år...

Vil sykkelsporten ha doping?

Jeg vil ikke. Med mindre det skjer noe dramatisk kommer jeg til å boikotte neste års Tour.

:-/

Jeg boikotta årets tour, angra litt når jeg med et halvt øye registrerte hvor spennende det må ha vært.
    Nå angrer jeg ikke. Det skal skje mye hvis jeg ikke boikotter neste år også. (jeg er blandt de som alltid har hatt en mistanke til Armstrong også.. )

A

Antonx

Gjest
    Dessverre overrasker det meg ikke hvis det er han etter den prestasjonen han utførte etter kolapsen.

A

Antonx

Gjest
    :mad: :mad:

Nei nå blir jeg heller sint end skuffet. Etter alle avsløringer velger en å dope seg for å vinne.
    For en feiging. Håper vi ikke ser han mere i sykkelsporten.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Sykkelsporten fremstår som en total jukseidrett, og ble vel egentlig uinteressant da de begynte å bruke sete på syklene.

Fotball derimot, en vakker balett av teknikk, kroppsbeherskelse, fart og kraft!

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Vil sende tankene til de stakkars syklistene som er midt oppi dette sirkuset hvor kravene til suksess er skyhøye og hvor lederene ikke holder kontrollen.

Vi må ikke glemme at det ikke er syklistenes feil, det er apparatet rundt.

Når det gjelder Landis så føler jeg stor skuffelse, men også synd på han.

Det er noe herk at en ikke kan stole på noen! Det verste er at jeg har begynt å tvile på de norske også. :'(

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Vil sende tankene til de stakkars syklistene som er midt oppi dette sirkuset hvor kravene til suksess er skyhøye og hvor lederene ikke holder kontrollen.

Vi må ikke glemme at det ikke er syklistenes feil, det er apparatet rundt.

Når det gjelder Landis så føler jeg stor skuffelse, men også synd på han.

Det er noe herk at en ikke kan stole på noen! Det verste er at jeg har begynt å tvile på de norske også. :'(

Naturligvis er det syklistenes feil hvis de doper seg. Ingen blir dopet uten at de er godt klar over det.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Naturligvis er det syklistenes feil hvis de doper seg.  Ingen blir dopet uten at de er godt klar over det.
    Det er selvfølgelig sant, men det skal gått gjøres å stå imot presset hver dag år etter år, når systemet rundt nærmest legaliserer det og kameratene dine du egentlig skulle ha slått slår deg hver gang pga prestasjonsfremmede midler.

Hvis en sammenlikner med norsk langrenn hvor det er mye mindre økonomisk press og en kultur som i utgangspunktet er mot doping. Ikke vanskelig å stå i mot da.

Vi får bare håpe på bedring!

S

slowmotion

Gjest
    Beklager BBking, men fotball er en lek for små barn.
    Voksne folk driver ikke med slikt.
    Før pleide jeg si at fotball er et spill for dumme mennesker,
    men det har jeg sluttet med, for fotballentusiastene ble så lei seg.
    Og jeg prøver å la være å oppføre meg som en arrogant tosk.
    (Men det er ikke lett)

Derfor : fotball er et spill for de som ikke vet bedre.....

;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Som sagt i en annen tråd:

Ballett er en skikkelig mannesport, dere.
    Tenk dere en nyvokset og lekker David Beckham i rosa tights.
    Spektakulære scener med fantastiske "dramaqueens" som faller om og hulker sårt over alt det vonde i verden.
    Det evige mysteriet om hvordan de tør å dope seg med steroider. Hva skal de gjøre hvis de plutselig får grov og tett hårvekst på hele kroppen, eller uren hud. Hvilken skrekk det ville vært!

Still a wax virgin??

;D ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Naturligvis er det syklistenes feil hvis de doper seg.  Ingen blir dopet uten at de er godt klar over det.
    Naturligvis har hver enkelt utøver ansvaret for sitt eget juks. Det skulle bare mangle.

Det er derimot en annen side ved problemet som jeg antar at Trompetnerd ønsker å belyse. UCI, og ASO i TdF sitt tilfelle, er ansvarlige for de strukturelle forutsentningene for det enorme omfanget i akkurat denne idretten. Som flere sykkelkommentatorer i dag påpeker er alle pengene en av de viktigste grunnene. Dette kan være en løsning på problemet også. Hva med en "skatt" til inntekt for antidopingarbeidet? En avgift knyttet til profflisens? Pengene finnes i sporten allerede, enn så lenge. Jeg tror ærlig talt rytterne vil tape mer på redusert anseelse enn de eventuelt må betale for et skikkelig kontrollregime.

Vi kan ikke ha dette mer.

lionstar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.03.2006
    Antall liker
    0
    Jeg tviler på at landis er uskyldig, dessuten har han ører som har en fasong som de kan få med mye veksthormon bruk over tid.

Noe av grunnen til at noen velger å dope seg, er at utøvere som ikke ville hatt noen mulighet til å engang havne blandt de 50 beste i et løp der ingen dopet seg, de ville kanskje ikke engang ha mulighet til å sykle i tour de france, har en kjempemulighet om de doper seg om få andre gjør det.

B

bamsemann

Gjest
    Sykkelsporten fremstår som en  total jukseidrett, og ble vel egentlig uinteressant da de begynte å bruke sete på syklene.  

Det har nå blitt tatt ganske mange fotballspillere for doping i de senere år også.

Det finns nok masse dop i italiensk og søramerikansk fotball.

Vet ikke om du kan huske den oppstandelsen det ble da den gamle tyske storkeeperen Sepp Maier skulle komme ut med en del avsløringer i sin bok.

Det var også et intervju med den argentinske legen i etterkant av vm 78 hvor han fortalte at det argentinske laget var dopa.

Det er nok desverre dop i de fleste idretter.

lionstar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.03.2006
    Antall liker
    0
    Der det ikke er skikkelig doping testing og en fordel og dope seg, vil det alltid være doping. Og USA er værst i klassen på grunn av vinnerkulturen som sier alle midler er lov.
    Gatlin testet også positivt , det at han har spilt amerikansk fotball uten doping tester før han slo igjennom som sprinter, er egentlig alt jeg trenger å vite.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Landis har nå fått med seg et kobbel advokater av den amerikanske sorten. De sier at prosessen med å få avgjort dopingsaken kan ta opptil et år. Snakk om hederlige konkurranseforhold!

Verdens frieste land slår til igjen! Slik blir det når et land er for svakt regulert. Alt blir marked og det blir uante muligheter for å tjene penger. Moralske verdier taper...

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Takk, helt enig! Det handler om politikk dette!

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Landis har nå fått med seg et kobbel advokater av den amerikanske sorten. De sier at prosessen med å få avgjort dopingsaken kan ta opptil et år. Snakk om hederlige konkurranseforhold!

Verdens frieste land slår til igjen! Slik blir det når et land er for svakt regulert. Alt blir marked og det blir uante muligheter for å tjene penger. Moralske verdier taper...
    Ja, du drømmer vel fortsatt om de kvinnelige økt-tyske og sovjetiske kulestøterne fra 80-tallet...

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Ja vi hadde mange mareitt om disse i gamle dager, da østblokklandene stod for det meste av doping i idrett. Nå har USA tatt ledelsen på dette området også...

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2003
    Antall liker
    6
    Jeg synes at doping er greit. Likt for alle.
    Det er et underholdningsaspekt i dette også.

Legalisering av doping kan gjøre all idrett til en blanding av freakshow og risikosport. Kappløp mellom deformerte muskelbunter med labilt lynne og uheldig behåring, og ekstrapremie til den med det høyeste medikamentforbruket.

Og man kan droppe skillene mellom herre- og dame idretter, og spare mye tid og ressurser på det.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Sunn sjel i et sunt legme?

Virker som idretten har glemt dette...

JORFIN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    er nesten som man begyunner å bli møkk lei av toppidrett, ver gang det er ettelrannet mesterskap, er det bare å vente en liten stund så får man høre at de som var så fantastisk suveren var dopet, så jævli mye juks hele tiden, jævli kjedeli for idretten!!! mange sier også at i de milijøene vor det bedrives mye extramsport, bla snowboard motorcross osv, er det sort sett ingen som blirr tatt for slikt.

Vedlegg

T

Thomas1

Gjest
    Hva skal de gjøre hvis de plutselig får grov og tett hårvekst på hele kroppen,
    Hvilket fører meg til neste spørsmål....

Who the fuck is Julius.....En tidligere dopet skøyteløper, en proff spydkaster, en syklist? ;D

B

bamsemann

Gjest
    Ja, du drømmer vel fortsatt om de kvinnelige økt-tyske og sovjetiske kulestøterne fra 80-tallet...
    Det var skikkelige damer det Løkken.....

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hvilket fører meg til neste spørsmål....

Who the fuck is Julius.....En tidligere dopet skøyteløper, en proff spydkaster, en syklist?   ;D
    Her kommer JU-LI-US som alle vil se
    Han svinger seg i toppen av et tre...

Turner? ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn