Sport, sykkel og trening Tour de France 2015

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.792
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Den første LA-tweeten du siterer sier akkurat det jeg tenker om saken, trane.
    Ser ikke hva som er så rasshølsk ved den, egentlig. Og Poe- og blodposegenerasjonen kan en ting eller tre om treukersritt de også.

pantanigiovanissimo.jpg

Sniff.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ja du kan så si, håper jeg tar feil men fikk en skikkelig Deja vu her om dagen da Froome durte opp den bakken.
    Forskjellen er vel helst at han ikke durer opp bakkene hver dag - slik de gjorde før i tiden. Froome - og forsåvidt også de andre store gutta - tok det ganske rolig på etappen over Tourmalet i går. Kan hende som en oppladning til litt mer bakkeduring i den siste stigningen i dag. Vi får se.......

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Ja du kan så si, håper jeg tar feil men fikk en skikkelig Deja vu her om dagen da Froome durte opp den bakken.
    Forskjellen er vel helst at han ikke durer opp bakkene hver dag - slik de gjorde før i tiden. Froome - og forsåvidt også de andre store gutta - tok det ganske rolig på etappen over Tourmalet i går. Kan hende som en oppladning til litt mer bakkeduring i den siste stigningen i dag. Vi får se.......
    Ja det hadde kanskje sett litt for dumt ut og dure hver dag, kanskje han er smartere en de før i tiden?:cool:

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ja det hadde kanskje sett litt for dumt ut og dure hver dag, kanskje han er smartere en de før i tiden?:cool:
    Ja - kan hende er hele gjengen smartere. Hvis ikke de andre durer, trenger jo ikke Froome å slite seg ut. Han leder jo hele greia - så han kan i og for seg bare tilpasse seg hva utfordrerne hans finner på.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Ja - kan hende er hele gjengen smartere. Hvis ikke de andre durer, trenger jo ikke Froome å slite seg ut. Han leder jo hele greia - så han kan i og for seg bare tilpasse seg hva utfordrerne hans finner på.
    Sant. Dessuten så blir det for varmt der nede i dag til during. Så varmt at Stein Ørn går ut og ber publikum om å gi syklistene drikke underveis...så får man bare håpe at ingen har puttet noe snadder oppi...

Er det bare meg som lurer på hvorfor rasshølet får så mye oppmerksomhet av pressen der nede, kunne de ikke bare gitt f.. i ham, eller selger han så godt enda?

oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    622
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Klart navnet hans selger. De skal tjene penger, da spiller det ingen rolle hva som skjer i etterkant.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ser ikke hva som er så rasshølsk ved den, egentlig.
    En svale gjør ingen sommer, en tweet intet rasshøl.

Her ligger det noen år med hardt arbeid bak. Dette årets mest sympatiske fra LA er nok at han returnerer til åstedet for å drive med 'veldedighet'.

Sist redigert av en moderator:

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.962
    Torget vurderinger
    4
    Vel, det er forskjell på å tenke og å kringkaste. Jeg tenkte også mitt, men når Armstrong "tenker" offentlig blir det en beskyldning. Til å komme fra en fyr som blodnektet (høhh!!) til det komiske en det ganske idiotisk uttalelse.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.792
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Så. Vi har sett en fornuftig tweet fra et sertifisert rasshøl. Videre.

Jeg overvurderte dagens etappe. For mye flatt mellom sagtennene til at det kunne bli langdistanseaction i sammenlagten. Men G som fjellhjelperytter lukter, eh, Kjærgaard. Sorry.

C

cruiser

Gjest
    Så. Vi har sett en fornuftig tweet fra et sertifisert rasshøl. Videre.

Jeg overvurderte dagens etappe. For mye flatt mellom sagtennene til at det kunne bli langdistanseaction i sammenlagten. Men G som fjellhjelperytter lukter, eh, Kjærgaard. Sorry.
    Hva fysiologisk er det som tilsier at han ikke kan være en potensiell GC rytter og da henge med i fjellene når det ikke blir kjørt med full sprut?

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Jeg skjønner ikke hvorfor de har økt poengene for å vinne etapper slik at de rene spurtene kan kjempe om poengtrøya, så har de laget sluttene så harde at spurtene ikke er med i spurten likevel, begynner å bli kjedelig når det er 1 til 2 stykker hver dag som kjemper om seieren om det er fjelletapper eller så kalte spurtetapper.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.962
    Torget vurderinger
    4
    Au au au som Geraint Thomas ble stygt taklet i dag. På hodet i stolpen og rett i ut i skauen. Noen ganger går det heldigvis mye bedre enn det først ser ut som.

eksu

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Antall liker
    1.569
    Torget vurderinger
    4
    Ja, det så veldig stygt ut. Bra at han kom seg på sykkelen igjen. :)

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.308
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Begynner Froome å få kalde føtter ? Liker ikke at tidligere dopere (doping eksperter...) får vær ekspert kommentatorer.
    Vil fjerne eks-dopere som TV-eksperter - Sykkel - VG

Samtidig forstår jeg hans frustrasjon og det er vel ingen idretter det testes så mye som i sykkel. Hva med andre, som Dibaba, som satte ny rekord og som knapt ser sliten ut etter løpet og som nærmest var opplest av var umulig å slå uten doping. Blir disse svartskallene teste i samme grad ? Unnskyld uttrykket, men vet snart ikke hva som er lov å kalle folk...
    Dibaba med ny verdensrekord p? 1500 meter - sport - Dagbladet.no

Sist redigert:
    C

cruiser

Gjest
    Begynner Froome å få kalde føtter ? Liker ikke at tidligere dopere (doping eksperter...) får vær ekspert kommentatorer.
    Vil fjerne eks-dopere som TV-eksperter - Sykkel - VG
    Ingenting i den artikkelen som støtter opp under overskriften, det nærmeste jeg kommer er:

"- Jeg er ingen fan av det, rent personlig. Jeg synes ikke disse folkene er de beste rollemodellene vi kan ha. De er ikke gode talsmenn for sporten vår, svarte mannen som har den gule trøya."

Dette er det ikke spesielt vanskelig å være enig i..

eksu

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Antall liker
    1.569
    Torget vurderinger
    4
    Da er vi snart i gang med de fem siste etappene, og håper på mye action. Regner med at det kommer en del angrep på Froome allerede idag fra bla. Quintana og Contador.

I Tourmanager har jeg gjort de siste byttene, så nå håper jeg ingen bryter eller kommer utenfor tidslimiten siden jeg ikke har flere tilgjengelige bytter igjen. :)

eksu

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Antall liker
    1.569
    Torget vurderinger
    4
    Da var Tour'en over for denne gang, og det ble jo litt spenning igår. :)

Gratulerer med seieren i HFS-Ligaen Totte, ble jo ganske jevnt om seieren. :)

HFS.jpg

Så da er det bare å vente på Vuelta'en, som starter den 22. august. :)

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.308
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7

Vis vedlegget 331244

Vel, så lenge Froome og toget skal med, så blir det kanskje like --- kjedelig ?

oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    622
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer! Og takk for spillet begge to.Må si at å spille dette, var som om å spille på hester. Det er veldig uforutsigbart hva som kommer til å skje. Plutselig får noen lov til å gå og noen faller eller blir syke. Jeg satset på våre to norske hele veien, men det ga ikke alltid så mange poeng:(. Men det gjorde Touren litt mer spennende. Men hva skjedde tilslutt med poeng og laget? Hadde store problemer med å finne den endelige poengsummen og laget mitt var borte.

oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    622
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Siste fjelletappe, ble faktisk ganske spennende. Da rykket Quintana, og det kunne se ut som han klarte å kjøre inn forspranget til Froome.

eksu

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Antall liker
    1.569
    Torget vurderinger
    4

Vis vedlegget 331244

Vel, så lenge Froome og toget skal med, så blir det kanskje like --- kjedelig ?
    Kanskje, men vil tro at han fortsatt er sliten etter tour'en. Han har jo bare 4 uker på seg å komme i form. Astana skal stille med Landa, Aru og Nibali, så jeg regner med at Sky skal få kjørt seg. :)

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.949
    Har ikke sett så nøye på løypeprofilen i Vueltaen for i år, men generelt er det vel vanskeligere å kontrollere på samme måte siden det gjerne er brattere stigninger og de fleste lagene stiller med svakere lag enn hva de gjør i Touren.

eksu

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Antall liker
    1.569
    Torget vurderinger
    4
    Etappe 11 ser utrolig bra ut, gleder meg til den. :)

Andorra la Vella / Cortals d´Encamp

perfil_11.png

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn