Sport, sykkel og trening Tour de France 2015

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Tour'en er på tredje etappe i dag og enda ingen TdF 2015-tråd ?

    map_route.jpg


    Traurig start, men i dag ble det dessverre dramatikk av den uheldige sorten og Cancellara er ute allerede.

     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.746
    Antall liker
    21.616
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Snakket med en restaurantdriver på Col du Lautaret 8 km syd for Col du Galibier på tirsdag, og hun var sterkt bekymret for forretningene etter at et steinras lenger ned i Oisans-dalen har tatt ut Galibier fra årets utgave. Må være rart å drive et sted hvor du bare vet at verdens største sykkelløp kommer forbi årlig, og så plutselig uteblir det.

    galibier.jpg

    Velten i dag var bare syk, men c'est Le Tour.
     
    Sist redigert:

    eksu

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Innlegg
    591
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    4
    Fint med en egen tråd for Tour'en. :)

    I morgen blir det spennende å se om noen av sammenlagtfavorittene får problemer med å henge på. Blir det vått og glatt tror jeg flere kan tape en del tid, så det er bare å benke seg ned foran kassa kl 13:30. :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Cancellara ute, men har i det minste noe å fortelle barnebarna: "Jeg ledet touren, men gikk i et massevelt og brakk ryggen så jeg måtte bryte".
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.512
    Antall liker
    102.804
    Torget vurderinger
    23
    Trodde du skullestille i år, Zombee?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Fant ut at det ikke gikk med engangslisens. Tar det neste år.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.512
    Antall liker
    102.804
    Torget vurderinger
    23
    Mulig jeg slenger meg med jeg også. Group travel? :D
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    Det var nære på at Froome hektet albuene fast i en annen rytter igår. Av stilmessige årsaker håper jeg på en annen vinner.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.270
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Det var nære på at Froome hektet albuene fast i en annen rytter igår. Av stilmessige årsaker håper jeg på en annen vinner.
    Ja, at det går an å sitte slik på sykkelen og fortsatt sykle fort, ja fortere enn de fleste, strider jo mot alt vi har lært :confused:

    For øvrig var det helt riktig å nøytraliser rittet en periode i går - forstår ikke at Alexander klager på det. Litt gretten fordi det ikke har gått hans vei så langt ?
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    At enkelte ryttere er misfornøyde med gårsdagens nøytralisering tror jeg gjelder det uforutsigbare ved nøytralisering, ikke at gårsdagen ble nøytralisert. Antagelig var det få ryttere, eller tilskuere, som fikk med seg at det var nok en velt etter den store, voldsomme velten. Den skjedde etter at Team Sky hadde satt fart.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.746
    Antall liker
    21.616
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ...og da hadde de ikke ambulanser tilgjengelige, var det ikke så? Riktig avgjørelse. Det er ikke krig, selv om det kan likne.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Er det fler her som er med på TV2s Tourmanager? Jeg har nettopp opprettet en HFS-liga og håper det er interesse:

    HFS-ligaen
    PIN: 8006574
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Velkommen til oyvjorge, nå er vi 2 i ligaen.

    Jeg bør gjøre oppmerksom på at jeg er en betydelig dårligere vinner enn taper, og nok kan komme i skade for å være kjepphøy og repetetivt hoverende så lenge det går min vei.
     

    eksu

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Innlegg
    591
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    4
    Joinet ligaen jeg også. :)

    Har ikke gått så bra hittil, men håper at det endrer seg. ;)
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Utmerket, og det er plass til fler.

    I dag har de 4 utbryterne holdt 40.9 km/t den første timen. Feltet lå etter en time over 8 minutter bak. Det betyr at feltet holdt så vidt i overkant av 35 km/t den første timen på en flat TdF-etappe. Det hadde vært sakte selv på turritt.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Jeg bør gjøre oppmerksom på at jeg er en betydelig dårligere vinner enn taper, og nok kan komme i skade for å være kjepphøy og repetetivt hoverende så lenge det går min vei.
    Imponert over selvinnsikten. ;)
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.743
    Antall liker
    13.231
    Kult at arbeidshesten Martin får gult. Og dårlig timet punktering av Kristoff. Hadde håpet på mer action på brostenen, men forsåvidt bra at de aller fleste sammenlagtfolkene kom seg greit gjennom. Froome imponerte på noe som ikke akkurat er hans favorittunderlag. Men når lille Quintana henger med har det ikke blitt kjørt veldig tøft, men slik blir det kanskje når de beste brostensrytterene har kapteiner å lose trygt over.

    Gleder meg til fjellene starter.
     
    Sist redigert:

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Håper Quintana ikke taper alt for mye på flata, han er på laget mitt. Satser på at han tar masse poeng etterhvert.
     

    eksu

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Innlegg
    591
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    4
    Spennende etappe, moro at Martin vant og endelig fikk sin gule trøye. Var også bra for sammendraget at ingen av de store favorittene ble frakjørt. Et par franskmenn tapt dog en del tid idag.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.746
    Antall liker
    21.616
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det ble da vitterligen kjørt hardt i dag.
    Froome så ut som Bambi på isen, men holdt seg oppreist såvidt. Sagan gjorde en kjempejobb for Contador. Movistar var virkelig ute å kjøre til Quintana fikk kontakt med Valverde som hadde sittet nær fronten hele tiden. Martin tok en Spartacus nok en gang, men det var til hans fordel at De Fire Store hadde blitt enige om remis på det tidspunktet. Fortjent rødt startnummer til Nibali. Han prøvde å gjøre en forskjell mange ganger.

     
    Sist redigert:
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Tja...hadde det vært mulig å jukse seg til ekstra poenger på grunn av skader, så hadde nok sykkelistene også blitt liggende. Ikke det at jeg liker juksemakerne i fotballen, men ligger i den menneskelige natur å jukse så lenge det er noe å tjene på det. Og er det noen som har bevist at de går langt for å jukse, så må det da være sykkelistene?
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Som vanlig;.."Paolini forteller også at han ikke forstår hvordan han kan ha fått i seg stoffet, og vil jobbe for å renvaske seg"
     

    Jimmy Jazz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bergen
    I et dørgende kjedelig TDF er kokainsniffingen til Paolini det mest interessante til nå.
    Som vanlig på denne tiden gleder jeg meg til Vueltaen.
     

    Jimmy Jazz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bergen
    Beklager den nedsettende kommentaren min, men med Giroen friskt i minne så hadde jeg kanskje litt
    for høye forventninger til rittet.

    Det vil nok bli kjekkere når rytterne skal bestige fjellene om ikke så lenge.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Skulle jeg dopet meg ville jeg valgt noe mer prestasjonsfremmende og mindre sporbart enn kokain. Også Paolini da, huff.
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    nrk.no
    Skulle jeg dopet meg ville jeg valgt noe mer prestasjonsfremmende og mindre sporbart enn kokain. Også Paolini da, huff.
    Skuffende av Paolini, et år igjen så skulle han satse på å bli trener/sjef i et team, alt spolert pga kokain.

    Men har ikke Paolini kjørt en haug med klassikere, giron og nå touren dette året?
    Hvis dette er tilfelle så må jo mannen være nedkjørt, han er ikke akkurat ung så da hjelper det vel med litt kokain for å døye smertene, men likevel ingen unnskyldning for det han har gjort.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Kanskje bonden som alte opp oksen og slakteren som parterte den til biff, begge brukte kokain? Hvis også den butikkansatte og grossisten brukte kokain, er det ikke rart om Paolini har spor av dette stoffet i seg?
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    "Hele" Europa snorter coke, han har nok bare blingsa litt på klokka til neste løp...
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Lance, shut the F*** Up !

    Noen tar aldri er hint. Selv etter at de er ettertrykkelig kastet ut fra selskapet kommer de ubedt brasende inn igjen og insisterer på oppmerksomhet, på bekostning av den som skal feires. Dersom hans tilstedeværelse i tour'en er et forsøk på å gjenopprette hans renommé så ser han ut til å mislykkes grundig, heldigvis.

    Lance Armstrong_ TdF 2015.JPG

    - Jeg vet hvordan det er for Chris å være midt i touren og måtte håndtere stadige spørsmål. Og for å være ærlig, så er mye av det min skyld, sier Armstrong.
    Selv om han føler på skyldfølelsen, så angrer han altså ikke på meldingen.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.512
    Antall liker
    102.804
    Torget vurderinger
    23
    Definitivt - diameteren begynner å anta smått episke proporsjoner!
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.270
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Håper vi ikke kan si det samme om Froome om 10 år....
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Ja du kan så si, håper jeg tar feil men fikk en skikkelig Deja vu her om dagen da Froome durte opp den bakken.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn