Torget=umulig å selge?

jan_eriks

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.02.2006
Innlegg
440
Antall liker
117
Har etpar phonoprodukter (Denon dl 304 samt Project rørriaa) tilsalgs på torget. Lagt ut for en uke siden men INGEN respons.
er det noen her som i det heletatt kan vise til salg her eller er det bare å legge inn en annonse på finn først som sist?
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
1 uke gjør ingen sommer. Ha tolmodighet. Går det mye lenger tid; sett ned prisen.
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.161
Antall liker
34.329
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Har nylig både kjøpt og solgt. Brukte pick'uper er ikke det enkleste å selge, og det er vel kjøpers marked på en rekke produkter. Vet ikke om finn.no er enklere, men det koster jo ikke stort å prøve.........
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Fullt mulig å selge her. Men det er jo viktig å finne riktig pris og kunde. (så det er jo litt avhengig av hva du selger og til hvilken pris) om det ikke er så mange hundrelapper å spare er det nok litt køddent å selge både her og der. En ting som er sikkert er at man blir ikke RIK av å selge brukt HIFI for tia.. men slik er det nå engang, og da må man tilpasse prisen for å komme videre (lite land dette. få kunder) :)
 

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Innlegg
887
Antall liker
302
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Jeg har ikke hatt problemer med å selge ting på torget.
Kan du ha priset for høyt?
Det er selvfølgelig mange faktorer som spiller inn, men litt tålmodighet er det beste rådet jeg kan gi.
 

jan_eriks

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.02.2006
Innlegg
440
Antall liker
117
Men, er det ikke gjengs å prøve å prute hvis man er intressert og føler prisen er for høy?
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Har etpar phonoprodukter (Denon dl 304 samt Project rørriaa) tilsalgs på torget. Lagt ut for en uke siden men INGEN respons.
er det noen her som i det heletatt kan vise til salg her eller er det bare å legge inn en annonse på finn først som sist?[/QUOTE

Det var da også et spørsmål.

Gi tål, mann. Jeg har ikke lest annonsen din; jeg er ikke i markedet for phonoprodukter av noe slag, men jeg forestiller meg at dette er noe smalere enn feks forsterkere og høyttalere, og som andre har påpekt, i den grad du i det hele tatt har oppgitt pris, kanskje den bør revurderes?
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.936
Antall liker
86.563
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
99
Selger som hakka møkk jeg, men du må ha tolmodighet og fornuftig pris :)
Lykke til med salg (og kjøp)
 

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Innlegg
887
Antall liker
302
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Min erfaring er å ikke ta særlig høyde for pruting.
Det kan jo også stå i annonsen
 

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Innlegg
3.663
Antall liker
3.289
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Broderen min pleier alltid å si til fattern (ja, dette er en gjenganger!); skal du selge båten eller skal du bare ha den liggende for salg?

her er nøkkelen - alt selges hvis prisen er riktig. Jeg har fått solgt mye og faktisk kjøpt mye via torget. Mange av oss er "samlere" og instinktet trigges hvis prisen er god nok. Hvis den er for høy så gidder hvertfall ikke jeg begynne å prute.
 

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Innlegg
887
Antall liker
302
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Markedet bestemmer selvsagt hva man kan få ved salg.
Det finnes selvfølgelig ikke noe fasit for hva folk vil betale.
Enkelte ting oppnår veldig gode priser mens andre ikke.
Populære og godt kjente produkter går naturlig nok høyere i pris enn mindre kjente.
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
922
Antall liker
1.091
Torget vurderinger
4
Annonsetips

Å ta seg bryet med å legge inn bilder kan gi utslag, da annonser med bilde havner på forsiden når man går inn på torget, bilde gjør også annonsen lettere synlig.
Ellers er det greit å vite hvor i landet varen befinner seg, eget felt for dette i annonsen som gjør at man kan filtrere bruktbørs etter fylke. Lokal tilgjengelighet kan trigge enkelte kjøpere som ønsker unngå postforsendelse/frakt/ gjøre raske handler / handle på impuls.
Ellers så er det alltid en god idé med telefonnummer/ epost da det åpner opp mulighet for kontakt fra ikke-registrerte brukere. Dette er faktisk et poeng i seg selv da annonser på HFS dukker høyt opp på google-søk gjort fra norske IP-adresser:

denon_pu.jpg


Når det er sagt, om produktet er av kjent fabrikat for almenheten (fra hifiklubben/ soundgarden) kan det lønne seg å legge ut på Finn.no.
Sist jeg f. eks solgte en Hegel forsterker: Forholdsvis fyldig annonse med bilder av egen forsterker og "riktig pris" (1/2 av veil) hadde jeg 70 treff på HFS på to dager, et par halvinteresserte prutere det aldri førte noen veil med.
La ut annonse på finn ca 17:00 en hverdag, innen 19:00 hadde den over 200 visninger og var solgt via "kjøp nå" funksjon /payex.


Lykke til!

Har etpar phonoprodukter (Denon dl 304 samt Project rørriaa) tilsalgs på torget. Lagt ut for en uke siden men INGEN respons.
er det noen her som i det heletatt kan vise til salg her eller er det bare å legge inn en annonse på finn først som sist?
 
V

vredensgnag

Gjest
Trådstarter beskrev sin Denon PU med "Jeg greier ikke å få den til å låte bra og gir opp prosjektet."

Selgende tekst.

har selv kjøpt fra torget i senere tid, og har betalt både helt rett pris for begge parter i ett tilfelle, og litt for mye i et annet. Men alle er glade. Annonsene var formet slik at produktene kom godt fra det.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.936
Antall liker
86.563
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
99
En annen ting jeg vil tro betyr endel og det er å oppgi sted, postnr, epostadresse og telefonnr. i annonsen. Jeg har gjort det til en vane å gjøre det og da er jeg "søkbar", noe som jeg mener viser at jeg er en seriøs selger/kjøper som ikke har noe å skjule.
 

Nusse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
397
Antall liker
174
Jeg tok en titt på anonsene dine. Du legger Tubeboxen ut for kr. 2000. Nypris er ved et enkelt nettsøk kr. 2900. Denon selges av Needeldoctor for 699 dollar, dvs under kr. 4000. Du ligger inne med et alt for høyt utgangspunkt. Det er fra ca. halv pris folk begynner å prute. Ligger du høyere gidder de ikke ta kontakt. I tillegg er jeg enig i de som har kommentert annonsens innhold. Prøv igjen med 1/2 pris, bilde og annen annonsetekst så får du nok solgt varene. Regn med å få ca 1200 til 1400 for tubeboxen og en 1500 til 1700 for pickupen.
 
X

X186841

Gjest
Har vært litt trått her i det siste , kan være en ide å prøve Finn. Prøvde å selge noe forsterkeri her for en billig penge i noen uker uten att det gikk , satte opp prisen en del og slang det ut på Finn , solgt i løpet av ett par dager til prisforlangende. Er en del folk der ute som er på jakt etter ting , men som aldri har hørt om hifi sentralen.
Men prisene dine er nok vel høye i utgangspunktet.
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Men, er det ikke gjengs å prøve å prute hvis man er intressert og føler prisen er for høy?
Det er folk som pruter bare for å prute, som ikke har til hensikt å kjøpe.
For da de får et uventet "ja" så får de panikk og kaver etter argumenter for alikevel ikke kjøpe

Sett laveste pris du er villig å selge for. Hvis ikke solgt innen 2 uker så prøver du på Finn.
Har erfaring at folk kjøper mer fredag og lørdag enn ukedagene.
 

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
En annonse må inneholde mest mulig informasjon.Dess fler opplysninger en utelater dess større blir risken for at produktet ikke blir solgt.
 

jan_eriks

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.02.2006
Innlegg
440
Antall liker
117
Så godt som ny Denon Dl 304 til halv pris blir for drøyt for meg å selge!
 
K

Kafka

Gjest
Stort sett kjøpers marked.
Vanskelig å selge.
Lett å kjøpe.
 

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Innlegg
391
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
Så godt som ny Denon Dl 304 til halv pris blir for drøyt for meg å selge!
Da beholder du den eller prøver Finn.
Brukt pickup er uansett risikosport. Jeg gir personlig ikke mere en 50% av nypris på en pickup om den hår gått få timer.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Folk har ikke penger etter nyttår.
det merkes.. har noe knall selv for salg.
Bare vent til skattepenger og feriepenger kommer :)
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Har ikke lest trådstarters annonse, men generelt er det et alt for høyt prisnivå her inne! Stort sett fantasipriser fra ende til annen.... Tydelig at folk her inne tror de skal få igjen listepris - 20%......selv om de fikk supertilbud fra en bekjent i ei hifisjappe - gjerne innkjøpspris + 20%

Jeg kjøper og selger endel her inne og i mitt hode er det halv pris +- begge veier som utgangspunkt.

Men det er jo tilbud/etterspørsel som bestemer til slutt...
 
Sist redigert:

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.405
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Så lenge en PU er brukt er 1/3 av nypris passende pris etter min mening. Man har jo ingen kjennskap til hvordan den har blitt behandlet.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.234
Antall liker
9.570
Det er folk som pruter bare for å prute, som ikke har til hensikt å kjøpe.
For da de får et uventet "ja" så får de panikk og kaver etter argumenter for alikevel ikke kjøpe

.
Stemmer det. Jeg averterte en gammel bil for en stund siden. Uerfaren med å selge gammel som jeg er gjorde at jeg nok la listen høyt, men likevel. Jeg fikk endel SMS med tilbud på ca halvparten av forlangende. Jeg svarte etterhvert "Ja" på dem. Hørte ikke noe mer, gitt.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Her skal folk ha ting gratis! gjerne topp produkter til under 1/3 del av nypris...
Sett fra den andre siden: Hvorfor skal man kjøpe noe brukt, selv om det er strøkne produkter som bare er noen dager gamle, dersom man ikke sparer penger på det. Til 60-70-80% av nypris (som det sannsynligvis også går an å forhandle litt om) er det sannsynligvis ikke verdt å miste alle garantier og forbrukerrettigheter. Da vil i alle fall jeg heller legge til de siste 20-30 prosentene og kjøpe nytt, med de fordelene som følger med.

...Dette gjelder i alle fall "betalbare" produkter som er lett tilgjengelige. F.eks. betaler jeg heller 10.000,- for en kliss ny forsterker enn å kjøpe den samme i uåpnet eske av en tidligere eier for 7-8000. Man kjøper som oftest brukt for å få mer for pengene, ikke for å gi første eier tilbake pengene han har betalt for produktet. Sånn er det bare.
 

tuco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2004
Innlegg
175
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
Så godt som ny Denon Dl 304 til halv pris blir for drøyt for meg å selge!
Får du halv pris for brukt pickup skal du være kjempefornøyd. Pickuper er det som faller mest i verdi da de blir utslitt etter en stund og er sårbare for behandling, og kjøper har liten mulighet til å kontrollere tingenes tilstand.

En annen ting er jo at i hvertfall i highendsegmentet er veiledene priser oftest mer villedene, så kjøpere kan få ganske store rabatter hos forhandler, da blir bruktprisene også deretter.
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
880
Torget vurderinger
35
Her skal folk ha ting gratis! gjerne topp produkter til under 1/3 del av nypris...
Sett fra den andre siden: Hvorfor skal man kjøpe noe brukt, selv om det er strøkne produkter som bare er noen dager gamle, dersom man ikke sparer penger på det. Til 60-70-80% av nypris (som det sannsynligvis også går an å forhandle litt om) er det sannsynligvis ikke verdt å miste alle garantier og forbrukerrettigheter. Da vil i alle fall jeg heller legge til de siste 20-30 prosentene og kjøpe nytt, med de fordelene som følger med.

...Dette gjelder i alle fall "betalbare" produkter som er lett tilgjengelige. F.eks. betaler jeg heller 10.000,- for en kliss ny forsterker enn å kjøpe den samme i uåpnet eske av en tidligere eier for 7-8000. Man kjøper som oftest brukt for å få mer for pengene, ikke for å gi første eier tilbake pengene han har betalt for produktet. Sånn er det bare.

Følger ikke garanti/forbrukerrettighet produktet (med kvittering/garantibevis) og ikke personen som har kjøpt produktet ??

mvh
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.119
Antall liker
4.995
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Sjekk kjøp / salg oversikten så finner du ut en hel del.
Om hvilke produkter som omsettes og til hvilken pris.
Karakterer som er gitt finner du også.
 
N

nb

Gjest
Det er jo ganske mye til salgs som ikke er så fryktelig spennende også... Husk også på at alle som frekventerer sentralen allerede har et anlegg de forhåpentligvis er noenlunde fornøyde med og sannsynligvis er også en stor del av medlemsmassen ikke på utkikk etter noe nytt hele tiden.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Her skal folk ha ting gratis! gjerne topp produkter til under 1/3 del av nypris...
Sett fra den andre siden: Hvorfor skal man kjøpe noe brukt, selv om det er strøkne produkter som bare er noen dager gamle, dersom man ikke sparer penger på det. Til 60-70-80% av nypris (som det sannsynligvis også går an å forhandle litt om) er det sannsynligvis ikke verdt å miste alle garantier og forbrukerrettigheter. Da vil i alle fall jeg heller legge til de siste 20-30 prosentene og kjøpe nytt, med de fordelene som følger med.

...Dette gjelder i alle fall "betalbare" produkter som er lett tilgjengelige. F.eks. betaler jeg heller 10.000,- for en kliss ny forsterker enn å kjøpe den samme i uåpnet eske av en tidligere eier for 7-8000. Man kjøper som oftest brukt for å få mer for pengene, ikke for å gi første eier tilbake pengene han har betalt for produktet. Sånn er det bare.

Følger ikke garanti/forbrukerrettighet produktet (med kvittering/garantibevis) og ikke personen som har kjøpt produktet ??

mvh
Garantien gis som regel av produsenten/agenten til den som kjøper det av dem. Ofte er produsentene greie nok til å hjelpe evt. nye eiere med produkter innenfor garantitiden, men jeg tror vanligvis ikke de har noe krav på denne garantien. Hvis eier nr. to, tre, etc. får med originalkvitteringen fra første eier og kan bruke denne som "kjøpsbevis", går det jo an å få benyttet seg av garantien likevel, men dette kan med ikke så mye godvilje kalles juks. Uansett er ikke "garanti" noe lovfestet, men noe selger tilbyr kjøper utover det han allerede har krav på iht. forbrukerkjøpsloven, og da er det selger som setter forutsetningene for sin garanti.

/d: LOV-2002-06-21-34 :d/ Lov om forbrukerkj�p (forbrukerkj�psloven).

Garanti må ikke forveksles med reklamasjonsrett, som også kun gjelder mellom firmaet som har solgt et produkt (Produsenten eller deres agent) og privatpersonen som kjøpte det av dem.

/d: LOV-2002-06-21-34 :d/ Lov om forbrukerkj�p (forbrukerkj�psloven).
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.327
Sted
Smurfeland
Det er folk som pruter bare for å prute, som ikke har til hensikt å kjøpe.
For da de får et uventet "ja" så får de panikk og kaver etter argumenter for alikevel ikke kjøpe
Vil ikke forundre meg om flere av de som driver med skambud og pruting på den måten egentlig er individer som syns prisforlangende er for høyt, lar seg provosere, og i sin indignasjon bestemmer seg for å gi selger en "lærepenge" ved å legge inn et provoserende lavt bud med overlegg.

Muligens inspirert av han her?
E-mails from an Asshole



Forøvrig syns jeg bruktmarkedet er spennende, selv om enkelte priser ting i overkant høyt av hva jeg ville vært villig til å betale. Enda verre blir det når selger opplyser om feil, skader eller mangler og føyer til at det uansett ikke har noe å si eller er ubetydelig og allikevel forventer å få "full" bruktpris.
 
Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.783
Antall liker
33.260
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Har etpar phonoprodukter (Denon dl 304 samt Project rørriaa) tilsalgs på torget. Lagt ut for en uke siden men INGEN respons.
er det noen her som i det heletatt kan vise til salg her eller er det bare å legge inn en annonse på finn først som sist?
1. Ikke umulig å selge på Torget!
2. Annonsen (syns din var litt uheldig):p
3. Tålmodighet (du må jo treffe noen som ønsker ditt produkt, en uke er ikke lang tid);)
4. Kremmerånd (når hendvendelser kommer så er det dette som gjelder)

gismo
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.103
Antall liker
6.426
Hvis man prøver å selge til en pris ingen er villig til å betale er det umulig å selge.
 
Topp Bunn