Uavhengig pris, hvilke type platestrammere er best, tenker både de med vekt og uten og hva passer til de forskjellige tallerken konstruksjoner...Noen som har relevant erfaring og hvilke positive sider og evt. fallgruver man bør ta hensyn til?
|
Takk for svar så langt folkens, Ymir...takk for informativ link den ga litt mer kjøtt på beinet jaHer er beskrevet mye ang div platestrammere/vekter til div spillere.
Gammel men med mye kunnskap
DIY Record Clamp/Turntable Weight, Universal Record Stabilizer - Improved Signal
Ikke alle spillere tåler tunge vekter... det avhenger av lageret, - da er det bedre med typen "skruklemme", - dvs en som skrues fast over spindelen...
Ikke sant, da ender man altså opp med ett tredje alternativ som er helt gratis ;DMin erfaring er at det spiller like flott om ikke bedre uten platestrammer / klamp dette gjelder også vakuum sug
Mvh
Kul den Sota clampen, ser flere produsenter blander metall med polymer for å omforme vibrasjon til varme osv...Bra nettside for analoge produkter forrestenSota har en fin som heter SOTA REFLEX RECORD CLAMP.
Michell Engineering Record Clamp er en enklere versjon.
Finnes utallige typer. Eneste man bør huske er at spindelen må være lang nok til at Clampen får feste.
F.eks. på Lenco spillere er spindelen ikke så høy, så svært få av disse clampene fungerer. Selv bruker jeg en Project Record Puck.
Er platen rett og fin i utgangspunktet får du selv avgjøre om det har noe for seg.
Kjøp en som ser kul ut, så blir du nok fornøyd!
Tøft, hva menes med ring vekt?på min Basis er det en som skrustrammes rundt senterspindelen
noen er gjenget
på min Garrardzilla skal det en 1200g bronsevekt og en ring vekt
Aha takker...kan det brukes både på alle typer belte motoriserte og direktedrevet spillere eller er det begrensinger ut i fra konstruksjon?
Aha takker...kan det brukes både på alle typer belte motoriserte og direktedrevet spillere eller er det begrensinger ut i fra konstruksjon?
Vis vedlegget 567254