Tonkraft Norden - noen med erfaringer?

funbunny

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
152
Sted
Ved Mjøsa
Jeg lurer på om jeg har gått på en smell her. Forhåndsbetalte ca 22' for et par forsterkere i oktober 2019, men har fremdeles ikke fått de. Har nå i flere måneder forsøkt å ringe/maile/chatte med Tonkraft Norden ( Jan Ardstål ), uten å få svar.
Fikk en mail fra ham i februar hvor han sa at dette skulle gå bra. Etter det har det ikke vært livstegn...

Funbunny

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
4.173
Sted
Nedre Eiker
Håper det løser seg, men jeg skjønner hvorfor du er bekymret. Februar er jo allerede en stund siden.

HoJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
1.119
Sted
Stavanger
Ser ut som de la ut info angående et produkt på facebook i dag..

Calmati

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.08.2016
Antall liker
130
Sted
Bærum
Medmindre det du bestiller er veldig spesielt og opplagt noe forhandleren ikke normalt vil ha på lager, skal man være veldig forsiktig med å forhåndsbetale noe som helst.
Om forhandleren har så dårlig likviditet at han må ha forhåndsbetalt, risikerer du at vedkommende går overende og garantier mm er borte.

Og skal du forhåndsbetale, gjør det med kredittkort. Om varen ikke leveres kan du gå på kortselskapet og kreve refusjon.

Om jeg forhåndsbetaler standard varer ? Glem det. Skjer ikke. Da blir det ingen handel.

mvh Calmati

jorwed_

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2012
Antall liker
8.730
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
72

RM

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
583
Da jeg avsluttet mitt forhold til Tonkraft-Musical Innovation AB-Jan Ardstål fikk han etter tidligere avtale beholde 3 x MI 20, 1 x MI 21 og 1 x MI 25. MI 20 og 25 hadde den "fancy" svenske fronten. På MI 22 husker jeg ikke hvilken front.

Jeg har ikke vært i kontakt med JA på ca ett år.

R

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
4.173
Sted
Nedre Eiker
Han står også oppført som CEO i Musical Innovation AB. Kanskje en telefon til Roar Malmin kan være til nytte?
https://www.linkedin.com/in/janardstal/?originalSubdomain=se
Nå blir jeg nysgjerrig på om det er MI forsterkere trådstarter har forhåndsbetalt via Tonkraft?
Antagelig ikke. Min informasjon kom fra Jan Ardståls LinkedIn profil og er antagelig utdatert på lik linje som Jan Ardståls Vimeo profil...
Antagelig, schmantagelig. :) Jeg ble iallfall nysgjerrig av at MI dukket opp i en sak som gjelder forsinkete forsterkere og mangelfull kommunikasjon.

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
4.173
Sted
Nedre Eiker
Da jeg avsluttet mitt forhold til Tonkraft-Musical Innovation AB-Jan Ardstål fikk han etter tidligere avtale beholde 3 x MI 20, 1 x MI 21 og 1 x MI 25. MI 20 og 25 hadde den "fancy" svenske fronten. På MI 22 husker jeg ikke hvilken front.

R
Takk for oppklaringen. Jeg er fortsatt nysgjerrig på hva trådstarter har forhåndsbetalt.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
587
Torget vurderinger
9
Jeg har god tro på at dette ordner seg. Ut fra det lille jeg har hatt å gjøre med Jan Ardstål kjenner jeg han som en ryddig kar. Han hjalp meg en gang der jeg ble presset til urettmessig å betale en del penger til en forhandler, for øvrig en kjent cowboy i bransjen.

funbunny

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
152
Sted
Ved Mjøsa

funbunny

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
152
Sted
Ved Mjøsa

R
Takk for oppklaringen. Jeg er fortsatt nysgjerrig på hva trådstarter har forhåndsbetalt.
Hei. Det er ikke Musical Innovation som er bestilt, men Adcom. Har vært i kontakt med Adcom USA i februar og de hadde pr. da ikke mottatt noen bestilling fra Tonkraft Norden. Det fikk lysene til å blinke litt...

Funbunny

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
4.173
Sted
Nedre Eiker

R
Hei. Det er ikke Musical Innovation som er bestilt, men Adcom. Har vært i kontakt med Adcom USA i februar og de hadde pr. da ikke mottatt noen bestilling fra Tonkraft Norden. Det fikk lysene til å blinke litt...

Funbunny
Takk for at du stilte nysgjerrigheten min. Det hadde nok fått lysene mine til å blinke "litt" også. Håper du ikke bare blir lei og gir opp, men henger på denne personen til han responderer og enten tilbaketaler deg eller leverer varene du har kjøpt. Har du prøvd å spørre offentlig på facebooksiden til tonkraft? Personlig oppmøte hos Tonkraft/Ardstål i Sverige? Februar er såpass lenge siden at det ikke er noen grunn til å være høflig eller tilbakeholden lenger.

https://www.facebook.com/tonkraftnorden/

Auditor

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
3.105
Funbunny: Kan dette være en sak for Forbrukerrådet, evt TV2?

funbunny

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
152
Sted
Ved Mjøsa

R

Funbunny
Takk for at du stilte nysgjerrigheten min. Det hadde nok fått lysene mine til å blinke "litt" også. Håper du ikke bare blir lei og gir opp, men henger på denne personen til han responderer og enten tilbaketaler deg eller leverer varene du har kjøpt. Har du prøvd å spørre offentlig på facebooksiden til tonkraft? Personlig oppmøte hos Tonkraft/Ardstål i Sverige? Februar er såpass lenge siden at det ikke er noen grunn til å være høflig eller tilbakeholden lenger.

https://www.facebook.com/tonkraftnorden/
Har forsøkt via facebook siden flere ganger. Fikk svar der for et par måneder siden av en "Mathias", han sa at hvis jeg oppgav telefonnummer så ville Jan ringe meg opp igjen. Jeg la igjen nummer, men ingenting har skjedd...
Noen som vet hvem denne Mathias er, og om han har egen telefon?

Personlig oppmøte i Sverige er risikosport for tiden. Ikke vet man om man finner fyren, og så er det 14 dager i karantene...

Funbunny

funbunny

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
152
Sted
Ved Mjøsa
Har fått kontakt med Jan Ardstål igjen pr. telefon. Han sier at han jobber med saken nå, så da får jeg håpe at det ordner seg...
Funbunny

funbunny

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
152
Sted
Ved Mjøsa
...her går det trått. Har fått diverse unnskyldninger, og beskjed om å ringe opp igjen "neste uke". Jobber med saken blir det sagt. Spurte tydelig om det ikke var mulig å få tilbake pengene, men da ble det dårlig stemning...

Topp Bunn